۱۰۲۳۲۵۸
۱۷ نظر
۵۰۳۸
۱۷ نظر
۵۰۳۸
پ

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

‌می‌توان در فیلم‌های سینمای ایران شخصیت‌هایی یافت که در حافظه نسل‌ها باقی مانده است.

برترین‌ها: ‌‌می‌توان در فیلم‌های سینمای ایران شخصیت‌هایی یافت که در حافظه نسل‌ها باقی مانده است .علت این ماندگاری شاید به واسطه‌ی فیلم نامه یا کارگردانی باشد، ولی هرگز نمی‌توان از بازی بازیگران آنها چشم پوشی کرد.

طوبا - زیرپوست شهر

زیر پوست شهر ساخته رخشان بنی اعتماد در سال ۱۳۷۹، یکی از فیلم‌های ماندگار سینمای ایران است. این فیلم به بیان چالش‌های اجتماعی زنان از جمله تبعیض‌های ناروا علیه آنان می‌پردازد.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

گلاب آدینه در نقش طوبا یکى از بهترین و موفق‌ترین نقش‌آفرینی‌های خود را در این اثر بر جاى گذاشته است. به‌طورکلی گلاب آدینه در نقش طوبى معناى واقعى و حقیقى کلمه مادر را نشان داده است؛ مادری رنج کشیده، ساده و بی ادعا.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

یارولی دده بالا - نان و عشق و موتور ۱۰۰۰

فیلم نان عشق موتور ۱۰۰۰ به کارگردانی ابوالحسن داوودی محصول سال ۱۳۸۰ است. یارولی عموی باران که تنها نگهدارنده وی و قیم او نیز بشمار می‌آید، پس از تعلل باران در مورد ازدواج، او را موظف به تصمیم گیری و انتخاب همسر در مدتی معین می‌کند.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

اکبر عبدی مرد هزار چهره سینمای ایران با نقش یارولی دده بالا با آن لهجه شیرین وتکرار نشدنی با آنکه حضورکمی در فیلم دارد، ولی همیشه در یاد باقی می‌ماند.

گلرخ کمالی - سگ کشی

فیلم سینمایی سگ کشی به کارگردانی بهرام بیضایی محصول سال ۱۳۸۰ است. زنی به دنبال خرید چک‌های برگشتی همسرش به قیمت یک چندم است تا همسرش را آزاد کند.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

او تصور می‌کند اصل اموال را شریک همسرش برده، اما ماجرا چیز دیگری است. شخصیت پردازی بی نظیر بیضایی از گلرخ کمالی و بازی قابل قبول مژده شمسایی یکی از ماندگارترین نقش‌ها را خلق می‌کند. مژده شمسایی در نقش گلرخ کمالی به خوبی تمام حالات دورنی و بیرونی شخصیت از غم و اندوه تا عشق و نفرت را به تصویر می‌کشد.

حامد - شب یلدا

فیلم سینمایی شب یلدا به کارگردانی کیومرث پوراحمد و نویسندگی کیومرث پوراحمد با مشاوره کامبوزیا پرتوی محصول سال ۱۳۸۰ است. حامد علی‌رغم علاقه بسیار به همسرش مهناز و فرزندش نازی، آن‌ها را پس از ده سال زندگی مشترک به خارج از کشور می‌فرستد...

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

شب یلدا نقطه اوج فیلم‌سازی پوراحمد است. بازی محمد رضا فروتن به عنوان تنها شخصیت فیلم، دریک لوکشین، منحصر به فرد است. فروتن با بازی بی نظیرش به خوبی نقش مرد تنها و شکست خورده را به تصویر می‌کشد.

ترانه - من ترانه پانزده سال دارم

فیلم من ترانه پانزده سال دارم به کارگردانی رسول صدرعاملی محصول سال ۱۳۸۰ که جوایز متعددی را از بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دریافت کرد. ترانه علیدوستی در اولین حضورش سینما نقش به یادماندنی آفرید.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

بازی به اندازه و درست ترانه علیدوستی در نقش ترانه چالشی سخت برای اولین حضور هرکسی به عنوان بازیگر است که ترانه علیدوستی نه تنها به خوبی از پس آن برآمد بلکه آن را به یادماندنی هم کرد.

مرتضی - چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری محصول سال ۱۳۸۱ سومین ساخته سینمایی اصغر فرهادی است. دختر جوانی به نام روح انگیز، روز چهارشنبه سوری برای کار به خانه‌ی خانواده‌ای متوسط وارد می‌شود.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

چهارشنبه سوری بخش اعظمی از موفقیتش را مدیون بازی حمید فرخ نژاد در نقش مرتضی است، حرف زدن، راه رفتن، سیگار کشیدن فرخ نژاد از به یادمانی‌ترین بازی‌های اوست.

رضا مثقالی معروف به رضا مارمولک - مارمولک

مارمولک فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی محصول سال ۱۳۸۳ است. رضا مارمولک را هم می‌توان شاه‌نقش پرستویی در زمینه کمدی دانست.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

پرستویی در این فیلم به شکلی استادانه هر دو شخصیت دزد و روحانی را با تمام ظرایف و ریزه‌کاری‌ها ایفا می‌کند. او در هیچ‌کدام از این دو شخصیت‌ها نه اغراق و اضافه‌کاری دارد و نه به دنبال گدایی خنده از مخاطب به هرقیمتی است.

سپیده - درباره الی

درباره الی فیلمی به کارگردانی اصغر فرهادی و محصول سال ۱۳۸۷ است که به‌زعم بسیاری از کارشناسان، آغازکننده جریان رئالیسم و فصل جدیدی از موج نوی سینمای ایران بوده است. درباره الی همه خصوصیات سینمای فرهادی را در بارزترین شکل ممکن منعکس می‌کند.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

خصوصیاتی که اکنون به‌عنوان ویژگی‌های سبکی این فیلم‌ساز در سراسر دنیا شناخته می‌شود. سپیده درباره الی از آن نقش‌هایی هست که هربازیگری نمی‌تواند آن را اجرا کند و گلشفیته به خوبی از پس آن برآمده. بازی او در نقش سپیده از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ سینما است.

نادر - جدایی نادر از سیمین

فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته‌ی اصغر فرهادی محصول سال ۱۳۸۹ است که این فیلم دارای جوایز بسیاری از جمله جایزه اسکار، گلدن گلوب، سزار و جایزه بازیگری به صورت جمعی از جشنواره برلین ‌می‌باشد.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

اما حضور پیمان معادی به عنوان اولین نقش جدی و بلند او برای همیشه در خاطره می ماند. معادی در فیلم درباره الی نوید یک بازیگر با استعداد را داد و با جدایی نادر از سیمین به قله‌های این موفقیت رسید. بازی با ظرافت و پر جزئیات بیش از هدایت کارگردان متکی به درک او از نقش است.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

عماد - فروشنده

فروشنده به کارگردانی اضغر فرهادی و محصول سال ۱۳۹۴ است. همکاری مشترک شهاب حسینی و اصغر فرهادی از جدایی نادر از سیمین آغاز شد.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

شهاب حسینی در فیلم‌های فرهادی بازیگری به شدت درجه یک است؛ چه در نقش حجت جدایی و چه در نقش عماد. شهاب حسینی در فروشنده با بازی بدون اغراق و درون گرا شخصیتی در آستانه فروپاشی را به خوبی خلق می‌کند.

سمیه - ابد ویک روز

ابد و یک روز اولین فیلم سینمایی بلند سعید روستایی محصول سال ۱۳۹۴ است که موفق شد ۹ جایزه‌ی اصلی رشته‌های بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین کارگردانی نگاه نو را از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، شانزدهمین جشن دنیای تصویر، هجدهمین جشن خانه‌ی سینما و دهمین جشن منتقدان و نویسندگان کسب کند.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

پریناز ایزدیار در نقش یک دختر ساده و از خودگذشته و دلسوز به خوبی توانسته در اجرا با نگاهش همه چیز را بیان کند.

ناصر خاکزاد- متری شش ونیم

فیلم سینمایی متری شیش و نیم به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی محصول سال ۱۳۹۷ است. چند تن از مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر به سردستگی صمد به دنبال فروشنده بزرگ شیشه در تهران به اسم ناصر خاکزاد هستند.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

همکاری نوید محمدزاده و سعید روستایی با متری شش و نیم به اوج خود می‌رسد. نوید محمدزاده در این چندسال اثبات کرده از پس هر نقشی و با هر اندازه و مدیومی بر می‌آید. بازی نوید محمد زاده در نقش ناصر خاکزاد، سرکرده -مواد فروشان- آنقدر پخته، به اندازه و با قدرت است که ضد قهرمان دوست داشتنی برای بیننده خلق می‌کند.

ماندگارترین کاراکتر‌های سینمای ایران (۲)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به همان اندازه ای که بهروز وثوقی در گوزنها نقش معتاد خوب بازی کرد نوید محمد زاده در نقش بار فروش بی نهایت ایفا نقش کرد عالی بود

      پاسخ ها

      • حسن

        نوید محمد زاده در متری شش و نیم عالیه ولی به نظر من بهترین نقشش را در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده بازی کرده

      • بدون نام

        نایی در باشو غریبه کوچک

      • مهران

        همه این بازیها قابل تقدیر بوده واقعأ،اما،نوید محمدزاده زیادی طبیعی بازی میکنه و آدم قشنگ جذب فیلم میشه،درسته حقیقتأ کسی جای بهروز وثوقی رو نمیگیره اما اگه بگیم نوید هم بی تکرار خواهد بود بزرگنمایی نکردم

    • J..T

      چرا در مورد سینمای قبل از انقلاب مطلب ‌کار نمیکنید؟؟؟ ‌‌‌‌‌

    • تد

      تو سینمای بعد انقلاب , به نظرم جای علی سنتوری تو گزینه ها , خالی بود

    • علی

      داریوش در فریاد زیر آب

      پاسخ ها

      • رضا

        افتضاح بودا افتضاح

    • ماه

      نوید محمدزاده عالی بود توی متری شیش ونیم

    • محسن

      واقعا همه عالی عالی عالی انتخاب شده
      همه بسیار تاثیر گذار بودن

    • بدون نام

      نان و عشق که خیلی چیپ بود

    • بدون نام

      اما من دلم پرمیکشه واسه اینکه یه بار دیگه ببینمش!

    • بدون نام

      بهروز وثوقی یکی بود وهست..سینمای ایران چهل ساله که بدهکار اوست.

    • بدون نام

      نوید محمدزاده توی ابد و یک روز ماندگارترین نقش 10 سال اخیر سینمای ایرانه

    • رضا

      نوید محمد زاده فوق العاده عالی ...من دلم پر میشکه

    • بدون نام

      آژانس شیشه ای حاج کاظم

    • سادی

      فردین هم کم نقشهایی بازی نکرد.
      فیلم گنج قارون و سلطان قلب ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج