۱۰۰۸۸۶۹
۶۵ نظر
۵۷۰۲
۶۵ نظر
۵۷۰۲
پ

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

تصویر اثیری آن زن متجدد جین‌پوش که شالش را پشت گوش‌هایش جمع می‌کرد، نهایتِ اغواگری و تمثیلی از زنِ اجتماعی در سال‌های رونق اصلاحات بود، هدیه تهرانی با شمایلی بی‌بدیل، نماد تجدد و حق‌طلبی زنان ایرانی شده بود.

برترین‌ها: تصویر اثیری آن زن متجدد جین‌پوش که شالش را پشت گوش‌هایش جمع می‌کرد، نهایتِ اغواگری و تمثیلی از زنِ اجتماعی در سال‌های رونق اصلاحات بود، هدیه تهرانی با شمایلی بی‌بدیل، نماد تجدد و حق‌طلبی زنان ایرانی شده بود و بعدتر در زندگی شخصی‌اش هم موفق شد همپای آن نمادی که ساخته بود، دوام بیاورد و پرستیژ خودش را حفظ کند از فعالیت‌های زیست‌محیطی‌اش تا کاراکتر موقر و دور از حاشیه‌ای که داشته و دارد.

هدیه تهرانی در یک خانواده‌ی اهل گرگان به دنیا آمده است. وی دارای مدرک دیپلم میباشد و تحصیلات اکادمیک ندارد، پدر هدیه تهرانی رضا جوادیه تهرانی بامادر هدیه تهرانی که از خانواده‌ی میرزایی که از گرگانیان اصیل بودند ازدواج میکند.

هدیه تهرانی متولد ۴ تیر ماه ۱۳۵۱ در تهران است. او علاوه بر بازیگری در زمینه‌ی عکاسی و ورزش تای چی چوان فعالیت دارد. آن طور که خودش گفته هیچ وقت به صورت جدی و عاشقانه پی گیر بازیگری نبوده است، ولی به هر حال برایش جذابیت داشته است. در ادامه با هم مروری بر زندگی هدیه تهرانی خواهید داشت.

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

هدیه تهرانی برای بازی در فیلم روز واقعه انتخاب شد، اما بعد‌ها لادن مستوفی جای او را گرفت. کیانوش عیاری هم او را برای بازی در بودن یا نبودن انتخاب کرد که بعد‌ها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد. اما سرانجام مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و بدین ترتیب او وارد سینمای حرفه‌ای شد. هدیه تهرانی با سریال هم‌گناه در شبکه خانگی حضور دارد.

بازی‌های بی نظیر هدیه تهرانی در کاغذ بی خط، قرمز و شوکران تحول عظیمی در کارنامه هنری او ایجاد کرد و سیمرغ‌های بلورین را برایش به ارمغان آورد. در ادامه این مطلب نگاهی به نقش‌های ماندگار هدیه تهرانی داشته‌ایم که قطعا خواندن آن لذت خواهید برد.

قرمز

قرمز فیلمی به کارگردانی فریدون جیرانی در سال ۷۷ بود که هدیه تهرانی در نقش هستی مشرقی در آن به ایفای نقش پرداخت. هدیه تهرانی برای بازی در فیلم قرمز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و عنوان سومین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران را از آن خود کرد.

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

محمدرضا فروتن، هدیه تهرانی، کمند امیرسلیمانی، توران مهرزاد، شهره سلطانی، سعید پیردوست، پیمان شریعتی، سیامک اشعریون در فیلم سینمایی قرمز ایفای نقش کرده اند.

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

شوکران

شوکران فیلمی به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۷۷ بود که هدیه تهرانی در نقش سیما ریاحی در آن به ایفای نقش پرداخت. هدیه تهرانی برای بازی در شوکران برنده جایزه بهترین بازیگر زن از چهارمین دوره جشن حافظ شد و عنوان اولین بازیگر نقش اول زن سال به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران را از آن خود کرد.

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

فریبرز عرب نیا، هدیه تهرانی، محمد صالح علا، رزیتا غفاری، حمیدرضا افشار، آرش مجیدی، منوچهر صادق پور، اکبر معززی و نیلا خرم و فرامرز روشنایی بازیگران فیلم شوکران را تشکیل میدهند.

کاغذ بی‌خط

کاغذ بی خط فیلمی به کارگردانی ناصر تقوایی در سال ۸۰ است که هدیه تهرانی در آن ایفاگر نقش رویا است. هدیه تهرانی برای بازی در این فیلم نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم شوکران از چهارمین جشن خانه سینما شد و جایزه بهترین بازیگر زن از ششمین دوره جشن حافظ را از آن خود کرد.

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

خسرو شکیبایی (جهانگیر)، هدیه تهرانی (رؤیا)، جمشید مشایخی (استاد ادبیات)، جمیله شیخی (عزیز)، نیکو خردمند (عصمت خانم)، هانیه مرادی (منگول)، آرین مطلبی (شنگول) بازیگران فیلم کاغذ بی خط را تشکیل میدهند.

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

چهارشنبه‌سوری

چهارشنبه سوری فیلمی از اصغر فرهادی در سال ۸۴ بود که هدیه تهرانی نقش مژده سمیعی را در این فیلم بازی کرد. هدیه تهرانی برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن را از دهمین جشن خانه سینما دریافت کرد.

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی، حمید فرخ نژاد، پانته آ بهرام، هومن سیدی، سحر دولتشاهی، مهران مهرام، بهشاد شریفیان بازیگران فیلم چهارشنبه سوری را تشکیل میدهند.

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

هفت دقیقه تا پاییز

هفت دقیقه تا پاییز به کارگردانی علیرضا امینی محصول سال ۸۸ بود و هدیه تهرانی در این فیلم ایفاگر نقش میترا بود. هدیه تهرانی برای بازی در این فیلم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجرشد.

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

هدیه تهرانی، حامد بهداد، محسن تنابنده، خاطره اسدی، بهشاد شریفیان بازیگران اصلی فیلم هفت دقیقه تا پاییز را تشکیل میدهند.

اسرافیل

اسرافیل ساخته آیدا پناهی فیلم جدیدی از هدیه تهرانی در سال ۹۵ است که در این فیلم هدیه تهرانی ایفاگر نقش ماهی است. هدیه تهرانی برای بازی در این فیلم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

هدیه تهرانی؛ متجدد، زیبا، آوانگارد و همیشه در اوج

هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مریلا زارعی، هدی زین العابدین، پوریا رحیمی سام، سهیلا رضوی، علی عمرانی، سودابه جعفر زاده، علی شیدایی فر، فریماه حسینی پور و یوسف بختیاری بازیگران فیلم اسرافیل را تشکیل میدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نجم چاپلوس

      درست بر عکس نجم ( سمت خدا) که با اجرای مصنوعی ، مورد نفرت عمومی قرار گرفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داشت؟

      • بدون نام

        چه ربطی داشت آخه

      • بدون نام

        خاطرخواه نجم الدین بودی هرجا میرسی اینقدر جلز ولز میکنی؟

      • خاطره

        یکی از بی هنران جناح روحانی و موثر در رای روحانی و وضع الان.

      • رضوان

        چقدر حسادت پشت این حرفه

      • بدون نام

        :)))

      • میثم

        چه ربطی داشت آخه واقعا

      • بدون نام

        اتفاقا پسر مودب و خوبیه نجم الدین

      • بدون نام

        سال 88 وسط اتفاقات تلخ از مشایی 100 میلیون وام گرفت برای نمایشگاه عکس مثل افتخاری خودشو نابود کرد

      • بدون نام

        چه فیلم های مصنوعی داغونی میساختن قبل تیپ ها رو

      • بدون نام

        چرا چرت میگی

      • زن چهل ساله

        چطور ممکنه در سینمای ایران با لچک روی سر مدرن بود؟

      • بدون نام

        اثیری و متجدد رو چطوری کنار هم گذاشتید؟؟؟

      • بدون نام

        ....،این مطلب چه ربطی به نجم داشت، خدایا همه مریضای روحی وجسمی رو شفابده

      • ساحل

        یه تار مو نجم رو به 100تا مثل این نمیدیم.بترکه چشم حسود

      • بدون نام

        ماشالله چقد حسود و بخیل وجود دارن تو ایران.اگه خوشت نمیاد برای یه چی میاد مطلبشو بخونی یا نظر بدی کلا فقط میخوایم تو هر موضوعی یه حرفی زده باشین

      • بدون نام

        كشتى مارو با اين نجم ت

    • بدون نام

      فوق العادس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثبت اشتباهی آره خیلی فوق العاده است در شرایطی که ترانه علیدوستی بخاطر اظهارنظر ۵ ماه حبس میبرن براش در شرایطی که خیلی از بازیگران و بی دلیل یا بخاطر بدحجابیشون از کار بیکار میکنن اوائل دهه ۸۰ هدیه تهرانی عکسهای بی حجابش و با شلوارک منتشر میکرد اما ممتوع الکار نشد سال ۸۸ از یه طرف رفت دستبند سبز بست و از طرف دیگه رئیس بخش ورزشی شد و حقوق آنچنانی بابتش گرفت درحالیکه رامین پرچمی و فرشید منافی ممنوع الکار شدن

        هدیه تهرانی کنار مشایی نشست و تو دوره دوم احمدی نژاد هم پول و پست گرفت اما امثال تو بازم براش هورا کشیدن در حالیکه امین حیائی رو برای بازی در فیلم قلاده های طلا مجازات کردن البته از حق نگذریم تو تمام این سالها هدیه تهرانی دستش به خیر بود و این نقطه مثبت شخصیتش بود فقط نمیدونم چرا انقدری که به حجاب بقیه گیر دادن و مشکل تراشی کردن هیچوقت بهش گیر ندادن و چطور با اینکه بعد از انتخابات ۸۸ خیلی از طرفداران موسوی بایکوت شدن ایشون باوجود حمایتش از موسوی از طرف وزارت ورزش دولت احمدی نژاد هم پست گرفت الانم ستایشش و میکنید در حالیکه بازیگرانی مثل سوسن تسلیمی عین آب خوردن ممتوع الکار شدن ایشون هرگز بعد سانحه هواپیمای بوئینگ که شمع روشن کرد بعضی بازیگران دیگه که بودن بازخواست شدن طبق معمول ایشون با حمایت پشت پرده نشد نمیخوام بگم کارش درست نبود که برای قربانیان هواپیما شمع روشن کرد میخوام بگم یه نفر چطور انقدر راحت تو هر دولتی هر کاری بخواد میکنه و باهاش کاری ندارن و یکی دیگه مثل ترانه علیدوستی رو براش حبس ۵ ماهه میبرن به جرم اظهارنظر

      • بدون نام

        یه جوری گفتی برای ترانه پنج ماه حبس بریدن هر کی ندونه فکر می کنه قپونی زدن دستش فرستادنش انفرادی.پنج ماه حبس تعلیق بوده دیگه

      • بدون نام

        عزیزم مشکل از هدیه تهرانی نیست مشکل از اوناییه که بقیه بازیگرارو اونجوری به نا حق مجازات میکنن اینکه طرفداریه هدیه تهرانیو میکنن آقایون یا کاریش ندارن مهم نیس مهم اینه ک همه جوره مخالفتشو اعلام کرده و میکنه و بازم حرفشو میزنه

      • به ۱۲:۱۰

        همین که حرف میزنه و کاریش نمیکنن نشون میده که پروژه است
        وگرنه امکان داره توی این مملکت حرف بزنی و اسم و رسمی هم داشته باشی و کاریت نکنن؟
        یا توی ایران زندگی نمیکنی و یا اینکه خیلی از مرحله پرتی

      • بدون نام

        مهم اینه که دنبال جنجال آفرینی و قهرمان سازی از خودش نبوده حالا اینکه گرایش سیاسی داشته مهم نیست. وقتی پخته رفتار کنی و احساساتت بر منطقت غلبه نکنه میشی مثه هدیه تهرانی.با همه هست ولی با هیچکی نیست

    • ایرانی

      رفیق فابریک مموتی ومشایی

    • بدون نام

      بازیگر توانمندی یه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بى انصاف نباشيد ديگه! راست ميگه هم بازيش خوبه هم خوشگل و شيكه

    • صحرا

      من عاشق شخصیت خانم تهرانی هستم
      زیبا، ساده، جدی و در کل بهترین

      پاسخ ها

      • عین الله

        من هم همینطور

    • بدون نام

      من به فدای محمدرضا فروتن، فداش بشم ، چه صدایی، چه تیپی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم شخصیتش رو دوست دارم ولی قربونش نمیرم... ولی از خدا میخوام سلامت باشه

      • بدون نام

        قربونیش بشی

      • بدون نام

        ایوالله ، محمدرضا فروتن و امیر جدیدی خیلی باحالند و تیپ و صدای مردونه ای دارند

    • بدون نام

      سوسن تسلیمی و هدیه تهرانی دو چهره اصیل و فابریک و استاندارد سینمای در حد جهانی هستند و تا به امروز هیچ بازیگر زنی در سینما ایران حائز این امتیازات نبوده و نخواهیم داشت مطمئنا. با سپاس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم این .. را کنار اسم خانم تسلیمی آوردی تا مثلا به خیال خودت از اعتبار خانم تسلیمی برای این .. خرج کرده باشی. جمع کن بند و بساطتو. دیگه خیلی کهنه شده این سیاهبازیها

    • بدون نام

      انسانیت این هنرمند در جریان سیل پارسال فروردین در بندر ترکمن مشخص شد تا جایی که توانست به مردم کمک کرد و روزهای متمادی در کنار هموطنان خود ماند....انسانیتش مثال زدنی شد.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      هدیه تهرانی خیلی مصنوعی بازی می کنه
      حاالا شما ازش تعریف کنید ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اتفاقا بازیش خیلی طبیعیه ولی خودش اصلا به دل نمیشینه

    • بدون نام

      کاغذ بی خط خیلی قشنگ بود

    • بدون نام

      هدیه بینظیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بینظیر خانم بوتو بود که به لقاءالله رفت

    • بدون نام

      فقط خدا به دادت برسه هدیه جوادیه تهرانی
      فقط خدا به دادت برسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا به داد همه مون برسه

    • مسیحی

      فیلم دستهای آلوده رو یادتون رفت که به نظرم بهترین فیلم بود

      پاسخ ها

      • مجید

        آره من یادمه ۱۲ ،۱۳ سالم بیشتر نبود اونو تو این فیلم دیدم عاشقش چهرش شده بودم

      • بدون نام

        دستهای الوده بسیار فیلمفارسی درپیتی بود

    • منوچهر

      علاوه بر هنر بازیگری، هنر بی حاشیه بودن او در این عصر دیده شدن خودش اوج هنر این خانم است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی حاشیه بودن از نظر جنابعالی و امثالهم یعنی خفه خون گرفتن و دم نزدن از حقوق مردم! درسته!؟ وگرنه ایشون در مسائل شخصی اش کم حاشیه نیست ولی به یمن همون سکوت مطلق و بی مسئولیتی اجتماعی مطلوب مسئولین و امثال شماها،کسی باهاش کار نداره

    • بدون نام

      بازیش برای این مصنوعیه که همش بوتاکس هست برای همین هیچ حسی را نمیتونه با صورتش ننشان بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه نگاه به چین های پوستش بنداز بعد حرف از بوتاکس بزن

      • بدون نام

        بابا صورتش از مادر برگ من پیرتر و خرابتره

      • بدون نام

        كو بوتاكس؟

    • بدون نام

      برترین ها دیگه شورشو در آورده .
      ینی متجدد بودن یه امتیازه ؟
      جالبه که هنوز هم به این دوره میگید دوره ی اصلاحات .
      خیلی نظرات برترین ها داره مغرضانه میشه.
      چرا اخبارتون سلیقه ایه و هرکس و ناکسی رو که دوس دارید بزرگش میکنید ؟
      متاسم برای بعضی از رسانه های کشورمون...

    • بدون نام

      یکنواخت بازی می کنه
      تو همه ی فیلمهاش. یک نفر رو بازی می کنه .

    • rambo_khass

      هدیه تهرانی اینستا نداره؟اگه داره پیجشو بدین امر خیره

    • x

      دمت گرم خانم هدیه تهرانی..انشالله سلامت در اینده بیشتر پیشرفت کنید.خدا قوت

    • بدون نام

      نان به نرخ روز خور واقعییییی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعأ و منفعت طلب

    • احمد رضایی

      هدیه تهرانی یعنی عشق نفس معرفت امید بی همتا زیبا اسطوره بی رقیب بی حاشیه و برای من زیباترین بازیگر زن سینمای ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قصد خیر داری تا برات پا پیش بزاریم

    • بدون نام

      میشه بفرمائید ایشون چه حرکت اجتماعی و حق طلبانه ای در استیفای حقوق زنان انجام داد! خوش قیافه گی و لباس پوشیدن معمولی اسم جدیده حق طلبیه!!؟ ضمنأ میشه بگین ایشون در چه فعالیت سیاسی ، مدنی یا اجتماعی پیشرو بوده!؟ اینهم معنی همون بد لباس نپوشییدن ایشونه! اگه اینطوره که در اون زمان و امروز 70 درصد زنان و دختران کشور از ایشون شیک پوشترند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم خانم مه.....

    • ع

      من هنگامه قاضیایی رو دوسش دارم عاشقشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم کیه اما هرکی هست ایشالا زودتر پیشمرگش بشی و قربونش بری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج