جذب کلسیم پایین در لبنیات پرچرب
۱۰۵۲۸۸۲
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
۲۱۴۹
مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان‌شمالی گفت: مصرف لبنیات وقتی موثر است که از انواع کم چرب آن استفاده شود چرا که جذب کلسیم لبنیات پرچرب پایین تر بوده و موجب کاهش یافتن جذب کلسیم می شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان‌شمالی گفت: مصرف لبنیات وقتی موثر است که از انواع کم چرب آن استفاده شود چرا که جذب کلسیم لبنیات پرچرب پایین تر بوده و موجب کاهش یافتن جذب کلسیم می شود.

نسرین علیزاده در گفت و گویی اظهار کرد: مصرف لبنیات به خصوص شیر و ویتامین D در حفظ سلامت استخوان ها تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: ویتامین D، ویتامینی محلول در چربی است و برای افراد چاق به دلیل این که چربی بدن شان زیاد است، این ویتامین در چربی ها گیر می افتد و در نتیجه از آن استفاده بهینه نمی شود و همین مساله فرد را با کمبود ویتامین D مواجه می کند.

علیزاده اسیدهای چرب و چربی ها را در سلامت استخوان ها تاثیرگذار خواند و گفت: یکی از عوامل ابتلا به پوکی استخوان، مصرف اسیدهای چرب اشباع است.

وی ادامه داد: احتمال بروز پوکی استخوان میان افرادی که روغن های جامد گیاهی و حیوانی به مقدار زیاد مصرف می کنند، افزایش می یابد.

انتشار یافته: 3
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
19:50 - 1399/08/09
حالا که دارن خامه وکره اش رو میگیرن ،میگن کم چربش که آب خالیه بخورین.
Iran, Islamic Republic of
19:54 - 1399/08/09
کاری نداره ازفرداهمه لبنیاتی ها میزنندماست کم چرب،شیر کم چرب،حالا کدوم از ما هرروز ببریمش آزمایشگاه؟مسوولین؟چه کاره اند؟کارشناس داریم؟...خخخخخح
Iran, Islamic Republic of
21:41 - 1399/08/09
آخه اون کم چربه که فقط یه لیوان شیره و بقیه اش آب ...از کی تا حالا آب جذب کلسیم داره؟؟؟
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج