جاباما
۱۱۰۵۵۵۶
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

پایان ال‌جی؛ خاطره‌بازی با گوشی‌های فراموش‌شده

خداحافظی رسمی ال‌جی از بازار تلفن همراه بهانه‌ای شد تا یادی کنیم از معروف‌ترین گوشی‌های پرطرفدار قدیمی و ویژگی‌های خاص و جالب‌شان.

روزنامه خراسان - مجید حسین‌زاده: سرعت پیشرفت فناوری‌ها و امکانات دنیای گوشی‌های تلفن همراه آن قدر زیاد شده که اگر به گوشی‌های پرطرفدار ۱۰ یا ۱۵ سال پیش در کشورمان نگاهی بیندازید، باورتان نمی‌شود چرا سونی اریکسون k۷۵۰، نوکیا ۲۶۰۰، ۶۶۳۰ (معروف به مدل آبگوشتی!)، ۳ Motorola Razr V و ... روزگاری جزو محبوب‌ترین‌ها و البته باکلاس‌ترین گوشی‌ها در کشورمان محسوب می‌شدند.

پایان ال‌جی؛ خاطره‌بازی با گوشی‌های فراموش‌شده

روز گذشته، شرکت ال جی الکترونیکس کره جنوبی اعلام کرد بخش گوشی همراه خود را که مدت‌هاست هیچ سوددهی برای آن ندارد، تعطیل می‌کند و از بازار گوشی‌های هوشمند بیرون می‌آید. به این ترتیب، ال‌جی اولین برند معروف سازنده گوشی‌های هوشمند است که کاملا از بازار این گوشی‌ها کنار می‌کشد. البته در این سال‌ها، برند‌های گوشی زیادی بودند که روزگاری ردای پادشاهی روی دوش‌شان بود، اما الان به راحتی می‌توان مدعی شد که دیگر هیچ خبری از آن‌ها نیست و جای خودشان را به چند برند دیگر داده‌اند. در ادامه با چند گوشی معروف و برندشان که دیگر آن طرفدار سابق را ندارد، خاطره‌بازی خواهیم کرد.

نوکیا‌های ضد ضربه

پایان ال‌جی؛ خاطره‌بازی با گوشی‌های فراموش‌شده

از ۱۱۰۰ (بخوانید یازده دو صفر) بگیرید که تنها آپشن آن، یک چراغ قوه کار راه‌انداز بود تا ۲۶۰۰ و ۶۶۳۰ که شبیه گوشت‌کوب بود و به همین دلیل به مدل آبگوشتی معروف شده بود، روزگاری جزو پرطرفدارترین گوشی‌های تلفن همراه در کشورمان بودند.

پایان ال‌جی؛ خاطره‌بازی با گوشی‌های فراموش‌شده

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های گوشی‌های نوکیا که قابل کتمان هم نبود، ضد ضربه بودن این گوشی‌ها بود. اما سقوط پادشاهی نوکیا از سال ۲۰۰۷ شروع شد و دیگر هیچ‌گاه نتوانست محصولی را به بازار ارائه دهد که توان تسخیر بازار را داشته باشد.

موتورولا‌های تاشو و باکلاس

پایان ال‌جی؛ خاطره‌بازی با گوشی‌های فراموش‌شده

شرکت موتورولا که در سال ۲۰۰۴ یکی از اولین گوشی‌های تاشوی دنیا و البته باکلاس‌ترین آن‌ها را روانه بازار کرد، آمریکایی بود، اما پنج سال پیش به یک شرکت چینی فروخته شد و هیچ گاه نتوانست به محبوبیت قبلی خود دست یابد. موتورولامدل ۳ V در سه ماه سوم سال ۲۰۰۲ معرفی و راهی بازار شد. ظاهر زیبا به خصوص این که ۲ نمایشگر داشت، طرفداران زیادی برای این گوشی دست و پا کرد. یک نمایشگر روی گوشی و دیگری نمایشگر اصلی بود که وقتی گوشی باز می‌شد، نمایان می‌گشت. از این برند گوشی هم این روز‌ها خبری شنیده نمی‌شود و محصول پرطرفداری در بازار دست مردم ندارد.

سونی اریکسون‌های سبک

پایان ال‌جی؛ خاطره‌بازی با گوشی‌های فراموش‌شده

خیلی بعید است که دهه شصتی باشید و روزگاری تنها آرزوی‌تان داشتن یک گوشی سونی‌اریکسون k۷۵۰ نبوده باشد! گوشی با دوربین ۲ مگاپیکسلی البته وزن کم و متناسب. روزگاری دیگر مدل‌های این برند گوشی مثل سری w به خصوص w۸۵۰ کشویی، k۸۰۰ که یک مدل بالاتر از k۷۵۰ بود، سری xperia و ... طرفداران زیادی در همین کشور خودمان داشتند، اما قبل از سال ۲۰۱۰، ساخت این مدل از گوشی‌های سونی به طور کامل متوقف شد.

پایان ال‌جی؛ خاطره‌بازی با گوشی‌های فراموش‌شده

همچنین دو سال پیش مدیر عامل شرکت سونی خبر داد که برنامه‌های استراتژیک‌شان برای آینده تغییر کرده است و احتمال دارد به زودی و به طور کلی تولید گوشی‌های همراه و گجت‌های دیگرش را متوقف کند. اتفاقی که تا این لحظه نیفتاده، اما قطعا دیگر خبری از پادشاهی گوشی‌های سونی به خصوص سری اریکسون آن که روزگاری پرآوازه بود، نیست.

بلک بری پر دکمه

پایان ال‌جی؛ خاطره‌بازی با گوشی‌های فراموش‌شده

شمایل خاص و متفاوت گوشی بلک بری باعث شد تا در یک دوره خاص، طرفداران زیادی پیدا کند؛ گوشی با تعداد زیادی کلید‌های سخت‌افزاری و یک صفحه نمایش کوچک که انگار فقط برای تایپ کردن ساخته شده بود! گوشی‌های بلک بری همیشه برای طراحی ویژه خود شهرت داشتند و از دور خیلی راحت می‌شد تشخیص داد که گوشی بلک بری است و طرفدارانش هم عاشق همین ویژگی‌اش بودند!

با این حال، اوایل سال ۹۸ بود که پایان عصر گوشی‌های بلک بری رسما اعلام شد. حساب کاربری توئیتر بلک بری در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر گوشی‌های بلک بری تولید نخواهند شد و این شرکت از بازار تلفن همراه خارج می‌شود. البته این برند بعد‌ها توسط یک شرکت چینی خریداری شد هرچند سال‌هاست محصولی جذاب و پرطرفدار راهی بازار نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبلا مدل گوشی ها خیلی متنوع و متفاوت بود
      الان همچی شبیه شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر نمیکنی تو توانایی درک تفاوت موبایل های پیشرفته رو نداری؟

    • بدون نام

      متاسفانه بزرگترین اشتباه شرکت نوکیا ادامه ندادن ساخت مدلهای ساده بود

    • sajad

      عجیبه معروفترین مدل سریw یادتون رفت w800نارنجی رنگ با هندزفری فوقالعادش که اختراع سونی بود و از اون موقع هندزفری تو گوشی رایج شد

    • alireza

      از همون موقع که سونی اریکسون دوره ش تموم شد من فقط ال جی بوده گوشیم....چرا من برا این شرکتااا بدبیاری میارم....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دفعه بعدی برو سراغ برندهای چینی مثل شیائومی و ...

    • بدون نام

      من با همشون خاطره دارم گوشی های کلنگ صاایران هم به این لیست اضافه کنید

      پاسخ ها

      • جنان

        ههههههه

    • م ش

      نوکیا n95

    • ارشین

      یاد اون روزهای خوش همیشه سبز.

      گرامی باد یاد و خاطره هر چیزی که ما را به روزهای خوش ماقبل این چند سال نکبت بار می اندازه .

    • بدون نام

      سونی اریکسون را داشتم خیلی عالی بود واقها خاطراتم زنده شد

    • بدون نام

      یادش بخیر نوکیا های سری n

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج