adexo3
۱۴۱۵۶۴۱
۷ نظر
۳۹۹۰
۷ نظر
۳۹۹۰
پ

ضرر ۱۵۰ میلیونی خریداران پژو پارس

پژو پارس برخلاف وعده سازمان ملی استاندارد از خط تولید ایرانخودرو کنار نرفت و احتمالا بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه در سال جدید به متقاضیان سامانه تحویل داده می‌شود. این وسط حدود ۱۵۰ میلیون به خریدارانی که از زمستان پارسال چشم‌انتظار این محصول بودند، ضرر وارد شد

فرارو: قیمت جدید پژو پارس در کارخانه حدود ۱۵۰ میلیون بیشتر از پارسال است. محصولی که به‌خاطر سخت‌گیری‌ها و دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد باید نهایتا تا اسفند ۱۴۰۲ از فهرست محصولات داخلی کنار می‌رفت اما ایرانخودرو به پشتوانه مجوز‌های لازم می‌تواند حداقل تا پایان بهار امسال به تولید پژو پارس ادامه دهد. حالا متقاضیانی که زمستان پارسال با حدود ۳۱۰ میلیون امکان خرید پژو پارس از کارخانه را داشتند، باید چیزی نزدیک ۱۵۰ میلیون بیشتر به حساب ایرانخودرو واریز کنند. آن هم برای محصولی که بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه روانه بازار می‌شود و به‌خاطر کشمکش‌های سازمان ملی استاندار و ایرانخودرو، نسبت به موعد تحویل اولیه حدود ۵۰ درصد گران شده است.

پژو پارس چطور در خط تولید باقی ماند؟

پژو پارس یکی از قربانیان ماجرای الزام خودروسازان به اجرای استاندار‌های ۸۵ گانه است. چیزی که زمزمه‌های آن از سال ۹۶ به گوش رسید و نهایتا ۲۳ آبان ۱۴۰۲ حالت رسمی گرفت. سازمان ملی استاندارد اواسط سال قبل اعلام کرد تولیدکنندگان در حوزه صنعت خودرو باید بن‌سازه‌های محصولاتشان را منطبق بر استاندارد‌های ملی کشور قرار دهند و بر اساس مجوز‌های لازم از جمله رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه اقدام به پیش‌فروش خودرو کنند.

پژو پارس با این اوصاف باید طبق دستورالعمل سازمان ملی استاندارد مثل خیلی از خودرو‌های دیگر از جمله ساینا دنده‌ای و تیبا از خط تولید کنار می‌رفت. چون اضافه شدن یکسری از آپشن‌های اجباری به‌خاطر قدیمی بودن پلتفرم خودرو، عملا امکان نداشت. خط‌ونشان سازمان ملی استاندار برای ایرانخودرو، حواشی تمام‌نشدنی پژو پارس در سال گذشته را کلید زد.

پژو پارس زمستان ۱۴۰۲ باید به حدود ۱۰۰ هزار متقاضی چشم‌انتظار در سامانه یکپارچه تحویل داده می‌شد، ولی به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان ملی استاندارد، داستان با سروشکل دیگری جلو رفت. تحویل ندادن پژو پارس به متقاضیان در موعد مقرر، تجمع‌های گاه و بیگاه متقاضیان پژو پارس جلو وزارت صمت و ... دست‌آخر با عقب‌نشینی سازمان ملی استاندارد همراه شد.

پژو پارس طبق اعلام سازمان ملی استاندار مجوز حضور در خط تولید را پیدا کرد؛ به شرطی که ایرانخودرو در سه شیفت برای رفع تعهد به متقاضیان قبلی سامانه یکپارچه اقدام کند و بعد از آن، پژو پارس مثل ۴۰۵ و ۲۰۶ برای همیشه از سبد محصولات ایرانخودرو کنار گذاشته شود.

ضرر ۱۵۰ میلیونی خریداران پژو پارس

قیمت کارخانه پژو پارس همزمان با موعد تحویل اولیه متقاضیان سامانه یکپارچه به ۳۱۰ میلیون نمی‌رسید، اما الان نزدیک ۱۵۰ میلیون به این عدد اضافه شده است 

تولید پژو پارس متوقف نمی‌شود؟

تولید پژو پارس ممکن است بعد رفع تعهدات ایرانخودرو به متقاضیان سامانه یکپارچه ادامه داشته باشد. این خلاصه صحبت‌های اخیر سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی است. محمدعلی اسفنانی در نشست خبری روز ۲۷ فروردین گفته: قرار بر این بود، تولید پژو پارس به دلیل اینکه استاندارد‌ها را رعایت نکرد متوقف شود که با رفع مشکلات تولید این محصول ادامه خواهد داشت.

تداوم تولید پژو پارس هنوز با واکنش سازمان ملی استاندارد روبرو نشده و مشخص نیست محصولی که تا دیروز امکان اضافه شدن آپشن‌های ایمنی را نداشت، حالا چطور قابلیت مجهز شدن به استاندار‌های ۸۵ گانه را پیدا کرده است.

تداوم تولید پژو پارس هنوز به شکل رسمی قطعی نشده و خود ایرانخودرو در اطلاعیه‌ای که برای متقاضیان سامانه یکپارچه منتشر کرده، نوشته: باتوجه به امکان تولید خودرو پارس تا پایان ۱۴۰۳، شرایط انتخاب و واریز وجه ایجاد شده است.

شرایط فروش پژو پارس طبق اطلاعیه ایرانخورو به شکلی است که متقاضیان مدل‌های Xu۷p باید ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان پرداخت کنند. آنوقت بعد تقریبا یک سال صاحب خودرویی می‌شوند که از طریق سامانه یکپارچه برای آن اقدام کردند. 

قیمت پژو پارس چقدر افزایش پیدا کرد؟

قیمت پژو پارس در کارخانه درحدفاصل موعد اولیه تحویل به متقاضیان سامانه تا الان، حدود ۱۵۰ میلیون بالا رفته است.

قیمت کارخانه پژو پارس طبق اطلاعیه جدید ایرانخودرو که مختص متقاضیان پیشین سامانه یکپارچه است، دقیقا ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان قید شده، اما همین محصول همزمان با موعد تحویل متقاضیان سامانه در زمستان پارسال ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت کارخانه پژو پارس با این اوصاف دقیقا ۱۵۱ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده که رسما معادل جهش ۵۱.۵ درصدی است.

پژو پارس به این ترتیب نه از خط تولید کنار رفت و نه به آپشن‌های ایمنی و اجباری مدنظر سازمان ملی استاندارد مجهز شد. این وسط متقاضیان سامانه یکپارچه به‌جای زمستان ۱۴۰۲، در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن ۶۰ روز دیگر صاحب محصول جنجالی ایرانخودرو می‌شوند و به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان ملی استاندارد ۱۵۱ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان بیشتر هزینه می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      استاندارهای خودرو در ایران به کندی پیش می رود و شاید سال ها باید افزایش کشته ها در اثر سوانح رانندگی را شاهد بود و این امر نشان از عدم تن دادن خودروسازان به استانداردسازی و نیز ضعف سازمان استاندارد در یکسانسازی مقررات ایمنی و استانذارد خودروسازی است و به نوعی تبانی با خودروسازان است.!!

    • ناشناس

      وای خدا چقدر من میخندم به این مردم ساده که فکر میکنند با خرید از دولت سود میکنند

    • ناشناس

      گاری های ویران خودرو و وای پا

    • ناشناس

      اول بیایید جواب مردم را بدهید کا قرار بود زمستان ۱۴۰۲ خودرو شان را تحویل بگیرن بعد گرانشان کنید

    • ناشناس

      دعوا ، دعوای زرگری بین استاندارد و ایران
      خودرو،،،
      ضرر و چه کسی کرد ، مردم!
      از فردا هم الباقی این دعوا هارو انجام میدن ،،
      مملکت نیست که ،،،

    • ناشناس

      یکی بفکر عشقه یکی بفکر یاره!!!
      من موندم. چطور بتونم یه پراید بگیرم برم مسافرکشی خرج خانوادمو دربیارم

    • همه چی عجیب شده

      خیلی عالی وانصاف هم رعایت شده باید خودملت هزینه اضافی وضرر دعوای این دوراطبق معمول مردم همیشه بایدبدن تاعدالت وضرر شرکت دولتی جبران بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج