۱۰۳۰۳۹۴
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

روایت نقشه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در کشور

رئیس جمهور در جمع برخی از مدیران رسانه‌ای کشور گفت: آمریکایی ها می‌خواستند کشور را به بحران بکشانند و مردم به خیابان‌ها بیایند اما در نهایت دچار شکست قطعی و حتمی شدند.

خبرآنلاین: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز (سه‌شنبه) در نشستی به مناسبت هفته دولت با برخی از مدیران رسانه‌ای در پاسخ به پرسشی درباره شکست سیاست فشار حداکثری ایالات متحده آمریکا و ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ظرف چند هفته می‌تواند با ایران مذاکره کند که از سوی نماینده روزنامه ایران مطرح شد، گفت: فشار حداکثری از دید همه صددرصد شکست خورده است؛ این فشار برای مجبور کردن ایران به رفتن به پای میز مذاکره در حالت ضعف بود؛ عین این کار را اواخر سالهای ۹۳ و ۹۴ هم انجام دادند و قیمت نفت کاهش دادند تا ما در فشار برای توافق قرار بگیریم؛ این کار را اسرائیل و عربستان طراحی کردند اما تاثیری نداشت.؟

وی ادامه داد: هدف آمریکایی ها این است که ما را در حالت قدرت دلار و ضعف ریال پای میز مذاکره برسانند و این کار امکان ناپذیر است و دیدند که نشد؛ در سالهای ۹۷ و ۹۸ کشور اداره شد و در سال ۹۹ نیز ان شاءالله کشور اداره خواهد شد و در سال آینده نیز کشور اداره خواهد شد؛ بنابراین آمریکایی ها در هدفی که در سیاست فشار حداکثری داشتند دچار شکست قطعی شدند و آنها می‌خواستند دنیا به سمت آنها بیایند؛ آمریکا میخواست علیه برجام کار کند اما هیچکس قبول نکرد. امروز در سازمان ملل و در مجامع جهانی اگر بحثی درباره برجام میشود جز آمریکا و یکی دو کشور که از اذناب آمریکا هستند دیگران با آمریکا همراهی نمی‌کنند.

روایت نقشه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در کشور

روحانی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها می‌خواستند کشور را به بحران بکشانند و مردم به خیابان‌ها بیایند اما دچار شکست قطعی و حتمی شده اند؛ مردم را مقداری به زحمت انداختند و خودشان نیز در دنیا بی آبرو شدند.

رئیس جمهور گفت: دولت بعدی آمریکا چه این دولت باشد و چه دولتی دیگر باشد حتما به فکر راه حل جدید می‌افتند؛ چون راه فعلی جواب نداده است و مجبورند راه را تغییر دهند اما ما فعلا بر مبنای اینکه تحریم هست و باز هم ادامه می‌یابد کشور را اداره میکنیم؛ ما توانیم کشور را اداره کنیم. برخی از دوستان در سال ۹۷ پیش بینی تورم سه رقمی میکردند اما در ماه‌های آخر ۹۸ تورم کاهش یافت؛ الان تورم سالانه ما ۲۵ درصد است. پیش‌بینی هایی که برخی حتی اقتصاددانان داخلی می‌کردند محقق نشده است.

وی با اشاره به تاثیرات ویروس کرونا در کشور خاطرنشان کرد: در ماجرای کرونا نشان دادیم که علی رغم تحریم و مشکلات در مقایسه با سایر کشور ها یا جلوتر حرکت کردیم یا در جایگاهی برابر قرار گرفته‌ایم. در ماجرای کرونا اروپا و آمریکا به روزهایی رسیدند که با کمبود تخت مواجه شدند اما در بدترین شرایطی که ما پیدا کردیم، بار هم تخت خالی داشتیم؛ علی رغم فشارها میتوانیم با وحدت کشور را اداره کنیم و اگر وحدت و یگانگی ادامه پیدا کند فشار آمریکا دچار شکست خواهد شد.

روایت نقشه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در کشور

رییس جمهور در ادامه و در پاسخ به پرسش مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه آیا با سیاست‌های غیرقابل پیش‌بینی دولت‌ها، سرمایه‌گذار خارجی و داخلی قائل به سرمایه‌گذاری خواهد بود، تاکید کرد: دولت و مجلس در قانون‌گذاری باید امنیت در اقتصاد به وجود آورند تا مقرارت هر روز تغییر نکند. اگر چنین باشد معلوم است که آینده مبهم می‌شود و سرمایه‌گذاری را دچار مشکل می‌کند البته بالاتر از این هم در کل مجموعه نظام مسائلی وجود دارد که من نمیخواهم وارد آن بشوم.

وی افزود: چرا وقتی انتخابات تمام شد در سال ۹۲ قیمت ارز پایین آمد؟ چون مردم تصور کردند که دولتی سرکار آمده است که مشکلات اقتصادی و بین‌المللی را حل می کند و ما هنوز کاری نکرده بودیم. اما در همان اواخر ۹۶ و ۹۷ اتفاقاتی افتاد که مردم را نگران کرد یکی در ۹۶ که در داخل بود و دیگری کار آمریکا برای خروج از برجام در ۹۷ که یکباره قیمت ارز را روزانه و ساعتی بالا می‌برد.

روحانی تصریح کرد: در کرونا در برخی کشورها قیمت پول ملی پایین آمد مثلاً در ترکیه. ما هم در دولت تلاش کردیم که مشکل را حل کنیم. چون ارز کافی در کشور بود و ما باید جلوی خروج سرمایه را بگیریم و نیز اینکه ارز تک نرخی شود که ابتدا با این امر مخالفت داشتم و درنهایت که همه اقتصاددانان دولت و خارج از آن جلسه گذاشتند و در آن مطرح شد که همه یکصدا و به اتفاق می‌گویند که راه‌حل، ارز تک‌نرخی است من از نظر مخالف خودم برگشتم و برای آرامش بازار موافقت کردم.

رییس جمهوری با بیان اینکه برخی از این ماجرا سواستفاده کردند و تخلف انجام دادند، اظهار کرد: شرایط باعث می‌شود که دولت تصمیماتی بگیرد و دولت هم البته تصمیمات باثباتی را در مجموع گرفته است اما دولت هم مشکلاتی دارد. من گفتم که نیاز به یک وزیر بازرگانی دارم که تمام حواسش صدرصد به بازار باشد. این نشد و ما سال‌ها منتظر ماندیم.

روحانی تصریح کرد: دولت ابزاری نیاز دارد که گاهی باید از سوی مجلس تامین شود که البته زمانی هم هست که اینگونه نمیشود و الان کاری به دلایلش نداریم.

وی یادآور شد: در داستان کرونا صادرات و واردات ما متوقف شد و بازگشت پولها کمی به مشکل خورد اما تصمیم دولت ایجاد بی ثباتی در اقتصاد نیست. اینکه می‌گویند دولت کسری بودجه دارد و می خواهد با بالاوپایین کردن قیمت ارز پول خود را تامین کند این کاملا نادرست است. چنین چیزی وجود ندارد و ما به ثبات اقتصادی بسیار نیازمندیم. کسری بودجه امسال و سال بعد ما هم تامین است و در این زمینه مشکلی نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      نمی دونم اخبار افزایش صادرات راکه مشهواست باور کنیم یا تحریم های ظالمانه را

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج