۱۰۳۸۵۷۸
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

خروج ارز با «خار پاشنه»؛ حدادی تضمین بدهد

پرتابگر دیسک ایران که با مشکل «خار پاشنه» مواجه شده است سرانجام و با وجود مخالفت کمیته ملی المپیک، برای عمل جراحی راه خارج را در پیش گرفت.

خبرگزاری تسنیم: پرتابگر دیسک ایران که با مشکل «خار پاشنه» مواجه شده است سرانجام و با وجود مخالفت کمیته ملی المپیک، برای عمل جراحی راه خارج را در پیش گرفت.

احسان حدادی، ملی‌پوش المپیکی کشورمان و دارنده مدال نقره المپیک لندن، مدتی است به‌دلیل عارضه خار پاشنه، با مشکلاتی روبه‌رو است، از همین رو این ورزشکار درخواست کرد برای درمان و انجام عمل خار پاشنه به آلمان اعزام شود و دکتر مدنظرش عمل جراحی او را انجام دهد.

حدادی پیش از این نیز چندین مرتبه توسط این پزشک مورد عمل جراحی قرار گرفت که مهم‌ترین آن به عمل کتف او قبل از المپیک لندن بازمی‌گردد. حدادی پس از آن عمل جراحی و طی کردن دوره نقاهت و آغاز تمرینات توانست مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ را کسب کند.

موضوع درخواست سفر درمانی احسان حدادی اوایل تابستان توسط فدراسیون دوومیدانی و خود این ورزشکار به کمیته ملی المپیک برای تقبل هزینه‌های عمل جراحی، داده شد. این درخواست در جلسه هیئت اجرایی که اواخر تیرماه برگزار شد، مطرح شد اما در نهایت اعضای هیئت اجرایی با آن مخالفت و اعلام کردند عمل خار پاشنه یک جراحی ساده است که در ایران هم می‌شود آن را انجام داد، به این ترتیب کمیته ملی المپیک هزینه‌ای برای اعزام حدادی به آلمان را پرداخت نکرد.

پرتابگر دیسک ایران در واکنش به این تصمیم کمیته ملی المپیک، گفت: اگر کسی تضمین می‌کند که پاشنه پای من درست می‌شود حاضرم همین فردا زیر نظر پزشک ایرانی عمل کنم و یکی دو ماه بعد به تمرینات برگردم.

* اعزام با وجود مخالفت کمیته ملی المپیک

احسان حدادی که از بلاتکلیفی احساس نارضایتی می‌کرد با همراهی فدراسیون دوومیدانی کار را از طریق فدراسیون پزشکی ــ ورزشی دنبال کرد در نهایت کمیسیونی در فدراسیون پزشکی ــ ورزشی برای رسیدگی به وضعیت این ورزشکار تشکیل و تصمیم بر آن شد که این ورزشکار برای جراحی خار پاشنه پا راهی آلمان شود و پزشک مورد نظرش عمل او را انجام دهد.

به‌گفته محمد اسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ــ ورزشی، کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی با توجه به اینکه پزشک معتمد احسان حدادی ضمانت مکتوب ارسال کرده است و همچنین هیچ پزشکی در ایران برای جراحی عمل احسان حدادی ضمانت نداده است، بعد از برگزاری ۵ جلسه تصمیم گرفته شد هزینه مربوط به جراحی و هتلینگ بیمارستان که مبلغی در حدود ۸ هزار یورو است پرداخت شود.

همچنین شنیده می‌شود که اعزام حدادی صرفاً توافقی بین فدراسیون دوومیدانی و پزشکی ــ ورزشی است و کمیته ملی المپیک هیچ بخشی از هزینه‌های اعزام را تقبل نکرده است.

* چه ورزشکارانی به خارج از کشور رفتند؟

سهراب مرادی که از امیدهای اصلی کسب مدال وزنه‌برداری ایران در المپیک توکیو محسوب می‌شود، مدت‌ها از آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه کتف رنج می‌برد و با توجه به حساسیت بالای این عمل و زمان کم تا مسابقات انتخابی، این ورزشکار به آلمان اعزام شد و آبان ماه سال ۹۸ مورد عمل جراحی قرار گرفت.

حمیده عباسعلی در مسابقه فینال کاراته وان اتریش از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد، اما با توجه به کمپ تمرینی که بعد از این مسابقات در فرانکفورت آلمان داشتند و قرار بود از این کشور در مسابقات کاراته وان مراکش شرکت کنند، به آلمان سفر کرد. با توجه به درد زیاد این ورزشکار، تصمیم گرفته شد به‌دلیل وجود تکنولوژی مناسب در آلمان پای عباسعلی در این کشور مورد عمل جراحی قرار گیرد.

کیانوش رستمی قهرمان وزنه‌برداری دسته ۸۵ کیلوگرم المپیک نیز برای پیگیری مراحل درمان زانوی آسیب‌دیده‌اش به اسپانیا رفته بود.

* وظیفه کمیته ملی المپیک اعزام‌های درمانی نیست

کمیته ملی المپیک در بحث درمانی ورزشکاران و قهرمانان صرفاً در موارد خاص ورود دارد نه درمان خار پاشنه که یک جراحی ساده محسوب می‌شود و در ایران نیز می‌تواند انجام شود.

ضمن اینکه متولی اصلی بحث‌های درمانی ورزشکاران فدراسیون پزشکی ــ ورزشی است و فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران نباید از کمیته ملی المپیک توقع دریافت هزینه‌های درمانی را داشته باشند. کمیته ملی المپیک در چند مورد خاصی هم که برای تأمین هزینه‌ها ورود کرده، به‌دلیل مصدومیت‌های ورزشکاران شدید و لزوم درمان سریع بوده است. در سایر موارد کمیته ملی المپیک صرفاً هماهنگی‌های اعزام را انجام می‌دهد نه پرداخت هزینه‌ها را.

* وزارت ورزش اینجا هم ورود کند

وزارت ورزش و جوانان که جذب بازیکن خارجی برای دو تیم پرسپولیس و استقلال را به‌دلیل مشکلات موجود و همچنین عدم خروج ارز در کشور در شرایط کنونی ممنوع کرده، لازم است در چنین مواقعی نیز وارد عمل شود و اجازه چنین کارهایی را ندهد. چه لزومی دارد که برای چنین عملی که امکان انجام آن در ایران هم وجود دارد یک ورزشکار به خارج از کشور برود و میلیون‌ها تومان هزینه این کار شود؟ ای‌کاش وزارت ورزش و جوانان با همان جدیت و حساسیتی که بحث ممنوعیت مربیان خارجی را در سرخابی‌ها دنبال می‌کرد و مانع از هدررفت پول کشور می‌شد، در این‌گونه موارد نیز ورود کند.

* لزوم گرفتن ضمانت‌نامه از ورزشکاری که به تضمین علاقه دارد

حالا که احسان حدادی با تضمین پزشک خارجی و صرف هزینه زیاد در این روزهایی که گرانی ارز کار را در ورزش و بسیاری از بخش‌های کشور، مشکل کرده است، راهی آلمان می‌شود و اعلام کرده است بدون دریافت تضمین از پزشکان ایران حاضر به انجام عمل در داخل کشور نیست، خودش هم یک تضمین برای کسب مدال طلا در المپیک بدهد تا بعد از المپیک‌ توکیو حسرتی بر دل کسانی نماند که ارز کشور را صرف یک خار پاشنه کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ادرس ایران رو بدین من کلافه شدم و میگن جراحی نمیکنن

    • بدون نام

      به قهرمانها و مدال آوران و کسانی که باعث افتخار برا این مملکت شدن و میشن اهمیت بدید...یک صدم پول ویلتموس و استرا و دیگر بازیکنای درجه چندم رو خرج احسان کنید..از دزدی کم کنید و خرج قهرمانها کنید..

    • ابی

      ورزشکار لوس و ننر لنگی با اون پرونده اخلاقی که داشت ، باز هم مورد لطف وزارت لنگی بابامسعود قرار گرفت!!! ارز برا دارو نداریم درعوض بدین به این تا بره خارج !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج