adexo3
۱۲۰۳۹۲۲
۳۱ نظر
۱۰۶۳۹
۳۱ نظر
۱۰۶۳۹
پ

احسان علیخانی؛ چقدر دوست‌نداشتنی هستید جناب

اجرای احسان علیخانی در عصر جدید، نوع مواجه او با شرکت‌کنندگان این برنامه در سری جدیدش، موجب انتقادهای گسترده‌ای شده. برخی معتقدند علیخانی مودبانه حرف نمی‌زند و گاها مرز میان شوخی و توهین را نمی‌شناسد، این البته یک مشکل فراگیر در سال‌های اخیر است، مجریانی که می‌خواهند صمیمی باشند اما مرزهای ادب و بی‌ادبی را گم می‌کنند.

برترین‌ها: اجرای احسان علیخانی در عصر جدید، نوع مواجه او با شرکت‌کنندگان این برنامه در سری جدیدش، موجب انتقادهای گسترده‌ای شده. برخی معتقدند علیخانی مودبانه حرف نمی‌زند و گاها مرز میان شوخی و توهین را نمی‌شناسد، این البته یک مشکل فراگیر در سال‌های اخیر است، مجریانی که می‌خواهند صمیمی باشند اما مرزهای ادب و بی‌ادبی را گم می‌کنند.

احسان علیخانی؛ چقدر دوست‌نداشتنی هستید جناب

علیخانی البته در نوروزی که گذشت حواشی دیگری هم داشت، مثل حضور شرکت‌کنندگان جوکر در ویژه برنامه سال تحویل، در واقع او از آنتن صداوسیما به نفع برنامه‌اش در پلتفرم فیلیمو بهره برد و بدون آن که اسمی از جوکر بیاورد،دست به تبلیغ غیرمستقیم برنامه‌اش زد. او حالا یک قدرت بزرگ و عجیب در برنامه‌سازی‌ست، بهترین باکس کنداکتور صداوسیما مال اوست، از نوروز و عصرجدید تا رمضان و ماه عسل.

او به شدت در چارچوب رفتار می‌کند و مثلا تن می‌دهد به یک ماکت از استعدادیابی که اساسا خیلی از فضاهای نرمال در آن اجرا نمی‌شود و به طور روشن‌تر نیمی از جامعه در آن سهم چندانی ندارند، اما احسان علیخانی راه خودش را می‌رود و با «حقیقت» نسبتی ندارد، دقیقا همان اتفاقی که در جوکر می‌افتد و اصلا انگار قرار نیست خبری از زن‌ها باشد.

علیخانی سرباز نرمالیزاسیون یک شرایط گلخانه‌ای و فیک و غیرعادی‌ست، اجرا می‌کند و تریبون می‌گیرد، آقای دوست‌نداشتنی، تا ابد.

احسان علیخانی؛ چقدر دوست‌نداشتنی هستید جناب

مصطفه جمشیدی، فعال رسانه‌ای در این باره می‌نویسد:

1- «عصر جدید» یک برنامه تفریحی و کپی دست چندم شوهای تلویزیونی ماهواره‌ای (مثل آمریکاز گات تلنت، یئته‌نک ترکیه و ...) است نه مرکز استعدادیابی و پرورش هنرمند، موسیقی‌دان یا هر چیز دیگر. احساساتتان را کنترل کنید، توقعتان را پایین بیاورید و جدی نگیرید.

۲- «برخورد» یکی از مهمترین ارزش‌های رسانه‌ای است و واکنش‌های شدید ولو منفی به یک پدیده، سبب داغ‌شدن و بالا آمدن آن می‌شود. پتک‌های مجازی که بر سر علیخانی و کارشناسان برنامه‌اش فرود می‌آورید، خواسته قلبی اوست؛ چون با وایرال کردن عصر جدید، بازار علیخانی را سکه می‌کند.

۳- جذب مخاطب به هر قیمتی هر چند از نظر اخلاقی مردود است اما مورد توجه بسیاری از کانال‌های ماهواره‌ای در سرتاسر جهان قرار می‌گیرد. در کشور ما که تلویزیون لقب رسانه ملی را یدک می‌کشد و میلیون‌ها انسان از کودکان تا اقوام مختلف به چند کانال معدود چشم می‌دوزند، رواج این رویکرد خطرناک و آسیب‌زاست.

۴- وقتی آقای مجری در مواجهه با یک چوپان معصوم، از فرط خنده دهانش را تا بناگوش باز می‌کند، وقتی وسط اجرای یک قطعه موسیقی خاص، اشکال فنی پیش می‌آید، وقتی کارشناس برنامه به لهجه طبیعی شرکت کننده ناشیانه می‌توپد، وقتی رسانه ملی جولانگاه سلبریتی‌ها شده و آگاهی‌بخشی قافیه را به فان و سرگرمی می‌بازد، ضرباتی بر پیکر جامعه وارد می‌شود که شاید برای علیخانی و دوستان قابل‌فهم نباشد ولی تاثیر مخرب خود را می‌گذارد.

«بچه‌ها شوخی-شوخی سنگ می‌زنند و گنجشک‌ها جدی-جدی می‌میرند»

احسان علیخانی؛ چقدر دوست‌نداشتنی هستید جناب

سحر علیزاده نیز در تابناک نوشت:

یکی از دلایل به پایان رسیدن برنامه ماه عسل بعد از ۱۱ سال این بود که دیگر ایده جدیدی برای ارائه کردن نداشت و تقریبا تمام سوژه‌های آن برای مردم قابل پیش بینی شده بود. اکنون برنامه عصرجدید باید در بخش اجراها و سوژه هایش از مسیر یکنواخت شدن دوری کند.

ساخت برنامه‌هایی شبیه عصر جدید برای تلویزیون و تماشاگران سرگرم کننده است، اما عصرجدیدی ها باید این نکته را در نظر بگیرند که نداشتن ایده جدید در برنامه‌های آینده، یک زنگ خطر را به صدا درمی آورد.

برای مثال در یکی از برنامه‌های عصرجدید که در فصل‌های قبل هم مشابه آن را دیدیم، احسان علیخانی ناگهان پدر و مادر شرکت کننده را وارد صحنه می‌کند تا او را غافلگیر کند یا در برنامه‌ای دیگر یک مراسم خواستگاری زنده روی صحنه اجرا می‌شود. خواستگاری کردن و حتی موضوع ازدواج خود احسان علیخانی هم جزو موضوعات تکرارشونده محسوب می‌شود که بیشتر شبیه به سوژه‌های برنامه ماه عسل است که مجددا در عصر جدید می بینیم، در حالی که این دو برنامه هیچ شباهتی به لحاظ موضوعی با هم ندارند.

همه این اتفاقات و ایده های غیرمنتظره، جذاب و خوشایند به نظر می‌رسند تا وقتی که تبدیل به کلیشه نشوند. نباید فراموش کنیم که داشتن ایده‌های جدید است که باعث زنده نگه داشتن یک برنامه در فضای پر زرق و برق رسانه در دنیای کنونی می‌شود وگرنه برنامه‌های بدون ایده‌، محکوم به شکست یا به پایان رسیدن هستند.

احسان علیخانی؛ چقدر دوست‌نداشتنی هستید جناب

این نکته نه تنها درباره این نوع برنامه ها، حتی در سریال‌های چند فصلی اخیر تلویزیون هم مشاهده شد که ساختن سریال‌های ادامه دار صرفا زمانی موفق خواهد بود که یک حرف جدید برای گفتن داشته باشند.

چند سال پیش دیالوگی از حمید لولایی در سریال خانه به دوش معروف شد که هنوز هم خیلی کاربرد دارد: چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا... به نظر می‌آید الان هم گاهی بینندگان عصرجدید وقتی این برنامه را تماشا می‌کنند این عبارت در ذهن شان تداعی می‌شود که چرا ماه عسل‌ را ریخته اند داخل عصر جدید؟!

مخاطبان نیز در نقد رفتار علیخانی نوشتند:

احسان علیخانی؛ چقدر دوست‌نداشتنی هستید جناب

احسان علیخانی؛ چقدر دوست‌نداشتنی هستید جناب

احسان علیخانی؛ چقدر دوست‌نداشتنی هستید جناب

احسان علیخانی؛ چقدر دوست‌نداشتنی هستید جناب

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      برنامه چرت و مزخرف

      پاسخ ها

      • ناشناس

        پیرپسر شده

    • ناشناس

      مجری میلی

    • ناشناس

      جوکر هم رد گم کنی بود

    • ناشناس

      بیخودی که سیما بهش اعتماد نکرده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        یه فامیل نزدیک داره تو سیما همه برنامه ها را میدن به این و علیخانی باید از این رانت جهت کمک به مردم استفاده کنه بگه از بیکاری گرانی ترافیک دزدی هایی که هرساعت از بیت المال داره بیشتر صورت میگیره ….زده به راهی که به ..بیراهه میرود

    • محمد

      در مجموع درست بود

    • ناشناس

      مدت هاست سیما از مردم دور میشود حال برنامه خندوانه وعصر جدید پیشتر برای پر کردن تایم سیما طراحی شد ولادغیر .....الان نگاه کنید شبکه سوم بعداز حذف برنامه نود چی داره هیچ....

    • fariba

      و به شدت نچسب

    • ناشناس

      علیخانی خیلی محبوب ماهست طرز صحبت کردنش وخندیدنش عالی هست من فقط عصرجدید رانگاه میکنم بخاطر علیخانی گل هست

    • ارزو

      اتفاقا من عصر جدید یه برنامه ی جذاب هست و علیخانی با این شرایط حاکم بر صدا و سیما خیلی حرفه ای برنامه سازی می کند.

    • ناشناس

      تو حرف مردم میپره ، مسخره میکنه

    • Nima

      واقعا برنامه مسخره و کلیشه ای هست

    • فرازی

      عصرجدیدباتمام ایرادها وعیب های مسلمش بایدادامه داشته باشه چون یه برنامه ی سرگرم کننده وجالب هست خیلی نبایدسخت گرفت ،چون درمقایسه باسایربرنامه های تلویزیون بهتروموفق تربه نظرمیادهرچندکه کپی شده ازدست غربی هاباشه .

    • ناشناس

      اتفاقا علیخانی و حیایی و اونیکی داور خوب حرف میزنن ولی ژاله صامتی خوب حرف نمیزد و تحقیر میکرد کارن همایونفر هم همینطور

    • ناشناس

      من که نگاه نمی‌کنم. به همین علت که شان مردم در درجه ی اول نیست

    • ناشناس

      من خیلی قبولشون داشتم چه از لحاظ شخصیت چه نوع اجرا نمیگم عالی بودن قابل قبول بودن .ولی این یکی دوساله نمیدونم چه اتفاقی افتاده که بداخلاق شدن و به قول شما مودبانه صحبت نمیکنن

    • بینام

      هیچ انتقادی وارد نیست.هیچ کدوم از شرکت کننده هاهم اعتراضی نکردن چون تمسخری نبوده هیچ کس شرکت کننده ها روتاالان نمیشناخته ولی الان همه خداروشکر راضین ازحضوردر عصر جدید.

    • بهرام

      یعنی عصر جدید را هیچکس دوست نداره؟ پس چرا اینقدر بیننده داره.

    • ناشناس

      ذات بد نیکو نگردد چون که بنیانش بداست....حالا...مصداق احوال احسان علیخانی است.

    • ناشناس

      با هزینه هنگفت، برنامه تقلیدی از آمریکا ساختن

    • گمنام

      چه ایرادی داره برنامع مشابه برنامه های اونور ساخته بشه؟؟؟ سیمای خودمون که هیچچچچچی نداره....

    • خورشیدی

      برنامه مزخرفیه بخصوص اون خانم صامتی با خنده های مصنوعی ریسه میره و مسخره میکنه ، برو ی کم ورزش کن تا کمی لاغر بشی

    • ناشناس

      والله علی خانی عالی ییییییییییییییییی غصه بخورید غصه احسان را هههههههههههههه

    • علی

      این مقاله سرشار از حسادت و تخریب بود

    • ناشناس

      واقعا جاي تاسف داره تنها دوتا داور امين حيايي و مجيد اسماعيلي فر بقيه رو مسخره نمي كنن بقيه هر جور مي تونن شان شركت كننده رو ميارن پايين اون از داور خانم كه هي زنانه مردانه مي كنه اون از همايون فر كه نمي دونم اين چه طرز نگاه كردن به شركت كننده ست اينم از علي خاني

    • اتفاقا برعکس من او را کاملا مودب یافتم هیچ اثر و نشانه ای از بی ادبی دیگر مجریان در او نیست کاملا مقتدر ، مسلط و مودب همین !

    • ناصر

      احسنت

    • ناشناس

      من که خداروشکر هیچ سالی برنامه رو نگاه نکردم

    • ط.پ

      بابا پاسوریزه نباشید...تنها برنامه خوبه تلوزیونه..

    • ناشناس

      دقیقا منم موافقم خیلی بد صحبت میکنه و گاها بی احترامی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج