۱۰۴۰۹۸۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کشف گورستان دورۀ اشکانی در کردستان

سرپرست پروژه بررسی های باستان شناسی حوضۀ آبگیر سد نیآباد مهمترین یافته این برنامۀ میدانی را کشف گورستانی از دوره اشکانی اعلام کرد که دارای تدفینهای متفاوت خمرهای و چالهای ساده هستند.

خبرگزاری ایلنا: سرپرست پروژه بررسی های باستان شناسی حوضۀ آبگیر سد نیآباد مهمترین یافته این برنامۀ میدانی را کشف گورستانی از دوره اشکانی اعلام کرد که دارای تدفینهای متفاوت خمرهای و چالهای ساده هستند.
کشف گورستان دورۀ اشکانی در کردستان
شکوه خسروی (سرپرست هیئت باستان‌شناسی) گفت: بررسی‌های باستان‌شناسی حوضۀ آبگیر سد نیآباد واقع در شهرستان‌های سروآباد و سنندج استان کردستان در سال ۱۳۹۶ به سرپرستی نگارنده منجر به شناسایی ۱۱ محوطه باستانی شد.
او تصریح کرد: در این بررسی مجموعه‌ای از استقرارهای انسانی و گورستانهای باستانی شناسایی شد و سپس به منظور ادامه پژوهشهای باستانشناسی در این محدوده و درک کم و کیف آثار باستانی موجود در حوضه آبگیر سد نیآباد برنامه گمانهزنی در ۴ محوطه از ۱۱ محوطه شناسایی شده پیشین که در صورت ساخت و آبگیری سد در خطر خواهند بود، به جرا درآمده است.
این دانش آموختۀ دکتری باستان‌شناسی خاطرنشان کرد که برنامه گمانه زنی با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.
وی گفت: نتایج گمانه زنی در ۳ محوطه شواهدی از استقرار دوره اشکانی را به دست داده و در نتیجۀ کاوشها، بقایای استقراری از جمله بقایای معماری و سفال این دوره به دست آمده است.
این باستان‌شناس افزود: بنا به اظهارات خسروی مهمترین یافته‌های این برنامۀ میدانی؛ کشف گورستانی از دوره اشکانی است که دارای تدفینهای متفاوت خمرهای و چالهای ساده هستند.
خسروی در پایان یادآور شد: با توجه به کمبود اطلاعات باستان شناختی ما از این منطقه و همچنین اطلاعات محدودی که از گورستانهای متعلق به دوره اشکانی در این نواحی داریم، پژوهشهای بیشتر می‌تواند زوایای جدیدی را پیشروی باستانشناسان بگشاید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماوشما

      چکاربه مرده هادارید بگذاریدبخوابند. اگرکسی گورشمارابکندیاکاوش نماید خوشتان می آید.؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج