۱۰۲۷۲۸۰
۴ نظر
۶۱۸۷۸
۴ نظر
۶۱۸۷۸
پ

محتوای حمایت‌شده

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

لیفت بازو یا براکیوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که قسمت افتاده داخل بازو از شانه تا آرنج کشیده و بازو را باریک تر می کند. با این کار بازی شما لاغرتر و خوش فرم تر خواهد شد.

برترین‌ها: لیفت بازو با جراحی یا براکیوپلاستی، عملی زیبایی برای فُرم دهی بالای بازو و سفت کردن پوست و برداشتن چربی اضافی است که ظاهری شبیه بال خفاش در زیر بازو ایجاد کرده است.

عمل لیفت بازو چیست؟

برداشتن پوست اضافی که به دلیل کاهش وزن یا پروسه‌ی طبیعی افزایش سن ایجاد شده، می‌تواند پوست شُلی را که از قسمت زیر بازو شروع شده و تا آرنج می‌رسد، لیفت کند. گاهی همراه لیفت بازو با جراحی، لیپوساکشن نیز انجام می‌شود تا بهترین نتیجه گرفته شود. هر ساله هزاران نفر با موفقیت تحت عمل جراحی لیفت بازو قرار می‌گیرند و از نتایج راضی هستند.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

 

برای مشاوره در واتساپ و تلگرام پیغام بگذارید.

 

واتساپ

۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

تلگرام

۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

چه زمانی جراحی لیفت بازو توصیه می‌شود؟

  • اگر وزن‌تان نرمال است، اما افتادگی زیر بازو و بازوهای شل دارید.
  • اگر وزن زیادی کم کرده‌اید و زیر بازوی‌تان پوست و چربی اضافی دارید که شبیه بال خفاشی شده است.
  • اگر می‌پذیرید که اسکاری در بازوی‌تان داشته باشید، اما در عوض بازوهای‌تان خوش فرم و سفت باشند.

مزایای عمل لیفت بازو

  • لباس‌های جذب به تن‌تان زیباتر خواهند بود.
  • اعتماد بنفس‌تان بیشتر شده و حس بهتری نسبت به ظاهر خود خواهید داشت.
  • می‌توانید بدون اینکه نگران افتادگی پوست بازوهای‌تان باشید، لباس‌های آستین کوتاه بپوشید.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینهلیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

معایب عمل لیفت بازو

  • اسکار‌هایی در قسمت داخل بازوی‌تان خواهید داشت که دیده می‌شوند، خط این اسکار از زیر بغل تا آرنج کشیده می‌شود
  • اگر افتادگی پوست زیر بازوی‌تان زیاد نیست، لیفت بالای بازو ممکن است ارزش این را نداشته باشد که صاحب اسکار شوید
  • جراح‌تان ممکن است نتواند پیش بینی کند اسکارتان دقیقا چه ظاهری خواهد داشت

این‌ها اصلی‌ترین مزایا و معایب جراحی لیفت بازو هستند. اگر می‌خواهید نتیجه‌ای مطلوب از این جراحی بگیرید، لطفا با پزشک جراح زیبایی‌تان مشورت کنید.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینهجهت رعایت الزامات اخلاقی و قانونی و حفظ حرمت بیماران گرامی، تمامی عکس های قبل و بعد از عمل و فیلم های جراحی بانوان در یک‌ پیج جداگانه و خصوصی قابل دسترس است، که فقط توسط خانم ها قابل رویت و فالو می باشد. برای مشاهده نمونه‌های پروتز سینه، لاغری شکم پهلو و بازو، لیفت شکم پهلو اینستاگرام ما رو دنبال بفرمایید.

@drnadaf.pv

برای مشاهده نمونه های قبل و بعد لیفت ابرو و شقیقه اینستاگرام ما رو دنبال بفرمایید.

@drnadafkermai

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینهلیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

عمل لیفت بازو مناسب چه افرادی است؟

دلایلی که باعث می‌شوند کاندید مناسبی برای جراحی لیفت بازو باشید:

  • به وزن ایده آل‌تان رسیده‌اید، اما پوست آویزان و بدنمای زیر بازو‌ها آزارتان می‌دهد
  • سنی از شما گذشته و به دلیل پروسه‌ی طبیعی افزایش سن، پوست بازوهای‌تان شُل شده و سفتی و کشسانی خود را از دست داده
  • وزن‌تان نسبتا ثابت است و اضافه وزن قابل توجهی ندارید
  • فردی سالم و بدون سابقه‌ی بیماری هستید که عمل جراحی برای‌تان ریسک یا عارضه‌ی خاصی ندارد
  • سیگاری نیستید. رژیم غذایی سالم و سبک زندگی درستی دارید
  • اگر فرد سالمی هستید و دیدگاه و انتظارات واقع بینانه‌ای دارید

مواردی که قبل عمل لیف بازو باید بدانیم

هنگامی که اقدام به انجام جراحی لیفت بازو از زیر بغل می‌کنید، باید دستورالعمل‌هایی را پیش و پس از جراحی لیفت رعایت نمایید.

عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون. اگر در استفاده از این گروه از داروها ناچار هستید پیش از جراحی به پزشک خود اطلاع دهید و مشورت کنید.

تغذیه مناسب داشته باشید و از یک هفته پیش از جراحی مواد مغذی، میوه و سبزیجات استفاده نمایید.

می توانید درصورت صلاحدید و تجویز پزشک از ویتامین‌های مورد نیاز استفاده نمایید. 

انجام آزمایشاتی که پزشک به منظور اطمینان از نداشتن بیماری خاصی که مانع عمل می‌شود، تجویز می‌نماید مانند آزمایش خون، ایکس آر دی از قفسه سینه و …

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینهلیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

سوالاتی که در جلسه مشاوره ی پیش از عمل لیفت بازو باید بپرسید

برای داشتن اطلاعات بیشتر و شفاف‌تر در خصوص عمل لیفت بازو بهتر است در جلسه مشاوره پیش از عمل درمورد سلامت جسمانی، رژیم غذایی، استعمال سیگار و مواد مخدر، آلرژی، مصرف آسپرین یا داروی خاص ،تخصص پزشک،تجربه ی جراحی های موفق پزشک و... سوال کنید.

جراحی لیفت بازو چگونه انجام می‌شود؟

فرایند انجام لیفت بازو با جراحی شامل مراحل زیر است:

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

بیهوشی

مرحله اول لیفت بازو از زیر بغل مانند دیگز جراحی‌ها، مرحله تزریق ماده بیهوشی به فرد است. نوع داروی بیهوشی و نحوه تزریق را پزشک با توجه به شرایط فرد مشخص می‌کند.

محل برش عمل لیفت بازو

در مرحله پرش پوست اضافی بازوی شما برداشته می‌شود.  طول و الگوی این برش در حین جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی به میزان و محل پوست اضافی که باید برداشته شود و همچنین صلاحدید پزشک شما بستگی دارد.  برش‌ها بسته به ترجیح جراح در قسمت داخلی بازو یا پشت بازو قرار می گیرند و ممکن است از زیر بغل تا بالای آرنج باشند. سپس چربی اضافی برداشته می‌شود. در ادامه، بافت پشتیبان زیرین با بخیه‌های داخلی سفت شده و دوباره شکل می‌گیرد. سرانجام ، پوست بر روی کانتور جدید بازوی شما صاف می‌شود.

به طور معمول جراحی لیفت بازو تحت بیهوشی انجام می‌شود. در مرحله‌ی اول، جراحی با یک برش شروع می‌شود. محل برش پوست بسته به هدف درمان و میزان برداشت پوست می‌تواند بسیار متفاوت باشد. محل برش می‌تواند شامل موارد زیر شود:

بازوی داخلی

برش داخلی بازو به جراح این امکان را می‌دهد تا مقدار متوسطی از بافت را خارج کند که یکی از روش‌های متداول در لیفتینگ بازو است.

پشت بازو

اگر پوست زیادی داشته باشید، ممکن است برش در قسمت پشت بازو انجام شود. در این روش جراح می‌تواند پوست بین بازو و نیم تنه فوقانی را از بین ببرد.

برش کوچک

برای ایجاد تغییر جزئی، جراح می‌تواند برش را در قسمت زیر بغل انجام بدهد که جای زخم تقریبا به نظر نخواهد رسید. اما این روش فقط برای تعداد کمی از افراد قابل انجام است.

پس از ایجاد برش، پوست اضافی بازو برش داده شده می‌شود. اغلب لیپوساکشن نیز به طور همزمان صورت می‌گیرد تا سلول‌های چربی جابجا شده یا چربی‌های اضافی از بین بروند. زمانی که بازو‌های فرد باریک‌تر شدند، پوست مجددا جابجا شده و برش بسته می‌شود.

بخیه برش‌ها

در این مرحله نواحی برش خورده بخیه می‌شوند. بخیه می‌تواند جذبی باشد و یا پس از یم یا دو هفته نیاز به کشیدن آن باشد. شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام لیفت بازو، خطوط نرم‌تر و محکم‌تری را که نتیجه این جراحی است را مشاهده کنید. هرچند که بازوی شما تا مدتی دچار ورم و کبودی است.

آیا در جراحی لیفت بازو از درن استفاده می‌شود؟

به طور کلی می‌توان درن را لوله‌ای متصل به مخزن دانست که برای تخیله ترشحات جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس گفته‌های پزشکی این وسیله در در جراحی لیفت بازو به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسکار‌های ناشی از جراحی لیفت بازو کجا هستند؟

عمل لیفتینگ بازو جوری طراحی شده است که تا حد امکان جای زخم پنهان بماند. وقتی بازو‌ها در کنار بدن بیمار قرار دارند، جای زخم قابل رویت نیست. اما در صورت پوشیدن پیراهن آستین کوتاه و بالا بردن دست‌ها قابل مشاهده خواهند بود. از آنجا که بیشتر بیمارانی که لیفت بازو انجام می‌دهند وزن زیادی را از دست داده‌اند و پوست زیادی برای خارج کردن وجود دارد، جای زخم استانداردی بر روی قسمت داخلی بازو بجا می‌ماند. این زخم فقط چند اینچ از آرنج به سمت قدامی زیربغل به سمت قفسه سینه می‌رود.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت بازو

  • بعد از عمل جراحی، باید فورا از بازوبند استفاده کنید و فقط زمانی بازوبند را باز کنید که می‌خواهید حمام کنید یا جای بخیه را تمیز کنید.

  • تا چند ساعت بعد از عمل مایعات بنوشید و کم کم غذا خوردن را شروع کنید. اگر بیشتر از یک بار دچار حالت تهوع یا استفراغ شدید با پزشک تماس بگیرید. استفراغ زیاد می‌تواند منجر به خونریزی در زیر پوست شود.
  • به آرامی از روی تخت‌تان بلند شوید و قبل از اینکه کاملا برخیزید، چند دقیقه روی تخت بنشینید و پاهای‌تان را روی زمین قرار دهید. هر چه سریع‌تر راه رفتن را شروع کنید بهتر است، اما نباید به خود فشار بیاورید.
  • ممکن است دردی در حد خفیف تا متوسط داشته باشید که با دارو‌های مسکن قابل کنترل است.
  • احساس درد و ناراحتی شما در عرض ۴۸ ساعت بعد از عمل باید کاهش پیدا کند. اما اگر بعد از این مدت، درد قابل توجهی داشتید باید با پزشک‌تان تماس بگیرید.
  • کبودی و التهاب، عوارضی هستند که در عرض ۳۶ تا ۴۸ ساعت بعد از عمل به اوج خود می‌رسند و سپس کم کم طی ده تا چهارده روز بعدی رفع می‌شوند. برای کاهش تورم هنگام خواب، بازو‌های خود را روی بالش بگذارید و تا دو هفته کار را انجام دهید.

دستورات پزشک برای ریکاوری بعد از جراحی لیفت بازو

راه رفتن: هر چند بازو‌های شما ممکن است تا چند روز دردناک باشند، اما روز بعد از عمل، باید از جای‌تان بلند شوید و راه بروید، که بهترین کار برای کاستن از احتمال لخته شدن خون در پاهاست. شما باید بتوانید در عرض چند روز بعد از لیفتینگ بازو، بعضی از فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.

خوابیدن: طی دو هفته‌ی اول بعد از لیفتینگ بازو، هنگامی که دراز می‌کشید، زیر بازوهای‌تان دو سه بالش قرار دهید. این کار کمک می‌کند مایعات از قسمت بالای بازو راحت‌تر تخلیه شده و التهاب در خطوط برش کاهش پیدا کند.

دوش گرفتن: پزشک جراح شما احتمالا پنج روز بعد از جراحی، پانسمان‌تان را باز می‌کند. سپس شما می‌توانید دوش بگیرید. بعد از دوش گرفتن بازو‌ها و خط برش را به آرامی خشک کنید و سپس بازوبندتان را ببندید.

تورم بازوها: شاید سه تا پنج هفته طول بکشد تا تورم بازوهای‌تان بخوابد. بازوهای‌تان را بالا نگه دارید و طبق دستور پزشک‌تان عمل کنید تا زودتر ریکاوری شوید.

رانندگی: اگر دارو‌های مسکن برای دردتان استفاده می‌کنید، نباید تا ۲۴ ساعت بعد از لیفتینگ رانندگی کنید. زیرا میزان هشیاری و سرعت عکس العمل‌تان تحت تاثیر دارو خواهد بود.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

دوران نقاهت جراحی لیفت بازو

برای بهبودی در دوران نقاهت ممکن است دور بازوی شما در هفته اول توسط پانسمان و مواد ضد عفونی کننده پوشیده شود و بازوی شما کاملا تحت فشار یک باند ارتجاعی قرار گیرد تا تورم ناشی از عمل زیبایی لیفت بازو کاهش یابد. جراح معالج شما ممکن است یک لوله تخلیه موقت را در بازوی شما قرار دهند ، تا بدین وسیله مایعات یا خونی که بعد از عمل ایجاد می شود تخلیه شود. دکتر جهت بهتر سپری نمودن دوران نقاهت ، دستورالعمل مراقبت های بعد از عمل را برای شما تشریح می نمایند.

خطرات ناشی از عمل زیبایی لیفت بازو

معمولا هر عمل جراحی خطرات و عوارضی را به دنبال دارد. عمل زیبایی لیفت بازو نیز از این حیث مستثنا نبوده و برخی از عوارض و خطرات احتمالی عمل زیبایی لیفت بازو بدین شرح است:

  • خطرات ناشی از بیهوشی و یا داروهای بی حسی 
  • عفونت و خون ریزی در حین عمل به دلیل استفاده از آسپرین یا وافارین
  • زخم های ناخوشایند در ناحیه بازو
  • طول زمان بهبودی به دلیل استعمال دخانیات یا سیگار
  • تجمع مایعات و ترشحات اضافی در زیر بافت پوست 
  • بی حسی دائمی پس از عمل زیبایی در بافت بازو 

نتایج جراحی لیفت بازو از چه زمانی قابل مشاهده است؟

شما می‌توانید بازو‌های خوش فرم را بلافاصله پس از جراحی لیفت بازو ببینید، اما برای دیدن نتایج واقعی باید منتظر رفع شدن مقداری ورم و کبودی در موضع جراحی باشید.

نتایج جراحی تا مدت‌های مدیدی باقی خواهد ماند، اما برای حفظ نتایج دلخواه باید وزن و تناسب اندام خود را حفظ کنید. افزایش سن بدون تاثیر بر بدن نخواهد بود و باز هم طبیعت اثر خود را بر بدن شما خواهد گذاشت. اما خبر خوب آن است که نتایج این جراحی تا حد زیادی دائمی است.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینهلیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

تاثیرات عمل لیفت بازو چقدر ماندگار است؟

تا زمانی که وزن‌تان نوسان نداشته باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتیجه‌ی جراحی لیفت بازوی‌تان تا سال‌ها باقی بماند. بدن شما به افزایش سن‌تان ادامه خواهد داد و طبیعتا پوست‌تان نیز تدریجا سالخورده می‌شود؛ بنابراین شاید در آینده پوست‌تان شُل شود. اگر بعد از جراحی لیفت بازو، وزن قابل توجهی اضافه کرده و سپس وزن کم کنید، افتادگی و آویزان شدن پوست‌تان خواهد برگشت. به هر حال، شُل شدگی و افتادگی پوست بازو‌های شما مثل قبل چشمگیر نخواهید بود.

بهترین جراح لیفت بازو را چگونه انتخاب کنیم؟

یک جراح پلاستیک که به انجام جراحی‌های زیبایی صورت و بدن می‌پردازد، باید دارای مولفه‌های مختلفی باشد. یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که پزشک جراح‌تان دارای دانشنامه بورد باشد. این دانشنامه می‌تواند اثبات کند که پزشک جراح شما صلاحیت انجام جراحی را دارد. این دانشنامه نشان می‌دهد که پزشک متخصص شما فارغ‌التحصیل از یک دانشکده پزشکی مورد تایید است و پس از اتمام دوره تحصیل خود به مدت 4 سال آموزش جراحی عمومی گذرانده و پس از آن نیز به مدت 3 سال دوره دستیاری فوق تخصص جراحی پلاستیک را تجربه کرده است.

انتخاب جراح کاربلد و قابل اعتماد تاثیر به‌سزایی بر نتیجه عمل جراحی شما خواهد داشت. پس در نتیجه پیش از انجام جراحی از میزان تخصص جراح اطمینان یابید.

قیمت جراحی لیفت بازو

هزینه جراحی لیفت بازو به عوامل متعددی می‌تواند وابسته باشد. برخی از این عوامل شامل نوع داروی بیهوشی، میزان دستمزد جراح، میزان دستمزد پزشک بیهوشی، بیمه فرد، هزینه‌های ناشی از داروهای قبل و بعد از انجام جراحی و همچنین نوع روش درمانی می‌باشد. به همین خاطر نمی‌توان قیمت دقیقی از این جراحی مطرح نمود. دقت داشته باشید که جراحی لیفت بازو را به جهت ارزان‌تر بودن به افراد غیرمتخصص نسپارید.

سوالات متداول

1. آیا جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی به چه روشی انجام می شود؟

معمولا جراحی لیفت بازو به روش عمل لیپوساکشن انجام می شود.

2. دوران نقاهت بعد از جراحی لیفت بازو چقدر طول خواهد کشید؟

معمولا بافت بازو بعد از دو هفته بهبود پیدا خواهد کرد اما بهتر است کارهای سنگین را تا دو ماه کنار بگذارید.

3. فرم نهایی بازو بعد از جراحی کی مشخص می شود؟

این مورد به فیزیک بدن فرد بستگی دارد اما نهایتا بعد از 4 تا 6 ماه قابل مشاهده است.

منابع: smartbeautyguide ، mayoclinic ، healthline

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

دکتر مجید نداف کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران
- جراحی بینی، شکم، سینه و بازو
- لیفتینگ صورت، گونه، ابرو
- لیزر لیپولیز و لیپو ساکشن یا لیپوماتیک
- تزریق ژل، چربی و بوتاکس و انواع پروتز
- جراحی پلک، چانه و فک

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۱۳۴۹۹۷

۰۲۱-۲۲۱۳۴۹۳۴

۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

برای مشاوره در واتساپ و تلگرام پیغام بگذارید.

واتساپ

۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

تلگرام

۰۹۱۰۵۸۹۸۰۰۵

جهت رعایت الزامات اخلاقی و قانونی و حفظ حرمت بیماران گرامی، تمامی عکس های قبل و بعد از عمل و فیلم های جراحی بانوان در یک‌ پیج جداگانه و خصوصی قابل دسترس است، که فقط توسط خانم ها قابل رویت و فالو می باشد.

@drnadaf.pv

برای مشاهده نمونه های قبل و بعد لیفت ابرو اینستاگرام ما رو دنبال بفرمایید.

@drnadafkermai

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

drnadafkermani.com

لیفت بازو یا براکیوپلاستی چیست؟ مزایا، عوارض و هزینه

سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان نهم شرقی، پلاک ۱، طبقه ۲، واحد ۱۰

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...

      کاش قیمت هم میزدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت چی ؟این متن از منبع خارجی ترجمه شده که در آخر منبع هم ذکر شده.اتفاقا این خیلی بهتر از متن های تبلیغاتی داخلی هاست که نصف شان اصلا معلوم نیست این کاره باشند.

    • بدون نام

      کاش راجعبه قیمت ه هم بنویسد

    • مهناز دهقان

      60

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج