۱۲۱۱۱۷۳
۳۰۵
۳۰۵
پ

تغییرات فرهاد برای شکست شهرخودرو

تیم فوتبال استقلال در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و بعد از وقفه حدود یک‌ماهه رقابت‌های لیگ برتر با یک تساوی در اصفهان و مقابل سپاهان کار خود را پیگیری کرد.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و بعد از وقفه حدود یک‌ماهه رقابت‌های لیگ برتر با یک تساوی در اصفهان و مقابل سپاهان کار خود را پیگیری کرد. استقلالی‌ها در این دیدار با امید کسب هر ۳ امتیاز به میدان رفتند تا امیدهای خود را برای کسب عنوان قهرمانی افزایش داده و این عنوان را بیشتر از هر زمان دیگری به خود نزدیک ببینند اما درنهایت این مهم محقق نشد تا با توجه به برتری پرسپولیس مقابل پیکان، فاصله آبی‌ها با رقیب خود به ۴ امتیاز برسد و روزهای هیجان‌انگیزی در انتظار لیگ برتر فوتبال ایران در پنج هفته باقی‌مانده تا اتمام دوره بیست‌ویکم باشد.

 به‌دنبال یک امتیاز از اصفهان

استقلال در دیدار مقابل سپاهان درحالی به میدان رفت که ترکیب این تیم از مدت‌ها پیش مشخص بود و فرهاد مجیدی بدون هیچ تغییر خاصی نسبت به گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده در رسانه‌ها تیمش را روانه میدان کرد تا از لحاظ تاکتیکی و فنی تقریبا همه‌‌چیز برای همتای سپاهانی فرهاد یعنی محرم نویدکیا از چند روز قبل مشخص شده باشد.

استقلالی‌ها مانند بیشتر بازی‌های این فصل با سیستم 3دفاعه و متنوع در کار هجومی گام به میدان گذاشتند اما از نوع بازی استقلال به‌وضوح مشخص بود که این تیم برای این دیدار حساس نباختن را به بردن ترجیح داده و به نظر می‌رسید کادرفنی آبی‌ها با هدف کسب یک امتیاز تیمش را ارنج کرده باشد.

برای این بازی حساس بازیکنی مانند سیلوا در خط دفاعی آبی‌پوشان حضور نداشت؛ اما به‌طور واضح مشخص بود که مدافعان استقلال با دستور کادرفنی به جز در مواقع لزوم (هنگام ضربات ایستگاهی و کاشته‌ها) اجازه نفوذ نداشتند تا جایی که در طول 90دقیقه شاید به اندازه انگشتان یک دست هم مدافعان این تیم و به‌طور خاص بازیکنانی مانند عارف غلامی و روزبه چشمی به خط میانه زمین نزدیک هم نشدند تا به این ترتیب فرصت اضافه شدن هافبک‌های استقلال به فاز هجومی هم گرفته شود و این درحالی است که فضای بزرگ به‌وجودآمده در بین مدافعان و هافبک‌های تیم تهرانی باعث شد میزبان از این فضا برای حمله و گاه ضدحمله به دروازه استقلال استفاده کند و تک‌گل این تیم نیز با استفاده از همین فضا به ثبت رسید و چه‌بسا اگر شهریار مغانلو باهوش‌تر و فرصت‌طلب‌تر بود، این تیم با اختلاف بیشتری حریف خود را در همان نیمه اول بدرقه رختکن می‌کرد.

همه اینها درحالی است که به دفعات درباره کند بودن مدافعی مانند روزبه چشمی در این مدت اخیر هشدار لازم داده شده بود اما در غیاب سیلوا و دو مدافع سرباز این تیم، فرهاد مجیدی برای ارنج تیم خود چاره دیگری پیدا نکرد و درنهایت به اجبار از این بازیکن در مرکز خط دفاعی استقلال برای این دیدار حساس استفاده کرد.

همچنین در میانه میدان هم خبر خاصی از تنوع تاکتیکی و بازی‌سازی برای مهاجمان به چشم نیامد و درنهایت در خط حمله به جز گلی که توسط یک مدافع به ثمر رسید باز هم خبری از گلزنی توسط مهاجمان استقلال نشد تا ژستد به‌عنوان مهاجم هدف با یک بازی دیگر بدون به ثمر رساندن گل به کار خود در این میدان پایان بدهد.

 تغییر قطعی ترکیب

با توجه به شرح ماوقع آنچه از دیدار با سپاهان به نگارش درآمد، از اردوی استقلال خبر می‌رسد تغییر ترکیب برای بازی با شهرخودرو از سوی فرهاد مجیدی محتمل است، به‌خصوص اینکه این مربی در تمرین روز گذشته استقلال برخی نیمکت‌نشینان خود را به‌خط کرده تا آنها بیش از هر زمان دیگری برای حضور در ترکیب اصلی مهیا و آماده شوند. البته با توجه به محرومیت حسینی برای این دیدار، حضور علیرضا رضایی در درون دروازه تیمش مقابل تیم مشهدی برای دیدار دوشنبه‌شب از حالا قطعی است و در خط دفاعی نیز به نظر می‌رسد یک‌بار دیگر سیلوا جایگزین چشمی در مرکز خط میانی شود.

در مرکز زمین نیز به نظر می‌رسد اگر فرهاد قصد جابه‌جایی داشته باشد، مهم‌ترین گزینه در دسترس برای او بازگشت وریا و آمانوف به‌سمت راست و مرکز زمین و پشت مهاجمان این تیم باشد و در خط حمله هم بازیکنانی مانند رمضانی و مطهری این شانس را دارند تا دوباره در ترکیب اصلی استقلال این تیم را در رقابت‌های لیگ برتر همراهی کنند.

 در انتظار فوتبال هجومی و پرگل

این دیدار تقریبا حکم مرگ و زندگی را برای آبی‌ها ایفا می‌کند و مجیدی می‌داند که برای کسب عنوان قهرمانی 3 امتیاز این مسابقه می‌تواند تا چه اندازه در مسیر قهرمانی راهگشا باشد؛ چراکه درصورتی‌که این امر محقق نشود و پرسپولیس یک‌بار دیگر این‌بار در اصفهان(مقابل ذوب‌آهن) با دست پر بیرون بیاید، کار قهرمانی آبی‌ها به اما و اگر کشیده خواهد شد و بنابراین این امر بسیار محتمل است که مجیدی تیمش را سراپا هجومی برای این دیدار حساس و سرنوشت‌ساز راهی میدان کرده و از همه ارکان هجومی خود در کنار هم بهره لازم را ببرد تا سه امتیاز بازی خانگی را به دست آورده و بعد از سه بازی طعم برد را بچشد. این درحالی است که تیم مشهدی هم برای بقا در رقابت‌های امسال دست به یک بازی انتحاری زده و به نظر می‌رسد دوشنبه‌شب خروجی تقابل اندیشه‌های مجیدی و سیدعباسی در ورزشگاه آزادی درنهایت یک بازی جذاب و تماشایی و احتمالا پرگل را رقم بزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج