خودرو ایرانی «پیتون» رونمایی شد +عکس
خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام کرده است.
به گفته وی، طراحی خودرو «پیتون» ۱۰۰درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و از سوی بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه این هفته نامه به صورت مستقیم در آن شرکت داشته اند.
مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سی.سی بر روی آن وجود دارد.
در ادامه این مراسم، احمد عالی فر مدیرعامل دنتوس تهران که از حامیان اصلی این پروژه است، متذکر شد: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.
به گفته وی، «پیتون» خودرویی منحصر به فرد و ۱۰۰درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.
عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای ۱۵۰هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.
نظر کاربران
ايول دمشون گم
پراید پیشرفته!!!!
پاسخ ها
بد بین
khoobe vali khoda kone ke copy nabashe
:)
با سلام و تشکر از زحمات کسانی که در ساخت این خودرو نقش دارند این گونه ساختار در بخش جلوی خودرو باعث مفاومت هوا در برابر حرکت خودرو شده و هدر رفت انرژی را در پی دارد که نیاز به بررسی و اصلاح دارد
موفق باشید
پاسخ ها
بابا مهندس، طراح،اتو مکانیک
بد نیست. به شرطی که ارزون باشه .
پاسخ ها
ارزون که چه بگم احتمالاًنزدیک به چهارصدیاپانصدمیلیون تومان باشد
فکر کنم متنو خوب نخوندین می خوان صادر کنن! انگار خارجی ها عقل ندارن خودروهای شیکشون را بذارن و پراید تغییر یافته ما رو بخرند آخرش با قیمت آن چنانی دوباره به ما ملت بیچاره....
مثل پرایدیکی به ما می فروشن پول چهارتا ازمون میگیرن وبقیه اش هم ....تعجب نکن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام
واقعا متاسفم 1000 بار
دوستان میشه توضیح بدن خط کاپوت کجاست و در کاپوت از کجا باز میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه زشته !
پاسخ ها
زشت یعنی چه فرداپس فردا اگه بیاد بازار باقیمت چهارصد پانصدمیلیون می فروشن واحمقها هم می خرن؟باکمال تأسف ومعذرت
اینم باید اسمش و عوض کنن :))
مینیاتور و کردن تیبا
اینم احتمالا میشه یابو :))
نگرانیمون تو صنعت خودرو چقد گسترده و عمیقه!
پاسخ ها
سلام عزیزمن اصلاًنگران نباش هیچ نگرانی نیست حلب روغن وجم میکنن وبا آن اتاق ماشین ومی سازن وبعداًبا20میلیون تومان ناقابل بهمون می فروشن
این به سوسمار بیشترمی خوره تا یابو نه؟
اینو واسه بازار های خارجی ساختن نه واسه خودمون ما همو پراید زیادمونم هست.
پاسخ ها
بازارخارجی طفلکی ها ماشین ندارن این ومی خرن اشکال نداره بهشون بدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وغیره
حتما اینم آردی تقویتش کردن
پاسخ ها
ای والله این وخوش اومدی حلب 18کیلوئی تقویت شده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
این اسم منظورشون همان مارپیتون است تناسب ندارن؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
این اسم منظورشون همان مارپیتون است تناسب ندارن؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
واقعاً متاسفم که از هیچی اطلاع ندارید و همه شدید کارشناس ماشین. شما هنوز نمیدونید که این فقط یه نمونه است یه ماکته نه یک ماشین کامل، که توسط یک استاد طراح ایرانی (ایمان مقصودی)که بارها در مسابقات معتبر جهانی طراحی خودرو شرکت کرده و برای وطنش و هموطناش ربته و مقام اورده که امروز یه سری از هموطناش هر چی دلشون خواست بهش بگن. این پرژه توسط یه تیم وطنی درست شده و هیچ ریطی هم به ماشین سازهای داخلی نداره اونها برا اینطور طرح ها 1 ریال هم خرج نمی کنن. در آخر بگم باز ایمان مقصودی این کارهارو برا ایران و مردمش کرد منو تو برا ایرانمون و مردم چی کار کردیم؟ کارشناسی؟