اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۱۴۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

مواد شیمیایی تمیز‌كننده را با مواد طبیعی جایگزین كنید

اگر شما برای تمیز كردن اتاق پذیرایی منزلتان از مواد شیمیایی زیاد استفاده می‌كنید این را بدانید كه شما می‌توانید تمام این مواد شیمیایی را با مواد طبیعی جابه‌جا كنید.

مواد شیمیایی تمیز‌كننده را با مواد طبیعی جایگزین كنید


برترین ها: تمیز كردن خانه با جوهر نمك، وایتكس و مایعات مختلف ضدعفونی‌كننده كار سختی نیست. اما این مواد ممكن است به شما و اعضای دیگر خانواده آسیب برسانند. اگر شما برای تمیز كردن اتاق پذیرایی منزلتان از مواد شیمیایی زیاد استفاده می‌كنید این را بدانید كه شما می‌توانید تمام این مواد شیمیایی را با مواد طبیعی جابه‌جا كنید. در شماره‌های قبل مجله درباره تمیز كردن آشپزخانه، ظرف و ظروف و حمام با مواد طبیعی چیزهایی خواندید. در این شماره به شما می گوییم، چطور اتاق پذیرایی‌تان را با مواد طبیعی بی‌خطر تمیز كنید.

مواد شیمیایی تمیز‌كننده را با مواد طبیعی جایگزین كنید

پنجره‌ها

سركه:

یك چهارم فنجان سركه را با ۲ فنجان آب مخلوط كنید و كمی صابون مایع به آن اضافه كنید. این محلول را در یك اسپری آب‌پاش بریزید و روی پنجره‌ها اسپری كنید. سپس با روزنامه شیشه را پاك كنید تا كاملا براق و تمیز شود.


مبل‌ها

صابون مایع:

برای تمیز كردن مبل‌های چرمی به اندازه یك قاشق صابون مایع را در یك لیتر آب گرم حل كنید. اسفنج را با آن خیس كنید، روی مبل بكشید و بعد با یك پارچه نرم آن را خشك كنید. این محلول مثل شامپو فرش عمل می‌كند.

جوش شیرین:

برای از بین بردن بوی بد از مبلمان پارچه‌ای، پودر جوش‌شیرین را روی آنها بپاشید و با دست روی مبل پخش كنید. جوش شیرین بوی بد مبل را خواهد گرفت. بعد از نیم ساعت می‌توانید جوش شیرین را جاروبرقی بكشید.


دیوارها

بوراكس:

یك قاشق غذاخوری بوراكس را در یك لیتر آب گرم حل كنید و آن را در یك اسپری آب‌پاش بریزید. مایع را روی دیوار اسپری كنید و بعد با یك دستمال نرم آن را پاك كنید. بگذارید در هوای آزاد خشك شود.

جوش‌شیرین:

برای پاك كردن لكه ماژیك یا مداد شمعی كه معمولا بچه‌ها روی دیوار می‌كشند، می‌توانید از خمیر جوش‌شیرین استفاده كنید. جوش شیرین را با مقدار مساوی آب خمیر كنید، روی لكه‌ها بمالید و بگذارید خشك شود. بعد با یك دستمال آن را پاك كنید. این روش برای دیوارهای سفید مناسب است چون جوش شیرین ممكن است رنگ دیوارهای رنگی را خراب كند.


كف

روغن و سركه سفید:

برای پاك كردن كف پاركت، روغن نباتی را با یك پارچه تمیز روی آن بمالید. بعد با یك پارچه كه به محلول رقیق سركه سفید آغشته شده سطح را كاملا پاك كنید.

صابون مایع:

تقریبا هر سطحی را می‌توان با محلول یك قاشق صابون مایع در یك لیتر آب پاك كرد. ماپ را به این محلول آغشته كنید و سطح را با آن پاك كنید. اگر سطح چرب یا زیادی كثیف است، به محلولی كه درست كرده‌اید، یك‌چهارم فنجان سركه سفید اضافه كنید.

الكل:

اگر روی سطح چوبی منزل شما لكه‌ای افتاده كه به سادگی پاك نمی‌شود، پنبه را به الكل آغشته كنید و روی لكه مالش دهید تا پاك شود.


وسایل چوبی

روغن:

برای جلوگیری از خشك‌شدن یا ترك‌خوردن وسایل چوبی می‌توانید از روغن استفاده كنید. روغن خوراكی را با یك پنبه یا پارچه روی مبلمان چوبی بمالید. برای اینكه روغن بهتر اثر كند می‌توانید آن را كمی گرم كنید.

روغن زیتون و آبلیمو:

می‌توانید برای پولیش كردن مبلمان یا وسایل چوبی، یك تركیب طبیعی درست كنید. ۲ فنجان روغن زیتون یا روغن نباتی را با آب یك لیموترش تازه مخلوط كنید و آن را با استفاده از یك دستمال نرم روی وسایل چوبی بمالید. این كار باعث می‌شود، خط و خشی كه روی چوب افتاده تا حدی از بین برود.


گلدان و گل مصنوعی

نمك:

برای تمیز كردن گل‌های مصنوعی آنها را در یك كیسه پلاستیكی بگذارید و كمی نمك در كیسه بریزید. در كیسه را ببندید و آن را چند بار به‌شدت تكان دهید. نمك گرد و خاك را از بین خواهد برد. حالا می‌توانید گل‌ها را كاملا بتكانید و در گلدان بگذارید.

برنج:

برای تمیز كردن گلدان‌هایی كه سر باریكی دارند، در آنها كمی آب گرم و یك مشت برنج خام بریزید، گلدان را تكان دهید و بعد آن را بشویید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج