۱۰۴۸۵۵۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بحران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به ضرر ورزش ایران

اگر بحران به وجود آمده در فدراسیون جهانی وزنه برداری حل نشود ممکن است IOC تصمیمی بگیرد که بیشتر از همه ورزش ایران را متضرر می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: اگر بحران به وجود آمده در فدراسیون جهانی وزنه برداری حل نشود ممکن است IOC تصمیمی بگیرد که بیشتر از همه ورزش ایران را متضرر می‌کند.

فدراسیون جهانی وزنه برداری دچار بحران اساسی شده و بین اعضای آن اختلافات شدیدی به وجود آمده است به گونه ای تاکنون دوعضو آن استعفا داده اند. شرایط حال حاضر وزنه‌برداری، کمیته بین‌المللی‌المپیک را هم دچار نگرانی کرده و حتی عنوان کرده در صورت تداوم این شرایط جایگاه وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ در خطر است. در صورتی که IOCتصمیم بگیرد وزنه برداری را از بازی های المپیک حذف کند قطعا ورزش ایران نیز متضرر خواهد شد.

تعداد رشته هایی که در ادوار المپیک برای ایران مدال آوری داشته اند کمتر از تعداد انگشتان یک دست هستند و اگر یکی از آنها نیز حذف شود بنابراین می‌تواند به کاهش تعداد مدال های ایران در المپیک بعدی منجر شود.

وزنه برداری در کنار کشتی و تکواندو نقش زیادی در پر کردن سبد مدالی ایران در بازی های المپیک داشته است و تاکنون توانسته ۹ مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز در بازیهای المپیک برای ایران کسب کند. در این شرایط اگر اختلافات در فدراسیون جهانی وزنه برداری بیشتر شود و IOC نیز تهدید خود را عملی کند، ایران شانس کسب مدال المپیک ۲۰۲۴ را از دست می دهد.

نکته نگران کننده این است از زمانی که IOC نگرانی خود راجع به وزنه برداری را عنوان کرده نه تنها اوضاع بهبود پیدا نکرده بلکه شدت اختلافات در فدراسیون جهانی بیشتر هم شده است. در این میان این جنگی که بر سر قدرت به وجود آمده باعث می شود تنها کشورها و البته وزنه برداران ضرر کنند.

وزنه برداری جهان روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد. ابتدا با موجی از تست های مثبت در بررسی مجدد نمونه ها در المپیک پکن و لندن مواجه شد. پس از آن تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی به دلیل اتهام فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک روبرو شد که در نهایت مجبور شد از سمت خود استعفا دهد. هیات اجرایی فدراسیون جهانی نیز اورسلا پاپاندرئا نایب رییس فدراسیون جهانی را جایگزین تاماش آیان کرده بود اما بعد در یک تصمیم ناگهانی برکنار شد.

اینتارانات تایلندی نایب رییس اول فدراسیون جهانی نیز که جایگزین پاپاندرئا شده بود پس از ۴۸ ساعت از سمت جدید کناره گیری کرد. در نهایت هیات اجرایی دست به انتخاب سوم زد و سمت ریاست موقت را بر عهده مایکل ایرانی که یک پزشک بریتانیایی است، گذاشت.

پس از این انتصاب، آنتونی اورسو رییس کنفدراسیون قاره اروپا از حضور در هیات اجرایی استعفا داد. پاپاندرئا نیز در واکنش به تصمیمات هیات اجرایی تصمیم به کناره گیری گرفت.

کمیته بین المللی المپیک هم اعلام کرده در جلسه بعدی هیات اجرایی خود حتما اقدامات اخیر فدراسیون جهانی وزنه برداری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و عواقب آن بر عهده هیات اجرایی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج