۱۰۴۲۰۱۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پرسپولیس- پاختاکور؛ ببر و پیش برو

امشب پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند تا برنده این دیدار به جمع ۴ تیم برتر قاره کهن راه یابد.

روزنامه وطن امروز: امشب پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند تا برنده این دیدار به جمع ۴ تیم برتر قاره کهن راه یابد. پرسپولیس به دنبال سومین برد متوالی است تا خاطره شیرین صعود به مرحله نیمه‌ نهایی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را پس از فصل گذشته که در مرحله گروهی حذف شد، تکرار کند؛‌ حذفی که توسط همین پاختاکور انجام شد، چرا که در مرحله گروهی ۴ امتیاز از پرسپولیس گرفت (تساوی ۱-۱ در تهران و برد ۰-۱ در تاشکند) و مانع صعود نایب‌قهرمان سال ۲۰۱۸ آسیا از گروهش شد. در نتیجه این دیدار جنبه انتقامی نیز برای سرخ‌پوشان پایتخت دارد.

در آن سو پاختاکور که با کنار گذاشته شدن الهلال از مسابقات، به عنوان سرگروه صعود کرد و در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی به لطف اشتباه مجید نامجومطلق در چینش نفرات و بازی آبی‌پوشان با ۳ مهاجم که وسط زمین را کاملا در اختیار حریف ازبک قرار داد؛ همچنین اشتباهات تاثیرگذار خط دفاع، خستگی ساق‌های بازیکنان و اشتباه داور عمانی در عدم اعلام پنالتی واضح، موفق به برد ۱-۲ برابر استقلال و حذف دیگر تیم ایرانی شد، با انگیزه صعود سعی در انجام بازی فیزیکی همیشگی خود و خسته و بی‌رمق کردن پرسپولیس خواهد داشت.

پرسپولیس برای شکست پاختاکور در همان ۹۰ دقیقه باید تلاش کند، زیرا تیم پرقدرت ازبک یک روز بیشتر از پرسپولیس استراحت کرده و با مشکل لیگ فرسایشی ایران نیز مواجه نبوده و در صورت رفتن بازی به وقت‌های اضافه، ممکن است پرسپولیس را با آمادگی بدنی خود به زحمت اندازد.

تیم پاختاکور در فصل ۲۰۲۰ لیگ ۱۴ تیمی ازبکستان با انجام ۱۶ بازی و یک بازی کمتر از سایر تیم‌های بالای جدولی ۴۱ امتیازی و صدرنشین رقابت‌هاست. آنها در ۱۶ بازی‌ای که به میدان رفته‌اند ۴۸ گل ‌زده و تنها ۹ گل دریافت کرده‌اند و بهترین خط دفاع و حمله لیگ ازبکستان را در اختیار دارند و در هر دو فاز، قدرتمندند.

آنها این موضوع را در بازی با استقلال هم به نمایش گذاشتند و هم ۲ گل زدند و هم حملات بی‌وقفه ۴۵ دقیقه‌ای استقلال برای رسیدن به تساوی را ناکام گذاشتند.

آنها مانند پرسپولیس، فصل گذشته لیگ ازبکستان را با قهرمانی پشت ‌‌سر گذاشته‌اند. پاختاکور فصل گذشته با کسب ۶۹ امتیاز از ۲۶ بازی و ۷۵ گل زده، نه تنها موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، بلکه بهترین آمار را در خط حمله به ثبت رساند؛ این تیم با ۱۸ گل خورده در این مسابقات بعد از لکوموتیو تاشکند با ۱۷ گل خورده، دومین خط دفاع برتر مسابقات را نیز در اختیار داشت.

آنچه بیش از هر مسأله دیگری در آمار و ارقام تیم ازبک به چشم می‌خورد، خط حمله قدرتمندش است؛ آنها آمار بسیار خوبی در فاز تهاجمی به ثبت رسانده‌اند و در فاز تدافعی هم عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

بازیکنان تاثیرگذار ۲ تیم وحید امیری، بشار رسن، حامد لک و احسان پهلوان برای تیم ایرانی و سویونف(دروازه‌بان)، ماشاریپف، دراگان کران و ایگور سرگی‌یف در حریف ازبک هستند.

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس می‌تواند از این فرصت برای تثبیت خود به عنوان مربی‌ای نوگرا و موفق استفاده کرده و با ترکیب دقیق و تاکتیک مناسب بویژه سعی کند هافبک‌های باهوش ازبک‌ها را از کار بیندازد.

این بازی شامگاه امروز چهارشنبه ۹ مهر ساعت ۲۱:۱۵ برگزار می‌شود. پیش از این بازی هم از ساعت ۱۷ دو تیم الاهلی و النصر عربستان دیگر دیدار این مرحله را برگزار می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج