۱۴۰۳۱۴۲
۱ نظر
۱۹۵۶۷
۱ نظر
۱۹۵۶۷
پ

رپورتاژ آگهی

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم؟

اگر این مقاله از مجله تخصصی لیا صنعت را مطالعه کنید، خواهید دانست که برای تمیز کردن شیشه های دور از دسترس چه کنید.

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم؟

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم؟ این معضل بزرگ افرادی است که هم نمای ساختمانی شیشه را دوست دارند و هم تمایل دارند همیشه شیشه‌ها برق بزند و هیچ لکه‌ای بر روی آن نباشد. البته که راه‌های فراوانی برای این کار وجود دارد؛ فقط لازم است کمی حوصله به خرج دهید و مواد اولیه و ابزار مخصوص آن را تهیه کنید. اگر این مقاله از مجله تخصصی لیا صنعت را مطالعه کنید، خواهید دانست که برای تمیز کردن شیشه های دور از دسترس چه کنید.

وسایل لازم برای شستشوی شیشه

برای تمیز نگه داشتن شیشه‌ها نیاز به ابزارهای خاصی دارید تا بتوانید آن‌ها را براق نگه داشته و از تمیز کردن چندباره این شیشه‌ها خلاص شوید. شیشه‌های دور از دسترس نیز مانند سایر پنجره‌ها و شیشه‌های منازل نیاز به مواد اولیه‌ای برای نظافت دارند که هر کدام از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند. این ابزارها عبارت هستند از:

  • شیشه پاک کن
  • سطل بزرگ
  • دستمال مخصوص
  • دستکش

در ادامه، با سایر ابزارهایی آشنا خواهید شد که به طور اختصاصی برای تمیز کردن شیشه های دور از دسترس کاربرد دارند.

روش های تمیز کردن شیشه های دور از دسترس

اگر می‌خواهید بدانید چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم، باید علاوه‌بر مواد اولیه، روش‌های مختلف را نیز امتحان کنید. در ادامه، چند روش تمیز کردن شیشه های دور از دسترس را با هم بررسی خواهیم کرد.

پاک کننده های مغناطیسی

پیشرفت تکنولوژی همه جوانب زندگی را تحت تاثیر قرار داده و پاک کردن شیشه را نیز از یاد نبرده است. پاک‌کننده مغناطیسی همان طور که از نامش پیداست، برای پاک کردن شیشه‌هایی که در دسترس ما نیستند از یک آهنربای قوی استفاده می‌کند. آهنرباها با پنبه یا ابر پوشانده شده و در نتیجه بدون اینکه هیچ گونه خشی روی شیشه به وجود آورند، آن را پاک می‌کنند.

این شیشه پاک‌کن‌ها از دو تکه آهن‌ربا و دستمالی مخصوص تشکیل می‌شوند و دو قسمتی هستند. یک قسمت در سمت داخل شیشه قرار گرفته و قسمت دوم از سمت بیرونی شیشه به آن می‌چسبد. در نتیجه هر کاری که از داخل انجام می‌دهید، از بیرون نیز قطعه دیگر با همان شیوه حرکت کرده و شیشه را تمیز می‌کند. البته فراموش نکنید در هر دو سمت شیشه باید از مایع شیشه پاک کن نیز استفاده کنید.

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم؟

تی تاشو

یکی از کاربردی‌ترین لوازم در نظافتِ خانه تی‌ها هستند. تولیدکننده‌های این لوازم کاربردی، نمونه تاشوی آن را برای کسانی به بازار عرضه کرده‌اند که شیشه‌های دور از دسترس دارند و به راحتی نمی‌توانند نظافت آن را برعهده بگیرند.

دسته‌های بلند، دستمالی که در یک سر تی متصل شده و سر چرخشی آن از جمله ویژگی‌هایی است که به شما کمک می‌کند با سهولت بیشتری شیشه‌های دور از دسترس خود را تمیز کنید. نکته مهم دیگر این ابزارها، هم سهولت در استفاده از آنان است و هم اینکه اگر پارچه کثیف شد یا دیگر قابلیت استفاده نداشت، می‌توانید آن را با یک پارچه نو تعویض کنید. حتی می‌توانید بر سر این تی‌ها یک اسفنج مناسب نصب کنید تا هیچ آسیبی به شیشه وارد نشود. می‌توانید قیمت‌های دور را بدون تا کردن دسته نیز تمیز کنید.

 تی دسته بلند U

یکی دیگر از ابزارهای پاک کننده شیشه که برای شیشه‌های خارج از دسترس بسیار مفید است، تی‌های دسته بلندی هستند که شکل دسته آنان مشابه با حرف U انگلیسی است. یک سر آن با یک اسفنج یا دستمال قابل تعویض پوشانده شده و سر دیگر آن دسته‌ای است که می‌توانید در دست گرفته و به کمک آن شیشه را تمیز کنید. می‌توانید دسته آن را بگیرید و بخش‌های دور از دسترس شیشه را تمیز کنید. این نمونه مشابه تی قبلی است با این تفاوت که دیگر دسته آن صاف نشده و قسمت‌های بسیار دور را نمی‌توانید تمیز کنید. قابلیت تغییر اسفنج یا دستمال نیز در هر دو ابزار مشابه است.

 کارواش خانگی

دستگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که به نام کارواش خانگی شناخته می‌شوند. با کمک این ابزار در ظرف چند دقیقه و با سهولت کامل می‌توانید شیشه‌ها را تمیز کنید. تنها نکته، استفاده از مایع مخصوص است که برای این ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود نکته مهم آن است که نه تنها خش و لکه‌ای با کمک این دستگاه‌ها بر جای نمی‌ماند، بلکه نیاز به استفاده از آب بسیار فراوان نیز ندارید.

مراحل تمیز کردن شیشه های دور از دسترس

روش تمیز کردن شیشه ها، چه عادی و چه دور از دسترس، از چند مرحله ثابت و مشخص تشکیل می‌شود. باین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم بسته به روشی که انتخاب می‌کنید، مراحل انجام کار را تغییر دهید تا نتیجه قابل‌قبول‌تری بگیرید. پیشنهاد ما، روش تمیز کردن شیشه های دور از دسترس طبق مراحل و ترتیب زیر است:

  1. گام اول: مایع را دو طرف اسپری کنید و سپس تلاش کنید آن را با کمک ابزاری که در دسترس دارید پاک کنید. بهتر است دستمال یا اسفنج را در هر دو طرف به سمت افقی حرکت دهید تا مایع اضافی به سمت قسمت‌‌های پایین حرکت نکرده و در نتیجه، کار را برای شما دشوارتر نکند.
  2. گام دوم: زمانی که سطح شیشه را تمیز کردید، باید به سمت گوشه‌ها حرکت کنید. در صورتی که سطح شیشه شما بسیار بزرگ است بهتر است یا از روش مغناطیسی استفاده کنید یا با کمک تی‌های تاشو به این نقاط دسترسی داشته باشید.
  3. گام سوم: اکنون وقت آن است که قسمت‌های بالایی و پایینی را به خوبی تمیز کنید تا هیچ لکه‌ای بر جای نماند. 
  4. گام آخر: با کمک یک دستمال کاملا تمیز و البته خشک تمام لک‌های باقی‌مانده از مراحل قبل را به‌طور کامل تمیز کنید تا هیچ ردی از دستمال باقی نماند. بهترین گزینه برای این کار پارچه‌های میکروفایبر هستند.

 بهترین شیشه برای استفاده در مناطق دور از دسترس

هنوز هم تصور می‌کنید که این روش‌ها نمی‌تواند به شما در داشتن یک شیشه بسیار تمیز و بدون لک کمک کند؟ به نظر شما چه راه بهتری وجود دارد تا بتوان شیشه‌ها را تمیز کرد؟ آیا شما هم از آن دست افراد هستید که آرزو می‌کنید ای کاش می‌شد شیشه‌ها خود به خود تمیز شوند؟ شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که آرزویتان به واقعیت تبدیل شده است.

شیشه هوشمند خودتمیزشونده یکی از جدیدترین انواع شیشه و طلق هوشمند است که به روش فوتوکالیستی و با کمک اشعه UV آفتاب، لکه‌های موجود روی سطح شیشه را از بین می‌برد. این شیشه‌ها دیگر نیازی به تمیز کردن ندارند و مطمئن هستید که همیشه تمیز و براق خواهند بود.

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم؟

عدم نیاز به تمیز کردن شیشه های دور از دسترس با لیاصنعت

حال که با دشواری‌های تمیز کردن شیشه های دور از دسترس آشنا شدید، وقت آن است که هوشمندانه تصمیم بگیرید! شیشه های هوشمند لیا صنعت می‌تواند تمام دغدغه‌های شما را برای نظافت نمای بیرونی ساختمان برطرف کند؛ تنها کافی‌ست یک بار همان هزینه را بپردازید و با نصب شیشه های خود تمیز شونده، خود را از دردسرهای تمیزکاری‌های پایان سال نجات دهید.

گروه تخصصی لیا صنعت ایرانیان با تیمی زبده و سال‌ها تجربه در حوزه شیشه و آینه، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان برای زیباسازی و آینه کاری دیوار منزل و محیط کارتان است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.liaindustrial.com به طور کامل با خدمات ما آشنا شوید. منتظر شنیدن سلایق و اشتیاق شما برای آماده کردن منزلی نو برای آغاز سال جدید هستیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      من که به این شیشه‌های خود تمیز شونده!!!! خیلی نیاز دارم!!!!
      چون از شیشه پاک کردن متنفرم!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج