جاباما
۱۰۷۰۲۷۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش ایران به انفجار نفتکش در دریای سرخ

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به حادثه انفجار و آتش سوزی یک نفتکش در دریای سرخ، گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه تحرک و اقدام تخریبی علیه امنیت و سلامت دریانوردی و آزادی تجارت بین‌المللی را مردود می‌شمارد.

خبرگزاری فارس: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سوالی در خصوص حادثه انفجار و آتش سوزی یک نفتکش در دریای سرخ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه تحرک و اقدام تخریبی علیه امنیت و سلامت دریانوردی و آزادی تجارت بین‌المللی را مردود می‌شمارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران بر حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای، ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مساعی خود را در تقویت همکاری‌ها در خصوص تامین امنیت دریانوردی، مبارزه با دزدان دریایی و مقابله با تجارت مواد ممنوعه برای نیل به امنیت پایدار منطقه‌ای افزایش دهند.

در نخستین ساعات از بامداد روز دوشنبه (۱۴ دسامبر)، حمله‌ای به کشتی حامل سوخت متعلق به یک شرکت انگلیسی با پرچم عربستان سعودی در بندر جده رخ داد که بر اثر انفجار ناشی از آن به یکی از مخازن این نفتکش آسیب وارد شد. تلویزیون عربستان سعودی نیز در این زمینه اعلام کرد که یک کشتی حامل سوخت در بندر جده این کشور هدف حمله یک قایق بمبگذاری شده قرار گرفته است.

وزارت انرژی عربستان سعودی نیز خبر حمله به یک نفتکش در بندر جده را تایید کرد و در عین حال اعلام کرد که این حادثه تلفات جانی یا مالی نداشته است.

منابع خبری نیز از تعطیلی بندر جده عربستان سعودی به دنبال حمله به یک نفتکش در این بندر خبر دادند. سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) هم اعلام کرد که بندر جده عربستان که بزرگترین بندر این کشور است، پس از انفجار نفتکش انگلیسی بسته شد.

گفتنی است انفجار این نفتکش با محکومیت چند کشور و مقام عربی و اسلامی همراه بود و مصر، امارات، لبنان، پاکستان و جیبوتی و چند مقام و نهاد عربی دیگر این اقدام را محکوم کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج