۱۵۶۴۹۸۵
۳ نظر
۲۵۴۴
۳ نظر
۲۵۴۴
پ

مرسدس‌بنز ۲میلیاردی که در ایران ۴۰ میلیارد قیمت دارد!

کلاس S همیشه پرچمدار لوکس‌گرایی و تکنولوژی مرسدس‌ بنز بوده است؛ جایی که هر نوآوری مهم، از تعلیق بادی پیشرفته گرفته تا کمک‌راننده‌های هوشمند، نخستین‌بار در آن دیده می‌شد.

خبرآنلاین: کلاس S همیشه پرچمدار لوکس‌گرایی و تکنولوژی مرسدس‌ بنز بوده است؛ جایی که هر نوآوری مهم، از تعلیق بادی پیشرفته گرفته تا کمک‌راننده‌های هوشمند، نخستین‌بار در آن دیده می‌شد.

10

یک دهه پیش، S۵۵۰ نمادی از حداکثر تجمل و مهندسی آلمانی بود. اما امروز، همان خودرو با برچسب قیمتی بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار (معادل ۲ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تا ۴ میلیارد تومان)، کنار کراس‌اوورها و وانت‌های تازه‌نفس مانند تویوتا تاکوما نشسته است.

نکته جالب و عجیب اینجاست که این خودرو با قیمت جهانی ۲ تا ۴ میلیارد، در بازار ایران با قیمت ۳۵ تا ۴۰ میلیاردی حضور دارد! این عدد یعنی ۳۵۰ هزار دلار، معادل خرید رولزرویس یا بنتلی یا چند دستگاه مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۵!

چگونه S۵۵۰ به این قیمت رسید؟

11

برای خودرویی که زمانی با آپشن‌های کامل از ۱۲۰ هزار دلار عبور می‌کرد، سقوط به محدوده ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار شبیه یک شوخی اقتصادی است؛ اما به چند دلیل کاملا منطقی است:

۱. پیشرفت سریع فناوری لوکس

فناوری در خودروهای رده‌ بالا خیلی سریع قدیمی می‌شود. سیستم‌هایی که ۱۰ سال پیش انقلابی بودند، امروز مستلزم تعمیرات گران‌قیمت‌اند. این یعنی بازار دست‌دوم نمی‌تواند ارزش سابق را حفظ کند.

۲. هزینه‌های نگهداری

وقتی خریدار بداند که یک قطعه تعلیق بادی می‌تواند هزینه‌ای معادل نصف ارزش خودرو داشته باشد، تقاضا به‌طور طبیعی کاهش پیدا کرده و قیمت هم با آن سقوط می‌کند.

۳. رقابت مدل‌های جدیدتر

ورود نسل‌های تازه کلاس S باعث می‌شود که ارزش نسل قبلی مانند سنگی که در آب افتاده، به‌سرعت پایین برود.  

قدرت پیشرانه S۵۵۰

12

آنچه این سدان را همچنان جذاب نگه می‌دارد، چیزی فراتر از لوگوی ستاره سه‌پر روی کاپوت است. موتور V۸ توئین‌توربو با ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت و ۶۹۹ نیوتون متر گشتاور، حتی امروز هم استاندارد بالایی محسوب می‌شود.

شتاب حدود ۴٫۵ ثانیه‌ای، وزن بیش از دو تن خودرو را کم‌اهمیت می‌کند. این همان پیشرانه‌ای است که مرسدس برای عمر طولانی و رانندگی بی‌تنش ساخته بود و هنوز هم اثرش را از دست نداده است.

کابینی که به‌شکلی عجیب هنوز امروزی است

13

وقتی وارد S۵۵۰ می‌شوید، انگار زمان در داخل کابین متوقف شده است. نه خبری از اغراق طراحی است و نه پیچیدگی‌های مدرن. چرم، چوب واقعی، کلیدهای فلزی و نورپردازی محیطی که بعدها مُد روز صنعت شد، همه همچنان حس لوکس‌بودن را منتقل می‌کنند.

14

دو نمایشگر بزرگ ۱۲٫۳ اینچی هم هنوز مدرن به نظر می‌رسند؛ نه به‌خاطر ابعادشان، بلکه چون رابط کاربری مرسدس در آن دوران به‌طرزی عجیب جلوتر از زمان خودش بود.

حقیقت کمتر گفته‌ شده 

15

ارزان خریدن S۵۵۰ آسان است، اما ارزان نگه‌ داشتنش نه.

طبق آمار، هزینه نگهداری سالانه حدود ۱,۲۰۰ دلار است، اما این فقط میانگین نگهداری است. مشکلات احتمالی می‌تواند شامل:

  • خرابی‌های ناگهانی تعلیق بادی
  • مشکلات سیستم‌های کمک‌راننده اولیه
  • هزینه‌های بالای تعمیرات الکترونیک
  • قیمت بالای قطعات
  • استهلاک شدید لاستیک و ترمز

برای همین است که خریدار حرفه‌ای S۵۵۰ تنها به قیمت نگاه نمی‌کند؛ سراغ تاریخچه سرویس، صاحب قبلی، نحوه نگهداری و مرکز تعمیر مورد اعتماد هم می‌رود.

وب گردی

خبرفوری: کچل ها بزودی منقرض میشوند

معرفی شامپو ضد ریزش مو در برنامه زنده صدا سیما!!

سفارش محصول

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    چرا باید دولت اینگونه به مردم خودش ظلم بکنه. ماشین دو میایاردی را به چهل میلیارد به مردمش بفروشه یا تو کانلهای اجتماعی میبینیم برنج ۴۰هزتر تومنی را به مردم خودش به۲۵۰هزار تومن بفروشه. دیگه از مردم جونی نمونده که بخواد بکنه

    پاسخ ها

    • ناشناس

      تو خوبي

    • ناشناس

      مردم چرا واسه دلالی گوی سبقت از هم میگیرن

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج