۱۰۸۰۶۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

هشدار جدی درباره دستکاری کنتورهای برق

توانیر با هشدار نسبت به فعالیت افراد سود جو برای دستکاری کنتورهای برق مشترکان خانگی به منظور کاهش بار مالی قبوض برق، اعلام کرد: دستكاري كنتورهاي آب و برق از مصاديق سرقت و يا كلاهبرداري بوده و برحسب تشخيص دادگاه مجازات‌هايي همچون حبس، شلاق و رد مال براي مجرمان در نظر گرفته می‌شود.

خبرگزاری مهر: توانیر با هشدار نسبت به فعالیت افراد سود جو برای دستکاری کنتورهای برق مشترکان خانگی به منظور کاهش بار مالی قبوض برق، اعلام کرد: دستكاري كنتورهاي آب و برق از مصاديق سرقت و يا كلاهبرداري بوده و برحسب تشخيص دادگاه مجازات‌هايي همچون حبس، شلاق و رد مال براي مجرمان در نظر گرفته می‌شود.

همزمان با افزایش ۲۴ درصدی قیمت برق با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش بار مالی قبوض برق مشترکان خانگی، شرکت توانیر با صدور اطلاعیه ای نسبت به دستکاری کنتورهای برق توسط افراد سود جو هشدار داد.

توانیر امروز با انتشار اطلاعیه ای، اعلام کرد: بررسي‌هاي انجام گرفته نشان می دهد كه افرادي سودجو، با مراجعه به درب منازل، پيشنهاد دستكاري در لوازم اندازه گيري (كنتور) را با هدف كمتر نشان دادن ميزان برق مصرفي، به مشتركان ارائه مي دهند.

در این اطلاعیه خطاب به مشترکان تاکید شده است: دستكاري در لوازم اندازه گيري براساس مقررات قانون مجازات اسلامي جرم تلقي و براي مشتركاني كه جرم آنها محرز شود، مجازات حبس نيز تعريف شده است.

توانیر از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده و يا مراجعه سودجويان، مراتب را برای پيگيري با شماره تلفن ۱۲۱ به شركت هاي توزيع نيروي برق اطلاع دهند.

از سوی دیگر در صورت دستكاري در كنتور، هرگونه عواقب آن به عهده مشتركان خواهد بود و در صورتي كه لوازم برقي مورداستفاده در منزل نيز دچار آسيب شود، از شمول پرداخت بيمه خارج مي شود و خسارت به آنها تعلق نمي‌گيرد.

بر اساس ماده قانون مجازات اسلامي، دستكاري كنتورهاي آب و برق كه منجر به كمتر نشان دادن ميزان واقعي مصرف آب و برق مي شود از مصاديق سرقت و يا جرم كلاهبرداري بوده و برحسب تشخيص دادگاه مجازات هايي همچون حبس، شلاق، رد مال و... براي مجرمان در نظر گرفته خواهد شد.

حسب قانون مجازات اسلامي، صنعت برق مجاز است با هرگونه دستكاري كنتور، برخورد قانوني کند ضمن آنکه در صورت دستكاري در كنتور، هرگونه عواقب آن به عهده مشتركان خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      "در صورتي كه لوازم برقي مورداستفاده در منزل نيز دچار آسيب شود، از شمول پرداخت بيمه خارج مي شود و خسارت به آنها تعلق نمي‌گيرد. " !!!!!!!!!!!!! این دیگه از اون تهدیدها بود !! مگه تا حالا لوازم برقی بیمه بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج