۱۰۷۲۰۲۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بازگشت المپیکی‌ها شرایط خاصی می‌خواهد

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران ما پارسال سهمیه‌های المپیکی خوبی را بدست آوردند، اما با توجه به وقفه ناشی از پاندمی کرونا بازگشت آنان را به شرایط اولیه فرآیند خاص خود را می‌طلبد. ما با تامین بودجه لازم زمینه حضور مقتدرانه کاروان ورزش ایران را فراهم می‌کنیم.

خبرگزاری ایرنا: وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران ما پارسال سهمیه‌های المپیکی خوبی را بدست آوردند اما با توجه به وقفه‌ ناشی از پاندمی کرونا بازگشت آنان را به شرایط اولیه فرآیند خاص خود را می‌طلبد. ما با تامین بودجه لازم زمینه حضور مقتدرانه کاروان ورزش ایران را فراهم می‌کنیم.

مسعود سلطانی‌فر در جلسه وبیناری با مدیران کل استانی که پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور معاونین این وزارتخانه برگزار شد، از تلاش مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: تلاش مجموعه نظام، با محوریت ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهوری و هدایت مقام معظم رهبری معطوف به حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه به اقشار آسیب پذیر در زمان شیوع ویروس کوید ۱۹ است.

وی ادامه داد: دولت نیز با توجه به منابع موجود، تلاش می‌کند تا با حمایت از اقشار آسیب پذیر، این دوران حساس با حل مشکلات مختلف سپری شود و رییس جمهوری نیز در این بین با حساسیت ویژه‌ای مسایل مختلف را دنبال می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت دولت در ماه‌های پایانی، اهمیت استمرار در اجرای طرح‌های ورزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: همه دست اندرکاران باید همچنان با جدیت به تلاش خود در راستای تحقق اهداف بخش ورزش و جوانان حرکت کنند تا مسوولیت خود را با کارنامه بهتری به عنوان سوابق دوران خدمت به پایان برسانند.

سلطانی‌فر اهمیت تکمیل پروژه‌های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه باید پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بیشتر و پروژه‌های اولویت‌دار برای جامعه ورزش مورد توجه و تمرکز بیشتری قرار گیرند و از طرفی طرح‌های ورزشی در ابعاد قهرمانی، همگانی، روستایی و بانوان با قدرت اجرا شود.

او با تاکید بر رفع مشکلات برخی از استان‌ها در حوزه جوانان با همگرایی داخلی اظهار داشت: برخی مسائل مطرح شده در وزارتخانه با جلسات معاونین با یکدیگر قابل حل است و برخی هم نیاز به تعامل با دیگر دستگاه‌ها دارد که باید این تعامل و هم افزایی ها به وجود آید.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برای ایجاد فرصت بیشتر و بهتر برای استان‌ها از این پس در جلسات شورای معاونین، هر هفته امکان حضور آنلاین یک مدیرکل استانی بوجود می‌اید تا مسائل بصورت گسترده مطرح و راهکارهای بهتر برای رفع موانع ارائه شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار دادن فعالیت‌های ورزش کشور گفت: در این راستا دولت تسهیلاتی را برای بخش خصوصی ورزش که متحمل ضرر و زیان شدند به وجود آورده است که باید مورد حمایت قرار گیرد، چرا که بخش خصوصی در ورزش زمینه اشتغال‌زایی و سرمایه گذاری‌های بسیاری را به وجود آورده است.

سلطانی‌فر در بخشی از صحبت‌هایش، پایان دوران کرونا را نامعلوم دانست و به تلاش گسترده دولت برای تهیه واکسن این ویروس اشاره کرد و گفت: در دولت با تاکید جدی و مستمر رییس جمهوری همه بخش‌ها مشغول هستند تا بهترین و مطمئن‌ترین منبع برای واکسن مردم فراهم شود.

وی رویداد المپیک را بزرگترین آوردگاه ورزش قهرمانی دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: اگر چه المپیک توکیو با یک سال تاخیر برگزار می‌شود اما کمیته بین‌المللی المپیک و دولت ژاپن تلاش حداکثری برای برگزاری این رویداد به کار بسته‌اند.

او ادامه داد: آنچه مسلم است ورزشکاران کشورمان سال گذشته سهمیه‌های خوبی را برای حضور در المپیک بدست آوردند و در آن مقطع آمادگی بسیار خوبی برای حضور قدرتمندانه در بازی‌ها داشتند اما با وقفه‌ای که بدلیل پاندمی کرونا رخ داد بازگشت ان‌ها به شرایط اولیه، فرآیند خاص خود را می‌طلبد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دراین شرایط فدراسیون‌ها وارد فاز برنامه ریزی و اجرا برای برگزاری اردو و مسابقات شده‌اند تا زمینه حضور مقتدرانه ورزشکاران را برای المپیک ۲۰۲۰ فراهم کنند و برای تحقق این هدف ادارات کل استانی نیز باید حمایت لازم را از ورزشکارانی که کسب سهمیه کردند یا در آستانه کسب سهمیه قرار دارند، انجام دهند.

سلطانی‌فر یکی از اتفاقات خوب ورزش کشور را تصویب قانون ورزش در مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: این اتفاق با پیگیری‌های مجدانه بین مجلس، دولت و شورای نگهبان همراه شد و با برگزاری جلسات متعدد قانون ورزش پس از ۴۹ سال ضمن بازنگری و به روز رسانی، به صورت جامع ابلاغ شد که این قانون به عنوان سند بالادستی مبنای اقدامات و شکل گیری برنامه‌های پنج ساله و قوانین بودجه خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تصویب این قانون در این دوره اقدام مهمی بود، اظهار داشت: با تصویب قانون وزارت ورزش و جوانان وظایف اصلی، نحوه تعاملات با دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها تبیین و تفسیر شده و مشکلاتی که در حیطه اختیارات و وظایف و ماموریت‌ها وجود داشت مرتفع شد.

سلطانی‌فر احداث خانه‌های ورزش روستایی و زمین‌های چمن مینی فوتبال را که از سه سال پیش در وزارت ورزش و جوانان آغاز شده بسیار مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به کمبود زیر ساخت‌های ورزشی در نقاط محروم و مرزی، بهترین راه حل را احداث زمین‌های چمن مصنوعی مینی فوتبال و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی دانست.

وی با موثر خواندن توسعه زمین‌های چمن مینی فوتبال برای گسترش ورزش در بخش‌های مختلف کشور این مهم را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: تا پایان سال جاری یا نهایتا اردیبهشت ماه سال آینده تعداد زمین‌های مینی فوتبال را به مرز ۲ هزار در کشور می‌رسانیم و خوشحالیم که در مناطق روستایی و کوچک زمینه مناسبی برای ورزش کردن مردم به وجود آمده است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه تعداد خانه‌های ورزش روستایی تا پایان امسال به ۶۱۵۰ می رسد توضیح داد که این اماکن کانون خوبی برای توسعه ورزش روستاییان محسوب می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اعلام این مطلب که در فصل بودجه ۱۴۰۰ هستیم گفت: با توجه به اینکه سال آینده بازی‌های المپیک و پارالمپیک برگزار می‌شود با تامین بودجه لازم زمینه حضور مقتدرانه کاروان ورزش ایران را فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اهتمام ویژه مدیران کل استان‌ها جهت رفع مشکلات ایثارگران بیان کرد ابن عزیزان باید تمامی نیازهایشان مورد توجه قرار گرفته و در رفع آن ها تلاش شایسته صورت گیرد.

سلطانی‌فر همچنین بهره‌مندی از پتانسیل نیروهای جوان در بدنه مدیریتی، تصمیم سازی و برنامه ریزی در بدنه ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: تغییر نسل مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان به خوبی انجام شده و بازخورد مثبتی را به دنبال داشته که امیدوارم استمرار یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج