۸۳۶۵۱۷ ۱ نظر
۵۰۰۰

ماهی تابه تخم و مرغ و سبزیجات؛ کامل‌ترین صبحانه

در ماهی تابه تخم مرغ و سبزیجات، تخم مرغ و سبزیجاتی مثل فلفل و کدو سبز همه این‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا یک صبحانه فوق العاده سالم را برای شما و خانواده ترتیب دهند. این صبحانه آنقدر خوش رنگ می‌شود که مطمئناً کودکان نیز آن را دوست خواهند داشت.

وب‌سایت دکتر کرمانی: در ماهی تابه تخم مرغ و سبزیجات، تخم مرغ و سبزیجاتی مثل فلفل و کدو سبز همه این‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا یک صبحانه فوق العاده سالم را برای شما و خانواده ترتیب دهند. این صبحانه آنقدر خوش رنگ می‌شود که مطمئناً کودکان نیز آن را دوست خواهند داشت.

تخم مرغ یکی از منابع عالی پروتئین است و سبزیجات نیز سرشار از فیبر و دیگر مواد مغذی هستند. اگر این صبحانه را میل می‌کنید مطمئن باشید تا وعده نهار اصلا احساس گرسنگی و بی انرژی بودن نخواهید کرد. سیب زمینی و نان تست سبوس دار نیز می‌توانند کربوهیدرات سالم را به این صبحانه اضافه کنند.

مواد لازم:

  • ۳۰۰ گرم سیب زمینی کوچک که از وسط به دو نیم تقسیم شده باشند
  • یک دوم قاشق چای خوری روغن هسته انگور (یا روغن کانولا)
  • ۱۵ گرم کره یک عدد کدو سبز، به قطعات کوچک برش خورده باشد
  • یک عدد فلفل زرد، به قطعات کوچک تقسیم شده باشد
  • یک عدد فلفل قرمز، به قطعات کوچک تقسیم شده باشد
  • دو عدد پیازچه، خوب خرد شده باشد
  • یک حبه سیر، له شده
  • یک شاخه آویشن، برگ هایش برداشته شود
  • چهار عدد تخم مرغ
  • نان تست برای سرو

ماهی تابه تخم و مرغ و سبزیجات؛ کامل‌ترین صبحانه

دستور پخت تخم مرغ و سبزیجات:

۱. سیب زمینی‌ها را به مدت ۸ دقیقه بجوشانید و سپس آبشان را بگیرید.

۲. روغن و کره را در یک ماهی تابه نچسب گرم کنید، سپس کدو سبز، فلفل، سیب زمینی و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. به مدت ۱۰ دقیقه بپزید، هنگام پخت گاهی مواد را بهم بزنید تا زمانی که مواد شروع به قهوه‌ای رنگ شدن کنند.

۳. پیازچه، سیر و آویشن را اضافه کنید و برای دو دقیقه دیگر بپزید.

۴. مقداری فضا در ماهی تابه ایجاد کنید و تخم مرغ‌ها را بپزید.

۵. درب ماهی تابه را بپذارید و برای چهار دقیقه دیگر یا تا زمانی که تخم مرغ‌ها پخته شوند بپزید.

۶. اگر دوست داشتید با برگ‌های آویشن بیشتر یا فلفل دوباره چاشنی بزنید. غذا آماده است و حالا می‌توانید به همراه نان تست سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای چهار وعده است، هر وعده شامل یک تخم مرغ و مقداری سبزیجات می‌شود. اطلاعاتی که در ادامه می‌آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

  • کالری: ۱۷۰
  • چربی در یک وعده: ۷ گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: ۲ گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: ۱۵ گرم
  • قند در یک وعده: ۵ گرم
  • فیبر در یک وعده: ۴ گرم
  • پروتئین در یک وعده: ۹ گرم
  • نمک در یک وعده: ۰.۲۲ گرم

محتوای حمایت شده

گوناگون

سایر رسانه‌ها

    نظر کاربران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج