۱۶۰۹۲۸ ۲ نظر
۵۰۰۰

چطوری همیشه سرحال باشیم؟

شما یک روز بد داشته اید و دوستتان می گوید که لبخند بزنید. لبخندی با هم می زنید و ناگهان واقعا حالتان بهتر می شود.

نی نی بان: شما یک روز بد داشته اید و دوستتان می گوید که لبخند بزنید. لبخندی با هم می زنید و ناگهان واقعا حالتان بهتر می شود. دوستتان شاید نداند اما توصیه اش حقیقتا توسط علم ثابت شده است. در واقع، خیلی از باورهای روزانه امان که زندگی را بهتر می کند توسط علم هم اثبات شده است.

۱. در آخر، فقط دوستان و خانواده اهمیت دارند

هیچکسی که در بستر مرگ هست، هرگز حسرت کارکردن بیشتر را نخورده است. تحقیقی که یک پرستار از انسانهای درحال مرگ کرده نشان می دهد که بیشتر حسرت آنها سپری نکردن زمان بیشتری با خانواده و دوستانشان بوده است. مطالعات زیادی نشان داده است که هرچه زمان بیشتری را با خانواده و دوستان خود بگذرانید بیشتر خوشحال و راضی خواهید بود.

چطوری همیشه سرحال باشیم؟

۲. لبخند زدن برایتان خوب است

احتمالا زمانی که کودک بوده اید زیاد شنیده اید که به شما بگویند به جای اخم کردن لبخند بزنید. تحقیقات صورت گرفته توسط محققین دانشگاه میشیگان نشان می دهد که لبخند زدن می تواند درد و رنجی که دارید را کاهش دهد و حالتان را بهتر کند. همچنین لبخند زدن باعث تقویت توجه و تمرکز و بهتر انجام دادن کارها می شود.

۳. کمک کردن به دیگران شما را سرحال می کند

همه ادیان و مذاهب از اهمیت کمک کردن به دیگران صحبت کرده اند. مطالعات اخیری که توسط دانشگاه کارولینای شمالی انجام شده نشان می دهد که خوشحالی و احساس رضایتی که از کمک کردن به دیگران ایجاد می شود پادتن های بهتری را در بدن ایجاد می کند. حداقل تقریبا ۱۰۰ ساعت در سال را باید به دیگران اختصاص دهید.

۴. «آلوده کردن دستها» با افسردگی می جنگد

این ضرب المثل قدیمی برای تشویق افراد به انجام دادن کارهایی بود که آنها را ناخوشایند می دانستند. اما تحقیقات نشان می دهد که باکتریهای موجود در خاک می تواند «سروتونین» بیشتری در مغز ایجاد کند و مانند یک داروی ضدافسردگی عمل کند. پس باغبانی با دستان خودتان را فراموش نکنید!

۵. در طبیعت احساس شادی بیشتری می کنید

علم ثابت کرده است که شما در طبیعت و فضاهای بیرونی احساس شادی بیشتری می کنید. همچنین رطوبت و سرعت باد هم در میزان شادی تاثیر دارد.

۶. روابط اجتماعی به شکوفا شدن ما کمک می کند

مطالعات اخیر دانشگاه کارولینای شمالی نشان می دهد که افرادی که روابط اجتماعی بالایی دارند احساس رضایتمندی بیشتری نسبت به دیگران دارند.

۷. مدیتیشن اضطراب را کاهش می دهد

دانشمندان دریافته اند که پس از ۸ جلسه دوره مدیتیشن مغز احساس سرزندگی بیشتری می کند. این کار می تواند به کاهش سطح استرس و اضطراب مغر کمک کند.

چطوری همیشه سرحال باشیم؟

۸. محبت به زندگی معنا می بخشد

محبت داشتن به خود و دیگران می تواند به زندگی معنا ببخشد. مطالعات مشخص کرده اند افرادی که با دیگران با محبت رفتار می کنند و عشق بیشتری می ورزند شادتر هستند و آگاهی و آرامش بیشتری دارند.

۹. شکرگزاری برایتان خوب است

احتمالا بارها و بارها شنیده اید که «شکرگزار باشید» و حالا دانشمندان می گویند به زبان آوردن کلمه «متشکرم» کمک می کند شما بیشتر زندگی کنید. مطالعات نشان می دهد که شکرگزاری می تواند سطح رضایت و شادمانی شما را افزایش دهد و جلوی افسردگی را بگیرد.

۱۰. عشق همه چیز است

شما به عشق نیاز دارید. محققین دانشگاه هاروارد زندگی ۲۶۸ نفر را در طول ۷۵ سال پیگیری کردند تا بفهمند چه چیزی زندگی را با ارزش می کند. مشخص شد که بهترین و زیباترین زندگیها در پی یافتن عشق و محبت صورت گرفته است.

محتوای حمایت شده

گوناگون

سایر رسانه‌ها

    نظر کاربران

    • سلام. من مدتی است که بیمارم. متاسفانه بیماری خوب نیست. همیشه ناراحتم. حتی وقتی به پارک می روم یک لحظه پارک را می بینم و یک لحظه اتاق عمل را؟ شما چه راهکاری برای دلگرم کردن امثال من دارید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای خیلی ناراحت شدم :(((

        تنها چیزی که میتونم بگم اینه که لطفاً زندگی ت رو با افکار منفی هدر نده...

        همیشه خوب باشی :)))))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج