۱۰۳۰۷۱۲
۲ نظر
۵۲۷۳
۲ نظر
۵۲۷۳
پ

قیمت اسکالپ و هرآنچه باید بدانید

ریزش مو، مسئله‌ای است که افراد مختلفی در سنین متفاوت با آن روبه‌رو می‌شوند. یکی از روش‌هایی که به تازگی بسیار باب شده و افراد بسیاری را که به هر شکلی با ریزش مو روبه‌رو هستند را به سمت خود سوق می‌دهد اسکالپ است. در این مطلب همراه شما هستیم تا در رابطه با این روش برایتان بگوییم.

برترین‌ها: ریزش مو، مسئله‌ای است که افراد مختلفی در سنین متفاوت با آن روبه‌رو می‌شوند. امروزه در روش‌های درمانی و زیبایی، راه‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو ، درمان آن و یا هر روش دیگری که بتواند به نوعی مقابله با ریزش و کمبود مو به حساب بیاید مورداستفاده قرار می‌گیرد که هر کدام بنا بر شرایط فرد و همین‌طور بودجه او تعریف می‌شوند. یکی از روش‌هایی به تازگی بسیار باب شده و افراد بسیاری را که به هر شکلی با ریزش مو روبه‌رو هستند را به سمت خود سوق می‌دهد اسکالپ یا همان میکرو اسکالپ است. در این مطلب همراه شما هستیم تا در رابطه با این روش و قیمت اسکالپ برایتان بگوییم.

قیمت اسکالپ و هرآنچه باید بدانید

دلایل ریزش مو

شاید لازم باشد قبل از آنکه با روش‌های درمان ریزش مو آشنا شویم، اصولاً بدانیم که چرا ریزش مو رخ می‌دهد و در واقع دلایل ریزش مو می‌تواند شامل چه مواردی شود. اصولاً دلایل ریزش مو بسیار متعدد هستند، اما اگر بخواهیم آن‌ها را دسته‌بندی کنیم می‌توانیم به چنین مواردی اشاره نماییم:

  • دلایل ژنتیکی: معمولاً کسانی که بسیار سریع‌تر از حالت طبیعی ریزش مو پیدا می‌کنند با دلایل ژنتیکی روبه‌رو هستند. به همین دلیل هم اگر پدر، پدربزرگ و یا اقوام نزدیک شما دچار ریزش مو و یا طاسی شده باشند احتمال آن وجود دارد که شما هم به لحاظ دلایل ژنتیکی با چنین مسئله‌ای روبه‌رو شوید.
  • دلایل هورمونی: باید بگوییم معمولاً کسانی که مستعد ریزش مو هستند، دارای فولیکول‌هایی هستند که به نوعی به هورمون DHT حساس هستند. این هورمون می‌تواند در کوچک‌تر شدن فولیکول‌های مو مؤثر باشند. به همین دلیل هم مو‌ها رفته‌رفته باریک‌تر و نازک‌تر شده و تا جایی ادامه پیدا می‌کند که رشد مو در فرد به طور کلی متوقف شود.
  • دلایل ناشی از افزایش سن: معمولاً با افزایش سن افراد، رشد مو‌های آن‌ها نیز بسیار کندتر می‌شود و در نتیجه نیز احتمال بروز ریزش مو نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • دلایل دیگر: در کنار مواردی که گفته شد می‌توان به عوامل دیگری همچون مصرف سیگار، مصرف بیش از حد الکل، دارو‌های کراتینی و همین‌طور رژیم‌های غذایی نامناسب نیز اشاره کرد.

میکرو اسکالپ چیست؟

به طور کلی باید بگوییم که میکرو اسکالپ روشی است که می‌تواند در رفع طاسی سر و همین‌طور کم‌پشتی موی سر برای خانم‌ها و آقایان مورد استفاده قرار بگیرد. در این روش با کمک میکرونیدل‌ها و یا سوزن‌های بسیار ریزی، پیگمنت‌هایی وارد لایه بیرونی پوست سر می‌شود. در این روش و تکنیک، رنگ‌دانه‌های ارگانیک و گیاهی توسط یک دستگاه معتبر پزشکی در لایه‌های سطحی پوست سر تزریق می‌شوند.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که در این روش، سوزن به لایه دوم و سوم پوست و ریشه مو‌ها وارد نمی‌شود و در نتیجه نیز می‌تواند بدون خطر و کاملاً ایمن باشد. تقریباً می‌توان گفت که این روش شبیه به تتو است، اما بسیار دقیق‌تر، تخصصی‌تر و هم‌چنین فنی‌تر. به همین دلیل نیز حتماً باید برای انجام میکرو اسکالپ به سراغ متخصصان دوره‌دیده رفت.

قیمت اسکالپ و هرآنچه باید بدانید

نکته دیگری که باید در رابطه با روش و فرآیند تکنیک اسکالپ بگوییم این است که به دلیل ورود سوزن به لایه سطحی پوست سر، گردش و فاکتور‌های رشد مو در پوست سر افزایش می‌یابد و به همین دلیل نیز می‌توان از اسکالپ به عنوان تکنیکی کمک درمانی یاد کرد. این روش حتی می‌تواند موجب تحریک، تقویت و همین‌طور رویش مجدد مو‌های سر شود.

میکرو اسکالپ برای چه کسانی مناسب است؟

طبیعی است که استفاده از روش و تکنیک میکرو اسکالپ نمی‌تواند برای تمامی افراد مناسب باشد. به همین دلیل نیز به طور کلی باید گفت که میکرو اسکالپ غالباً برای افرادی که دچار کم‌پشتی و طاسی سر هستند و به هر دلیل نمی‌توانند به کاشت موی طبیعی و یا ترمیم مو بپردازند مناسب خواهد بود. در کنار این افرادی که دچار ریزش موی مقطعی هستند، افرادی که دارای خط اسکار، شکستگی سر، زخم خاص و... در سر هستند، افرادی که بیماری آلوپسی نوع سکه‌ای دارند، کودکانی که نمی‌توانند کاشت مو و یا ترمیم داشته باشند و... نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای استفاده از میکرو اسکالپ شناخته شوند.

مزایای اسکالپ سر

به طور کلی اگر بخواهیم مزایا اسکالپ سر را مورد بررسی قرار داده و عنوان کنیم می‌توانیم به مسائلی همچون هزینه بسیار پایین‌تر از کاشت موی سر، عدم وجود ریسک ابتلا به بیماری‌های عفونی، سرعت بسیار بالای فرآیند، عوارض بسیار محدود و ناچیز، عدم نیاز به پشت سر گذاشتن دوران نقاهت، عدم نیاز به بیهوشی، دائمی نبودن نتایج، امکان تقویت مجدد رنگ در جلسات ترمیمی سالانه، قابلیت استفاده برای هر نوعی از پوست سر، قابلیت انجام و استفاده برای نوجوانان و حتی کودکان، پوشاندن جای زخم و یا بخیه و... اشاره کنیم.

معایب اسکالپ سر

طبیعی است که اگر بخواهیم نگاهی همه‌جانبه به اسکالپ سر داشته باشیم باید به معایب آن نیز اشاره کنیم. به طور کلی باید بگوییم که هاشور سر نیز مانند هر روی دیگری می‌تواند عوارض مخصوص به خود را داشته باشد. به همین دلیل نیز می‌توانیم از میان عوارض و معایب اسکالپ سر به احتمال بروز حساسیت‌های خفیف بر روی برخی از انواع پوست، دائمی نبودن نتایج آن، احتمال ایجاد شوره در هفته اول بعد از انجام اسکالپ و... اشاره کنیم.

مراقبت‌های بعد از اسکالپ سر

درست است که اسکالپ سر دوران نقاهت خاصی ندارد، اما بعد از انجام این روش لازم است که تا مدتی مراقبت‌هایی را در نظر داشته باشید. برای مثال بعد از انجام اسکالپ سر تا سه روز نباید حمام کنید. در کنار این استفاده از شامپو‌های بچه که فاقد مواد شیمایی و چربی هستند گزینه‌های بهتری برای شست‌وشو به حساب می‌آیند.

قیمت اسکالپ و هرآنچه باید بدانید

علاوه بر این باید بگوییم افرادی که پوست چربی دارند برای گرفتن چربی پوست سر خود باید از ضدعفونی‌کننده و یا الکل استفاده نمایند. در کنار این بهتر است افرادی که اسکالپ سر انجام داده‌اند تا مدتی زیر تابش و نور مستقیم آفتاب نیز قرار نگیرند.

قیمت اسکالپ

با توجه به نوسانات قیمت در کشور ما نمی‌توان در رابطه با قیمت اسکالپ به میزان مشخصی اشاره کرد. اما باید بگوییم که عوامل متفاوتی هستند که می‌توانند در مشخص شدن هزینه نهایی اسکالپ سر تأثیرگذار باشند. برای مثال روش مورد استفاده، مواد و دستگاه‌های مورد استفاده، میزان خالی بودن سر یا همان وسعت ناحیه ریزشی و... همه و همه عواملی هستند که می‌توانند در قیمت اسکالپ شما مؤثر باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لااقل یه حداقل و حداکثری قیمت می نوشتید.

    • مبینا

      بعد از دوماه تیکه تیکه میریزه و از بین میره حیف پوول فقط

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج