۱۰۲۹۸۴۲
۶۱ نظر
۵۰۱۰
۶۱ نظر
۵۰۱۰
پ

روزنامه اصولگرا: سریال آقازاده را ۱۸+ کنید

پخش سکانس عجیب خواندن صیغه یک‌ساعته، در قسمت جدید این سریال آن هم در شرایطی که تاکنون چنین موضوعاتی در آثار نمایشی پس از انقلاب سابقه نداشته، با واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی روبه‌رو شد.

روزنامه وطن امروز نوشت: هفته پیش در پرونده‌ای مفصل به بررسی ابعاد مختلف سریال «آقازاده» تا پایان قسمت هشتم آن پرداختیم. در آن پرونده از این نوشتیم که نقاط قوت و ضعف این سریال تا پایان قسمت هشتم آن چه بوده و سعی کردیم هر ۲ بعد مثبت و منفی این اثر را شرح بدهیم، اما پخش قسمت‌های نهم و دهم این سریال در آخر هفته‌ای که گذشت جنجال‌های بسیاری را در فضای مجازی ایجاد کرد؛ جنجال‌هایی که بعید نیست به شکل عامدانه از سوی سازندگان این سریال در آن قرار داده شده باشد.

روزنامه اصولگرا: سریال آقازاده را ۱۸+ کنید

پخش سکانس عجیب خواندن صیغه یک‌ساعته، در قسمت جدید این سریال آن هم در شرایطی که تاکنون چنین موضوعاتی در آثار نمایشی پس از انقلاب سابقه نداشته، با واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی روبه‌رو شد و بسیاری از کاربران فضای مجازی نسبت به انتشار بی‌پرده و قبح‌شکنانه چنین موضوعاتی واکنش نشان دادند.

البته نگارنده این سطور و بخش عمده‌ای از منتقدان نیز نسبت به اصل موضوع نمایش داده شده در این سکانس که همان مساله خواندن صیغه محرمیت میان ۲ جوان عاقل و بالغ است، انتقادی نداشتند، بلکه مساله اصلی درباره چگونگی نمایش این موضوع است بویژه آنکه نمایش موضوعاتی از قبیل حکم شرعی صیغه یا موضوعاتی از این دست آن هم در مدیومی همچون شبکه نمایش خانگی که دامنه مخاطبان آن شبیه تلویزیون است، اساسا نیازمند توجه به ظرافت‌هایی است که نمی‌توان انتظار داشت هر کسی وارد این حوزه شود.

اما وقتی دیده شدن به هر قیمتی بر اصل موضوع غلبه می‌کند، طبیعی است که سازندگان «آقازاده» نیز بدون توجه به پیامد‌های نمایش عریان چنین موضوعاتی، دست به نمایش آن بزنند. آن هم در شرایطی که این سریال بدون رده‌بندی سنی +۱۸ در شبکه نمایش خانگی عرضه شده و بدون‌شک بسیاری از خانواده‌ها از جمله خانواده‌هایی که پسران و دختران نوجوان و جوان دارند، علاقه‌ای به نمایش چنین موضوعاتی برای فرزندان‌شان ندارند.

نکته بد ماجرا اینجاست که نمایش این سکانس اروتیک از اساس هیچ تاثیری نیز در پیشبرد قصه نداشت و براحتی می‌شد از نمایش آن صرف‌نظر کرد. متاسفانه این تنها سکانس اروتیک آقازاده نبود و اشاره‌های مکرر سریال به قصه زنانی که برای فریب سیاستمداران در مسیر آن‌ها قرار می‌گیرند و مواردی از این دست، اتفاقی است که حداقل از منظر باز کردن تکرار نمایش چنین موضوعاتی در شبکه نمایش خانگی بشدت خطرناک است.

از این جهت خطرناک‌تر است که بدانیم سازمان هنری- رسانه‌ای اوج به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های فرهنگی منتسب به جبهه انقلاب، برای انتقال پیامی که هنوز ماهیت آن هم بدرستی مشخص نشده، دست به نمایش چنین صحنه‌هایی بزند. تقارن نمایش این سکانس جنجالی با ماه محرم که البته احتمالا اتفاقی غیرعمدی بوده نیز بر تاسف‌بارتر شدن ابعاد این ماجرا می‌افزاید. از جهت دیگر نمایش این سکانس حتی از بعد فنی هم اشتباه است، بویژه آنکه قرار گرفتن جوان مثبت و قهرمان قصه نیز در چنین موقعیتی، ثمره‌ای جز تخریب چهره او در ذهن مخاطبان ندارد.

استفاده از برخی گزاره‌ها در تصویر‌سازی این سکانس پرماجرا نیز مایه نگرانی است و انتساب چنین موضوعات و رفتار‌هایی به یک قشر متدین، شاید به مرور تبدیل به کنایه‌ها و نیشخند‌هایی در سطح اجتماع شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کما

      عین حقیقت را نشون میدن مثل همه شما .با کمی لاپوشانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خيلي زشته مثلا تخت دو نفره نشون ميده بعد طرف داره جورابش رو در مياره بعد نشون ميده دختره افسرده شده خوب خداوكيلي زشت نيست ؟شما با خانواده بخواي ببيني
        منصف باشيد واقعا بي قيدي و بي حيايي به اوج رسيده

      • یک ایرانی ( کاربر قدیمی )

        بابا رفتن یه اش بخورن کاری نکردن .

      • بدون نام

        من یقین دارم آقا زاده زاده حرم سرا دارن. ساده لوحی است اگر فقط فساد را در مسائل مالی خلاصه کنیم.
        ....

    • بدون نام

      اتفاقا عقد موقت باید فرهنگ سازی بشه. باید بپذیریم که ازدواج دایم رو به افوله و در حال نابودی. بهتره که بجای روابط دوستی و یا ازدواج سفید عقد موقت رو جایگزین کنیم. حتی اگه ساعتی باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ........... منظورت کلاه شرعی........

      • بدون نام

        عقد موقت با اونی که کنار خیابون سوار میکنی هیچ فرقی نمیکنه منتهی عقد موقت نوع اسلامیش کنار خیابونی نوع اروپاییش

      • بدون نام

        یعنی با یک صیغه یک ساعته همه چیز پاک میشه ؟
        پس حرف از عشق و عرفان و پاک دامنی و .... .... چی میشه

        این مورد صیغه یک ساعته در حد همون رفتار جاری در جامعه هست فقط وجه دینی بهش دادید وگرنه اصل موضوع هنوز هست

      • بدون نام

        خوب پس مرض داشتید که شهر نو رو جمع کردید و همه شهر رو کردید شهرنو؟ برادارن دلواپس؟

      • بدون نام

        اسمش خیانته اون

      • victor

        هر وقت برا خواهر مادر خودت راضی شدی بعد بیا نظر مثبت بده

      • بدون نام

        که هر کس هرچقدر دوس داشت خیانت کنه اسم شرعیم بذاره رووش

    • بدون نام

      حالا مثبت هجده کنن پدر مادرا نمیذارن بچشون ببینه؟!

    • دختر محمود نقاش

      چرا ناراحت میشید مگه غیر از اینه؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب درمورد امثال سخصیت حامد نه همه چیز با کلاه شرعی حله

    • بی نام

      من نمیدونم چه اصراری دارید همه چیز رو در هاله ای از ابهام بگذرونید . خوب این چیزها هست همه هم میدونن وقتی بچه میاری توی این جامعه باید این چیزها رو بفهمه . هر چه قدر این مسائل باز تر بشه بچه ها کمتر به خطا میرن . این چیزها بین همون قشر به اصطلاح مذهبی که بیشتر هست حالا چرا بهتون بر میخوره ؟والا ما تا امروز نمیدونستیم با یه شکلات .... با انکار کردن داستان صورت مساله پاک نمیشه .

      پاسخ ها

      • مجید

        تویی که همون قشر به اصطلاح مذهبی قضاوت می کنی و میگی به اصطلاح مذهبی ، همین نوع بیانت نشون میده خودت اروناشی

      • بدون نام

        هرچقدر بيشتر باز بشه بچه ها كمتر به خطا ميرن!بر اساس چه استدلالي؟ الان تو غرب از هر سه دختر دو تا اولين تجربه رابطشون با پدر يا برادره!ارتباط با حيوانات و غيره زياد شده تجاوز هاي شبانه زياد شده اينو تو سايتاي خودشون نوشتن!
        نه خير آزادي در اين زمينه منجر به بهتر شدن نميشه بلكه منجر ميشه الان در غرب از هر سه بچه يكيشون نميدونه پدر يا مادرش كيه!كما اينكه قرآن حتي گفته بچه هاي مميز رو هم يعني زير سن بلوغ مراقبت كنيد و مراعات يك سري مسائل رو بكنيد.

      • ....

        11:48
        این اطلاعاتت از کجا اومده؟؟ چرا چیزی که نمیدونی و نظر میدی ؟ کجا و کدوم کشور از هر 3دختر دوتاشون با برادر و پدر در ارتباط بودن؟ارتباطات با حیوانات؟!! بهتر نیس جای حرف زدن فکر کنیم و بی دلیل دهن باز
        نکنیم؟؟؟؟ مثل اینکه تو ایران زندگی نمی کنید! شما که سایت های خارجی رو دنبال میکنی چندتا سایت ایرانی رو هم دنیال کن و ببین جقدر بدترش تو ایران اتفاق میفته و خیلی ها هم ک براشون تجاوز و ... از طریق اقوام و نزدیکان و با حتا غریبه اتفاق میفته پنهوون میکنن!!! اینارو هم بدونید بد نیست

      • حجی

        عزیز دلم اون سایتا که نگاه میکنی پدر یا برادر با خواهر رابطه داره..سایت علمی و خبری نیستا....

    • بدون نام

      #بسته_توییت
      نظرات کاربران فضای مجازی در حواشی سریال آقازاده


      ______
      1️⃣ 1-من آقازاده رو نمیبینم
      2-سکانس موردبحث رو دیدم
      3-ایرادش چیه؟اسلام یه راهکار شرعی گذاشته برای کنار هم بودن زن و مرد. میگن یه خط خوند حلال شد؟ میگم بله!دقیقا همین یه خط کلی حقوق داره و حروم رو حلال میکنه!
      فاضل میگه:یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست/از نقطه‌ای بترس که شیطانی‌ات کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین یک خط خواندن اگر موجب حلال میشه فردا همه دخترها وپسرهائی که با هم دوستند اگر گشت ارشاد بگیردشون و اینها بگن صیغه خوندیم آیا برای گشت ارشاد قابل قبوله ؟

      • بدون نام

        شرايط داره همون يك خط بايد اذن پدر باشه مگر اينكه خانوم قبلا ازدواج كرده و طلاق گرفته باشه
        دختر يا پسر نميتونن با خوندن يه خط هر كاري بكنن!ميزان مهريه بايد مشخص باشه زمانش شروع و پايانش مشخص باشه و اين قضيه 100 درصد بنفع خانومه تاا پسره نياد هر غلطي بكنه بعد بذاره بره

      • بدون نام

        کاربر۱۱:۵۲ شرایط رو هم دیدیم با یه شکلات مهریه یه ساعت بعد این و بده به من آدم طلاق گرفته و بی پدر هم که زیاده بعد نففعش چیه برا دختر مدت صیغه که تموم شد طرف بدون هیج مسئولیتی می ره با یکی دیگه و یه شکلات می ده و....‌

      • بدون نام

        كاربر 12/19 عزيزم بعدش تا 6 ماه عده داره يعني دختر تا 6 ماه نميتونه عقد دايم يا موقت با كسي داشته باشه چرا كه تو 6 ماه معلوم ميشه اگر باردار باشه بايد پدر اون بچه مشخص باشه و ....اطلاعاتتون كمه فقط نظر ميديد بجاي مطالعه و تحقيق

      • بدون نام

        کاربر مثلا خیلی با اطلاع اولا که عده مدتش ۶ ماه نیست و خیلی کمتره حدود دوماه من نمی تونم واضح تر بگم اینجا دوما من به حاملگی چیکار دارم طرف گیرم باردار هم نشد هی بره یه شکلات یا هر چی بگیره و صیغه بشه بعد هم آقا که عده نداره با یه چیز جزئی می تونه با خیلی ها باشه حتی کسی هم نمی تونه بهش معترض بشه می گه صیغه خوندم بدون هیچ مسئولیتی مواظبه که بچه دار هم نشه اوندصف مهریه رو دیدین زیر پستش کلی آقا کامنت گذاشته بودن که دیگه زن نمی گیرن و....

      • بدون نام

        کاربر۱۵:۱ معلومه خودت هم اصلا مطالعه و سواد نداری عده شش ماه نیست دو ماه و ده روزه در موادی هم ۴۵ روز

    • جواد مقدم

      صیغه موقت ایراد شرعی ندارد و از کلوپ های شبانه و ارتباط سر میدانی کنترل نشده بسیار بهتر است ، خداوند فکر همه چی را کرده و صلاح بندگانش را بهتر می داند ، کاش مکانهای مشخصی برای این امر مهم تدارک دیده شود آنوقت از آمار جرم و جنایت هم بشدت کاست می شود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه پس اگه اینجوریه چرا متاهلا میتونن صیغه گنن اونا نباید اجازشو داشته باشن

      • بدون نام

        پس برای پااااااک شدن جامعه اسلامی یه نفر دم در هر کلوپ شبانه و سر هر میدان بذاریم یه خط صیغه موقت نیم
        ساعته بخونه.همه چی حل بشه.

      • بدون نام

        اینا در شرف ازدواج بودن مگه می شه به همه جوان ها تعمیم داد دختری که بخواد صیغه بخونه باید با اجازه باباش باشه اونی هم که اجازه لازم نداره تا هر سه ماه می تونه و می شه لنگه گذشته همون دختره حالا بازم می گی اشکالش چیه

    • بدون نام

      خب بزارید واقعیت چهره به ظاهر مذهبیون و سیاسون ما هم روشن بشه تا همه را پاک نشان ندهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همه مثل هم اند فقط تریپ تقدس و ایمان برداشتن

    • بدون نام

      بهتره زیاد آش نخورن که یه وقت نفخ نکنن

    • dEL

      حالا جالب اینه با ازدواج بچه سیزده چهارده ساله مشکی ندارن ولی فیلمو باید بالای 18 ببینه؟؟؟ چه جوریاس او وقت ؟

      پاسخ ها

      • ....

        چه حرف بجایی ،افرین

    • بدون نام

      سیاستهای دولت را یاید ۱۸+کنید

    • بدون نام

      همه چی ول کردین چسبیدید به این سکانس...خوب دارن مشغولتون میکنن.آفرین آفرین .هر چی میکشیم از همین مردم بیکارن که به جای پرداختن به مشکلات کشور گیر دادن به دو تا سکانس....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم مگه می تونن به مشکلات کشور بپردازن اختیاری دارن قدرت دارن یا چی؟ فقط می تونن حرف بزنن راجع به مشکلات اونم فقط تو فضای مجازی

    • بدون نام

      مسخره ها

    • سجاد

      سکانس اروتیک!؟؟؟؟؟ به نظرم سردبیر محترم وطن امروز کلا مفهوم اروتیک را نمیدونه....

    • بدون نام

      من دقیقا فرررررررق رابطه جنسی با خوندن صیغه 1 ساعته
      و ارتباط جنسی بدون خوندن صیغه 1 ساعته رو نفهمیدم.
      فقط یه جمله؟؟؟؟؟؟
      بعد یه ساعت بعد یه جمله و یه نفر دیگه.
      این همون بی بند و باری از نوع اسلامیش میشه؟

      پاسخ ها

      • مجید

        خوب یعنی تا صیغه خونده شد باید ... صیغه خوندن هزارتا دلیل می تونه داشته باشه و فقط برای ... استفاده نمی شه ... اگه تو این سریال به تو اینطور القا کردن دلیل نمیشه که این موضوع فقط برای اینکاره

      • بدون نام

        اون يه جمله چندتا شرايط داره كه بايد طرفين رعايت كنن و مكتوب بشه نه اينكه پسره دختر رو حامله كنه بعد بره و پشت سرشو نگاه نكنه و سقط جنين و غيره زياد بشه
        خيلي سادس نميدونم چرا يه عده متوجه نميشن

      • بدون نام

        اینجا که چیزی مکتوب نشد بعد مکتوب هم بشه خب چی گیرم طرف مواظب هم بود و حامله نشد بعد مدت می ره دیگه از اقوام متدین ما قبل عقد صیغه کردن همش هم با هم بودن بعد سر عقد پسره که اونم متدین بود گفت نمی خوام و رفت و تمام.

      • بدون نام

        اینجا میخواستن در چند روز اینده عقد کنند و این محرمیت قبل از مراسم بود که در رسوم برخی خانواده ها هست.ولی به طور کلی این قوانین مثل سرعت گیرهایی در مسیر هستند.شرایطی که منجر به تفکر و اگاهی در راه
        انجام کاری بشوند و احتمالا عواقب بد اونو کاهش بدهند

    • ایران

      خنده دار اونجاست که طبق قانون این مملکت دختر و پسر بالای سیزده میتونند ازدواج کنند یعنی اصل ارتباط را تجربه کنند و از نظر این طیف فکری مساله نداره بعد برای سریال میگن باید بالای هیجده سال باشه و از همه خنده دار تر نشان دادن صیغه که مورد تایید همین طیف فکری هست را محتوای اروتیک میدونند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسیار عالی دمت گرم

      • ایرانی ضد دروغ

        ایران دهنت طلا

      • بدون نام

        لایک

    • بدون نام

      این عقب مانده هابازهم بادیدن یک زن تحریک شدن

    • بدون نام

      مغزفندقیهای تحریکی

    • بدون نام

      زنی که با صیغه با مردی رابطه داشته باشه تا 3 ماه نمیتونه با کسی رابطه داشته باشه این حکم قانونیش هست تا در صورت بارداری پدر بچه مشخص باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        که چی؟ مرده که می تونهفردا با یه شکلات دیگه و یه دختر دیگه

    • بدون نام

      به شما چه مربوطه ، این سریال خانگی می باشد. نه از سینما نه از سیما پخش میشود پس به خود مردم مربوطه خواستن ببیند یا نبینند پخش عمومی ندارد شما اگر میدانید بد است نبینید.

    • بدون نام

      بابا دختر راضی پسر راضی در اصل گور پدر ناراضی و کسایی که این کار رو می کنن همه مسولیت هاش رو هم قبول می کنن حالا به ضرر دختره یا پسر خودشون قبول می کنند اصلش هم همینه

    • بدون نام

      من سریال های آمریکایی رو با خانواده می بینم ولی جرات نمی کنم امثال سریال آقازاده رو با خانواده نگاه کنم، چون در همه جای دنیا خیانت قبیح و ناپسنده و اگه صورت هم میگیره با شرمندگی و پشیمانیه اما تو این سریال ها ....

    • بدون نام

      من سریال های آمریکایی رو با خانواده می بینم ولی جرات نمی کنم امثال سریال آقازاده رو با خانواده نگاه کنم، چون در همه جای دنیا خیانت قبیح و ناپسنده و اگه صورت هم میگیره با شرمندگی و پشیمانیه اما تو این سریال ها به خانواده ها نشون میدن با خیانت عین دستورات خدا و اسلام را انجام داده اید، تازه اگه بخوان خیانت رو آسمونی ترش کنن میگن به یه زن بی پناه کمک کردیم و خدا خودش ازمون راضی باشه کلا در راه رضای خدا بوده.

    • بدون نام

      اسم این فیلم را باید میگذاشتن فلاش بک

      پنج دقیقه میره به چند سال گذشته دوباره ۲۰ دقیقه میاد تو زمان حال بعد میره ۱۰ دقیقه گذشته پخش میکنه بعد میاد تو داستان زمان حال بابا سرگیجه گرفتیم این چه فیلم سازی مزخرفیه .نسخه مانلی رو هم تو قسمت اول پیچیدن بعد دارن دوران گذشته رو نشون میدن

    • میثم

      یه جوری اینو نفی میکنید انگار تو این جامعه زندگی نمیکنید تو کوچه و خیابون پره بعدشم مگه صیغه خوندن بده تا کی میخواید تو عصر حجر زندگی کنید

    • بدون نام

      باید که یک جوری نظرها رو به فیلمش جذب کنه، یکبار با پریدن از پنجره، یا خوردن شکلات و یکبار هم سوزاندن دست برای جلوگیری از گناه..سکانسهای مزخرفی که متاسفانه به اسم دین تمام میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج