۱۰۸۳۶۱۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پایان تلخ قلعه‌نویی در تیم ملی

تیم ملی با شکست برابر کره‎‌‎جنوبی در دور دوم جام ملت‎‌‎های آسیا در سال ۲۰۰۷، با بازی‎‌‎ها وداع کرد.

روزنامه همشهری: تیم ملی با شکست برابر کره‎‌‎جنوبی در دور دوم جام ملت‎‌‎های آسیا در سال ۲۰۰۷، با بازی‎‌‎ها وداع کرد.

امیرقلعه‎‌‎نویی تصمیم‎‌‎های غیرمنتظره زیادی در زندگی حرفه‎‌‎ای‎‌‎اش گرفته اما هیچ‎‌‎کدام از آنها، مثل تعویض عجیبی که در جام‎‌‎ملت‎‌‎های۲۰۰۷کرد اعجاب‎‌‎آور و پرهزینه نبوده است؛ حذف ایران از جام‎‌‎ملت‎‌‎های۲۰۰۷یک طرف و این تصمیم عجیب قلعه‎نویی هم یک طرف. تیم ملی که بعد از برانکو ایوانکوویچ به دستان امیر قلعه‎‌‎نویی سپرده شده بود، در نخستین آزمون بزرگ خود در جام ملت‎‌‎های آسیا در سال۲۰۰۷به میدان رفت و با نمایش ناامیدکننده‎‌‎اش برابر کره‎‌‎جنوبی در دور دوم حذف شد و به خانه برگشت.

مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا، برای فرار از همزمانی برگزاری جام ملت‎‌‎های آسیا با رویدادهای المپیک و جام ملت‎‌‎های اروپا، این رقابت‎‌‎ها را یک سال زودتر برگزار کردند تا این رویداد، از آن به بعد در سال‎‌‎های فرد برگزار شود اما با وجود این تغییر، ایران سنت شکست برابر کره‎‌‎جنوبی در دور دوم بازی‎‌‎ها را زنده نگه‌داشت.

شاگردان قلعه‎‌‎نویی در مرحله مقدماتی جام ملت‎‌‎ها عملکرد امیدوارکننده‎‌‎ای داشتند و در مرحله مقدماتی، کره‎‌‎جنوبی را در تهران بردند و در سئول با تساوی متوقف کردند.

در مرحله نهایی بازی‎‌‎ها که در ۴کشور اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام برگزار شد، ایران با چین، مالزی و ازبکستان همگروه شد. شاگردان قلعه‎‌‎نویی ازبکستان را دو بر یک شکست دادند اما در بازی دوم، با چین ۲-۲مساوی کردند. در بازی آخر مرحله گروهی، ایران دو بر یک مالزی را شکست داد.

در مرحله دوم، ایران و کره‎‌‎جنوبی، در ادامه سریال تقابل‎‌‎های تاریخی‎‌‎شان در مرحله حذفی جام ملت‎‌‎ها، دوباره رقیب هم شدند. کره‎‌‎جنوبی که در دور قبل مغلوب جادوی علی کریمی شده بود، این بار انتقام سختی از تیم ملی گرفت و کابوس جام ملت‎‌‎های لبنان را دوباره برای ایران زنده کرد. دو تیم در انتهای ۱۲۰دقیقه بدون گل مساوی کردند و کره‎‌‎جنوبی در پنالتی ایران را شکست داد. عجیب‎‌‎ترین اتفاق این بازی، در دقیقه۱۱۹روی داد، یعنی زمانی که قلعه‎‌‎نویی، حسن رودباریان دروازه‎‌‎بان شماره یک ایران را بیرون کشید تا وحید طالب‎‌‎لو که در لیگ و تمرین‎‌‎ها پنالتی‎‌‎گیر بهتری بود جایگزین او شود.

این ریسک قلعه‎‌‎نویی اگر جواب می‎‌‎داد، او حتی می‎‌‎توانست به فکر جام جهانی بعدی با تیم ملی باشد اما به جای طالب‎‌‎لو، این لی وون جائه، دروازه‎‌‎بان سرشناس کره‎‌‎جنوبی بود که دو پنالتی ایران را گرفت. انتقادها از قلعه‎‌‎نویی، چنان فراگیر و سنگین بود که او از تیم ملی جدا شد و برای مدتی، هیچ خبری از او نبود. بسیاری می‎‌‎گفتند مربی‎‌‎ای که یک تعویضش را برای ضربات پنالتی نگه داشته، اعتقادی به برد در جریان بازی نداشته و به‎‌‎شدت این روحیه بازنده را تقبیح می‎‌‎کردند. قلعه‎‌‎نویی نخستین و آخرین فرصت خود در تیم ملی را به تلخی از دست داد و دست ایران از قهرمانی جام ملت‎‌‎ها همچنان کوتاه ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج