جاباما
۱۰۰۹۰۲۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تقدیم استوارنامه سفرای ۳ کشور به روحانی

سفرای سه کشور با حضور در دفتر رئیس‌جمهور استوارنامه خود را تحویل روحانی دادند.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه به هنگام دریافت استوارنامه «هان سونگ او» سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره، با اشاره به روابط دوستانه دو کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان دو کشور شاهد ارتقاء سطح همکاری‌ها و مناسبات فیمابین باشیم.

رئیس جمهور آمریکا را دشمن مشترک دو کشور دانست و افزود: دولتمردان آمریکا همواره علیه دولت‌ها و ملت‌هایی مانند ایران و جمهوری دمکراتیک خلق کره ظلم و تحریم روا داشته اند که باید مستحکم تر از گذشته در برابر زیاده خواهی و زورگویی آنان ایستادگی کنیم.

«هان سونگ او» سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه روابط دو کشور، گفت: مقابله با زیاده‌خواهی و سلطه‌گری آمریکا، نقطه اشتراک مناسبات دو کشور است.

تقدیم استوارنامه سفرای ۳ کشور به روحانی

رئیس‌جمهور همچنین به هنگام دریافت استوارنامه خانم «نیکولینا کنوا» سفیر جدید بلغارستان با اشاره به تسلط سفیر جدید بلغارستان در کشورمان به زبان فارسی، افزود: مطمئناً با توجه به علاقمندی شما به فرهنگ و ادبیات فارسی می‌توانیم در آینده شاهد تحول مثبتی در روابط تهران - صوفیه باشیم.

رئیس جمهور توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌های دو کشور بویژه در زمینه توسعه حمل و نقل و جابجایی کالا را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: ایران و بلغارستان باید در این شرایط که شیوع بیماری کرونا سختی‌ها و محدودیت هایی را بوجود آورده نیز روابط اقتصادی فیمابین را با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال کرده و ادامه دهند.

«نیکولینا کنوا» سفیر جدید بلغارستان نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور را در زمینه‌های گوناگون از جمله فرهنگی، اقتصادی و گردشگری ضروری دانست و گفت: امروز در شرایطی که شیوع کرونا وضعیت سختی را در جهان بوجود آورده گسترش روابط دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش تسنیم، روحانی به هنگام دریافت استوارنامه «ایساک لنین براووجین» سفیر جدید نیکاراگوئه با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه و صمیمی بوده بر ضرورت تلاش در راستای ارتقاء همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین تأکید کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: ایران با نیکاراگوئه به عنوان کشوری پیشرو در منطقه آمریکای لاتین مواضع و اشتراکات فراوانی دارد.

«ایساک لنین براووجین» سفیر جدید نیکاراگوئه ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، گفت: ایران همواره کشوری دوست و برادر برای نیکاراگوئه بوده و تمام تلاش خود را برای گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه دو کشور بکار خواهم گرفت.

سفیر جدید نیکاراگوئه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای مردم نیکاراگوئه الگوی شجاعت و مقاومت در برابر زورگویی امپریالیسم آمریکا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج