اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۳۳۳۴
۹۰۸۲
۹۰۸۲
پ

برای دکور و تزیین خانه چی بخرم؟ ۱۰ ایده جدید و ارزان

برای اینکه به پرسش معروف «برای تزیین و دکور خانه چی بخرم»، پاسخی درخور و مناسب بدهیم، نیاز است که شما را با پیشنهاداتی مناسب در ادامه آشنا کنیم.

 

برای دکور و تزیین خانه چی بخرم؟ 10 ایده جدید و ارزان

یکی از دغدغه‌های افراد خوش‌سلیقه در طراحی منزل، خرید تزیینات مناسب و دکور است اما انتخاب‌های پیش روی آنها چیست؟ برای اینکه بتوانید فضایی دلخواه با عناصری مناسب در اختیار داشته باشید و دکوراسیون را خاص و متفاوت کنید، باید به‌سراغ چه گزینه‌هایی بروید؟ برای اینکه به پرسش معروف «برای تزیین خانه چی بخرم»، پاسخی درخور و مناسب بدهیم، نیاز است که شما را با پیشنهاداتی مناسب در ادامه آشنا کنیم.

۱. انواع پاف

پاف‌ها همان صندلی‌های کوچک بدون دسته و پشتی هستند که در جنس‌ها و مدل‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. این وسایل نشیمن سبک و کوچک می‌توانند هر فضایی را خاص و زیبا کنند. کافی است که طرح و رنگ مناسبی انتخاب کنید و آنها را در مکان درستی قرار بدهید. برخی از پاف‌ها دارای روکش چرمی هستند و برخی هم از جنس بافتنی یا فرش و... . بنا به اینکه چه نوع دکوراسیون و حال‌وهوایی برای منزل یا هر مکان دیگری در نظر گرفته‌اید، امکان انتخاب پاف برایتان فراهم است. قراردادن یک یا چند پاف در میان مبلمان دیگر یا اتاق‌های مختلف از جمله اتاق خواب یا کودک باعث می‌شود که رنگ، طرح و بافتی تازه به محیط اضافه شود.

۲. کاغذ دیواری

برای دکور و تزیین خانه چی بخرم؟ 10 ایده جدید و ارزان

وب سایت منزل: انتخاب کاغذ دیواری‌ ها هم یکی از بهترین فکرهایی است که می‌توانید برای دکوراسیون منزل و محیط‌های دیگر در نظر بگیرید. کاغذ دیواری‌ ها طرح‌ها و جنس‌های مختلفی دارند و از همین روی، قرارگیری‌شان روی دیوارهای هر فضا راه را برای ایجاد استایلی خاص از چیدمان باز می‌کند. کاغذ دیواری ‌های روی دیوار فضای خانه یا دفتر کار و...، باید در هماهنگی با رنگ اجزای دیگر محیط باشند و طرحشان هم بازتاب‌دهنده سبک چیدمانی باشد که در نظر گرفته‌اید.

برای مثال، انتخاب کاغذی با طرح اشکال هندسی در دفتری مدرن، انتخاب خوبی خواهد بود. کاغذدیواری‌ها در قالب رولی عرضه می‌شوند و شما می‌توانید از میان جنس‌های گوناگون دست به انتخاب بزنید. یادتان باشد که دستتان در انتخاب طرح‌های متنوع باز است و می‌توانید حتی یک یا چند بخش از دیوارها را با یک رنگ و طرح از کاغذ و باقی را با مدل‌های متفاوت دیگر بپوشانید. همه‌چیز به خلاقیت خودتان در این زمینه وابسته خواهد بود.

۳. ساعت دیواری

انتخاب ساعت دیواری مناسب هم همیشه راهی برای ایجاد تغییری معنادار در دکوراسیون هر مکان بوده است. ساعت‌های دیواری فقط برای نشان‌دادن زمان اهمیت ندارند. این روزها که همه مجهز به گوشی‌های همراه هستند و روی دست‌هایشان ساعت‌ها و مچ‌بندهای دیجیتالی خودنمایی می‌کند، ساعت‌های دیواری دغدغه اعلام زمان را رفع نمی‌کنند بلکه بیشتر ابزاری برای پاسخ به این پرسش مهم در زمینه دکوراسیون هستند: برای دکور چی بخرم. ساعت‌ها طرح‌های مختلف، جنس‌های گوناگون و استایل‌های متنوعی دارند. باید ببینید که سبک چیدمان و استایل دکوراسیون فضای موردنظرتان چیست تا با انتخاب ساعتی زیبا به جذابیت فضا کمک کنید. برای مثال، می‌توانید به‌سراغ ساعت‌های آونگ‌داری بروید که از جنس چوب‌اند و یادآور سبک‌وسیاق کلاسیک در طراحی منزل و مکان‌های مختلف هستند. چنین انتخابی می‌تواند هر دیواری را از سادگی خارج کند و فضای دلخواهتان را رقم بزند.

۴. گلدان‌ های بزرگ

این روزها که نیاز به طبیعت برای شهروندان آپارتمان‌نشین شهرهای بزرگ و کوچک بیشتر از همیشه شده، وجود گلدان‌های بزرگ ضروری و جذاب به نظر می‌رسد. با پرکردن بخشی از فضا با گلدانی سبز و بزرگ می‌توانید به زیباسازی فضا کمک شایانی کنید. ضمن اینکه طراوت و سبزی از دست‌رفته در محیط زندگی‌های شهری امروز را هم جبران کنید. نگهداری گلدانی بزرگ و سبز راحت‌تر از انبوهی از گلدان‌های کوچک است و معمولا نظم و انسجام بیشتری هم به فضا می‌دهد. بااین‌حال، تصمیم‌گیرنده درباره اضافه‌کردن تعداد زیادی گلدان یا یک گلدان بزرگ و خاص به هر مکان، شما هستید.

۵. پوستر دیواری

برای دکور و تزیین خانه چی بخرم؟ 10 ایده جدید و ارزان

وب سایت والینو: پوستر دیواری هم نمونه‌ای از کاغذدیواری‌ها هستند که در قالب پازلی کنار هم قرار می‌گیرند و به‌جای تکرار طرح و نقشی واحد، یک تصویر را نشان می‌دهند. برای مثال، درمیان پوسترهای دیواری مختلف، طرحی از جنگل، جاده، آسمان، تونل‌های سه‌بعدی و انواع و اقسام نقش‌های دیگر وجود دارد. باید ببینید که مایل به ایجاد چه نوع دکوراسیونی هستید و متناسب با آن دست به انتخاب پوستر دیواری مناسب بزنید.

دنیای پوسترهای دیواری هم به‌شدت متنوع است. برای مثال، می‌توانید از کاغذ دیواری ‌های سه ‌بعدی در بخشی از دیوار فضایی کوچک استفاده کنید و با اضافه‌کردن عمق و بُعد به آن، مکان موردنظر را بزرگ‌تر جلوه بدهید. استفاده از طرح‌های جذابی مانند جاده یا دشت و جنگل هم که از ایده‌های خاص و متفاوت برای دکوراسیون منزل یا هر مکان دیگری خواهد بود.

۶. آینه‌ها

آینه هم مانند لامپ و چراغ از عناصری هستند که در بازتاب نور و ایجاد بازی آن در فضا نقش مهم و پررنگی بازی می‌کنند. آینه‌ها به بزرگ‌شدن فضا کمک می‌کنند و می‌توانند تزئینی ساده اما اثرگذار در دکوراسیون هر فضا باشند. برای ایجاد نظم و انسجام در مکان‌های بزرگ یا اضافه‌کردن شکوه به فضا و حس لوکس‌بودن هم کاربرد دارند. آینه‌های بزرگ یا کوچک نقش پررنگی در تغییردادن محیط دارند.

علاوه بر تاثیری که درخشش و بازتاب نور آنها نشان می‌دهد، قاب و مدلشان هم می‌تواند به ایجاد دکوراسیونی متناسب با استایل موردعلاقه‌تان کمک کند. برای مثال، اگر فضایی لوکس در نظر دارید، اضافه‌کردن آینه‌هایی بزرگ با قابی مجلل و طلایی گزینه خوبی خواهد بود. آینه‌هایی با قاب‌های عجیب و نامتعارف هم برای تزئین فضاهایی به‌سبک آوانگارد و پیشرو مناسب هستند.

۷. قاب‌های خاص

دستتان در انتخاب قاب باز است. انواع قاب‌های نقاشی، تصویر، کلاژ و... می‌توانند فضا را به شکل‌وشمایل دلخواهتان درآورند. باید بدانید که این روزها، محدودیتی در طراحی دکوراسیون وجود ندارد و اگر می‌خواهید به پرسش برای دکور خانه چی بخرم به پاسخ برسید، لازم است که افق دیدتان را کمی بازتر کنید. کلاژهای مختلف مانند ترکیبی از بافت‌های مختلف و استفاده از عناصر طبیعی در یک قاب را در نظر بگیرید؛ چنین چیزی برای خانه‌ای با استایل مینیمال بسیار دیدنی از کار درمی‌آید. قاب‌های خاص انتخاب کنید و صرفا به‌دنبال خرید تابلویی نقاشی یا پرینت‌کردن عکسی معمولی نباشید.

۸. شمع

شمع‌آرایی و استفاده از شمع‌ها برای اضافه‌کردن عناصر تزئینی به هر فضا هم ایده جذابی است. برای دکورکردن فضاهای مختلف روی شمع‌هایی با انواع اندازه و مدل حساب کنید. این روزها، شمع‌های بسیار متنوعی در بازارها موجود هستند و با قراردادن شمع‌هایی در رنگ‌ها و سایزهای گوناگون می‌توانید بخش‌های مختلف فضا از جمله روی میز اتاق نشیمن یا بوفه‌ها و شلف‌ها را تزئین کنید. با انتخاب شمع‌هایی که دارای اشکال خاص و متفاوت هستند و با همراه‌کردن آنها با گزینه‌های دیگری نظیر شمعدان‌ها یا ظروف تزئینی و انواع سبد و گل، دکوراسیون جذابی فراهم می‌کنید که فضا را دوست‌داشتنی‌تر از همیشه می‌کند.

۹. شلف‌ها

شلف‌ها همان طبقاتی هستند که به دیوار کوبیده می‌شوند و می‌توانند بستری عالی برای تزئین و دکور منزل یا دفتر کار و... به وجود بیاورند. طبقات یا شلف‌ها جنس‌های گوناگونی دارند. هم موارد چوبی آنها در بازار یافت می‌شود و هم در قالب فلز و جنس‌های دیگر قابل خریداری‌اند. با تهیه شلف‌ها می‌توانید ضمن فراهم‌کردن مکانی اضافی در فضا برای قراردادن وسایل مختلف، امکان تزئین بیشتر را به وجود بیاورید. شلف‌ها جای مناسبی برای قراردادن انواع اشیای تزئینی مانند مجسمه‌ها یا گلدان‌ها هستند. با گذاشتن گلدانی سبز با برگ‌هایی آویزان از شلف، سبزی و جذابیت زیادی به فضا می‌دهید.

۱۰. عناصر نورپردازی

وب سایت برقی جات: اگر مدام از خود می‌پرسید که برای دکور خانه چه بخرم، باید حواستان به عناصر نورپردازی باشد. انواع لامپ‌ها، آباژورها و چراغ‌های تزئینی می‌توانند ضمن افزودن زیبایی به فضا به واسطه شکل ظاهری‌شان در ایجاد بازی نور در مکان هم نقش پررنگی داشته باشند. برای مثال، قراردادن یک چراغ نورپرداز کوچک در بالای یک قابل می‌تواند باعث جلوه دوچندان آن شود. چنین ایده‌هایی را با نگاه‌کردن به تصاویر ژورنال‌های معروف دکوراسیون در سطح اینترنت هم یاد خواهید گرفت. سعی کنید که از نمونه‌های خوب و متناسب الهام بگیرید.

نکته‌ی پایانی

با وجود عناصر متنوعی که برای دکوراسیون فضاهای مختلف پیشنهاد می‌شود، دستتان در تزئین و طراحی داخلی هر مکان کاملا باز است. باید ببینید که خواهان پیاده‌سازی چه سبک و سیاقی از چیدمان در هر مکان هستید و بنا به آن درباره اضافه‌کردن عناصر و وسایل تزئینی تصمیم بگیرید. برخی از اشیا می‌توانند به راحتی جابه‌جا شوند و برخی دیگر از عناصر تزئین داخلی مانند کاغذ دیواری یا پوستر دیواری برای مدت طولانی با شما همراه خواهند بود. برای همین باید دقت‌نظر کافی را برای انتخابشان در نظر بگیرید. با انتخاب گزینه‌های درست از هر فضایی محیطی دلخواه می‌سازید که در آن آرامش بیشتری دارید و شیک‌تر و زیباتر از هر مکان دیگری در نظرتان جلوه می‌کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج