جاباما
۱۰۲۱۲۷۷
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

۹ خوراکی ویژه برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

برای بسیاری از والدین هیچ چیز به اندازه بیمار شدن کودکان ناراحت کننده نیست. این موضوع به ویژه اکنون که کرونا شایع است از اهمیت بسزایی برخوردار است. با این وجود به نظر می‌رسد راه‌هایی وجود دارد که بتوان سیستم ایمنی کودکان را تقویت کرد.

انتخاب: برای بسیاری از والدین هیچ چیز به اندازه بیمار شدن کودکان ناراحت کننده نیست. این موضوع به ویژه اکنون که کرونا شایع است از اهمیت بسزایی برخوردار است. با این وجود به نظر می‌رسد راه‌هایی وجود دارد که بتوان سیستم ایمنی کودکان را تقویت کرد.

در کنار خواب کافی، بهداشت مناسب، ورزش منظم، مدیریت استرس و قرار گفتن در معرض نور طبیعی خورشید با مصرف برخی خوراکی‌ها می‌توانید سیستم ایمنی بدن فرزند خود را تقویت کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین غذا‌ها برای نوزادان و کودکان است. تخم مرغ نه تنها کودک کوچک شما را در معرض پروتئین‌های مهمی قرار می‌دهد که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به حساسیت غذایی نیز کمک کند، بلکه سرشار از مواد مغذی مانند روی هستند.

جو دوسر

جو به دلایل مختلف یک غذای مقوی برای کودک نوپا است. جو حاوی آهن است و سیستم ایمنی بدن را نیز به شدت تقویت می‌کند. جو حاوی گلوکانان بتا است که در فعال کردن سلول‌های کشنده برای کنترل عفونت‌های ویروسی نقش دارد.

هویج

هویج به طور طبیعی حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم، از جمله بتاکاروتن، کاروتنوئید است که به نظر می‌رسد فعالیت سلول‌های قاتل را پشتیبانی می‌کند که برای کمک به کنترل عفونت‌های ویروسی مهم است.

سوپ مرغ

اهمیت سوپ مرغ فقط یک افسانه قدیمی مادربزرگ‌ها نیست که برای درمان سرماخوردگی مفید است. داده‌ها حاکی از آن است که نوشیدن سوپ مرغ گرم ممکن است به ترمیم احتقان بینی، کاهش التهاب در بدن و کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند.

توت فرنگی

توت فرنگی‌ها سرشار از ویتامین C. هستند که به دلیل داشتن خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته شده اند. کودکان نوپای بین ۱ تا ۳ سال به ۱۵ میلی گرم ویتامین C. نیاز دارند. یک توت فرنگی حاوی تقریبا ۷ میلی گرم ویتامین C. است. توت فرنگی را می‌توان به راحتی در غذا‌های مناسب کودک خرد کرد.

ماست

ماست به دلایل بسیاری یک ماده غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی است؛ بنابراین مصرف کافی این ماده مغذی ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های مختلف کمک کرده و از یک سیستم ایمنی سالم حمایت می‌کند. ماست غالباً حاوی پروبیوتیک یا باکتری‌های زنده است که مزایایی را به بدن می‌دهد. پروبیوتیک‌ها منافع بهداشتی زیادی را به انسان ارائه می‌دهند، از جمله حمایت از سیستم ایمنی بدن.

مرکبات

آب پرتقال خاصیت تقویت ایمنی بدن دارد و دارای ویتامین C. نیز هست. از آنجا که آکادمی اطفال آمریکا، محدود کردن آب میوه تا حداکثر ۴ اونس را توصیه می‌کند. مصرف مرکبات برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

کره بادام زمینی طبیعی

بادام زمینی به طور طبیعی پر از مواد مغذی است. دو خاصیت ویتامین E. و مس نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارند و ممکن است به سالم نگه داشتن شما کمک کنند. بادام زمینی‌های معمولی به طور معمول برای کودکان نوپا توصیه نمی‌شود، زیرا می‌توانند خطر خفه کنندگی داشته باشند.

ماهی سالمون

ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا حاوی DHA، یک اسید چرب است که نشان داده شده است که باعث افزایش فعالیت گلبول‌های سفید شده و به حمایت از سلامت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما اینهارا با کدوم پول بخریم به بچه هامون بدیم.

    • ....

      با پول یارانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج