اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۳۰۷۴۶
۱۳ نظر
۵۰۱۳
۱۳ نظر
۵۰۱۳
پ

روایت سخنگوی وزارت خارجه از شکست آمریکا

سعید خطیب زاده در واکنش به اقدام رئیس شورای امنیت سازمان ملل در رد درخواست آمریکا مبنی بر بازگردان تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران، تصریح کرد: شب گذشته آمریکا بار دیگر شکست تاریخی دیگری را در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحمل شد.

خبرآنلاین: سعید خطیب زاده در واکنش به اقدام رئیس شورای امنیت سازمان ملل در رد درخواست آمریکا مبنی بر بازگردان تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران، تصریح کرد: شب گذشته آمریکا بار دیگر شکست تاریخی دیگری را در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحمل شد.

خطیب زاده گفت: درخواست آمریکا در ۲۴ مرداد ماه برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران با مخالفت اعضای شورای امنیت مواجه شد، همچنین در ۳۰ مرداد ماه نیز بار دیگر تلاش این کشور برای توزیع اعلامیه علیه ایران با مخالفت اعضای این شورا روبرو شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شاید برای اولین بار در تاریخ شورای امنیت باشد که در کمتر از ده روز یکی از اعضای دائم این شورا با یک «نه بزرگ» روبرو شده است.

وی افزود: برای اولین بار رئیس شورای امنیت رسماً اعلام کرد که آمریکا اساساً اهلیتی برای توزیع چنین اعلامیه‌ای بین اعضا ندارد؛ بیانیه رئیس شورای امنیت مبنی بر اینکه درخواست آمریکا باطل و بی اثر است، تبعات حقوقی بسیاری به دنبال دارد.

خطیب زاده تصریح کرد: آمریکا از اتفاق شب گذشته بسیار ناراحت و عصبانی است به حدی که سفیر این کشور در سازمان ملل به متحدین اروپایی خود نیز حمله کرده و آن‌ها را شرکای ایران نامیده است، آنچه که شب گذشته رخ داد، هشتمین یا نهمین شکست آمریکا طی چند ماه اخیر است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: امیدواریم در ادامه مسیر، شرکای ما در برجام و همچنین تمامی اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت نشان دهند که اجازه نخواهند داد تا آمریکا با ترساندن و ارعاب، از شورای امنیت سازمان ملل استفاده ابزاری و قوانین بین المللی را نقض کند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکا صلح سازترین ژنرال منطقه (سردار شهید سلیمانی) را هدف قرار داد، ما از این شهادت و شهادت‌های دیگر قدرت گرفتیم؛ جمهوری اسلامی ایران تولیدکننده امنیت در منطقه است.

سعید خطیب زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، در واکنش به اظهارات شب گذشته وزیر خارجه آمریکا در کمپین جمهوری خواهان تصریح کرد: صحبت پمپئو از سرزمین‌های اشغالی با جمهوریخواهان نشان دهنده انزوای آمریکاست.

وی افزود: ترامپ با شعار «آمریکا اول» آمد و بسیاری از تحلیلگران به سرعت گفتند منظور از این شعار، «تنها آمریکا» است و قصد ترامپ نادیده گرفتن سایر کشورهاست، اما امروز بهتر است بگوییم «آمریکا تنهاست»؛ این بهترین عبارت برای آمریکای امروز است که متحدی جز رژیم صهیونیستی و یکی دو کشور اساسا شکست خورده ندارد.

خطیب زاده به شهادت سردار شهید سلیمانی در خاک عراق اشاره و در خصوص دستاورد خواندن چنین اقدام تروریستی، تصریح کرد: خود پمپئو و دولت آمریکا می‌دانند که تا چه حد دروغ می‌گویند؛ آن‌ها صلح سازترین ژنرال منطقه را هدف قرار دادند، ژنرالی که توانسته بود تمامی گروه‌های تروریستی، تکفیری و وهابی را به زانو در آورد.

وی یادآور شد: فرهنگ ما فرهنگ عاشوراست و این فرهنگی است که شهادت در آن فوز عظیمی است، ما از این شهادت و شهادت‌های دیگر قدرت گرفتیم.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که ریشه تمامی تروریسم، افراطی گری و خشونت‌های سازمان یافته منطقه در اقدام جعلی آمریکا برای ساختن هویتی جعلی در سرزمین‌های اشغالی است و ادامه آن نیز در زبان عریان استفاده از زور، سلاح و جنگ از افغانستان تا عراق و یمن است.

وی تاکید کرد: ما بر عهد خود هستیم؛ جمهوری اسلامی ایران تولیدکننده امنیت در منطقه است و انشاء الله با کمک متحدین و دوستانمان صلح و ثبات را بر خلاف میل آمریکا و رژیم صهیونیستی به منطقه خواهیم آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما هم مردم خودتون رو ورشکسته کردین

    • حمیدرضا

      ما داریم له میشیم ما رو ببین مرگ بر سیاست مردم فقط حمال حمال

    • بدون نام

      آنچه عیان است چه حاجت به بیان است

    • عین الله

      ما ملت امام حسینیم ما به پشتوانه ملت تو دهن آمریکا می‌زنیم بکشید ما را ما از آمریکا نمی ترسیم

    • بدون نام

      تو رو خدا ما رو نخندونید
      از وضع مملکت معلومه کی شکست خورده

    • بدون نام

      بابا شکست آمریکا را ول کن پیروزی مار بگو بگو ارزش دلتر ش چقدر سقوط کرد

    • کارمند

      این فرار رو به جلو نیست؟فعال شدن مکانیسم ماشه مصیبتی است که بر سر ما آمده ومثل همیشه بدبختی هایش برای ما مردم عادی است

    • بدون نام

      فکر نان باش که خربزه آب است فکر کشتی نفت مصادره ای باشید

    • عاقبت بخیر

      لعنت خدا بر ترامپ و پمپئو تروریست.

    • علی

      آمریکا را ولش چند تا از پیروزیهای خودتان را نام ببرید با این همه هزینه حداقل برای دلخوشی مردم

    • ایران زده

      کدوم شکست آمریکا ؟؟؟؟ کم شدن قدرت سبد خرید و کوچک شدن سفره مردم برنده شدن ملت ایرانه ؟؟؟؟؟ تو جات خوبه ، برات ملت مهم نیستن ، نون به نرخ روز خور بی ... !!!!!

    • ق ج

      نظر بنده این است که هم آمریکا وهم سه کشور اروپا باسیاستی که بخرج دادند خیالشان از طرف ایران بابت پیش بر د اورانیومی راحت شد چون ایران با وضع پیش آمده باید خیلی موءدبانه تر برخورد کند هم شورای امنیت وهم اروپائیها به معنائی برای ایران سنگ تمام گذاشتند

    • بدون نام

      هروقت تونستید دلار پایین بیارید انوقت امریکا شکست خورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج