اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۴۷۰۷
۱۱ نظر
۵۰۲۶
۱۱ نظر
۵۰۲۶
پ

مراقب این گاف‌های بزرگ در محل کار باشید

در محیط کار باید خیلی مراقب رفتار خود باشید. در همه بخش های زندگی باید مراقب بود. اما در محل کار بیشتر، زیرا ممکن است خطاهای به ظاهر ساده و گاف هایی بدهیم که به اخراج شدنمان منتهی شود. برخی از آنها را در ادامه ذکر کرده ایم تا پس از این بیشتر مراقب باشید.

مراقب این گاف‌های بزرگ در محل کار باشید

برترین ها: در محیط کار باید خیلی مراقب رفتار خود باشید. در همه بخش های زندگی باید مراقب بود. اما در محل کار بیشتر، زیرا ممکن است خطاهای به ظاهر ساده و گاف هایی بدهیم که به اخراج شدنمان منتهی شود. برخی از آنها را در ادامه ذکر کرده ایم تا پس از این بیشتر مراقب باشید.

چای صبحگاهی


اول صبح چیزی که همه کارمندان دوست دارند یک لیوان چای داغ یا یک فنجان قهوه است. این نوشیدنی ها برای آغاز یک روز خوب بسیار ضروری به نظر می رسند. به ویژه که در روزهای سرد پاییز یا زمستان باشیم. اما باید توجه داشته باشید اگر در آشپزخانه برای خود چای ریختید و قوری دیگر چای نداشت، آن را خالی روی کتری یا سماور قرار ندهید. این نشان می دهد به غیر از خودتان به هیچ فرد دیگری اهمت نمی دهید.

مراقب این گاف‌های بزرگ در محل کار باشید

با همین رفتار کوچک می توان نتیجه گرفت به هیچ عنوان در کار گروهی نمی توان روی شما حساب کرد. اگر یک چای تازه دم نکنید «تنبل» هم شناخته می شوید و به طور کلی برای موقعیت کاریتان چندان مناسب نیست.

روش ارتباط برقرار کردن با همکاران

یکی از مسایلی که مدیران را بسیار عصبانی می کند و باعث می شود تا دید منفی به کارمند خود پیدا کنند، این است که کارمند برای همه کارها و ارتباطات خود با مدیر، همکاران یا مشتری ها فقط از ایمیل استفاده می کند. این مساله می تواند از روی خجالت زیاد، کم تجربه بودن یا تنبل بودن فرد صورت بگیرد. هر چه که هست، پسندیده نیست. مدیران انتظار دارند کارمند کارهای مهم خود را تلفنی یا رودر رو به طرف بگویند.

بهانه آوردن

به عهده نگرفتن مسوولیت کارهای اشتباه نه تنها چهره بدی از شما می سازد، بلکه باعث می شود تا دیگران دوست نداشته باشند با شما همکاری کنند. اشتباه کردن برای انسان است. همه انسان ها ممکن است دچار خطا بشوند. درست این است که مسوولیت اشتباه خود را به عهده بگیرید و با بهانه های واهی و کم ارزش چهره خود را نزد دیگران خراب نکنید. اگر به طور مثال، در ارایه گزارش کار خود تاخیر داشته اید، عذرخواهی کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن، آن را ارایه دهید.

مراقب این گاف‌های بزرگ در محل کار باشید

حضورفکری نداشتن در جلسات کاری

شاید در جلسه یا نشست کاری باشید که به شما یا مسوولیت های شما ارتباطی نداشته باشد و این مساله باعث سر رفتن حوصله تان بشود. به همین دلیل، تصمیم می گیرد در زیر میز به طور مخفیانه با تبلت یا گوشی خود ایمیل هایتان را چک کنید یا با همسر یا نامزد خود اس‌ام‌اس بازی کنید. این رفتار از دید مدیر دور نمی ماند و برایشان خوشایند نخواهد بود. مدیران انتظار دارند، کارمند همان قدر که حضور فیزیکی دارد، از نظر فکری نیز در جلسه و مسایل کاری دخیل باشد. این رفتار باعث ناامیدی مدیر می شود.


مراقب این گاف‌های بزرگ در محل کار باشید

صحبت در مورد مسایل خصوصی

مدیران اصولا دوست ندارند کارمندان در مورد مسایل شخصی خود با یکدیگر حرف بزنند و مدام از تفریحات آخر هفته برای هم تعریف کنند. این باعث می شود تا حواس فردی که شنونده است پرت شود و حق او ضایع شود. به همین دلیل در بسیاری از شرکت ها از صمیمت کارمندان جلوگیری می شود. اینکه موقع ناهار با یکدیگر در مورد رویدادهای هجان انگیز آخر هفته حرف بزنید اشکالی ندارد، اما این مساله نباید به پشت میز و ساعت کاری کشانده شود.

کیفیت را فدا نکنید

همیشه همه کارها برعکس می شود. وقتی فشار زیادی روی شانه شما است که کارها را با سرعت بیشتری انجام دهید، می بینید از همه عقب تر هستید و لاک پشت از شما سریع تر عمل می کند. در این مواقع، کارمندان بسیار تمایل دارند سرعت عمل خود را به مدیر نشان دهند و به همین دلیل، کیفیت را فدای زمان می کنند. وقتی کارمندی پروژه ها نهایی را در زمانی زودتر از بقیه روی میز مدیر می گذارد و مدیر ده ها ایراد از آن می یابد، تازه ابتدای بدبختی است.

مراقب این گاف‌های بزرگ در محل کار باشید

آلوده کردن هوا

لطفا انواع شمع، عود، خوشبو کننده و حتی عطر و ادکلن های خود را در خانه بگذارید بماند. شاید شما تصور کنید این وسایل بوی خوبی دارند اما شاید همکارتان دوست نداشته باشد. یا حتی به آن حساسیت داشته باشد.

بهداشت را رعایت کنید

امیدواریم جزو افرادی نباشید که پس از صرف ناهار ظرف خود را بر نمی دارند و میز را تمیز نمی کنند. در آن شرکت فقط شما کار نمی کنید. باید پس از خوردن غذای خود، میز را تمیز کنید و ظرف هایتان را بشویید. در غیر این صورت نشان می دهد برای دیگران ارزشی قایل نیستید و این به هیچ عنوان خوب نیست. مسلما هیچکس انسان گنددماغ یا فردی که بهداشت را رعایت نمی کند را قبول نمی کنند.

با صدای بلند تلفن حرف زدن

مطمئن باشید همکار شما به هیچ عنوان دوست ندارد حرف های شما با مادرتان را بشنود. با صدای بلند با تلفن حرف زدن فقط موجب آزار و حواس پرتی همکاران می شود. شرط ادب این است موبایل خود را بردارید و از اتاق خارج شوید. یا اگر مجبور هستید پشت میز خود بمانید، بسیار کوتاه و آرام صحبت کنید. وقتی بلند با تلفن صحبت می کنید در واقع به دیگران بی احترامی می کنید و غیرمستقیم می گویید برای حقوق آنها هیچ ارزشی قایل نیستید.

مراقب این گاف‌های بزرگ در محل کار باشید

کنکاش در مورد مسایل خصوصی

شاید با همکار خود خیلی هم صمیمی باشید اما باید محدودیت ها را بدانید. شما نمی توانید در مورد مسایل خصوصی او کنکاش کنید. شما دوست چندین ساله نیستید که از همه مسایل زندگی همدیگر آگاه شوید. بهتر است پیش از اینکه هر سوالی در مورد مسایل خصوصی همکارتان بپرسید، به زندگی خود فکر کنید و بیینید آیا دوست دارید آنها را از این موارد آگاه کنید.

اعتراض های دایمی

ابراز تاسف کردن و همدلی خواستن همکاران در مورد مشکلات کاری یک بحث است، اما اینکه مدام در حال اعتراض و بیان مشکلات باشید، بحث دیگری است. به جای اینکه نگاه خود را به مسایل منفی معطوف کنید، به خوبی ها فکر کنید. به این ترتیب انرژی خود را از دست نمی دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elaheh

      تشکر...
      اما من واقعا بعد از نهار نمی تونم ظرف بشورم...

    • یه پسر خوب

      صبح قبل از اینکه برید سر کار ( کلا خواستن برین بیرون) حتما مسواک بزنید.

      وقتی صبح توی محل کار (هرجا) با یه نفر که دهنش بوی .... میده حرف میزنی حس خیلی بدی به ادم دست میده .

      درضمن هزینه دندان پزشکی بالاست . . .

    • جواد

      در شرکتی که کار میکنم با سه خانم در یک اتاق هستم , یک روز خودکارم روی زمین افتاد وقتی خواستم آن را بردارم یک باد صدادار از من خارج شد و خانمها زدند زیر خنده . هنوز بعد از چند روز تا نگاهشان به من می افتد میخندند .
      در چنین مواقعی چه باید کرد ؟

      پاسخ ها

      • استوکولو

        تو هم بخند

      • fari

        اوه چه رفتار بدي از طرف اون خانم ها سر زده. مي دونيد يادمه سال آخر دانشگاه يك آقايي از همكلاسي ها كفش تابستاني پوشيده بود و بنده خدا جورابش سوراخ بوده انگار. شايد باورتون نشه اين خبر مثل برق توي كلاس پيچيد كه پاي فلاني رو ببينيد جورابش پر از تركشه.
        آدم بايد ظرفيت داشته باشه .ممكنه اين اتفاق براي هر كسي بيافته.

      • سروش

        باید مرخصی طولانی مدت بگیری و تو این فرصت دنبال انتقالی باشی....

      • ققنوس

        بهشون بگو واااااااااااااااااااااااااای شماها هنوز یادتون!!! :-)

    • سبا

      با نظر سروش جان موافقم

    • علی

      بهترین راه حل اینه که یک کاری کنی اونا هم براشون همین مسئله پیش بیاد . مثلا یک روز براشون آش برگ پر از نخود و لوبیا ببر و بده حسابی بخورن .
      وقتی خوردن بهشون بگو حالا پاشید بالا و پایین بپرید !

    • محمد

      سعی کن هر نیم ساعت یکبار خودکارت رو زمین بیفته و دوباره همان عمل را تکرار کن تا آن خانمها از رو بروند . فقط مواظب باش بوش بقیه را اذیت نکنه (منظورم از بوش رییس جمهور سابق امریکا نیست !)

    • sjs

      جواد .پسر خوب معلومه دیگه خودکشی کنی بهتره میدونی چرا چون مطمئنا کل شرکت فهمیدند !!!!!!!
      یک راه دیگه ای هم هست دوباره این کارو بکن ولی این سری با دهنت که بتونی بهشون بگی میخواستی امتحانشون کنی الکی بگو .سری قبل هم با دهنم این کارو کردم ولی شماها رد شدید تو امتحانم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج