جاباما
۱۰۱۶۰۹۱
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

پرسپولیس، لیگ را برای خود مهندسی می‌کند

پرسپولیس همه چیز‌ها را به نفع خود، انگار مهندسی کرده است! بیشترین پیروزی‌ها! بیشترین گل‌های منجر به برد! بیشترین کلین‌شیت‌ها و...

خبرورزشی: یک چند وقتی بود که یادمان رفته بود، چه داریم و چه نداریم؟ چه هستیم و چه نیستیم! چقدر سوار بر امواج احساس حرکت می‌کنیم یا منطقی بودن را بلد شده‌ایم!

لیگ یک به همه این موارد جواب داد! سر ننهادن به واقعیت! پندارگرایی در تحلیل وقایع! توسل به بهانه‌های داهی! دوباره و سه‌باره و سیصدباره از دست‌های پشت پرده گفتن برای آنکه «علت» اصلی بیماری خود را نفهمیدن و حتی دعوا‌های بی‌دلیل در روز‌هایی که دیگر از تماشاگر و تماشاگرنما، هر دو خبری نیست! تماشاگرنما نیست ولی بازیکن‌نما که هست؟ ولی مربی شما که هست، ولی همه عالم را متهم کردن که هست؟

و لیگ یک پرده‌ای است از پرده‌های روشن و تمام‌نمای فوتبال ایران! همه‌چیز دارد تا هیچ‌چیز نداشته باشد! همه کار می‌کند تا کار اصلی اش را- بازی کردن صحیح را- انجام ندهد! ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند و «تو» از این همه دقت و نظم از دست‌رفته، هیچ فایده‌ای نمی‌بری!

مهندسی لیگ برتر، توسط پرسپولیس

پرسپولیس همه چیز‌ها را به نفع خود، انگار مهندسی کرده است! بیشترین پیروزی‌ها! بیشترین گل‌های منجر به برد! بیشترین کلین‌شیت‌ها و... در همه‌چیز بهتر و بیشتر! پرسپولیس بازی به بازی، فاصله خود را زیاد می‌کند! و پرسپولیس، بازی به بازی عاقلانه‌تر بازی می‌کند! ویژگی‌های دیگری هم برای پرسپولیس باید قائل شد:

اراده‌ای‌ترین تیم محسوب می‌شود!

این هفته، حریف پرسپولیس از اهواز می‌آید! فولادی که رقیب است برای همه! تیمی که در ایجاد نوعی از جنگ روانی هم موفق است، استفاده از چند و، چون‌های «کرونا» با پرسش‌هایی که حریفان را به برنامه بازی‌های خود حساس کرده است! استقلال چرا باید بعد از پرسپولیس به میدان برود؟ این سؤالی است که ارزش مطرح شدن پیدا کرده است!
پرسپولیس- فولاد، آن‌هم در حالی که مهدی طارمی در پرتغال بهترین گل‌ها را می‌زند و بهترین گلزن لقب می‌گیرد! پرسپولیس و فولاد، آن‌هم در روزی که بسته ماندن دروازه تیم ماریتیمو- تیم امیر عابدزاده- توجه همه را جلب کرده! دروازه‌بانی که در سوپرلیگ پرتغال، مورد توجه قرار گرفته است! و پرسپولیس در اقدامی لازم علیرضا بیرانوند را هم به بلژیک صادر کرد، کاری که باید می‌شد! رسمی که باید معمول هم بشود! بازیکن دادن به‌جای بازیکن گرفتن!

سپاهان در پرهیز از بازی هرکی به هرکی

لیگ برتر، هنوز نتوانسته است که از برتری‌های آخر فصل خود، آن‌طور که باید و شاید استفاده کند! لیگ برتر، فصل‌بندی کردن کتاب فوتبال ایرانی را در فصول هر سال هنوز بلد نیست! حتی با اقدام به تغییرات پرسنلی، باز هم با همان آش کشک خاله طرفیم که بخوریم یا نخوریم، پای‌مان نوشته شده است و نوشته هم می‌شود!

تراکتور با سپاهان، یک امتحان خوب برای بازی کنترل شده از سوی سپاهان است که آیا به دانستگی حرکاتش می‌پردازد یا فوتبال «هرکی، هرکی» را ترجیح می‌دهد!

امیر ابزار این نوع فوتبال را فعلاً ندارد! سپاهان بازیکنانی ندارد که برای نداشتنش خیلی هم خرج کرده است! و به نظر نمی‌رسد که این اشکالات را نشناسد!

استقلال و خودسازی لازمش

بازی‌های خوب این هفته لیگ، ادامه دارد! نفت آبادان با استقلال تهران، یک بازی هنری، اما از دو جنس متفاوت! آبادانی‌ها، تکنیک فردی را دوست می‌دارند، استقلالی‌ها بازی گروهی را به لذت لحظه‌های ناب درمی‌آورند! لیگ برتر آنجا که فوتبال ریشه دارد و دیدن هم دارد! «کووید ١٩» مانع تماشایی شدن فوتبال در تیم‌های اصیل و صاحب سبک نمی‌شود! مثل ملاقات سپاهان- تراکتور!

سپاهان و تراکتور اغواگری‌های خاص خود را دارند! سپاهان، می‌داند که باید لیگ برتر را به نفع جام‌حذفی و به سود لیگ آسیا به یک تخته پرش تبدیل کند. درست مثل استقلال، اگر مجیدی نگاهی استراتژیک داشته باشد! اگر فرهاد تقسیم قوای بازیکنانش را در واقع بلد باشد! سپاهان باید کی‌روش استنلی را که به هنگام شکار «دردش» گرفته، برای بازی‌های مهم و سرنوشت‌ساز لیگ آسیا و جام حذفی بسازد! فرهاد مجیدی هم همین خواسته را خودش بر گردن خودش می‌گذارد، با ساختن و آماده کردن دیاباته و راه انداختن و کارآمد کردن فرشید اسماعیلی، برای داشتن یک مثل دلخواه!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      اینم الان میگن وزیر نوشته

      پاسخ ها

      • مهرداد آبادانی

        واقعا درست گفت الان که دیگه تماشاگر و تماشاگر نما نیست لیدر پولکی و باند باز نیست اما بازیکن مما هست پیشکسوت نما هست خبرنما نویس هم هست که در واقع همه اینها فوتبال م و جامعه فوتبالی ارو به چالش و پایین کشیدن

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      فیفا در جریان لیگ مهندسی شده ایران توسط سلطانی فر و پرسپولیس است. سلطانی فر تمام فکرش قهرمان کردن پرسپولیس در سه سال گذشته بوده است

    • بدون نام

      مهندسی لیگ یک واقعیت غیر قابل انکاره.
      تاریخ این را نشان میدهد.

    • عاشق استقلال

      یا پشتیبانی وزیر سوگلی سازمان لیگ و داوران پنالتی گیر

    • بدون نام

      بی سرف اگه مهندسی نبود چرا بعد دو باخت شروع کردن به زدن عکس های رهبر انقلاب بقیه عالمان به روی پیراهنشون به قران قسم کار وزیر هستش تا داورها حساب ببرن ما هم که دیدیم چطور دولت روحانی به هزاران شکل از این کار ترسناک و لابی حمایت کرد

    • بدون نام

      من حاضرم دست رو قران بزارم صدا و سیما و رسانه ملی و حکومت و دولت فقط فقط دو تیم رو میبینن چون تو دهه شصت گیر کردن همین رسانه های کثیف تراکتور مارو به حاشیه میبرن خب تراکتور ما هم میلیونها هوادار داره تیم ایرانم هست چرا هیچ احترامی بهش نمیزارن در حالیکه ۵ ساله پشت سر هم پر هوادارترین تیم ایران میشه ولی روزی میفهمین دشمنی کردن با ترک جماعت چه عواقبی داره اینو بهتون قول میدم

    • محمدرضا

      فولاد بادوهفته نقاهت مستقیم میاد به دیدارسوگلی وزیر مثل پدیده ونساجی.داوری سپاهان وسایپا واستقلال فولاد روهم که همه دیدند تواین پنج سال همه برای تولید جام اسنپی مهندس!!!شده اند.وگرنه این تیم نازپرودرده قبل ازسلطانیفر شاگرد بنا نبود که حالا مهندس شده باشه.لکه ننگ فوتبال حکومتی تواین پنج سال برگرده شماهست...

    • رضا

      شما بنویس پرسپولیس خودش قهرمان شد ماهم همه جا میگیم آره....

    • بدون نام

      صد‌درصد درست میگی فقط یه سؤال دارم چرا
      بازی پرسپولیس با فولاد لغو شد....ولی برای
      استقلال باید حتمی میرفت تو شهرقرمز بازی میکرد.یه بوم دو هوا .بابا مهندس!! تو دیگه کی هستی؟

    • علی

      خودتون خوب میدونید کی نوشتهوچرا نوشته

    • بدون نام

      یک متن عالی. یک تیم، متحد با تفکر قهرمانی و اشتیاق سیری ناپذیر برای پیروزی تا دقیقه ۹۶. گوش به حرف های چرت و بی نعنای دیگران ندادن و در مستطیل سبز حرف زدن. قهرمانی. کار ماست. دیگران ، هر چه می خواهند بگویند. ما داریم لذتش را می بربم.

      پاسخ ها

      • محمدی

        تا5سال قبل شاگردبنا بودند استادسلطانیفر هن رومهندس کرد!!!

    • خسرو

      اینم از مهندسی کردنشون هست
      یک تیم قوی از وزیر گرفته تا خبرنگار و زمین سبز و همه دست به دست تا ق

    • م

      باید تشکر ویژه از بعضی داوران لیگ نمود که علاقه خاصی به رنگ بخصوصی ندارند .؟
      البته تشکر اصلی را از چاههای نفت نمود که تامین کننده بودجه میلیاردها تومان ریخت وپاشهای بدون حساب وکتاب وبدون نظارت تیمهای دولتی بودند.
      عدالت؟؟!! قهرمانی؟؟!!محرومین؟؟!! تحریم؟؟!! خالی بودن خزانه؟؟!! خالی کردن خزانه؟؟!! تورم پانصددرصدی؟؟!! و............

    • بدون نام

      پرسپلیسیم ولی حالم از این جام به هم میخوره،جام اهدایی،تا استقلال اومد بالا شروع کردن ضربه زدن بهش ،این فوتبال نیست،وقتی ارزش داره که رقابت سالم باشه نه همه جانبه یه تیمی رو قهرمان کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج