جاباما
۱۰۸۳۱۷۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیروزی فیروزجا مقابل استادبزرگ آلمانی

علیرضا فیروزجا در مسابقات حضوری شطرنج تاتا استیل موفق شد به پیروزی ارزشمندی برسد.

خبرگزاری ایسنا: علیرضا فیروزجا در مسابقات حضوری شطرنج تاتا استیل موفق شد به پیروزی ارزشمندی برسد.

از ظهر جمعه رقابت‌های حضوری تاتا استیل پیگیری شد که در مهم‌ترین دیدارها علیرضا فیروزجا، شطرنج‌باز ایرانی مقابل شطرنج‌بازی از آلمان قرار گرفت. فیروزجا که در این مسابقات با ریتینگ ۲۷۴۹ شرکت کرده است، در مقابل الکساندر دونچنکو به پیروزی ارزشمند رسید. حریف آلمانی فیروزجا در این مسابقات دارای ریتینگ ۲۶۶۸ بود.

الکساندر دونچنکو در حالی از فیروزجا شکست خورد که در دور قبل این مسابقات مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان را متوقف کرده بود.

در دیگر دیدارهای مهم این رقابت‌ها کارلسن باز هم مقابل یان کریشتف دودا مساوی کرد. این پنجمین تساوی متوالی این ستاره نروژی است. پیش از این انتقاداتی به کارلسن بابت این تساوی ها شده بود.

با این نتایج فیروزجا با سه تساوی، دو برد و یک شکست ۳.۵ امتیازی است. کارلسن از دیگر شطرنج‌بازانی است که اکنون ۳.۵ امتیاز دارد. نزدیکی امتیازات باعث شده یک برد جایگاه شطرنج‌بازان را بسیار ارتقا ببخشد.

فیروزجا در دیداری بعدی این رقابت‌ها مقابل یان کریشتف دودا بازی خواهد کرد.

با توجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج‌بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشورها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت‌های شطرنج به‌ صورت حضوری پیگیری شد.

در جدیدترین مسابقات ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شده‌اند. مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو شطرنج‌باز جوان ایرانی حضور دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج