آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۸۳۰۹۲
۹۶۲
۹۶۲
پ

فوت ملیکا، کمر خاتون را شکست

صدرنشین جدول لیگ برتر فوتبال زنان ایران در حالی بعد از یک حادثه فراموش‌نشدنی باید به رقابت‌ها بازگردد که فهرست این تیم شرایط ویژه‌ای دارد.

فوتبال ۳۶۰: جامعه فوتبال زنان ایران با وجود آنکه بیش از یک هفته از درگذشت ملیکا محمدی می‌گذرد، همچنان در شوک از دست دادن این ستاره جوان و ۲۳ ساله است. بعد از تعویق رقابت‌های یک‌هفته‌ای رقابت‌های لیگ برتر، قرار است مسابقات باشگاهی فوتبال زنان مجدداً از سر گرفته شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ۴ مسابقه از رقابت‌های هفته هفتم روز جمعه پانزدهم دی‌ماه برگزار خواهد شد و مهم‌ترین تقابل هم میان ۲ تیم بدون شکست خاتون بم و ملوان بندرانزلی روز دوشنبه هجدهم دی‌ماه به انجام می‌رسد.

بمی‌ها در حالی باید هفتمین مسابقه‌شان در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را برگزار کنند که آن‌ها در شوک از دست دادن ستاره تیم‌شان هستند. ملیکا محمدی در ترکیب خاتون در فصل جدید، نقش کلیدی داشت و هم در لیگ برتر و در رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا جزو ارکان کلیدی ترکیب خاتون بود و حالا فقدان او باعث شده تا شوک بزرگی به پرافتخارترین تیم ایران وارد شود. ستاره فقید فوتبال زنان ایران در پست‌های دفاع میانی و هافبک دفاعی عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود به جای گذاشت و مطمئنا پر کردن جای خالی او در ترکیب خاتون و البته تیم ملی ماموریت دشواری خواهد بود.

فوت ملیکا، کمر خاتون را شکست

خواجوی و طاهرخانی هم در دسترس نیستند!

زهرا خواجوی، دروازه‌بان شماره یک خاتون بم به همراه بهناز طاهرخانی مدافع-هافبک این تیم دیگر سرنشینان خودرو تیبا بودند که در سانحه دلخراش منجر به فوت ملیکا محمدی، دچار آسیب‌دیدگی شدند. خواجوی طی روزهای گذشته از بیمارستان مرخص شده اما بعد از بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد که او به دلیل ترک‌خوردگی از ناحیه لگن و شکستگی دست‌وپا حدود 3 ماه نمی‌تواند در مستطیل سبز حضور پیدا کند و بعد از گذراندن این دوره 3 ماهه می‌تواند رفته‌رفته تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کند.

طاهرخانی هم بعد از گذراندن یک دوره ویژه درمانی، از بخش مراقبت‌های ویژه خارج شده و دوره درمانی خود را در بیمارستان پاستور بم می‌گذارند. با توجه به آسیب وارده به مهره گردن او، ستاره فوتبال زنان ایران دوره درمانی نسبتاً طولانی را در مقابل خود می‌بیند و به نظر می‌رسد که در ادامه فصل جاری نخواهد توانست به تمرینات خاتون بم بازگردد و تا بمی‌ها که این روزها عزادار از دست دادن ستاره تیم‌شان هستند، 2 مهره کلیدی دیگر تیم‌شان را هم در دسترس خود نبینند!

تیمی که حالا فقط ۱۳ بازیکن دارد!

خاتون بعد از آنکه فصل گذشته توانست برای نهمین‌بار قهرمانی در لیگ برتر فوتبال زنان ایران را به‌دست آورد، در بازار نقل‌وانتقالات موفق عمل نکرد و آن‌ها پیش از شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و بعد از پایان مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا، گلنوش خسروی را هم از دست دادند و این بازیکن به تیم شهرداری سیرجان منتقل شد تا شمار بازیکنان حاضر در فهرست خاتون به عدد 16 برسد. فوت ملیکا محمدی در کنار دوری طولانی‌مدت خواجوی و طاهرخانی از مستطیل سبز باعث شده تا شمار بازیکنان حاضر در فهرست خاتون به عدد 13 تقلیل پیدا کند!

شاگردان مرضیه جعفری تا هنگام آغاز به کار پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی 3 مصاف حساس مقابل ملوان بندرانزلی، پالایش گاز ایلام و ایساتیس کران فارس را در مقابل خود می‌بینند که باید دید سرمربی باتجربه بمی‌ها چگونه ترکیب تیمش را چینش خواهد کرد. او در حال حاضر در فهرست تیمش، تنها مهدیه مولایی را به عنوان دروازه‌بان دارد و با این اوصاف، تنها 2 بازیکن برای تعویض در دسترس سرمربی خاتون در جریان مسابقات پیش‌رو هستند و با توجه به نقش کلیدی ملیکا محمدی، زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی در ترکیب خاتون، پر کردن جای خالی آن‌ها چالش بزرگی برای مرضی جعفری در کسوت پرافتخارترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود.

فهرست بازیکنان خاتون بم (در غیاب ملیکا محمدی، زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی)

دروازه‌بان: مهدیه مولایی

مدافعان: سرشین کمانگر، سمیه اسدیان، طاهره پیروزی، شهناز جعفری‌زاده و عاطفه رمضانی‌زاده

هافبک‌ها: زهرا سربالی، فاطمه گرائیلی، مونا حمودی و سمانه چهکندی

مهاجمان: زهرا قنبری، سارا دیدار و نگین زندی

تبعید اجباری بهترین گلزن تاریخ به خط دفاع؟

خاتون بم قرار است از فردا (سه‌شنبه) تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کند و مطمئنا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مرضیه جعفری چگونگی چینش ترکیب تیمش برای 3 مسابقه حساس پیش‌رو به ویژه دوئل هفته آینده مقابل ملوان بندرانزلی است. در طول فصول گذشته بارها جعفری به سراغ تغییر پست بازیکنان تیمش رفته و به نظر می‌رسد در شرایط ویژه به‌وجود آمده، سرمربی خاتون بم راه چاره‌ای جز تغییر و تحولات در ساختار کلی ترکیب تیمش ندارد.

زهرا قنبری یکی از بازیکنانی است که احتمال می‌رود با تغییر پست مواجه شود. قنبری که برترین گلزن تاریخ فوتبال باشگاهی و ملی زنان ایران محسوب می‌شود، در طول فصول گذشته در پست هافبک تهاجمی و مهاجم به میدان رفته اما او در سال‌های نه‌چندان دور تجربه بازی در قلب خط دفاعی را هم به‌دست آورده و حالا با توجه به خالی شدن جای ملیکا محمدی در ترکیب خاتون، دور از ذهن نیست که مرضیه جعفری برای تقویت ساختار دفاعی تیمش به سراغ استفاده از قنبری در خط دفاع برود. البته که گزینه‌هایی مانند سمیه اسدیان و طاهره پیروزی هم برای حضور در قلب خط دفاعی خاتون در کنار سرشین کمانگر در دسترس مرضیه جعفری هستند اما با توجه به حساسیت مسابقات پیش‌رو، احتمال تغییرات غیرمنتظره و البته اجباری در ترکیب خاتون وجود دارد که جالب‌ترین آن می‌تواند انتقال برترین گلزن تاریخ لیگ برتر به قلب خط دفاع باشد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج