چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
۱۰۵۹۱۲۷
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۵۹۲۶
نگاهی به سریال پرادعا
«آقازاده» سریال پرخرج و پرزحمتی است؛ بازیگران ستاره و گرانقیمت را کنار جوان‌های خوش‌آتیه قرار داده، آغاز تکان‌دهنده و جسورانه‌ای دارد و ریتم داستان و سبک قصه‌گویی‌اش -به خصوص در قسمت‌های آغازین- تنه به سریال‌های پرهیجان خارجی می‌زند.
برترین‌ها - سید امین موسوی: این ذاتِ تبلیغ است که بزرگنمایی کند، توقع را بالا ببرد و همه چیز را بیش از آنچه هست نمایش دهد. کسی با این «ذات» مشکل ندارد، داستان از آنجا شروع می‌شود، که محصول نهایی شباهتی با آنچه «تبلیغ» می‌شد، نداشته باشد.
 
چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
 
وقتی سریالی «آقازاده» نام می‌گیرد، در تبلیغاتش از پرداختن به مفاسد اقتصادی، کنکاش در پرونده‌های ممنوعه و حتی ماجرای مگوی «پرستو» حرف به میان می‌آید، یعنی قرار است با اثری مواجه باشیم که -با نظارت تولیدکننده‌اش (یعنی بالاترین نهاد‌های نظام) - کلی خطوط قرمز سست و بیهوده را جابه‌جا کند و حرف تازه‌ای برای مخاطب شبکه نمایش خانگی داشته باشد. ولی آنچه در آقازاده حامد عنقا/بهرنگ توفیقی مشاهده می‌کنیم -به جرأت- فرسنگ‌ها با آنچه مدعی است، فاصله دارد؛ چرا؟
 
«آقازاده» سریال پرخرج و پرزحمتی است؛ بازیگران ستاره و گرانقیمت را کنار جوان‌های خوش‌آتیه قرار داده، بازی‌های اغلب یکدستی از این ترکیب بیرون کشیده، لوکیشن‌های متعدد و متنوعی دارد، فضا‌های جدیدی به نمایش می‌گذارد، از گرافیک تصویری قابل قبولی بهره می‌برد، آغاز تکان‌دهنده و جسورانه‌ای دارد و ریتم داستان و سبک قصه‌گویی‌اش -به خصوص در قسمت‌های آغازین- تنه به سریال‌های پرهیجان خارجی می‌زند.
 
چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
 
امتیاز‌هایی که هرچه از شروع داستان می‌گذرد، کمرنگ می‌شود: [قضاوت این نوشته تا امروز و جایی است که سریال پخش شده]*در «آقازاده»، برخلاف انتظاراتی که در ابتدا ایجاد می‌شود، همه چیز خیلی راحت و سرراست اتفاق می‌افتد، بی‌معما و پیچیدگی. حتی مفاهیم ثقیل هم ساده‌سازی شده اند؛ یک آقازاده بد علیه یک آقازاده خوب توطئه می‌کند.
 
یکی نماد شرِ مطلق است و دیگری نماد ازلی-ابدی خوب و فرشته روی زمین! ریشه همه فسادها، رشوه‌ها، رانت‌خواری‌ها، زیاده‌خواهی‌ها، کار‌های ناپسند فرهنگی، فساد اخلاقی و حتی پرستوسازی یک آقازاده بد است و بس. مفسدان هم نه اسم دارند و نه سمت. نهایتِ جسارت، چسباندن عنوان «وزیر/حاجی» به اول اسم آنهاست!
 
چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
 
حتی برای انجام این فساد‌های متعدد که فقط یک عامل هم دارد، راه‌های ساده‌ای وجود دارد. مثلا املاک و زمین‌های تصاحب‌شده به نام نزدیک‌ترین افراد می‌شود که با یک سرچ ساده هم می‌شود دوسیه‌شان را بیرون کشید. برای کشف این همه فساد مجتمع، کافی است پراید سوار شوی و پدر خوب و سالمی داشته باشی، پرینت معاملات را از گمرک بگیری و... به همین سادگی و خوشمزگی!
 
این نگاه تخت به آنچه این روز‌ها اطراف ما و سایت‌های خبری را پر کرده، حق‌مطلب را در مورد خود قوه قضاییه و داستان‌هایی که از کنار دادگاه‌ها و کشف شبکه‌های پیچیده فساد می‌شنویم ادا نمی‌کند. اصلا با این شکل نمایش فساد و راه‌های عملی مبارزه با آن، این سریال چه تفاوتی با سریال‌های پروپاگاندای سیما دارد؟ چرا شبکه سه برای پخش آن پیشقدم نمی‌شود و جای بازپخش‌های سریال‌های هزارباره، «آقازاده» استاندارد و مناسب را پخش نمی‌کند؟ چه کاری است این داستان ساده، سرراست و مطابق‌انتظار در شبکه نمایش خانگی محدود شود؟
 
چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
 
آقازاده برخلاف تدوین متفاوتش و تبلیغات پرطمطراقش، به شدت وابسته به کلیشه‌هاست؛ هنوز صفا و صمیمیت در خانه حوض‌دار خلاصه می‌شود که خانمِ خانه با چادر گل‌منگلی برای مرد خانه چای بیاورد و با یک لبخند کشدار از خلوت پسرش دنبال «کی دل پسر منو برده که حافظ میخونه این وقت شب» بگردد و آقای خانه هم گل شمعدانی‌ها را آب بدهد و سجاده‌نشین باوقاری باشد. کاخ‌های سفید (!) عظیم هم برای فاسدان ظاهرالصلاحی است که دم به دم با دخترکان می‌گردند و شب به شب مواد می‌زنند و راه به راه سیگار می‌کشند.
 
چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
 
خانه‌های نقلیِ «رونق اگر نیست صفا هست» برای مردان نیک روزگار که لبخند ملیح از گوشه لبشان خشک نمی‌شود. عصبانیت و عربده کشیدن کار آدم‌های شیطان‌صفت است و فرشته‌ها اگر دادی هم می‌زنند، اشک گوشه چشمانشان لب‌پر می‌زند و باید از این «آزمون الهی» سربلند بیرون بیایند و مراتب کمال را طی کنند!   
 
نخندید؛ داستان به همین نخ‌نمایی است که در عنبیه چشم مخاطب تحلیل شود و مغز را خسته نکند. در آقازاده برخلاف مختارنامه، خبری از تزویر نیست که: «امروز می‌خواهم به مصاف تزویر بروم که بدترین آفت دین است. تزویر با لباس دیانت و تقوی به میدان می‌آید. تزویر سکه‌ای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است. عوام خدایش را می‌بینند و اهل معرفت ابلیسش؛ و چه خون دل‌ها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه‌خوان و به ظاهر متدین...» همه روراست بدِ بدند یا خوبِ خوب.اینکه مفسد اقتصادی، حسینیه ساخته یا هزینه فلان جشنواره داخلی را داده و همین الان هم ظاهرش با خیلی‌های دیگر مو نمی‌زند، برای دنیای ماست نه دنیایی که عنقا/توفیقی در آن زندگی می‌کنند.
 
چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
 
آقازاده قصه بزرگ و پر جزئیاتی ندارد و این مشکل را با بهم‌ریختگی روایی و زمانی -در قسمت‌های ابتدایی- جبران می‌کند، ولی وقتی دست قصه‌گو برای پرش‌های زمانی به مرور بسته می‌شود، وقتی مخاطب دیگر از روند این پرش‌ها هم غافلگیر نمی‌شود، داستانک‌ها جدیت‌شان را از دست می‌دهند؛ مثلا باز شدن دهان یکی از شخصیت‌های اصلی داستان و بیان برخی حرف‌های معرفتی، ۲ قسمت طول می‌کشد و ریتم داستان در حد سریال‌های نازل تلویزیونی افت می‌کند.از سویی، مخاطب این قصه لاغر و کم‌شاخ‌وبرگ، معمولی‌ترین بیننده فرض شده که باید برایش همه چیز را شرح داد؛ هر ابهامی در کمتر از یک قسمت به جواب می‌رسد تا نکند نخ ماجرای اصلی از دست مخاطب سهل‌بین رها شود.
 
چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
 
برای هر اتفاقی یک دیالوگ نوشته شده که نکند ریزه‌کاری‌ای از چشم بیننده بیفتد. نکند قضیه سوختن دست با شمع از شدت عاشقیت را نفهمد، نکند کلاه‌گیس بازیگر اصلی را ندیده باشد، نکند نوشته روی آینه را نخوانده باشد، نکند نفهمد یک مفسد اقتصادی چقدر آدم بد و بی‌اخلاقی است! در این سبک بیان، جز خوش آب و رنگ کردن تصویر با بازیگران و رقص نورها، به چیز دیگری مثل کاشت ابهام و برداشت تعلیق چه نیازی است؟  
 
حضور آن همه ستاره در پوستر‌ها و تبلیغات آقازاده، از امین حیایی روی بورس گرفته تا نیکی کریمی و امین تارخ و لعیا زنگنه و جمشید هاشم‌پور سریال را به اثری باشکوه تبدیل نکرده. اغلب نه نقش‌شان از تیپ جلوتر می‌رود و نه فرصتی برای عرض‌اندام و نمایش توانایی‌شان دارند. جز امیر آقایی که توانسته کم و بیش کاراکتر مورد نظر را بباوراند و به نظر می‌رسد همچنان روی موج محبوبیتی فزاینده بین مخاطبان حرکت می‌کند، کدام صحنه بازی حیایی در این سریال به یاد می‌ماند؟
 
چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
 
حتی تارخ این سریال چه فرقی با تارخ «جراحت» و «رهایم مکن» دارد؟ از نیکی کریمی جز ویلون‌نوازی آن هم با دست گرفتن غلط آرشه چیزی نگوییم. اما هاشم‌پور چه بازی متفاوتی به نمایش گذاشته؟ حتی حامد سریال آقازاده چه تفاوتی -از نظر بازی و کاراکتر- با حامد سریال پدر کرده؟
 
چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
 
سریالی که دست‌هایش در شکستن خط قرمز‌ها خالی است باید به چی بسنده کند؟ لابد به کاسه آشی و شکلاتی یا تک‌دیالوگ‌هایی که می‌گویند سانسور شده و یکی-دو اشاره لفافه‌پیچ به چند واقعه مشهور در سال‌های اخیر. کاری که در سریال نازل «صفر بیست و یک» صریح‌تر انجام شد و آنچنان آش دهن‌سوزی هم از آب درنیامد و از شبکه سه خودمان بی‌سانسور پخش شد! (کسی هم انتظار ندارد ماجرای قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران در تلویزیون به تصویر دربیاید، وگرنه آن هم نکته ممیزی‌داری نیست.)
 
چرا «آقازاده» ببینیم؟ برای کدام داستان تازه؟ کدام تفاوت؟
 
با مرور حرف‌های گفته شده و نمایش تصویر‌های دیده شده، منِ مخاطب برای کدام روایت نادیده و ناشنیده‌ای باید هزینه خرید حجم و اشتراک را به جان بخرم و «آقازاده» ببینم؟ کدام تفاوت معنادار؟ کدام داستان شگفت؟ کدام ماندگاری؟
انتشار یافته: 75
در انتظار بررسی:13
Iran, Islamic Republic of
11:53 - 1399/08/27
جالبه اون اقایی که دنبال فساد میگرده با یدونه گوشیو یدونه پراید زندگی میکنهدرصورتی که زندگی امثال اینارو دیدیم اصلا هم اینجوری نیست!
پاسخ ها
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
اصلا چجوری شغل به این مهمی تو جوونی بهش دادن خودش یعنی پارتی بازی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
پول ساخت این سریال آشغالا از کجا میاد؟ خود اینا رو پیگیری کنن یه سوژه جالبتره و فساد رو برملا میکنه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
تابلو معلوم هست سریال به مذاق نویسنده خوش نیامدا
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
سریال تابلو داره از قوه قضایی و آقای رییسی حمایت میکنه. یعنی میگکه درسته یه عده بد هستن ولی آدمای خوبی وجود دارن و ریشه اون بدا رو میمنن. باشه تو راست میگی. ما هم ببعی هستیم و باور میکنیم. این همه فساد تو مملکته. اون آدما خوبا رو به ما هم نشون بده
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
من موندم چرا هیچوقت سریال دل و مانکنو نقد نکردن!! با اینکه مانکن تو سبک خودش بدم نبود ولی دل فاجعه بود
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
جالبه در سریال پدر دختری رو نشون دادن که متحول شد و حالا هم مانلی.. فقط نمیدون چرا در دنیای واقعی از این مردهای متحول کننده
نیست که سرانجام ریحانه پارسا شد این
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
کاربر ۱۴.۳۳ ربطی نداره به خوش اومدن.نویسنده این متن یه نقد کامل تا به اینجا نوشته و حتی تعریفم کرد گفت قسمتای آغازین خیلی ام خوب بوده.ولی‌خداوکیلی ام چیز خاصی تا اینجا نداشته این سریال که بگی واااای خدای من هرچی زودتر قسمت بعدیشم بیاد.فقط یه پول اضافه یا حجم اضافه و وقت زیاد داشته باشی بزاری کنار این سریال و ببینی اونم اگه وسطش با گوشیت ور نری
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
یاد اخراجی های 1 بخیر هرکس رفت پشت جبهه یه عکس یادگاری گرفت الان کاخ نشین شده تو پول و ثروت غلط میزنه
Iran, Islamic Republic of
11:54 - 1399/08/27
کلا ایده کارگردان این بوده: چهارتا داستان تو اینترنت خونده گفته بذار از روش سریال بسازم !
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
سریال خیلی خوبیه اگه شما میتونید بهترشو بسازید
سجی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
...یه پولیم در یارم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
وقتی این همه پول صرف ساخت سریال و ستاره هاش شده، معلومه که یه عده هم نفعشون اینه که بیان برای سریال به به کنن و بنویسن خیلی خوب بود. شما هم سر همون سفره ای عزیزم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
:/واقعا چجوری میشینن این سریال ها رو میبینن بعد تازه میشینن با افتضاحات قبلی مقایسه ام میکنن ،این کشور هر لحظش عجایب هفتگانه ست
ر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
در پاسخ به جمله آخر نويسنده بايد بگم كه كسي مجبورت نكرده براي اشتراك بخري و دانلود كني.
Iran, Islamic Republic of
11:56 - 1399/08/27
حالا شما ها چتونه؟! خب نبینید... مگه هر چی شما نپسندید دیگه اَخ وپیفه... عبدلی با تحلیل های مسخره اش کم بود یکی دیگه هم اضافه شد به وبسایت وزین و بی طرف و پرطرفدار برترین ها... اتفاقاً این کلمه پر ادعا که بالا نوشتید رو در وصف خودتون خیلی صدق میکنه... چاپ کن
پاسخ ها
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
.كاملا با نظر شما موافقم بنظرم منتقد كاملا بي انصافانه به سريال برخورد كرده و اون رو به نوعي چشم بسته كوبيده و شخم زده و عصبانيت در تيتر اون كاملا پيداست
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
چرا بهتون برخورده؟ فقط باید ازتون تعریف بشه؟ این همه پول دارین سریال میسازین. اونوقت تاقت انتقاد رو ندارین
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
به شدت متنفرم از این مزخرفات که خب نبین نرو نخور نگو.....
Iran, Islamic Republic of
11:57 - 1399/08/27
سوالی که دارم اینه که یه ادم امنیتی نباید گوشی شخصی و کاریش جدا باشه که شنود نذارن توش؟و اینکه آیا نباید یه گوشی ساده داشته باشه برای مکالمات؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
و ایا نباید قدر یک نخود مغز داشته باشه در مورد همسر آیندش تحقیق کنه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
دو صفر بیست و چهار دو ساعته دارم به کامنتت میخندم
Iran, Islamic Republic of
12:00 - 1399/08/27
آقازاده جزو ضعیف ترین کارها از نظر محتوا و قصه و فیلمنامه هست
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
نه بابا
Iran, Islamic Republic of
12:04 - 1399/08/27
نکبت زاده ها این را بدانید کسی از دست قانون طبیعت نتونسته فرار کنه دونه به دونه تونه به ذلت وخواری خواهید مرد
پاسخ ها
مبینا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
همچین قانونی تو طبیعت نیست
خودم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
به همین خیال باش. اونی که توی نکبت میمیره، ما مردمیم
Iran, Islamic Republic of
12:09 - 1399/08/27
خیلیم سریال خوب و خوش ساختیه
تا چشات در بیاد
ما طرفدارشیم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
لایک داری...
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
سریال ندیدی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
قربون تو ک دیدی
تو برو هرچی دوس داری ببین مارو ول کن
اصن ما سریال ندیده
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
من سریالو. مقایسه نکردم
سریال در مقایسه با موضوع خودش خوش ساخته
وگرنه من سریالای خارجی هم نگا میکنم
Iran, Islamic Republic of
12:14 - 1399/08/27
درود برشما، عالی بود این نوشته! من کلا ۳قسمت دیدم و بقیش رو ندیدم چون واقعا چیز خاصی که من مخاطب عام ازش بی خبر باشم در قصه وجود نداشت
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
آفرین دقیقاً اخبار بخونی جذاب تره تا این سریال
Iran, Islamic Republic of
12:18 - 1399/08/27
من که بیشتر از 5 قسمت ندیدم و به نظرم ارزش پول و وقتم بیشتره. واقعا آش دهن سوزی نیست!!!
Iran, Islamic Republic of
12:21 - 1399/08/27
وقتی به نقد فیلمی پرداخته میشود حتما به بعضی ها برخورده خخخخ
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
لایک
Iran, Islamic Republic of
12:31 - 1399/08/27
موافقم به شدت
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
وقتی من نظر میدم چاپ نمیشه علتش چیه
Iran, Islamic Republic of
12:42 - 1399/08/27
عزیزم بالاخره یک سفره ای پهن شده ....
انصافا تو بودی بخاطر نداشتن قصۀ درست و حسابی از کنار چنین پروژۀ نون و آب داری میگذشتی؟!
واسه اینا قصه کیلو چنده؟ مخاطب کیه؟ عشق است پروژه های تپل مپل!!
پاسخ ها
سجی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
دقیقا
Germany
12:53 - 1399/08/27
اینم سعی کرد ماله ای رو ماله کشی های پیشین کند دیگه ...
بالاخره ی سفره ای پهنه آقای عنقا هم دور همین سفره سهمش رو بر داشته ...

هر کی سهمی داره
4%میگیرن !
96% پس میدن !
Iran, Islamic Republic of
13:05 - 1399/08/27
بهترین سریالی ک دیدم .عشق من امیر آقایی خداییش بازیگره
Iran, Islamic Republic of
13:22 - 1399/08/27
بنظرم با توجه به مشكلات سانسور و سختي هاي ساخت سريال ، اين سريال جنبه هاي مثبتش بيشتر از جنبه هاي منفي اونه (ضعف سريال در فيلم برداري و بازي تعدادي از بازيگران آن از جمله بازيگر نقش حامد و همكارانش هست) و (نقطه قوتش كارگرداني فيلم نامه و بازي تعدادي از بازيگرانش از جمعه بازيگر نقش نيما و راضيه)
منتقد با تيتر سريال پرادعا نظر خاص و با طرفانه خودش رو داده و كاملا بي انصافانه به سريال برخورد كرده
Iran, Islamic Republic of
13:28 - 1399/08/27
چیکار کنیم؟ نسازیم؟ باید ساخته بشه که ایرادها برطرف بشه. چرا باید سینمای ایران با اونور مقایسع بشه مگه شرایط اونور با اینور یکیه؟ ما هم نگاه میکنیم و استقبال میکنیم تا این راه ادامه پیدا کنه تا ضعف ها برطرف بشه
Iran, Islamic Republic of
13:49 - 1399/08/27
بسیار سریال زیبایی هست واقعا تشکر میکنم از کارگردان و عوامل
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
تشکر کن
Iran, Islamic Republic of
13:59 - 1399/08/27
به نظرم سریال قابل قبولیه. حالا اگه انتظار دارید در حد سریالهای نتفیلیکس باشه نیست اما برای ایران همین که سریال تا قسمت ۲۱ همچنان همراهت کنه خیلیم خوبه. البته اشکالاتی هم بهش وارده
Iran, Islamic Republic of
14:13 - 1399/08/27
خیلی راحت داره همه رو تبرئه میکنه که چقدر زحمتکش و دلسوز داریم و تازه اگه فیلمی ازشون دیدین بدونید پاپووشه و قضاوت نکنید . اون وسط یه آدم خیلی بد هست که اونم از عقده بچگیشه که افتاده تو این راه
Iran, Islamic Republic of
14:24 - 1399/08/27
از بس سریالهای تلویزیون آبکیه این جا میگیم این سریال بهتره البته داستان درسته ولی زندگی حامد مدل زندگی مادربزرگ منه زمانیکه جوون بود الان ۸۰ سالشه خونه حامد مشابهش تو شوش و دروازه دولاب تهران به سختی پیدا میشه وکلنگیه در ضمن خواستن قهرمان و ضد قهرمان سازی از یک مدل اقازاده ها بشه فیلم اشکالاتی داره ولی در کل بد نیست نباید توقع زیادی داشت
Iran, Islamic Republic of
14:48 - 1399/08/27
مطلبتون عالی بود. ممنون.
اتفاقا به نظر من سریال آقازاده برخلاف چیزی که در ظاهر تبلیغ میکنن، خواسته نظر مردم رو نسبت به آقازاده بهتر کنه. ازونجایی که جو عمومی تو سالهای اخیر علیه این قشر شده، جناب نویسنده و کارگردان سعی کردن اثبات کنن که اگه یه تعداد اندکی از آقازاده ها بدن، ازون طرف آقازاده ی خیلی خیلی خوب هم داریم!!!؟
Iran, Islamic Republic of
15:19 - 1399/08/27
آيا از دل بهتر نيست؟ از مانكن بهتر نيست؟ از عاشقانه بهتر نيست؟
قطعا بهتره. نقد بهش وارده اما ارزش ديدن داره.
ببينيد.
آقاي امين موسوي بنظرم نقد نكرده سليقه اش رو گفته و محترمه. اما ايشون رو نميشه منتقد خطاب كرد. ايشون هنوز خيلي جاي كار دارن
Iran, Islamic Republic of
15:54 - 1399/08/27
به نظرم از خیلی سریال های خانگی پخش شده بهتر بوده، یه جورایی عادت کردیم همیشه از همه چی ایراد بگیریم و بکوبیم. به شخصه تابه حال رضایتی نقدکنندگان ندیدم .مطمئنا سطح فیلم های ما قابل مقایسه با فیلم های خارجی نیست پس کمی منصفانه باید برخورد کرد و به جای تخریب و استفاده از این لحن می بایست پیشنهادات سازنده داد
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
خب کسی که سلیقه اش اینه که میشینه از این سریالای آبکی نگاه میکنه و خوشش میاد که دیگه ایراد نمیگیره. اونی هم که خوشش نمیاد نگاه نمیکنه اصلا تا بخواد انتقادی داشته باشه. اما یه مطلب مثبت از منتقدهای سینما خوندین؟ یا از کسانی که فیلم و سریال رو حرفه ای میبینن و فقط سریالهای خاله زنکی تی وی خودمون رو دنبال نمیکنن؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
16:14
آفرین بهترین جواب بود
Iran, Islamic Republic of
16:08 - 1399/08/27
اینو موسسه اوج ساخته که شبکه افق هم دست اونه پس کاملا سریال سیاسی و فریب آمیزی هست نمیگید بمونید آخرش ببنید چجوری جمش میکنن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
خیلی خوب تحلیل کردی... موسسه اوج ساخته که افق هم دست اونه!..خخخخ...... شماها هم نونتون توی اینه که هر فیلمی اوج ساخت یا هر جای دیگه که باهاش مشکل داشتید همه‌ی زورتون میزنید که بکوبین فیلمو....... سازمان اوج هم به بیننده هایی مثل توو و امثال توووووو احتیاج نداره با این تحلیل های مسخره اتون
Iran, Islamic Republic of
16:47 - 1399/08/27
اين حامد نماد اقازادگي، استخدام، پست مهم و امنيتي، ارتباط غيركاري از طريق پدر با رئيس و مسئولش، خوب همش پارتي بازي ميخواد
Iran, Islamic Republic of
16:54 - 1399/08/27
خوندن این صحبتها از صدتا سریال جالبتره ادامه بدید لطفا
United Kingdom
18:05 - 1399/08/27
سریال مزخرف، کاملا معلومه به سفارش نهاد خاصی ساخته شده، که مثلا بگه کلی آقازاده خوبم داریم!!!!
Iran, Islamic Republic of
20:46 - 1399/08/27
البته باید گفت که اگه کسی بخواهد سریالی مثل گاندو بسازد و زیاد به پر و پای بزرگان بپیچد و اصل فساد موجود و خیلی خط قرمزهای دیگه رو نشون بده هیچ وقت اجازه پخش نمی گرفت...دیدید سریال گاندو خواست بخش کوچکی از خیانتها و فسادها رو نشون بده چه هیاهویی به پا شد و حتی تا تحریم صدا و سیما پیش رفت؟؟ پس نه اینکه نشه چنین فیلمی ساخت بلکه اجازه و جراتش نیست
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
آخی دلم به حال صدا و سیما سوخت .. چقدر مظلومه واقعا
Iran, Islamic Republic of
20:46 - 1399/08/27
بعد از دیدن یک قسمت دیگه نگاه نکردم. خداروشکر.
Iran, Islamic Republic of
22:37 - 1399/08/27
چون در قرنطینه هستیم و بیکاریم. تی وی هم هیچی نداره فیلمهای سینمایی خارجی هم با سانسور لطفی نداره ،بدون سانسور هم دیگه خیلی لطف داره.حوصله کتاب خوندن هم نداریم.هفته ای ۴۵ دقیقه وقتمون رو میذاریم واسه آقازاده تا شاید بالاخره باورمون بشه که سپاهی و اطلاعاتی خیلی ساده زیسته و پراید سوار میشه.
Iran, Islamic Republic of
00:46 - 1399/08/28
برترین ها تو الان مشکلت چیه دقیقا؟!که اینجوری زوم کردی رو آقازاده...
Qatar
01:09 - 1399/08/28
هرچی باشه از سریال های بی مفهوم و مزخرفی مثل دل و امثال اون بهتره
Iran, Islamic Republic of
08:53 - 1399/08/28
خوبی این سریال اینه که قشنگ فساد رو نشون میده که چطور آقا زاده ها پول امسال ما رو میخورن به راحتی
Iran, Islamic Republic of
08:55 - 1399/08/28
بهتره ببنید شاید جالب نباشه ولی فساد آقا زاده ها رو خوب نشون میده که ما ببینیم با پول های ما چیکار میکنن
United Arab Emirates
11:13 - 1399/08/28
هنوز متوجه نیستید امثار این سریال ها و ... مهره مافیا هستن که دزدی و فساد رو به صورت طنز و ... طبیعی جلوه بدن.. #عادی_سازی_فساد
Iran, Islamic Republic of
13:38 - 1399/08/28
فیلمها سریالها همش شده دیالوگ محور حرف حرف حرف حالا با عصبانیت یا شوخی یاغصه ، بازیگر یکی ازین سه تارو باید دربیاره، بسه دیگه حال خودتون ازین سبک بهم نمیخوره ، خط داستانی فیلم و سریالها عین یه پازله که نمیتونن جمعش کنن، حالا چهارتا تیکه و متلک به اوضاع انداخت خب که چی؟ سریع همه کف میکنن دوتا شایعه سانسور هم میندازن تنگش که بگن خیلی شاخه ، مرسی
Iran, Islamic Republic of
00:19 - 1399/08/29
برین بابا شما ها هم با این سریال های صد من یه غازتون. کل سریال های شبکه نمایش خانگی (البته به جز قهوه تلخ و شهرزاد) رو جمع کنی یه قسمت بریکینگ بد نمیشه. شما برین سریال های خارجی رو ببینین. اونقدر ظرافت تو اتفاق های داستان و فیلمنامه هست و ریتم سریال اونقدر جذاب هست که کل سریالو شاید تو یه هفته ببینی تموم کنی.
بهترینشون هم بریکینگ بد هست که دیگه مثلش نمیاد. بعد از اون هم سریال های درجه یکی مثل همین سرقت پول و فرار از زندان و شرلوک و خانه پوشالی و ... .
Iran, Islamic Republic of
07:45 - 1399/09/03
سریال بدی نیست ولی خب واقعا دیگه اینکه یکی مثبت صد در صده تو خونه نقلی پایین شهر با زندگی متوسط و یکی منفی صد در صده تو کاخ آنچنانی و ... واقعا دروغ و کلیشه محضه. بعدم یه الف بچه رو کی بهش صلاحیت داده که بره ته و توی آقازاده هارو در بیاره؟؟ خب اونم با رانت و رابطه اومده پست گرفته دیگه
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج