جاباما
۱۰۷۲۱۲۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رهایی از چوبه دار پس از ۸ سال

رئیس دادگستری شهرستان سردشت آذربایجان غربی گفت: با تلاش مسئولان قضایی، معتمدین محلی و اعضای شورای حل اختلاف، رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قتل اخذ شد و محکوم به قصاص از مجازات اعدام رهایی یافت.

خبرگزاری فارس: میر کشاورزی اظهار داشت: با تلاش مسوولان قضایی، معتمدین محلی و اعضای شورای حل اختلاف، رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قتل اخذ شد و محکوم به قصاص از مجازات اعدام رهایی یافت.

وی ادامه داد: در راستای عمل به رسالت ذاتی شوراهای حل اختلاف در حل‌وفصل دعاوی و اختلافات از طریق برقراری صلح و سازش به‌ویژه در پرونده‌های مهمی همچون پرونده‌های مربوط به قتل عمد، اعضای شورای حل اختلاف در این حوزه قضایی موفق به اخذ رضایت از اولیای دم پرونده قتل عمد شدند و موجب بازگشت دوباره محکوم‌علیه به زندگی شدند.

رئیس دادگستری شهرستان سردشت تصریح کرد: در پی وقوع یک فقره قتل عمد در جریان یک نزاع دسته‌جمعی در سال ۹۱ و صدور حکم قصاص توسط مراجع قضایی، پرونده محکوم‌علیه برای انجام اقدامات صلحی و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم به شعبه سوم شورای حل اختلاف شهر سردشت ارجاع شد تا اقدامات سازشی در سایه حمایت مسئولان قضایی توسط اعضای شورای حل اختلاف در این حوزه قضایی آغاز شود.

کشاورزی بیان کرد: خوشبختانه پس از یک سال تلاش و پیگیری مجدّانه اعضای شورای حل اختلاف و تشکیل جلسات متعدد صلحی و استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدین محلی، اولیای دم این پرونده رضایت بی‌قیدوشرط خویش را اعلام و زمینه رهایی محکوم‌علیه از مجازات اعدام را پس از هشت سال تحمل حبس فراهم کردند.

رئیس دادگستری شهرستان سردشت در ادامه ضمن ارج نهادن به عمل خداپسندانه اولیای دم این پرونده در گذشتن از حق خویش و عفو و گذشت محکوم‌علیه خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در قرآن کریم و احادیث نیز اشاره شده است گذشت خصلت انسان‌های بزرگ است و بی‌شک نجات جان یک انسان و حیات دوباره بخشیدن به وی نیز عملی خداپسندانه و شایسته اجر معنوی و پاداش اخروی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج