اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۸۰۹۳
۱۹۳
۱۹۳
پ

بهترین راه درمان افسردگی [+ ۱۷ راهکار]

افسردگی به یکی از مشکلات و معضلات بزرگ جامعه ما تبدیل شده است و افراد زیادی روز به روز به دام این بیماری روحی می افتند !

 

بهترین راه درمان افسردگی [+ 17 راهکار]

درمان افسردگی

اما باید بدانید که این مشکل می تواند افسار زندگی شما را در دست بگیرد و امکان داشتن یک زندگی خوب و با کیفیت را از شما سلب کنید. از این روست که بای درمان آن را جدی بگیرید و حتی بهترین راه درمان افسردگی را پیدا کنید. 

اما بهترین راه درمان افسردگی چیست ؟ ما در این مطلب هم بهترین راه درمان این حس را معرفی می کنیم و هم 21 راهکار مهم در این زمینه برای شما قرار می دهیم. همراه ما باشید.

بهترین راه درمان افسردگی چیست ؟

پیش از آنکه راهکار های مقابله با این حس را تشریح کنیم باید صادقانه بگوییم که بدون شک اول و بهترین راه درمان افسردگی صحبت با یک متخصص است که بتواند اولا شما را به طور تخصصی معاینه کند و دوما این بیماری را به طور ریشه ای درمان کند.

حتی اگر این 21 راهکار را به درستی طی کنید تا وقتی علت اصلی این حالات روحی در شماست مجددا افسردگی باز می گردد. پس پیشنهاد می کنیم که حتما برای درمان اساسی افسردگی بر روی لینک رو به رو کلیک کنید : مشاوره روانشناسی افسردگی

17 راه درمان افسردگی چیست ؟

شما می توانید ضمن به کار گیری درمان های ریشه ای افسردگی و حل مشکلات خود راهکار های زیر را نیز به کار بگیرید تا روند درمان این مشکل سریع تر و آسان تر گردد :

1.با خودت آشتی کن :

شما تنها کسی نیستید که به افسردگی دچار شده اید ! این احساسات منفی را بپذیرید و خود را بیشتر قبول کنید ! اینگونه می توانید بیشتر به خود عشق بورزید و زندگی بهترین داشته باشید.

2.ورزش کن یا راه برو :

خوب است بدانید که ورزش می تواند حس توانمندی زیادی به شما بدهد و برای درمان افسردگی مفید باشد چرا که با بالا رفتن جریان خود انرژی شما بیشتر می شود و هورمون هایی که انرژی شما را بالاتر می برند نیز بیشتر ترشح می شوند.

بهترین راه درمان افسردگی [+ 17 راهکار]

3. فردا را بهتر ببین :

ممکن است دید افسردگی سال های زندگی شما را تیره و تار کند اما همیشه این امید را داشته باشید که شاید فردا روز بهتری باشد ! یا خبر بهتری بشنوید. فراموش نکنید که احساسات افسردگی می توانند اشکال متفاوتی به خود بگیرند که این خبر از آن می دهد که فردی شاید حس و حال شما مثبت تر باشد.

4. کلی نگر نباش،به جزییات خوب دقت کن :

شما کل زندگی خود را یک حقیقت منفی می بینید که می تواند و حال و روحیات شما را بدتر کند. به جای اینکار به جزییات مثبت زندگی خود بیشتر دقت کنید ! چه اتفاق خوبی برای شما افتاده است ؟ آن را بلد کنید ؟ چه شخصیت مثبتی دارید ؟ آن را از یاد نبرید !

5. هر کاری مخالف افسردگی انجام بده :

ذهن شما در حال افسردگی می تواند کار های زیادی را به سمت و سویتان سوق دهد ! یکی از راه های درمان افسردگی این است که از تمامی این کار ها فاصله بگیرید. حتی بر عکس این کار ها را انجام دهید. می خواهید بخوابید ؟ به جای آن به بیرون رفته و یکم راه بروید !

6. هدف هایت را کوچک تر کن :

شاید یکی از دلایلی که این احساسات به سراغ شما آمده است حس نا کامی است که این یعنی شما بیشتر از حد توان خود به خود سخت می گیرید ! کمی اهداف خود را کوچک تر کنید و زندگی را برای خود ساده تر نمایید.

7. به خود جایزه بده :

برای درمان افسردگی خودت را لایق تشویق بدان ! اگر کار مثبتی انجام داده ای از آن ساده نگذر و به خود بگو من کاری انجام داده ام که مثبت بوده است  ! به خود افتخار کن و پاداش کار خود را فراموش نکن حتی اگر دیگران آن را کوچک می شمارند.

8. روتین سالم خود را بساز :

شما با داشتن روتین خوب احساس مفید بودن می کنید و از این روست که می توانید به مراتب راحت احساس بی ارزشی یا افسردگی را کنار بگذارید ! سبک زندگی خود را بهبود ببخشید حتی اگر حس و حال آن را ندارید !

9. کار های کاملا جدید امتحان کن :

کار هایی انجام بده که مطمئن باش تا کنون تجربشان نکردی. ایجاد این احساسات جدید می تواند شوق انگیزه بیشتری به شما دهد که در نهایت به درمان افسردگی کمک  زیادی می کند. بدیهی است که از دایره این کار های جدید مواد مخدر سنگین تر یا کار های مخرب باید حذف شود ! منظور رفتار های سالم می باشد !

10. موسیقی خوب گوش کن :

وقتی از موسیقی خوب حرف می زنیم باید دقت کنید که یک موسیقی غمگین می تواند چقدر و حال و هوای منفی بیشتری به سمت شما سوق دهد !موسیقی شاد تر یا آرامش بخش تری گوش بدهید اما به هیچ عنوان موسیقی غمگین با متن های ناراحت کننده گوش ندهید.

11. طبیعت گردی کن :

طبیعت می تواند حس و حال شما را از این رو به آن رو کند و طراوت زیادی به روح و جان شما ببخشد. اگر طبیعت گردی با ورزش همراه باشد می تواند تاثیر دو چندان برابری در حس و حال شما ایجاد نماید.

بهترین راه درمان افسردگی [+ 17 راهکار]

12. با افراد امن و مطمئن بیشتر وقت بگذران :

در این دوران مراقب افراد دور خود باشید حتی اگر پدر و مادر شما هستند. یکی از بهترین راه های درمان افسردگی جلوگیری از افراد نا امن می باشد. حتی اگر مجبورید در کنار آن ها باشید به حس های منفی آن ها تن ندهید و به حرف های منفی آن ها گوش ندهید.

۱۳. احساساتت را مخفی نکن :

این احساسات را سرکوب نکنید چرا که اولین قدم برای حذف و درمان این احساسات این است که ان را بپذیرید و فرار نکنید. این گونه راحت تر می توانید آن را درمان نمایید.

۱۴. به کار های داوطلبانه بپرداز :

حس انجام کار های داوطلبان اولا به شما انرژی می دهد و دوما انجام کار های مفید مانند تمایل به کمک به دیگران یا به دوش کشیدن یک بخش از امورات خانه می تواند حس مفید بودن زیادی به شما القا کند که بدون شک تجربیات مثبتی دارد.

۱۵. خوابت را منظم کن :

زود بخواب و زود بیدار شو ! دیر خوابیدن اولین قدم برای راه دادن احساسات منفی به خود می باشد و دیر بیدار شدن ادامه دادن به احساسات می باشد. پس برای درمان افسردگی ابتدا روتین خواب خود را منظم و مرتب کن.

۱۶. مواد مخدر یا الکل را کاهش داده و قطع کن :

فراموش نکنید که یکی از راه های تمدید شدن حس و حال منفی شما این است که عادت کرده اید حس و حال خود را از مخدر ها یا حتی الکل بگیرید ! شما باید بیاموزید بدون این مخدر ها یا دخانیات نیز انرژی خود را حفظ کنید و حس درست را در خود ایجاد نمایید.

۱۷. برای احساساتت ارزش قائل باش :

در آخر فراموش نکن که تنها نیستی و افراد زیادی هستند که برای شخص شما ارزش قائلند ! حضور شما در این دنیا یک هدفی دارد پس این هدف را بیهوده نشمار و احساسات را بی ارزش نکن !

ما در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه در خصوص بهترین راه درمان افسردگی نیاز داشته اید را در اختیار شما قرار دهیم که امیدواریم از آن نهایت استفاده را برده باشید

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج