اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۴۲۸۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

گرم و سرد دستگاه های بخور را بچشید!

استفاده از دستگاه بخور در فصول سرد سال که گرد و غبار موجود در هوا بیشترند و ویروس ها و میکروارگانیسم های بیماری زا در هوا به سهولت پراکنده می شوند بسیار مفید است.باید از دستگاه های بخور به درستی استفاده شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. به طور کلی دستگاه بخور به دو صورت گرم و سرد وجود دارد.

گرم و سرد دستگاه های بخور را بچشید!

هفت صبح: هوا آرام آرام روبه سردی می نهد و بسیاری از خانواده ها با برپا شدن وسایل گرمایشی سعی می کنند خانه ای گرم مهیا کنند اما کارکرد این وسایل تا حدودی از رطوبت هوای منازل می کاهد و این خشکی هوا می تواند سبب بروز علائمی همچون احتقان بینی و تنگی نفس شود.

در این میان افرادی که آلرژی و مشکلات سینوسی دارند چنین عارضه هایی را به مراتب بیشتر و به شکل سرماخوردگی بروز می دهند.

چند درجه باشد بهتر است؟

محققان می گویند بهتر است میزان نسبی رطوبت هوای منازل در فصول سرد سال 45 درصد باشد زیرا در صورتی که این میزان کمتر از 30 درصد باشد، هوای منزل خیلی خشک است. به همین منظور برای اندازه گیری رطوبت داخل خانه، چند قطعه قالب یخ کوچک را داخل یک لیوان قرار دهید و کمی آب به آن اضافه کنید.

بعد از چند دقیقه اگر رطوبت روی سطح خارجی لیوان شکل نگرفت، یعنی هوای خانه خشک است و باید مرطوب شود. استفاده از دستگاه بخور اولین چیزی است که بیشتر افراد که برای مرطوبنگه داشتن هوای منازل خود در فصل سرما به ذهنشان می رسد.

گرم و سرد دستگاه های بخور را بچشید!


دستگاه بخور به چه کار می آید!

از نظر متخصصان استفاده از دستگاه بخور در فصول سرد سال که گرد و غبار موجود در هوا بیشترند و ویروس ها و میکروارگانیسم های بیماری زا در هوا به سهولت پراکنده می شوند بسیار مفید است. استفاده از دستگاه بخورهمچنین به کسانی که دچار بیماری هایی همچون خشکی مخاط بینی و گلو، سردردهای سینوسی، آلرژی، آسم، خشکی پوست و خشکی چشم هستند توصیه می شود. البته باید از دستگاه های بخور به درستی استفاده شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. به طور کلی دستگاه بخور به دو صورت گرم و سرد وجود دارد.


دستگاه بخور گرم

بهتر است برای مرطوب نگه داشتن هوا در فصل سرما از بخور گرم استفاده شود زیرا بخور گرم در تسکیل گرفتگی بینی، عفونت های مجاری تنفسی، سینوزیت و همچنین کاهش شدت و درد سرفه های خشک مفید است. علاوه بر آن می توان از ضدعفونی کننده هایی مانند اکالیپتوس و انواع خوشبوکننده های مجاز در مخزن دستگاه استفاده کرد.

یکی دیگر از فواید دستگاه بخور گرم، مخزن آن است زیرا در مخزن بخور گرم احتمال رشد باکتری، قارچ و کپک بسیار کم است. البته دستگاه بخور گرم معایبی همچون مصرف برق بالا، سوختگی با بخار داغ یا با آب داخل مخزن را نیز به همراه دارد.


دستگاه بخور سرد

دستگاه های بخور سرد به سه صورت رطوبت ساز پروانه ای، رطوبت ساز اولتراسونیک و رطوبت ساز تبخیری وجود دارد. دستگاه بخور سرد اولتراسوند این قابلیت را دارد که ذرات بسیار ریز ایجاد کنند. همین امر سبب می شود که ذرات آب و بخار بیشتری وارد مجرای تنفسی شود.

نوع رطوبت سازهای تبخیری دستگاه های بخور سرد این امکان را دارد که در صورت افزایش رطوبت نسبی هوا، میزان خروج بخار آب از دستگاه کاهش می یابد و دستگاه به طور خودکار عمل می کند. از فواید دستگاه بخور سرد می توان به قابل استفاده بودن در فصل تابستان، مصرف برق و صدای کم اشاره کرد. در ضمن خطر سوختگی نیز وجود ندارد.

البته از آنجا که در بخور سرد قطرات آب در هوا پراکنده می شوند و آب سرد محل خوبی برای رشد باکتری ها و قارچ هات است مواد زیان آور به راحتی همراه آب در فضای اتاق منتشر می شوند که این را می توان از معایب بخور سرد دانست. نکته آخر اینکه بهتر است در طول شبانه روز از دستگاه بخور دو تا چهار ساعت به خصوص شب هنگام استفاده شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.


نگهداری دستگاه بخور

به دلیل آنکه مخازن و فیلترهای کثیف دستگاه های بخور، مکانی مناسب برای رشد قارچ ها و باکتری هاست و می تواند انواع آلودگی ها را در فضا ایجاد کند برای افرادی که دچار آسم و آلرژی هستند مشکلاتی به وجود می آورد. بنابراین بهتر است برای حفظ و نگهداری از دستگاه بخور به نکات زیر توجه شود:

۱- بهتر است هر دو روز یک بار درون مخزن را به طور کامل تمیز و آب داخل آن را تعویض کنید تا جرم و املاحی در مخزن باقی نماند. فراموش نکنید که هنگام شست و شو دستگاه را از برق بکشید.

۲- فیلتر دستگاه های بخوری که دارای فیلتر هستند حتما باید هر چند وقت یک بار تعویض شود تا بخار و رطوبت سالم در هوا پخش شود.

۳- اگر بخور سرد دارید، مخزن را با آب مقطر یا آب جوشیده سرد شده پر کنید.

۴- زمانیکه قصد دارید برای مدتی از دستگاه بخور استفاده نکنید حتما آب داخل مخزن را خالی و به طور کامل خشک کنید. برای استفاده مجدد، ابتدا مخزن دستگاه بخور را تمیز کنید و سپس آب داخل آن بریزید.

۵- از ریختن مواد غیرمجاز در داخل مخزن آب دستگاه بخور، خودداری کنید.


چند توصیه قبل از خرید

1- قبل از خرید دستگاه بخور، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا شما را از میزان رطوبت مناسب برای هر خانه و افراد متفاوت مانند کودکان، بیماران مبتلا به آسم، آلرژی آشنا کند.

2- بهتر است دستگاه بخورهای معتبر و با کیفیت بالا خریداری کنید. مرغوب نبودن دستگاه، باعث می شود هنگام تولید بخار بوی نامطبوعی در فضا احساس کنید.

3- سعی کنید دستگاه بخور را از داروخانه ها و یا فروشگاه های لوازم پزشکی خریداری کنید.

4- بهتر است حتما دستگاه بخور را قبل از خرید امتحان کنید زیرا برخی از دستگاه های بخور صدای زیادی دارند که بسیار آزاردهنده هستند.

5- از آنجا که ظرفیت مخازن دستگاه های بخور از سه تا پنج لیتر متغیر است بهتر است با توجه به نیاز و مکان مورد نظر خود، خریداری کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج