۱۱۸۱۸۷۳
۳۸۴۱۳
۳۸۴۱۳
پ

محتوای حمایت‌شده

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

بهترین روش درمان افتادگی پلک روشی است که بهترین نتیجه را در مدت زمان کوتاه و با کمترین عوارض در پی داشته باشد. بهترین روش هزینه مناسبی دارد و توسط فردی متخصص انجام می‌پذیرد.

برترین‌ها: شاید به نظرتان بهترین روش درمان افتادگی پلک جراحی پلک باشد. باید بدانید انواع مختلفی از جراحی پلک به عنوان بهترین روش درمان افتادگی پلک وجود دارد. همچنین از روش‌های دیگری هم بجز جراحی برای درمان افتادگی پلک استفاده می‌شود. افتادگی پلک‌ها و ابرو‌ها می‌تواند شما را خسته و پیرتر از سنتان نشان دهد.

در برخی از موارد، پلک‌های افتاده ممکن است بینایی را نیز مختل کنند. اگر از افتادگی پلک خود ناراضی هستید و می‌خواهید از بهترین روش درمان افتادگی پلک استفاده کنید. در ادامه اطلاعات مفیدی درباره انواع روش‌های جراحی و غیر جراحی برای درمان افتادگی پلک آورده ایم تا به شما در تصمیم گیری بهترین روش درمان افتادگی پلک کمک کنیم.

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

برای مشاوره با کلینیک زیبایی اورانوس همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۴۴۸۳۷۰۴

۰۲۱-۴۴۴۸۳۷۰۵

۰۹۱۲۰۳۳۶۲۷۶

علت افتادگی پلک بالا و پایین چشم چیست؟

دلایل زیادی مانند ژنیک می‌توانند روی افتادگی پلک چشم تاثیر گذار باشند اما بسیاری از متخصصان عامل اصلی این پدیده را افزایش سن می‌دانند. با بالاتر رفتن سن بافت تاندون پلک دچار فرسودگی می‌شود و فرد با افتادگی پلک مواجه خواهد شد.

درمان افتادگی پلک، با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

از آنجایی که افتادگی پلک تاثیر زیادی روی چهره افراد دارد، تا به امروز درمان‌های زیادی برای این مشکل به جامعه پزشکی معرفی شده است. در ادامه با بررسی برخی از این روش‌ها با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

بهترین روش درمان افتادگی پلک به غیر از جراحی

افتادگی چشم می‌تواند یک ویژگی ارثی باشد که با افزایش سن بیشتر می‌شود. با بیشتر شدن سن پوست روی پلک فوقانی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و حالت افتادگی پیدا می‌کند. همچنین چربی که به طور طبیعی در لبه حفره چشم قرار می‌گیرد تا از چشم محافظت کند. شروع به برآمدگی به جلو می‌کند، زیرا بافتی که قبلاً آن را در جای خود نگه داشته با افزایش سن ضعیف می‌شود.

این باعث ایجاد پلک‌های پف کرده، پر و سنگین می‌شود. با انواع جراحی‌ها می‌توان پوسته افتاده و چربی اضافی زیر پوست را برداشت. اما در برخی از افراد افتادگی پلک به مقداری نیست که نیاز به جراحی داشته باشد در این صورت می‌توانید از بهترین روش درمان افتادگی پلک به غیر از جراحی استفاده کنید. در ادامه چند روش برای درمان افتادگی پلک آورده ایم.

۱. بوتاکس

بوتاکس که در واقع یک داروی رایج است که برای افتادگی پلک نیز استفاده می‌شود. بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت است، در این روش در واقع می‌توانید از کشش عضلات روی صورت برای ایجاد لیفت پلک استفاده کرد تا ظاهری بهتر به پلک و ابرو داده شود.

نحوه تزریق بوتاکس برای درمان افتادگی پلک

باید گفت سم بوتولینوم فراوری شده عنصر اصلی تزریق بوتاکس به شمار می‌رود. با تزریق مقدار کمی از این ماده برخی از عضلات چشم فلج شده و عملکرد پلک بهبود می‌یابد.

مزایا و معایب

بدون شک جوانسازی صورت بعد از تزریق بوتاکس اصل‌ترین مزیت این روش به شمار می‌رود اما در باب معایب این روش باید به مشکل بسته شدن چشم، ضعف عضلات چشم به صورت موقت و افتادگی پلک اشاره کرد. 

مدت ماندگاری

مدت ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع تزریق و شدت مشکل بیمار در این ماندگاری موثر خواهد بود. از طرفی لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس از جمله درمان‌هایی است که باید تمدید شود تا به ماندگاری مورد نظر برسد.

۲. کرم‌های موضعی

کرم‌های موضعی برای افرادی تجویز می‌شود که افتادگی کمتری در پلک آن‌ها وجود دارد. این کرم‌ها تاثیر گذاری طولانی مدتی ندارند. اما می‌توانند افتادگی پلک را برای مدتی به تاخیر بیندازد؛ و ظاهری جوان‌تر و با نشاط‌تر به چهره شما ببخشند.

نحوه استفاده از کرم‌های موضعی برای رفع افتادگی پلک

معمولا استفاده از کرم‌های موضعی برای رفع افتادگی پلک بسته به نوع محصول متغیر است. اما با این وجود  این کرم‌ها به میزان توصیه شده مورد استفاده قرار می‌گیرند و روی سطح پوست قرار می‌گیرند. بعد از زدن این کرم‌ به پوست باید با استفاده از حرکات ضربه‌ای از جذب شدن آن به پوست خود مطمئن شوید و سپس منتظر نتایج باشید.

مزایا و معایب

از مزایای این روش می‌توان به نداشتن درد و خونریزی اشاره کرد اما باید گفت بسیاری از افراد از استفاده‌ کرم‌ها نتیجه‌ی مطلوبی دریافت نکرده‌اند و شاهد تغییرات نبودند.

مدت ماندگاری

به گفته‌ی بسیاری از متخصصان میزان ماندگاری کرم‌های موضعی برای رفع افتادگی پلک به برند سازنده‌ی محصولات و کیفیت آن بستگی دارد اما به طور کلی نمی‌توان نتایج این کرم‌ها را کاملا ماندگار دانست.

۳. پرکننده‌ها

از پرکننده‌های برای لیفت پلک بالایی استفاده نمی‌شود، اما برای پلک پایینی می‌توان از پرکننده‌ها استفاده کرد. این مواد را در محل اشک قرار می‌دهند تا به حجم بخشی به زیر چشم کمک کند. این کار به باعث می‌شود چین و چروک‌های زیر چشم از بین برود و ظاهر شما به ظاهری جوانتر تبدیل شود. همچنین می‌توان پس از استفاده از پرکننده‌های از لیزر استفاده کرد تا پوست زیر پلک را سفت کند.

مزایا و معایب

مزیت اصلی این روش سرعت بالا و دوره نقاهت کم آن است اما باید بدانید که این روش ممکن است برای بسیاری از افراد منجرب بروز حساسیت شود.

مدت ماندگاری

نوع پوست بیمار در مدت ماندگاری این روش بسیار تاثیرگذار است. اما به طور کلی مدت زمان ماندگاری این روش شش ماه الی دو سال تخمین زده می‌شود.

۴. انجام حرکات ورزشی

انجام ماساژ و حرکات ورزشی می‌تواند در لیفت پلک تاثیر ویژه‌ای داشته باشد. نکته‌ی قابل توجه در این روش این است که باید انجام حرکات به صورت تخصصی باشد و به طور مستمر ادامه پیدا کند تا نتیجه مطلوب باشد.

انواع حرکات ورزشی برای درمان افتادگی پلک

یکی از حرکات ورزشی برای درمان افتادگی پلک بدین شرح است:

  • انگشت اشاره را روی ابروها قرار دهید
  • تا جای امکان ابرو را بالا بکشید
  • چشم‌ها را تا جای امکان باز کنید
  • پنج ثانیه صبر کنید
  • ابروها را پایین آورده و عضلات را شکا کنید
  • این تمرین را ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

مزایا و معایب

عدم نیاز به مواد شیمیایی و جراحی مهم‌ترین مزیت این روش به شمار می‌رود اما عدم تخصص در این روش ممکن است برای افراد مشکل ساز باشد.

۵. هایفوتراپی پلک

یکی دیگر از روش‌های بدون نیاز به جراحی، هایفوتراپی پلک است که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته. در این روش با استفاده از اولتراسوند عضلات شل شده‌ی پلک را تقویت کرده و لیفت پلک را انجام می‌دهند.

نحوه انجام هایفوتراپی برای رفع افتادگی پلک

برای انجام این روش ابتدا پوست شما پاکسازی می‌شود. بعد از اتمام این پاکسازی ژل ولتراسوند رو پوست اعمال می‌شود و بعد با پرتوی مورد نظر لیفت پلک حاصل می‌شود.

مزایا و معایب

این روش به عنوان روشی غیر تهاجمی بدون درد و خونریزی انجام می‌شود و این مورد را می‌تواند اصلی‌ترین مزیت این روش به شمار رود. عوارض مشاهده شده برای هایفوتراپی تورم و قرمزی خفیف بعد از عمل شناخته شده است.

مدت ماندگاری

انجام مراقبت‌های بعد عمل هایفو نکته تاثیرگذار روی ماندگاری این روش هستند. با انجام این مراقبت‌ها مدت ماندگاری این عمل 1الی2 سال تخمین زده شده است.

۶. استفاده از داروهای گیاهی

بدون شک استفاده از داروهای گیاهی و درمان‌های خانگی نیز برای از بین بردن افتادگی پلک موثر هستند اما باید بدانید در صورت بروز مشکلات سلامتی بر اثر این اختلال، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و از داروهای تخصصی استفاده نمایید.

انواع داروهای گیاهی برای درمان افتادگی پلک

برخی از داروهای گیاهی برای درمان افتادگی پلک عبارت از موارد زیر هستند:

  • خیار
  • قالب یخ
  • سفیده تخم مرغ
  • چای سبز
  • آلوئه ورا
  • چای بابونه

مزایا و معایب

استفاده از داروهای گیاهی روشی کم خطر برای از بین بردن افتادگی پلک به شمار می‌رود اما استفاده ناآگاهانه از این روش ممکن است باعث بروز حساسیت شود.

 ۷. لیزر

عمل جراحی بلفاروپلاستی یا همان لیزر یکی دیگر از روش‌های از بین بردن چین و چروک دور چشم و از بین بردن افتادگی پلک است. این روش به عنوان یکی از جدیدیترین روش‌های از بین بردن افتادگی پلک به شمار می‌رود.

نحوه استفاده از لیزر برای رفع افتادگی پلک

در این روش جراحی، با استفاده از پرتوهای لیزر عضلات و پوست روی پلک و اطراف چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهند و با استفاده از شوک حاصل از لیزر افتادگی پلک را درمان می‌کند.

مزایا و معایب

به گفته افرادی که این عمل را انجام داده‌اند، تورم بعد از عمل و یا خونریزی در هنگام عمل در این روش به ندرت دیده می‌شود که این مورد را می‌توان مزیت مهمی برای این روش دانست. در باب معایب این روش نیز باید به خشکی چشم و ناتوانی در بستن کامل پلک‌ها اشاره کرد.

مدت ماندگاری

بنا به تحقیقات انجام شده در خصوص این روش مدت ماندگاری این روش بدون نیاز به تمدید بسیار بالاست و بسیاری از افراد این روش را روشی بی بازگشت می‌دانند.

 ۸. استفاده از قطره چشمی

اگر به انجام جراحی‌های دردناک برای از بین بردن افتادگی پلک علاقه ندارید استفاده از قطره چشمی برای شما روشی مناسب خواهد بود. مواد مئجود در این قطره‌ها باعث منفبض شدن عضلات پلک می‌شوند و افتادگی پلک را تا حد بهبود می‌بخشند.

انواع قطره های چشمی برای درمان افتادگی پلک

یکی از قطره‌های چشمی برای از بین بردن افتادگی پلک قطره Upneeq است. این قطره به عنوان اولین قطره چشمی برای درمان افتادگی چشم شناخته می‌شود که مورد تایید بسیاری از پزشکان است.برای استفاده از این قطره بهتر است با پزشک متخصص مشورت داشته باشید.

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

مزایا و معایب

با اینکه سرعت برطرف شدن عارضه در این روش بالاست اما این روش داری معایبی نیز می‌باشد. این معایب عبارت از خشکی چشم، تاری دید، تورم و ریزش اشک هستند.

۹. پلکسر یا پلاسما جت

استفاده از پلکسر یا پلاسما جت یک تکنولوژی نوین برای از بین بردن افتادگی پلک است که هنور دز جامعه پزشکی شناخته شده نیست. این روش به عنوان روشی کم تهاجم می‌تواند نتایج بسیاری خوبی در مسیر جوانسازی صورت شما داشته باشد.

نحوه استفاده از پلکسر برای درمان افتادگی پلک

در این روش با استفاده از یک دستگاه کم توان از زیر چشم، عضلات پلک را تقویت کرده و شل شدگی آن را از بین می‌برند. این روش درمان برای از بین بردن چین و چروک نیز استفاده می‌شود.

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

مزایا و معایب

روند بهبودی در این روش بسیار سریع طی می‌شود برای همین بسیاری از افراد این روش را برای از بین بردن افتادگی انتخاب می‌کنند. این روش دارای عوارض خفیفی مانند سوزش و تورم نیز می‌باشد.

مدت ماندگاری

این روش به عنوان روشی بدون جراحی دارای مدت ماندگاری بسیار بالایی است به طوری که این روش را می‌توان یکی از ماندگارترین روش‌های درمان افتادگی پلک بدون جراحی دانست.

 ۱۰. استفاده از روغن

بسیاری از افراد با استفاده از طب سنتی به از بین بردن افتادگی پلک می‌پردازند. استفاده از روغن‌هایی گیاهی یکی از این روش‌هاست.

انواع روغن های گیاهی برای رفع افتادگی پلک

برخی از روغن‌های گیاهی که برای از بین بردن افتادگی پلک مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت از موارد زیر هستند:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن درخت چای
  • روغن بادام

مزایا و معایب

بدون شک طبیعی بودن این روغن‌ها اصلی‌ترین مزیت آن‌ها هستند اما فرایند درمان در این روش‌ها بسیار طولانی خواهد بود که باید به آن توجه داشت.

 ۱۱. تزریق ژل

استفاده از ژل برای از بین بردن افتادگی پلک یکی از پرطرفدارترین روش‌ها به شمار می‌رود. تزریق ژل می‌تواند نتایج مناسبی برای افرادی که بر اثر بالا رفتن سن دچار افتادگی پلک شده‌اند داشته باشد.

نحوه تزریق ژل برای درمان افتادگی پلک

در این روش با تزریق ژلی حاوی اسید هیالورونیک عضلات پلک را تقویت کرده و افتادگی پلک را از بین می‌برند.

مزایا و معایب

این روش یکی از ساده‌ترین روش‌های جراحی به شمار می‌رود و دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد اما درد و سوزش بعد از عمل باعث می‌شود بسیاری از افراد از انجام این روش خودداری کنند.

مدت ماندگاری

تزریق ژل از جمله درمان‌هایی است که نیاز به تمدید دارد برای همین ماندگاری آن را نمی‌توان دائمی دانست.

جراحی بهترین روش درمان افتادگی پلک

بسیاری از افراد برای رفع مشکلاتی مانند: افتادگی پلک یا کیسه‌های زیر چشم خود جراحی را به عنوان بهترین روش درمان افتادگی پلک انتخاب می‌کنند. جراحی پلک می‌تواند افتادگی پوست، رسوبات چربی و کیسه‌های زیر چشم، افتادگی پلک پایین و چین و چروک را درمان کند. همچنین جراحی می‌تواند اثرات پیری را از نظر زیبایی و از نظر بینایی نیز ترمیم کند. انواع مختلف از جراحی برای افتادگی پلک می‌تواند به زیبایی و عملکرد پلک کمک کند. آیا می‌دانستید جراحی پلک انواع مختلفی دارد؟ بیماران اغلب نمی‌دانند انواع مختلفی از جراحی برای درمان افتادگی پلک استفاده می‌شود؛ بنابراین در اینجا انواع جراحی و مراحل انجام آن را برای شما آورده ایم.

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

۱. جراحی لیفت پلک

در لیفت پلک می‌توانیم به بلفاروپلاستی اشاره داشته باشیم. بلفاروپلاستی نام جراحی است که علاوه بر از بین بردن پوست اضافی، چربی‌ها را برای کاهش پف‌کردگی برداشته یا تغییر مکان می‌دهد. در طی بلفاروپلاستی پلک فوقانی، پوست اضافی که می‌تواند روی مژه‌ها آویزان شود، برداشته می‌شود. این روش برای بلفاروپلاستی پلک پایین نیز مشابه است. با این حال، در برخی مواقع به‌جای بریدن پوست، پوست را از طریق لایه‌برداری‌های شیمیایی لایه‌برداری با لیزر یا TCA سفت می‌کنند و چربی برداشته می‌شود یا در محل اشک قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب

این روش روشی سریع و مناسب شناخته شده است اما از جمله معایب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی
  • چین یا افتادگی غیرطبیعی پلک
  • ناتوانی در بسته‌شدن کامل پلک‌ها
  • تغییر رنگ غیرطبیعی پلک‌ها
  • خشکی چشم

مدت ماندگاری

این روش نیز ماندگاری بالایی دارد و می‌توان آن را یکی از ماندگارترین روش‌های درمان افتادگی پلک دانست.

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

۲. جراحی ترمیم پتوز

این روش شامل بلند کردن پلک‌های فوقانی است. در این روش معمولاً با دستکاری عضلات پلک که با افزایش سن ضعیف می‌شوند، انجام می‌شود. جراح همچنین می‌تواند در طول انجام این روش، چربی و پوست اضافی را از بین ببرد. پتوز را نیز می‌توان به صورت داخلی بدون برش روی پلک ترمیم کرد.

مزایا و معایب

این روش علاوه بر زیبایی روی میدان دید بالایی افراد تاثیر ویژه‌ای دارد اما از معایت این روش باید به بروز عفونت، نیاز به انجام عمل‌های جراحی اصلاحی و کبودی یا تورم اشاره کرد.

۳. لیفت ابرو

بسیاری از بیمارانی که به دنبال جراحی هستند تا پلک‌های خود را جوان‌تر نشان دهند، در واقع پتوز ابرو دارند، اما فکر می‌کنند مشکل پلک هایشان است. پزشکان در ابتدا ابرو‌ها را با دست بلند می‌کنند تا بهبودی را که بیماران با روش‌های لیفت ابرو دریافت خواهند کرد به آن‌ها نشان دهند. انواع مختلفی از لیفت ابرو وجود دارد. جراح می‌تواند لیفت ابرو را فقط برای بلند کردن ابرو‌ها به صورت جانبی انجام دهد. یا می‌تواند ابرو‌ها را به طور کامل یک برش بزرگ روی پوست سر یا در امتداد خط مو بالا ببرد. معیار‌های مختلفی برای انتخاب یک روش جراحی نسبت به دیگری وجود دارد. این موارد باید در جلسه مشاوره برای جراحی پلک و ابرو مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

مزایا و معایب

لیفت ابرو تاثیر بسیار بالایی روی شادابی صورت دارد و به دلیل عدم نیاز به جراحی روشی بدون دوره نقاهت و درد و خونریزی است.

مدت ماندگاری

لیفت ابرو به دو صورت طبیعی و جراحی انجام می‌شود. مدت مانگاری لیفت ابرو با جراحی 5تا10 سال تخمین زده شده است اما لیفت ابرو بدون جراحی حدودا 2تا3 سال ماندگاری خواهد داشت.

 4. لیفت با نخ

در این روش برای از بین بردن افتادگی پلک  پوست شل شده را از صورت جدا نمی‌کنند اما با استفاده از بخیه‌های موقت به لیف آن می‌پردازند.

نحوه لیفت پلک با نخ برای درمان افتادگی

بخیه‌های نامرئی در این روش روی نواحی مورد نظر نصب می‌شوند. بعد از گذشت مدت زمان مشخص با بازیابی پوست این بخیه‌ها برداشته شده و افتادگی پلک از بین می‌رود.

مزایا و معایب

این روش بدون درد و خونریزی انجام می‌شود و تورم بعد از عمل را ندارد. اما عوارض این روش شامل موارد زیر است:

  • تغییر بافت پوست
  • تحریک پوست
  • سفتی، سختی صورت
  • عفونت

مدت ماندگاری

ماندگاری این روش به میزان کلاژن سازی پوست شما وابسته است اما به طور کلی مدت مانگاری این روش 6ماه تا چند سال تخمین زده می‌شود.

انتخاب پزشک برای انجام بهترین روش درمان افتادگی پلک

همانطور که متوجه شدید روش‌های مختلفی برای درمان افتادگی پلک وجود دارد. برای اینکه بهترین روش درمان افتادگی پلک را انتخاب کنید باید به پزشکی حاذق و متخصص مراجعه کنید. پزشکان بعد از یک معاینه و ارزیابی کامل به شما بهترین روش را توصیه می‌کنند. اما در نظر داشته باشید که پزشکی که در جراحی زیبایی یا حتی چشم تخصص ندارند، ممکن است روش مناسبی را توصیه نکند، که می‌تواند منجر به جراحی برای اصلاح پلک ما شود. بسته به سن شما و وسعت افتادگی پلک یک جراح زیبایی با تجربه می‌تواند گزینه‌های متعددی را برای بهبود ظاهر پلک ها، ابرو‌ها و ناحیه چشمی شما ارائه دهد.

مراحل جراحی به عنوان بهترین روش درمان افتادگی پلک

بعد از این که پزشک شما جراحی را به عنوان بهترین روش درمان افتادگی پلک انتخاب کرد. برای انجام جراحی ابتدا شما را بیهوش می‌کند. در مرحله بعد، اگر افتادگی در پلک بالایی باشد، جراح برشی بر روی چین پلک، و اگر در پلک پایینی باشد درست زیر خط مژه پایینی ایجاد می‌کند، بنابراین جای زخم‌ها حداقل و طبیعی هستند. سپس چربی، ماهیچه و پوست را از بین می‌برند. برای بستن پوست‌های برش داده شده روی پلک از بخیه استفاده می‌شود. در حالی که بیمار در ابتدا کبودی و تورم دارد، پس از بهبودی حالت جوان‌تر و هوشیارتری خواهد داشت.

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

بهبودی بیمار به مدت ۱ تا ۲ هفته‌ای است. در هفته اول تمام بخیه‌ها را بیرون می‌کشند و بیشتر کبودی‌ها برطرف می‌شود. اما هنوز هم از نظر فعالیت هنوز باید مراقب باشید. بعد از گذشت هفته دوم می‌توانید به فعالیت‌های عادی روزانه خود باز می‌گردید. از آنجایی که پلک‌ها یکی از نواحی بسیار ظریف از صورت است، یافتن یک جراح اکولوپلاستی با تجربه و آگاه برای انجام این عمل بسیار مهم است.

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

کلینیک زیبایی اورانوس - با مجوز رسمی وزارت بهداشت

برای مشاوره و نوبت دهی کلیک کنید.

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۴۴۸۳۷۰۴

۰۲۱-۴۴۴۸۳۷۰۵

۰۹۱۲۰۳۳۶۲۷۶

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

clinic.oranus@

بهترین روش درمان افتادگی پلک کدام است؟ | راه‌های با جراحی و بدون جراحی

جنت آباد جنوبی، میدان چهارباغ، مجتمع سبز، پلاک ۱۴۸، طبقه ۵، واحد ۶۳

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج