۱۰۰۳۷۹۰
۱۵ نظر
۵۰۱۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
پ

آغازِ پایانِ فرهادی؟ تنابنده در «قهرمان» چه می‌کند؟

انتخاب یک بازیگر از فضای طنز‌های تلویزیون برای اثری از اصغر فرهادی که غالبا سینمای جدی و عبوس دارد، می‌تواند از آن ریسک‌های خطرناک باشد که هر دو طرف را متضرر کند.

برترین‌ها: انتخاب یک بازیگر از فضای طنز‌های تلویزیون برای اثری از اصغر فرهادی که غالبا سینمای جدی و عبوس دارد، می‌تواند از آن ریسک‌های خطرناک باشد که هر دو طرف را متضرر کند، با امیر جدیدی به واسطه نقش‌آفرینی‌های متنوعش می‌شود کنار آمد، گر چه او هم آن چند لایه بودن کاراکتر‌های سینمای فرهادی را حداقل در ظاهر ندارد، اما تنابنده! خدا به خیر کند. به نظر می‌رسد که فیلم جدید اصغر فرهادی بیشتر برای اکران داخلی و به قصد فروش بالا ساخته می‌شود، هر چند که او با اغلب فیلمهایش به فروش بالا در گیشه دست یافته، اما این بار، انتخاب بازیگرانش به طور مستقیم این رویکرد را نشان می‌دهد. به همین بهانه مروری کرده‌ایم بر همکاری‌های عجیب سینمای ایران.

همکاری مهدویان با معادی و مدیری - درخت گردو

آغازِ پایانِ فرهادی؟ تنابنده در «قهرمان» چه می‌کند؟

حاصل همکاری: «درخت گردو» فیلم خوبی از آب درآمد، معادی‌اش خوب بود و مدیری‌اش به طور کامل مصداق یک همکاری ناموفق، ریسکی که جواب نداد.

همکاری بهرام بیضایی با حسام نواب صفوی - وقتی همه خوابیم

آغازِ پایانِ فرهادی؟ تنابنده در «قهرمان» چه می‌کند؟

دلیل شگفتی: پیگیران سینما می‌دانند که بهرام بیضایی موقع انتخاب بازیگر حساسیت دارد. وقتی ترکیب بازیگران «وقتی همه خوابیم» رسانه‌ای شد، اشاره‌ها به سمت حسام نواب صفوی بود. اینکه بیضایی قرار است با او چه کند؟!

حاصل همکاری: حسام نواب صفوی به خواست خود کارگردان بازی اغراق شده‌ای دارد. الزام وقتی همه خوابیم که فیلم توی فیلم است، این اغراق را می‌طلبد. بعضی معتقدند او به خوبی از پس کارش برآمده و شمایلی که مد نظر کارگردان بوده ارائه کرده است. عده‌ای دیگر عکس چنین نظری دارند.

همکاری بهمن فرمان‌آرا و محمدرضا گلزار - دلم می‌خواد

آغازِ پایانِ فرهادی؟ تنابنده در «قهرمان» چه می‌کند؟

دلیل شگفتی: گلزار را دائماً در نقش جوانی خوش تیپ می‌بینیم و خبری از خط و خش روی صورت او نیست! در چنین شرایطی وقتی خبر آمد بهمن فرمان‌آرا از او در فیلم «دلم می‌خواد» استفاده کرده، کنجکاوی‌ها شکل گرفت. فرمان‌آرا به عنوان کارگردانی که سبک فیلم‌هایش مشخص است، چرا سراغ بازیگر محبوب گیشه رفته؟

حاصل همکاری: قابل قبول بود، با این‌حال بازی‌اش آنقدر درخشان نیست که تحسین همه‌جانبه منتقدان را به همراه داشته باشد.

همکاری رخشان بنی‌اعتماد با بهرام رادان - گیلانه

آغازِ پایانِ فرهادی؟ تنابنده در «قهرمان» چه می‌کند؟

دلیل شگفتی: بهرام رادان خیلی زود تبدیل به بازیگری محبوب شد که این محبوببیت به قرابتش با سلیقه بصری مخاطب دهه هشتاد برمی‌گردد. در چنین شرایطی رخشان بنی‌اعتماد سراغ او رفت و نقش کلیدی گیلانه را به بهرام رادان سپرد.

حاصل همکاری: می‌دانید که رادان در گیلانه نقش جوانی را بازی می‌کند که قربانی شیمیایی جنگ است و قادر به انجام هیچ کاری نیست. گیلانه مورد توجه خاص و عام قرار گرفت و به همین نسبت بهرام رادان هم بیش از پیش دیده شد.

همکاری داریوش مهرجویی با امیرعلی دانایی - اشباح

آغازِ پایانِ فرهادی؟ تنابنده در «قهرمان» چه می‌کند؟

دلیل شگفتی: یک تجربه ناموفق در سریال کلاه‌پهلوی داشت و در سه درجه تب هم موفق ظاهر نشده بود. در چنین شرایطی داریوش مهرجویی او را برای نقش اصلی اشباح انتخاب کرد.

حاصل همکاری: فیلم اشباح جزء‌آثار ضعیف کارنامه داریوش مهرجویی است. او بعد از اشباح فیلم نساخت!

پی‌نوشت: در تهیه این مطلب از بخش‌های مطلبی مشابه در روزنامه «هفت صبح» برداشت شده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین نقی رو کم داشت اصغر.از بعد از فیلم جدایی رو به افول گذاشته.تعریفهای الکی و فیلم خارجی ساختن هم فایده ای براش نداره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط تو خوبی. :)))) اصغر که رو به افول گذاشت دیکه ولش کن. :)))))))

    • بدون نام

      بهتون پیشنهاد میکنم حداقل فیلم هفت دقیقه تا پاییز ویا فیلم شکستن همزمان بیست استخوان رو ببینید بعد درباره بازی تنابنده اظهار نظر کنید.

    • بدون نام

      گلزار جوانه؟ خط و خش رو صورتش نیست؟ مرد 45 ساله با پوست شل و افتاده رو جوان می بینید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوومیاش که پشه رو صورتش بکسوات میکرد

    • بدون نام

      کی میگه تنابنده بازیگر طنزه؟!؟!؟
      تنابنده یه بازیگر کامله که هر بازی ای از دستش برمیاد
      هفت دقیقه تا پاییزش رو توصیه میکنم ببینید

    • بدون نام

      محسن عالیه

    • بدون نام

      نباید اینقدر سریع پیشداوری کرد باید اول فیلم را دید و بعد نظر داد. و نمیشه گفت چون یک بازیگر طنز کار کرده از عهده ژانرهای دیگه برنمیاد. نمونه اش سعید آقاخانی در فیلم چراغ یا امین حیایی در شعله ور.

    • بدون نام

      به عقیده حقیر دربین تمام اسامی که برده شد کارنامه قابل تحملی دیده نمیشه به جز مهرجویی اجاره نشینها، تنابنده پایتخت ۱، مهدویان ماجرای نیمروز ۱، مهران مدیری جایزه بزرگ مابقی فقط در بعد معیشتی سینما بزرگواری کردند بازی کردند و فیلم ساختند، سپاس

    • بدون نام

      اتفاقا تنابنده بازیگر بسیار توانایی و بازی های درام بسیار زیبایی تو کارنامه داره. مثل هفت دقیقه تا پاییز. استشهادی برای خدا. شکستن همزمان.... وبسیار بازیگران طنز داریم که در نقش های متفاوت عالی بازی کردن. مثل رضا عطاران. سعید اقاخانی.مهران احمدی و...

    • بدون نام

      خدایی تحلیلگرتون کی بوده که می گه فرهادی دنبال گیشست؟!!! فرهادی نیازی به انتخاب بازیگر به خاطر گیشه داره؟ این الان تحلیله تو رو خدا؟

    • بدون نام

      چقدرررر سطحی نگر و زرد هستی برترینها

    • محبوب

      چرا جو می دهید تنابنده بازیگر خوبی است نگاه کنید به فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین از سامان سالور و خیلی بهتر از شهاب حسینی است

    • بدون نام

      مگه مهرجویی فیلم لامینور رو بعد از اشباح نساخت؟

    • بدون نام

      سلام برترینها قبلا ی مطلب گذاشتید و یکسری سایت های خارجی فیلم معرفی معرفی کردید مثلا ی سایت خارجی فیلم ها رو از لحاظ اینکه میشه با خانواده دید یا نه بررسی میکرد . میشه اون مطلبو دوباره پست کنید خیلی سرچ کردم ولی پیدا نکردم واقعا مفید بود.ممنونم برترینها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج