آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۲۸۳۴۳
۱ نظر
۱۴۲۴
۱ نظر
۱۴۲۴
پ

خودروهای معرکه‌ای که مردم آن‌ها را نمی‌شناسند

همه برندهای پرطرفدار ابرخودروها مانند بوگاتی، فراری، پاگانی، کونیخزگ و... را می‌شناسیم؛ اما در کنار گران‌ترین و محبوب‌ترین سوپراسپرت‌های مشهور، ده‌ها تولیدکننده کوچک وجود دارند که خودروهای شگفت‌انگیزی می‌سازند ولی احتمالا نامشان را نشنیده‌اید.

خبرآنلاین: همه برندهای پرطرفدار ابرخودروها مانند بوگاتی، فراری، پاگانی، کونیخزگ و... را می‌شناسیم؛ اما در کنار گران‌ترین و محبوب‌ترین سوپراسپرت‌های مشهور، ده‌ها تولیدکننده کوچک وجود دارند که خودروهای شگفت‌انگیزی می‌سازند ولی احتمالا نامشان را نشنیده‌اید.

عموم مردم برندهای پرطرفدار ابرخودروها مانند بوگاتی، فراری، پاگانی، کونیخزگ و... را می‌شناسند؛ اما در کنار گران‌ترین و محبوب‌ترین سوپراسپرت‌های مشهور، ده‌ها تولیدکننده کوچک وجود دارند که خودروهای شگفت‌انگیزی می‌سازند ولی احتمالا نامشان را کمتر کسی شنیده باشد.این شرکت‌های ناشناخته از کشورهایی مانند جمهوری چک، سوئیس و ایالات‌متحده آمریکا می‌آیند و درست مانند همتایان محبوب‌تر خود، هیچ کمبودی در قدرت و عملکرد ندارند.

آسپارک Owl

خودروهای معرکه‌ای که مردم آن‌ها را نمی‌شناسند

اگر نگاهی به لیست سریع‌ترین یا گران‌ترین فراخودروهای روی زمین بیندازید، آسپارک Owl را حتما در آن لیست می‌بینید. این ابرخودروی خاص از ژاپن می‌آید. اولین کانسپت این خودرو در سال ۲۰۱۷ پس از توافق آسپارک با Manifattura Automobili Torino در ایتالیا برای تولید این خودروی کمیاب معرفی شد. پس از آن یک نمونه اولیه نزدیک به تولید در سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

Owl تماماً برقی است و با چهار موتور الکتریکی خود، ۱۹۸۴ اسب بخار قدرت می‌کند. این اعداد و ارقام برای شتاب‌گیری صفر تا صد ۱٫۷۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۱۸ کیلومتر خوب است. تولید این فراخودرو (هایپرکار) به‌طور جدی در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و این شرکت از آن زمان، تعداد انگشت‌شماری خودرو را با قیمت حدود ۳٫۱ میلیون دلار (معادل ۱۸۳ میلیارد تومان) به مشتریان تحویل داده است.

دالارا استراداله

خودروهای معرکه‌ای که مردم آن‌ها را نمی‌شناسند

دالارا سابقه‌ای طولانی در پیست دارد. این شرکت از سال ۱۹۷۲ شاسی‌های مسابقه‌ای برای فرمول ۱، ایندی‌کار و ده‌ها سری دیگر تولید کرده است. در سال ۲۰۱۷، دالارا اولین خودروی جاده‌ای خود را به نام استراداله معرفی کرد.

دالارا استراداله با طراحی سبک‌وزن و مینیمال (۸۲۰ کیلوگرم) و موتور ۲٫۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ (برگرفته از فورد فوکوس RS)، از حضور طولانی این شرکت در پیست تبعیت می‌کند. این خودرو ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که برای شتاب‌گیری صفر تا صد ۳٫۳ ثانیه‌ای کافی است. نسخه قدرتمندتر دالارا EXP در سال ۲۰۲۱ با قدرت ۴۹۳ اسب بخار عرضه شد. قیمت دالارا استراداله از حدود ۲۳۶ هزار دلار، معادل ۱۴ میلیارد تومان شروع می‌شود.

دِ توماسو P۷۲

خودروهای معرکه‌ای که مردم آن‌ها را نمی‌شناسند

برند De Tomaso از سال ۱۹۵۹ وجود داشته است. در روزهای اولیه، این شرکت خودروهایی مانند Mangusta و Pantera می‌ساخت. این برند در سال ۲۰۱۴ دست‌به‌دست شد و مالکیت جدید به‌سرعت روی ابرخودرویی به نام P۷۲ کار کرد.

De Tomaso P72 به‌صورت کانسپت در جشنواره سرعت Goodwood سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این خودرو دارای موتور ۵٫۰ لیتری V-۸ سوپرشارژر فورد بود که ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت داشت و به گیربکس شش‌سرعته دستی متصل می‌شد. طبق گزارش‌ها، P۷۲ تولیدی ۸۵۰ هزار دلار، معادل ۵۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد، البته این شرکت با مشکلات قانونی مواجه بوده و هنوز آن را به‌طور رسمی برای فروش عرضه نکرده است.

پراگا Bohema

خودروهای معرکه‌ای که مردم آن‌ها را نمی‌شناسند

نام پراگا از سال ۱۹۰۷ وجود داشته است. این شرکت که در پراگ جمهوری چک تأسیس شد، یکی از اولین خودروسازان منطقه بود و اولین خودروی تولیدی خود، Mignon را در سال ۱۹۱۱ ساخت. این شرکت در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان تأمین‌کننده مسابقات احیا شد و در سال ۲۰۲۳ اولین خودروی اسپرت تولیدی خود را معرفی کرد.

پراگا Bohema ابرخودروی قدرتمندی است که زیر کاپوت آن پیشرانه V-۶ نیسان GT-R قرار دارد. موتور ۳٫۸ لیتری تویین توربوشارژر، ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۲ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و تنها ۹۹۷ کیلوگرم وزن دارد. حداکثر سرعت آن به ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

پراگا اکنون در حال دریافت سفارش‌ها برای Bohema است و انتظار می‌رود در اواخر سال ۲۰۲۴ در ایالات‌متحده و امارات متحده عربی و پس از آن در مناطق دیگر تحویل داده شود. پراگا Bohema ۱٫۴ میلیون دلار، معادل ۸۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

مک‌مورتی اسپیرلینگ

خودروهای معرکه‌ای که مردم آن‌ها را نمی‌شناسند

مک مورتی اسپرلینگ به‌اندازه برخی دیگر از خودروهای اسپرت موجود در این لیست آن‌چنان ناشناخته نیست، اما هنوز خودرویی خاص از یک استارتاپ است که فقط چند سال از عمر آن می‌گذرد. اسپیرلینگ در جشنواره سرعت گودوود با تبدیل‌شدن به سریع‌ترین خودرو، نامی برای خود دست و پا کرد.

این ابرخودروی تمام الکتریکی، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در ۱٫۴ ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت تخمینی آن بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است. خودرویی که گودوود را فتح کرد، فقط یک نمونه اولیه بود، اما مک مورتی اکنون نسخه مخصوص پیست اسپیرلینگ را به قیمت حدود ۱٫۰۴ میلیون دلار به شما می‌فروشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      حالا تو فکر کن خیلی خوب می شناسن مگه میشه بخرنش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج