۱۰۳۹۵۷۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

عزت‌اللهی: پول را فدای پیشرفت کردم

شاید من از لحاظ اسمی یا مالی می‌توانستم در باشگاه بهتری باشم، اما همه این‌ها را فدای پیشرفتم کردم و فقط امیدوارم خدا این عزت را به من بدهد تا به هدفم برسم. آن‌وقت است که خیلی از مسائل روشن خواهد شد

روزنامه ایران ورزشی: شاید من از لحاظ اسمی یا مالی می‌توانستم در باشگاه بهتری باشم اما همه اینها را فدای پیشرفتم کردم و فقط امیدوارم خدا این عزت را به من بدهد تا به هدفم برسم. آن‌وقت است که خیلی از مسائل روشن خواهد شد.

در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش و با نظر او به اردوی تیم ملی اضافه شد و به یکی از بازیکنان مؤثر نیز بدل گردید. یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ لقب گرفت اما مصدومیت بدموقع در زمان بازی برای ردینگ باعث شد تا پیشرفت سعید عزت‌اللهی کمی کند شود و او به یوپن در لیگ بلژیک برود. بعد از حدود یک فصل بازی برای یوپن، سعید عزت‌اللهی در انتقالی جالب و غیرمنتظره به دانمارک رفت تا پیراهن وایله را بر تن کند. موضوعی که البته با بحث‌های فراوانی همراه شد اما عزت‌اللهی معتقد است انتخاب مناسبی انجام داده و این انتقال در درازمدت می‌تواند به سود او باشد.

هافبک شماره شش تیم ملی ایران که نخستین بازی‌اش را برای وایله انجام داد، از شرایط لیگ دانمارک می‌گوید و البته ماجرای انتقالش را شرح می‌دهد. او به صورت قطعی از روستوف جدا شده و حالا امیدوار است با درخشش در وایله و بدون موانع قبل بتواند به تیمی بزرگتر در لیگی معتبرتر منتقل شود. سعید در گفت‌وگو با ایران ورزشی معتقد است انتخاب وایله بازگشت به عقب نبوده، بلکه دورخیز و جهشی برای موفقیت در سال‌های بعد است. اتفاقی که شماره شش تیم ملی امیدوار به وقوع آن است، البته نه در کوتاه‌مدت بلکه طی چند سال. با او از انتقادهای برخی اهالی فوتبال حرف زدیم و عزت‌اللهی هم مثل همیشه پاسخگوی سؤال‌ها بود.

اول از همه دوست دارم این را بدانم که چه شد به لیگ دانمارک رفتی و ماجرای انتقال تو چگونه کلید خورد؟

واقعیتش یکسری صحبت‌ها انجام شد و چند پیشنهاد دیگر هم داشتم اما تنها باشگاهی که توانست رضایت روستوف را جلب کند، وایله دانمارک بود. من هم چون با روستوف قرارداد داشتم تابع تصمیم آنها بودم. از طرفی دیدم لیگ دانمارک طی سال‌های اخیر پیشرفت کرده و بازیکنان زیادی را به کشورهای معتبرتر فرستاده.

به همین دلیل حس کردم وایله و لیگ دانمارک می‌تواند سکوی پرتاب خوبی برای من و سایر بازیکنان جوان باشد. مدیران وایله و کادرفنی این تیم خیلی به جذب من اصرار داشتند و در جلساتی که داشتیم این موضوع را نشان دادند. تفکرات من به این باشگاه نزدیک بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم لیگ دانمارک و باشگاه وایله را انتخاب کنم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای من رخ بدهد.

تو می‌توانستی به لیگ ایران هم بیایی و بیشتر در چشم باشی. چرا نیامدی؟ دلیل خاصی داشت؟

لیگ ایران هم بله، می‌توانستم بیایم اما جزو اهداف من نبود و نمی‌خواستم فعلاً در ایران بازی کنم. دوست داشتم به چالش فوتبالی‌ام در اروپا ادامه بدهم و بتوانم در این راه قدم خوبی بردارم. دلیل خاصی هم نداشت که به ایران برنگشتم.
حالا که نیامدی، با صراحت می‌گویی که چه تیم‌هایی تو را می‌خواستند و مد نظر داشتند؟

نه، چون تیم‌هایی که مرا می‌خواستند با خودم هیچ صحبت رسمی انجام ندادند. در حد تماس و سؤال پرسیدن بود که خیلی محترمانه جواب دادم و آنها هم بعد از اینکه فهمیدند من فعلاً قصد بازگشت ندارم، تشکر کردند. هیچ صحبت رسمی انجام نشد و ملاقاتی هم نبود که من بخواهم اسمی بیاورم.

از فوتبال دانمارک تا چه اندازه شناخت داشتی و تا وایله را انتخاب کنی، چقدر تحقیق کردی؟

خیلی برای من مهم بود که هم از کشور دانمارک، هم از باشگاه وایله و هم از تیم‌های این کشور شناخت پیدا کنم. فکر می‌کنم با توجه به تحقیقاتی که انجام دادم وایله و لیگ دانمارک به معیارهایی که در ذهنم وجود داشت، نزدیکتر بود. البته شاید در کوتاه‌مدت خیلی‌ها انتقاد هم کرده و فکر کنند که یک گام رو به عقب برداشته‌ام اما من اینجا هستم تا با تلاش و کوشش بتوانم هدفی که ترسیم کرده‌ام را به سرانجام برسانم. امیدوارم خدا هم در این راه به من کمک کند و به هدف‌گذاری‌ام برسم.

مهم‌ترین و اولین چیزی که از دانمارک به ذهنت آمد، چه بود؟

همانطور که می‌دانید دانمارک طی سال‌های اخیر فوتبالیست‌های مطرحی داشته و الان هم اگر به تیم ملی این کشور نگاه کنید، به جز یک نفر هیچ‌کدام از آنها در لیگ داخلی بازی نمی‌کنند. این نشان می‌دهد لیگ دانمارک از نظر صادرات بازیکن به کشورهای دیگر تا چه اندازه قوی است و خیلی خوب در سطح اروپا رصد می‌شود. خیلی امید دارم به آن چیزی که در ذهنم است، برسم و آن‌وقت می‌توانم خیلی راحت‌تر صحبت کنم. تیم ملی دانمارک فوق‌العاده است و بازیکنان بزرگی از گذشته در ترکیب خود داشته. مثل پیتر اشمایکل و در حال حاضر هم اریکسن و کسپر اشمایکل که در لیگ‌های معتبر و تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند.

الان حدود یکی، دو ماهی است که به وایله رفته‌ و تا حدودی با شرایط آشنا شده‌ای. مهم‌ترین خصیصه لیگ دانمارک چیست؟

خصوصیت اصلی فوتبال دانمارک بازی تحت فشار و فیزیکی است. اینجا فوتبال درگیرانه اهمیت دارد و تیم‌ها به جز بحث تاکتیک و فوتبال زیبا، سعی دارند از لحاظ فیزیکی برتر از حریف باشند و همین مسأله هم به جذابیت مسابقات اضافه می‌کند. یک بازیکن هم اگر می‌خواهد در دانمارک موفق شود باید از نظر قدرت بدنی در سطح بالایی قرار داشته باشد.

دانمارک از جمله کشورهای سردسیر فوتبال اروپا است. با سرما چطور کنار می‌آیی؟

من در روسیه بازی کرده‌ام و این موضوع برایم عادی است. سرما جزئی از زندگی من شده و فکر می‌کنم فوتبالیست اگر با هدف وارد یک تیم شود، آب و هوا نباید برایش مهم باشد. این هم جزو تقدیر من بوده و همیشه در کشورهایی بازی کرده‌ام که سردسیر بوده‌اند. البته حضور در روسیه، از این حیث می‌تواند تجربه خوبی برای من باشد تا زودتر با شرایط موجود وفق پیدا کنم و بتوانم با جو کنار بیایم.

وایله چطور تیمی است و هدفش چیست؟

وایله تیمی است که قدمت زیادی دارد و در لیگ دانمارک عنوان قهرمانی هم کسب کرده. البته از این قهرمانی مدت زمان بسیاری گذشته. وایله تماشاگران زیادی دارد و اگر کرونا نبود، حتماً ورزشگاه پر می‌شد. وایله در شهری است که اکثر مردم فوتبالدوست هستند و این می‌تواند امتیاز مهمی برای من باشد. هواداران خونگرمی وایله را حمایت می‌کنند و هدف ما هم با توجه به اینکه تیم به تازگی راهی لیگ برتر شده، بقا در مسابقات است. مهم‌ترین موضوع در فصل اول حضور این است که بتوانیم جایگاه خوبی به دست بیاوریم و این اتفاق هم باید در دور رفت مسابقات رخ بدهد. سپس در نیم‌فصل دوم می‌توانیم برای رسیدن به هدف بعدی‌مان قدم برداریم.

وایله در ایران شبیه چه تیمی است؟

نمی‌دانم شبیه چه تیمی می‌تواند باشد، چون همه تیم‌ها قابل احترام هستند. شهر ما یک شهر کوچک، با جمعیت کم و کلاً فوتبالی است. همه مشتاق و علاقه‌مند هستند و در ایران هم از این شهرها و تیم‌های ریشه‌دار زیاد داریم. بنابراین همه تیم‌های پرطرفدار در شهرهای کوچک را می‌توانیم به وایله نسبت بدهیم.

برخی از تو انتقاد کردند که چرا به هر قیمتی دوست داری در فوتبال اروپا بمانی؟ مقابل این نقدها چه واکنشی داری؟

انتقاد همیشه بوده و به نظر من آنهایی که فوتبال را می‌فهمند با افرادی که از روی غرض‌ورزی حرف می‌زنند تفاوت دارند. قدمی که من برداشتم کاملاً عقلانی بود، چون اگر دنبال پول یا هر موضوع دیگری بودم می‌توانستم همین حالا در کشورهای عربی بازی کنم و حقوقم را بگیرم. طرز فکرها یک مقدار فرق می‌کند و به شخصه چون زیاد مصاحبه نمی‌کنم، خیلی‌ها از این سکوت من سوءاستفاده می‌کنند.

من انتقادپذیر هستم اما به شرطی که نقد اصولی باشد چون معتقدم انتقاد اصولی و منطقی می‌تواند سازنده هم باشد. در نقطه مقابل متأسفانه هستند برخی افراد که با غرض‌ورزی دوست دارند یک بازیکن را خراب کنند. برای من اهمیتی هم ندارد که این افراد چه حرفی می‌زنند. روی صحبت من با افرادی است که اصولی انتقاد می‌کنند. سعید عزت‌اللهی یک روزی در انگلیس و باشگاه ردینگ در ترکیب ثابت حضور داشت که یک مصدومیت بدموقع سراغش آمد و فرصت حضور در زمین را از او گرفت اما خب فوتبالیست برای رسیدن به هدفش باید یک دورخیز کند و انرژی بیشتر بگذارد تا جهش بهتری داشته باشد. لیگ دانمارک و باشگاه وایله برای من حکم همان دورخیز را دارد. شاید من از لحاظ اسمی یا مالی می‌توانستم در باشگاه بهتری باشم اما همه اینها را فدای پیشرفتم کردم و فقط امیدوارم خدا این عزت را به من بدهد تا به هدفم برسم. آن‌وقت است که خیلی از مسائل روشن خواهد شد.

بازگشت به تیم ملی قطعاً یکی از اهداف اصلی‌ات است. در این باره هم صحبت می‌کنی؟

تیم ملی اولویت من است و همیشه آماده‌ام با توجه به شرایطی که دارم کمک کنم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی در این موقعیت حساس به موفقیت برسد. آقای اسکوچیچ هم که آمده و من با توجه به شناختی که از ایشان دارم، می‌دانم مربی فوق‌العاده ریزبین و دلسوزی است که شبانه‌روز تلاش می‌کند تا تیم ملی به موفقیت برسد. امیدوارم اسکوچیچ را تنها نگذاریم و نیازهایش هم برآورده شود تا تیم ملی در بازی‌های بعد بتواند حریفان را شکست بدهد. ما همیشه در آخرین لحظات برنامه‌ریزی می‌کنیم اما از حالا باید برای بازی‌های بعد تدارک ببینیم تا زمان را از دست ندهیم. من هم مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم و اگر صلاح دیدند امیدوارم بتوانم کمک کنم.

وایله در هفته نخست مغلوب آرهوس شد. چطور شد که از این وضعیت خارج شدید و توانستید هفته دوم به پیروزی پرگل برابر سوندریوسکه برسید؟

برای تیم ما که از دسته پایین‌تر به لیگ برتر آمده‌ایم، شروع کار کمی سخت بود. تا بیاییم و خودمان را با شرایط وفق بدهیم، باید کمی زمان می‌گذشت که این اتفاق هم رخ داد. برای بازی هفته دوم انگیزه فراوانی داشتیم و در نهایت هم به پیروزی پرگل رسیدیم. این می‌تواند آغازی باشد برای روزهای خوبی که در انتظارمان است. باید به این روند ادامه بدهیم و همانطور که گفتم رتبه خودمان را در نیم فصل اول تثبیت کنیم و سپس به فکر رده‌های بالاتر باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۶تایی کیسه فساد اس دق لال حقیر صغیر سوزش پوکر

      از صحبت هاش معلومه می خواد بره رئال یا بارسا یا یووه!

    • فراریها

      همش نیمکت نشین یا سکونشین بوده این

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج