۱۰۵۰۴۵۰
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

استقلال؛ یک تیم با ۳ سرمربی

در کادرفنی جدید استقلال علاوه بر سرمربی این تیم، دو سرمربی سابق آبی‌ها هم در جمع اعضای کادرفنی حضور دارند.

خبرگزاری ایلنا: در کادرفنی جدید استقلال علاوه بر سرمربی این تیم، دو سرمربی سابق آبی‌ها هم در جمع اعضای کادرفنی حضور دارند.

محمود فکری سرمربی جدید استقلال در حالی تیمش را برای لیگ بیستم آماده می کند که پرویز مظلومی به عنوان سرپرست یا همان مدیر تیم فوتبال استقلال انتخاب شده است. پیش از آن هم عبد الصمد مرفاوی به عنوان یکی از اعضای کادرفنی این تیم معرفی شده بود که با اعلام خودش مدیرفنی استقلال است.

البته پیش از این، نصرا... عبداللهی از سمت سرپرستی به عنوان مدیرفنی انتخاب شده بود و با حضور مرفاوی در این پست، معلوم نیست که او چه سمتی خواهد داشت. با این حال و با حضور مرفاوی و مظلومی دو سرمربی پیشین استقلال در لیگ برتر، در کنار فکری حضور خواهند داشت تا سرمربی جدید آبی پوشان از تجارب آنها هم استفاده کند. با این حال، حضور این دو نفر در کنار فکری باعث شد تا به بررسی عملکرد آنها در استقلال و پس از آن بپردازیم.

مرفاوی بدون جام و دو سقوط

پس از اینکه امیر قلعه‌نویی در پایان فصل ۸۵-۱۳۸۴ به عنوان سرمربی تیم قهرمان لیگ پنجم استقلال را ترک کرد و به عنوان سرمربی تیم ملی مشغول به کار شد، مرفاوی مهاجم پیشین و گلزن استقلال و دستیار قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید این تیم برگزیده شد. استقلال مرفاوی لیگ ششم را بسیار خوب شروع و هشت پیروزی در ۱۲ هفته نخست به دست آورد ولی در ادامه نتایج ضعیفی کسب کرد و چند شکست متوالی خورد.

در بهمن ماه نیز، استقلال به دلیل تاخیر در ارسال فهرست بازیکنان به کنفدراسیون فوتبال آسیا از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ کنار گذاشته شد. با این اتفاق تغییراتی در مدیریت استقلال روی داد و علی فتح‌الله‌زاده مجدداً به عنوان مدیرعامل استقلال برگزیده شد. فتح‌الله‌زاده در حالی که چهار هفته به پایان فصل مانده بود و استقلال به دنبال نتایج خوب در میانه‌های نیم‌فصل دوم در صدر جدول قرار داشت، اعلام کرد که فصل بعد مرفاوی سرمربی نخواهد بود و زنده یاد ناصر حجازی را به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب کرد.

استقلال هم در هفته‌های پایانی نیز نتایج ضعیفی گرفت و صدر جدول و قهرمانی را از دست داد و با قرار گرفتن در رتبه چهارم به کار خود پایان داد. مرفاوی در آن فصل در ۳۱ بازی ۱۴ برد، ۱۰ تساوی و هفت باخت کسب کرد. پس از قهرمانی استقلال در لیگ هشتم، باز هم تاریخ در این تیم به نوعی تکرار شد و ا جدایی قلعه‌نویی صمد مرفاوی یک بار دیگر هدایت استقلال را در فصل ۸۹-۱۳۸۸ را بر عهده گرفت و این بار نیز در لیگ شروع خوبی داشت و استقلال حتی در میانه‌های فصل به صدر جدول نیز رسید اما با چند شکست پیاپی در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست صدر جدول را از دست داد و در ادامه راه به مقام سومی لیگ رسید.

با پایان این فصل مرفاوی و امیر رضا واعظ ‌آشتیانی مدیرعامل وقت آبی ها از استقلال کنار رفتند. مرفاوی در دوره دوم مربیگری خود در ۴۳ بازی ۲۰ برد، ۱۳ تساوی و ۱۰ باخت کسب کرد. او در خرداد ۱۳۸۹ سرمربیگری مس کرمان را بر عهده گرفت و موفق به کسب رتبه هفتم در لیگ در لیگ دهم شد و در مقابل استقلال و پرسپولیس شکست ناپذیر بود. او در مس در ۴۰ بازی ۱۳ برد، ۱۴ تساوی و ۱۳ باخت کسب کرد.

مرفاوی در لیگ دوازدهم و پس از استعفای گل‌محمدی از سرمربیگری صبای قم، هدایت این تیم را بر عهده گرفت و در ۲۸ بازی هفت برد، ۱۴ تساوی و هفت باخت کسب کرد و در پایان فصل از از این تیم جدا شد اما دوباره در نیم فصل لیگ سیزدهم مرفاوی به تیم صبا بازگشت و به رتبه نهم رسید. او در لیگ چهاردهم هم تا نیم فصل در حالی که صبا در رتبه ششم قرار داشت ولی از سمت خود استعفا داد و به پیکان پیوست.

او در این دوره در ۳۱ بازی، ۱۰ برد، ۱۰ تساوی و ۱۱ باخت را کسب کرد. با این حال او در پیکان موفق نبود و در هشت بازی، پنج تساوی و سه باخت کسب کرد تا تیمش سقوط کند. مرفاوی در فصل ۹۶-۹۵ برای سومین بار به صبا آمد و در ۳۱ بازی هشت برد، ۱۰ تساوی و ۱۳ باخت داشت و نتوانست سهمیه این تیم را در لیگ برتر حفظ کند و برای دومین بار در طول دوران مربیگری‌اش موفق به بقا نشد. او در در هفته‌های پایانی، مرفاوی به عنوان مدیرفنی نساجی انتخاب شد و حالا هم که به استقلال بازگشته است.

مظلومی؛ یک جام، یک سقوط

مظلومی هم سابقه دو دوره سرمربیگری استقلال را مانند مرفاوی در کارنامه خود دارد. این مهاجم استقلال در دهه‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۶۰ و کمک مربی استقلال در دهه‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ در لیگ دهم به جای مرفاوی هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت و دو فصل پیاپی سرمربی استقلال بود.

مظلومی با وجود اینکه یکی از بهترین تیم‌های تاریخ استقلال را در اختیار داشت، در نهایت دو مقام دومی و سومی در لیگ‌های برتر ۹۰-۱۳۸۹ و ۹۱-۱۳۹۰ کسب کرد و تنها عنوان استقلال و مظلومی در این دو فصل مقام قهرمانی جام حذفی ۹۱-۱۳۹۰ بود. او در ۹۲ بازی، ۵۱ برد، ۲۵ تساوی و ۱۶ باخت را با استقلال تجربه کرد. مظلومی پس از آن در ۲۳ بهمن ۱۳۹۱، به عنوان سرمربی آلومینیوم هرمزگان انتخاب شد و در ۹ بازی، دو برد، چهار تساوی و سه باخت را کسب کرد و آلومینیوم در نهایت به دسته اول سقوط کرد.

مظلومی در حالی که نیم فصل اول لیگ سیزدهم به اواخر خود نزدیک می‌شد، به عنوان سرمربی مس کرمان جایگزین محمود یاوری، شد و در ۱۷ بازی، چهار برد، هشت تساوی و پنج باخت به دست آورد و تیمی را به لوکا بوناچیچ داد که در نهایت سقوط کرد. مظلومی در ابتدای لیگ پانزدهم و با تصمیم بهرام افشارزاده مدیرعامل وقت استقلال به عنوان جانشین قلعه‌نویی انتخاب شد تا برای دومین بار هدایت آبی پوشان را بر عهده بگیرد.

مظلومی در این فصل در هر دو جام حذفی ۹۵-۱۳۹۴ و لیگ برتر ایران ۹۵-۱۳۹۴ مدعی قهرمانی بود اما استقلال لیگ برتر را باز هم همچون بسیاری فصل‌های گذشته تنها در هفته‌های پایانی از دست داد و به مقام سومی رسید و در فینال جام حذفی نیز در ضربات پنالتی مغلوب ذوب آهن شد. با وجود اینکه نتایج استقلال در این فصل از دو فصل قبل بسیار بهتر بود و استقلال حتی توانست بعد از دو فصل غیبت جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ را نیز کسب کند، مظلومی از سمت خود برکنار شد و جای خود را به علیرضا منصوریان داد.

او در این دوره در ۳۵ بازی ۱۶ برد، ۱۵ تساوی و چهار باخت کسب کرد.او سوم مرداد ماه سال جاری به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان شد ولی با تعویق بازی های این تیم کاری از پیش نبرد و در نهایت پیشنهاد سرپرستی استقلال را پذیرفت تا در سمتی جدید در کنار استقلال باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکری بدون جام سقوط

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به لنگ ربطی داره؟؟

      • استقلال

        به لنگی چه ربطی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج