اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۶۶۵۳
۳ نظر
۵۰۳۷
۳ نظر
۵۰۳۷
پ

طنز؛ جامعه ایران در سالی که گذشت!

ناقلایان اخبار و گویندگان شکرشکن شیرین گفتار چنین حکایت کنند که سال نود و سه، سال چالش بود و سال جوک!

طنز؛ جامعه ایران در سالی که گذشت!





مجله خط خطی - سوشیانس شجاعی فرد: ناقلایان اخبار و گویندگان شکرشکن شیرین گفتار چنین حکایت کنند که سال نود و سه، سال چالش بود و سال جوک! سال لایک بود و سال پوک! سال پاشایی و اسیدپاشانی! سال توپ و آلمان و جام جهانش، سال توپ و تانک و دولت داعش!

روایان اخبار چون به اینجا رسیدند، چنین از هم پرسیدند که چرا نویسنده این مطلب، زبان قدیمی و حکایت گونه برای این مطلب برگزیده است و چون دلیل نیافتند از او خواستند که لحن مطلب را به حالت عادی برگرداند و عین بچه آدم و با زبان معاصرش بقیه مطلب را بنگارد!

عرضم به حضور شما که نویسنده این ستور (!)... آن ستور!... این سطور چون دچار ضعف حافظه و آلزایمر نهان است، یادش نیست که هر اتفاقی در چه ماهی افتاده است، در واقع مهم هم نیست که اسیدپاشی در ماه فروردین بوده یا شهریور؟! بنابراین اتفاقات تاثیرگذار سال را به شکل کمپرسی طور خالی می کنیم و شما هم بیل به بیل آنرا بخوانید!

طنز؛ جامعه ایران در سالی که گذشت!

ماه تعطیلات

این ماه به دو نیمه تقسیم می شود. نیمه اول فروردین ملت همه اش در گشت و گذار و تفریح و رفع خستگی سال گذشته هستند. همانطور که می دانید مردم ایران بسیار زحمتکش و کاری هستند و اصولا دلیل رشد اقتصادی بالا و آمار مناسب تولید و بهره وری بسیار زیاد ادارات و کارخانه ها به دلیل کاری بودن و وجدان کاری ایرانی هاست. به همین دلیل هموطنان ما کل نیمه اول فروردین را استراحت می کنند.

البته در این ایام استراحت، کاملا هم بیکار نیستند، بلکه یکسره به آباد کردن سواحل دبی، موزون - گاه های آنتالیا و متر کردن پیاده روهای پاتایا می گذرانند.

نیمه دوم فروردین به در کردن خستگی نیمه اول فروردین می گذرد! عینی پانزده روز استراحت می کنند وپانزده روز بعدی را هم استراحت می کنند. حالا فرق این دو چیست؟ نیمه اول را در خانه یا مسافرت یا خانه اقوام استراحت می کنند، نیمه دوم را در محل کار و اداره!

ماه بعد از تعطیلات

مهمترین اتفاق اردیبهشت حساب و کتاب خرج های فروردین و محاسبه افزایش حقوق و سرشکن کردن هزینه سفر تایلند روی اجناس مغازه و اینها می گذرد!

ماه جام جهانی

ما تنها ملتی هستیم که بعد از باخت به یک کشور خارجی ریختیم توی خیابان ها و شادی کردیم! همانطور که مدعی هستیم از مغول ها و عرب ها شکست نخوردیم!

ماه جوک و سقوط

فقط راجع به سقوط هواپیما و کشته شدن هموطنانمان جوک نساخته بودیم که ساختیم. این تنها چرخ تولیدی است که همچنان پرشتاب می چرخد و برای هر چیزی جوک تولید می کند!

ماه چالش آب یخ

این هم از آن اقلامی است که از آن ور آب آمدو مثل خیلی چیزها که از فرنگ آمد و ما گند زدیم بهش، اینجا هم گند قضیه را درآوردیم! در فرنگستان افرادی به منظور کمک به بیماران خاص چالش باحال و بامزه ای ایجاد کردند که در ایران تبدیل به شوخی و خنده و ادا و چشم و هم چشمی شد و کار خیر قضیه از یاد رفت!

دیالوگ: اوا مهین تاچ، سطل آبت و ریختی؟!

- اوا سطل عالم به سرم! نریختم! تا کی وقت هست؟! سوسن اینا که هنوز نریختند؟! ریختند؟!

+ نه مهین جون، زود باش تا اونا دست به کار نشدند ما سطل آب رو بریزیم!

ماه اسیدپاشی

راستش ما دلمان می خواهد راجع به اسیدپاشی چیزی بنویسیم و کاری کنیم که از یاد نرود! ولی نه اینکه هنوز عامل اسیدپاشی پیدا نشده، اینها عصبانی اند، هر کی حرف بزند، بهش گیر می دهند که تو اسید پاشیدی؟ نپاشیدی؟! خب حرف که زدی! بیا بریم کلانتری اونجا همه چی معلوم میشه!

طنز؛ جامعه ایران در سالی که گذشت!

ماه لامپ

در اتاق عمل نشسته بود و اسرار هویدا می کرد! به دلیل احتمال شکایت پزشکان، از توضیح بیشتر معذوریم!

ماه دیالکتیک اباذری پاشایی

درگذشت دردناک مرتضی پاشایی بیش از آنکه موضوعی هنری باشد، به یک پدیده اجتماعی تبدیل شد! اولش جامعه به دو قسمت نامساوی تقسیم شد: پاشایی دوست ها، دیگران. بعد به دو قسمت دیگر تقسیم شد: پاشایی دوستان، بی احساس های بی شعور اسطوره نشناس! بعد به دو قسمت دیگر تبدیل شد: عوام زدگان، موسیقی دانان! بعد که دکتر اباذری علیه پدیده پاشایی حرف زد، جامعه تبدیل شد به دو قطب پاشایی و اباذری و این دو قطبی بعد از دو قطبی استقلال و پرسپولیس، پایدارترین دو قطبی عالم است!

ماه گلشیفته

گلشیفته باز هم جنجال ساز شد. انسان دلش به درد می آید که می بیند این دختر گل و دوست داشتنی به دلیل فقر مالی لباس ندارد بپوشد! عکس های او غیرت ایرانی ها را برانگیخت که این چه وضعش است و ایرانی باید چنین و چنان باشد! به یک روز نکشید که بخش دیگری از مردهای باغیرت ایرانی نه گذاشتند و نه برداشتند و راجع به کمیت عکس ها غیرت خودشان را نشان دادند!

بگذریم آقا، الان سردبیر زیر این جملات خط می کشد به بهانه اشاعه فساد!

ماه گرد و خاک

توفان خاک از عربستان و عراق بلند شد و بر سر مردم خوزستان وایلام و آذربایجان فرود آمد و نمایندگان مجلس در واکنش به این موضوع ضمن راهپیمایی با ماسک در مجلس، اعتبار مبارزه با ریزگردها را از بودجه سال آینده حذف کردند و با این اقدام مشت محکمی بر دهان طنزنویسان حواله فرمودند!

ماه سفید طلایی

اختلاف نظر مادرشوهر و عروس بر سر رنگ یک لباس در آمریکا، رکورد بیشترین عکس به اشتراک گذاشته شده را شکست! مردم بی کار ما هم که فقط اینجور مواقع خودشان را جزو دهکده جهانی به حساب می آورند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایلیا

      عالی بود . مرسی

    • تحصیلی

      با سلام به طنز نویس عزیز
      خیلی قشنگ بود . عین واقعیت بود . دستت مرسی
      عیدشما هم پیشاپیش مبارک دوست عزیز
      با تقدیم احترام

    • باران

      خیلی خوب بود برخلاف طنز های قبلی که خیلی ساسی وگاها جناحی بودند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج