۱۰۷۵۸۶۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

کیفیت هوای تبریز برای همه، ناسالم شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش میزان آلاینده‌های هوای تبریز طی ساعات اخیر، گفت: هم اکنون کیفیت هوای تبریز برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم شده است.

ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش میزان آلاینده‌های هوای تبریز طی ساعات اخیر، گفت: هم اکنون کیفیت هوای تبریز برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم شده است.

حمید قاسمی، میزان ذرات معلق در هوا و شاخص کیفیت هوای تبریز در زمان حاضر را ۱۶۵ ppm اعلام و اضافه کرد: در این شرایط سخت هوایی، مردم از ترددهای غیرضروری و فعالیت طولانی در فضای باز باید به شدت خودداری کنند.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم بود اما امروز و به ویژه در ساعات اخیر و عصرگاهی با افزایش میزان آلاینده‌ها هوای تبریز برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم شده است.

کیفیت هوای تبریز برای همه، ناسالم شد

قاسمی با بیان اینکه باید کودکان و بیماران قلبی و ریوی از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند و مردم نیز از خودروهای شخصی استفاده نکنند تا همچون چند روز گذشته وضعیت هوا به وضعیت سالم برسد، ابراز امیدواری کرد شهروندان با رعایت نکات زیست محیطی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی در جهت کاهش شاخص آلودگی هوای تبریز گام بردارند.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

براساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج