اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۷۰۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

این یک توفیق اجباری است آقای چشمی

شانس چشمی برای حضور در ترکیب اصلی استقلال چندان زیاد نیست، اما محرومیت مرادمند و یزدانی توفیقی شده برای این بازیکن تا از جایگاهش در ترکیب اصلی استقلال مطمئن باشد

رضا حمیدی در ایران ورزشی نوشت: بازگشت روزبه چشمی به قلب دفاع استقلال بیم و امیدهایی به وجود آورده است، چرا که پست تخصصی این بازیکن هافبک دفاعی است و به‌دلیل ذات فوتبالش همواره با خطاهای سفت و سخت و درگیری‌های شدید بازیکنان را متوقف می‌کند.

مؤید این ادعا خطایی است که روزبه چشمی پیش از به ثمر رسیدن گل استقلال روی مدافع تیم فجر مرتکب شد. چشمی با خطایی آشکار که به تأیید ۷ کارشناس داوری نیز رسیده بازیکن حریف را زمین زد اما از آنجا که رضا عادل، داور این بازی صحنه را خطا تشخیص نداده یا حواسش جای دیگری بوده، گل جعفر سلمانی سالم اعلام شده است.

بدون شک اگر روزبه چشمی همین خطاها را در محوطه هجده قدم استقلال انجام دهد، شاید با مماشات داور مواجه نشود و به ضرر استقلال خطا اعلام شود. بخشی از بازی‌های سخت استقلال در لیگ باقی مانده؛ بخصوص مقابل تیم‌هایی که بازیکنانی در اختیار دارند که می‌توانند مدافعان استقلال را به اشتباه بیندازند. بازی با گل‌گهر و پرسپولیس که تا قبل از سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود از جمله همین رویدادهای مهم است که باید به آن متوجه بود. بدون شک اگر چشمی درصد اشتباهات خود را پایین نیاورد استقلال با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

البته در شرایط کنونی گزینه‌ای بهتر از او در اختیار فرهاد مجیدی نیست و خود روزبه هم برخلاف میل باطنی در این پست بازی می‌کند اما به هر شکل بازیکن باتجربه استقلال که سابقه بازی در جام جهانی را هم دارد، باید با هوشیاری بیشتری گام به بازی‌های سخت آتی بگذارد تا خطری در قلب دفاع متوجه استقلال نشود.

ابراهیم میرزابیگی، حیدر سلیمانی، نوذر رودنیل، حسین عسگری، هادی دزفولی و نوید مظفری کارشناسانی هستند که به صراحتاً اعلام کرده‌اند قبل از به ثمر رسیدن گل جعفر سلمانی، خطایی از سوی روزبه چشمی روی مدافع تیم فجر انجام شده که از چشم داور پنهان مانده است. در مصاحبه‌هایی که از قول کارشناسان داوری منتشر شده فقط غلامرضا جباری اعلام کرده که داور در این صحنه قصد آوانتاژ (ادامه بازی) داشته است که البته قوانین هرگز به داور اجازه نمی‌دهد در چنین شرایطی آوانتاژ دهد و باید به سرعت خطای بازیکن مهاجم را اعلام کند تا صحنه‌ای به ضرر حریف رقم نخورد.

این یک توفیق اجباری است آقای چشمی

روزبه چشمی تا قبل از اینکه دو مدافع استقلال محروم شوند و او برای بازی در قلب خط دفاع فرا خوانده شود، در خط میانی به کارگرفته می‌شد. با توجه به اینکه استقلال در این پست گزینه‌های متعددی دارد شانس چشمی برای حضور در ترکیب اصلی استقلال چندان زیاد نیست اما محرومیت مرادمند و یزدانی توفیقی شده برای این بازیکن تا از جایگاهش در ترکیب اصلی استقلال مطمئن باشد.

به احتمال زیاد تا پایان فصل از این بازیکن در قلب دفاع استفاده خواهد شد و چشمی که دوست دارد بار دیگر به جام جهانی برود باید تغییر پست خود را به فال نیک بگیرد و با تمرکز و انجام تمرینات متعدد خودش را به فرم بدنی مطلوب نزدیک کند تا شاید حتی اسکوچیچ را نیز برای دعوت از خودش ترغیب کند. در واقع برای چشمی یک فرصت طلایی ایجاد شده تا با بازی در این پست اسکوچیچ را به سوی خودش بکشد.

بدون شک اگر چشمی در خط میانی به بازی ادامه می‌داد شانس آنچنانی برای رفتن به جام جهانی نداشت اما در شرایطی که تیم ملی اکنون فقط کنعانی‌زادگان، خلیل‌زاده و حسینی را به‌عنوان مدافع میانی قطعی در ترکیب خود دارد و وضعیت یزدانی به خاطر سربازی مشخص نیست و پورعلی گنجی نیز بعد از طی دوران مصدومیت نیاز به ارزیابی بیشتر دارد، روزبه چشمی می‌تواند یکی از نفراتی باشد که قابلیت همراهی تیم ملی در جام جهانی را داشته باشد.

البته چشمی باید با نمایش مطلوب خود اسکوچیچ را وادار به دعوت کند و با این بازی‌ها و خطاهایی که گاه از چشم داور پنهان می‌ماند (یادمان باشد در جام جهانی وی‌ای‌آر هست) شاید او شانسی برای حضور در تیم ملی نداشته باشد. چشمی باید از این مجال تازه از راه رسیده نهایت بهره را ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج