جاباما
۱۱۱۵۲۵۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دلایل شکست سهراب مرادی در کسب سهمیه

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری و دستیار یوردان گئورگی ایوانف معتقد است مسئولان فدراسیون در قهرمانی آسیا در ازبکستان به اهدافشان نرسیده‌اند.

خبرورزشی: سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری و دستیار یوردان گئورگی ایوانف معتقد است مسئولان فدراسیون در قهرمانی آسیا در ازبکستان به اهدافشان نرسیده‌اند.

بهمن زارع که سال‌ها مربی و سرمربی تیم ملی وزنه برداری بوده است با اشاره به صحبت‌های مسئولان فدراسیون پیش از سفر تیم به تاشکند گفت: فدراسیونی‌ها پیش از سفر تیم در صحبت‌هایشان دو اولویت تسریع کسب سهمیه المپیک توسط سهراب مرادی یا کیانوش رستمی و بعد تصاحب سکو در قهرمانی آسیا را مطرح کردند که به هیچ یک از این اهداف نرسیدند و عملا شکست خوردند. بیش از ۲۰ سال است که وزنه برداری ایران از آسیا عبور کرده و یکی از سکوهای قهرمانی آسیا چیزی نیست که ما دنبال آن باشیم.

وی اضافه کرد: تیم های ملی وزنه برداری رده های مختلف ایران همیشه در قهرمانی آسیا یکی از سکوهای قهرمانی را از آن خود کرده اند پس نتیجه می گیریم سکوی قهرمانی آسیا نباید اولویت فدراسیون باشد.

زارع افزایش مصدومیت ملی پوشان را به عوامل مختلف مرتبط دانست و گفت: مصدومیت جزیی از وزنه برداری است ولی این مساله می تواند به فشار تمرینات - بدشانسی و یا عدم تمرکز وزنه برداران بستگی مرتبط باشد.

پیشکسوت وزنه برداری با بیان اینکه استرس بیش از حد اجازه نداد سهراب مرادی رکوردهای مناسب برای سهمیه المپیک را ثبت کند گفت: من زنده مسابقه مرادی را در تاشکند تماشا کردم. سهراب از نظر قدرت بدنی هیچ مشکلی برای مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرم نداشت ولی به نظرم او از نظر روحی آماده این مسابقات نبود. به خوبی مشخص بود که سهراب استرس زیادی دارد و همین مساله باعث شد وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را مهار نکند. با فرصت کمی که مرادی برای تورنمنت بین المللی کلمبیا دارد، سرمربی تیم ملی وزنه برداری باید از حالا روی ذهن و روحیه او کار کند تا او در کلمبیا با ثبت رکورد مدنظر سهمیه المپیک را بگیرد.

زارع با بیان اینکه علی داودی که سهمیه المپیک را گرفته نباید به تاشکند می‌رفت گفت: داودی قبلا با وزنه زدن در ۶ مسابقه انتخابی، سهمیه اش را گرفته و نباید در تاشکند حضور می‌یافت چرا که او باید چند ماه دیگر در المپیک وزنه بزند. افراد فنی خوب می دانند که رساندن وزنه بردار فوق سنگین به شرایط ایده آل خیلی سخت است و حالا سرمربی بعد از ریکاوری باید او را برای توکیو آماده کنند.

او سه مدال طلای وزن ۱۰۲ کیلوگرم رسول معتمدی و رضا دهدار را نشانه جسارت آنها دانست و افزود: این دو وزنه بردار روی تخته نشان دادند که خیلی جسور هستند و می توانند در آینده ای نزدیک جزو بهترین های وزنه برداری ایران شوند. البته نیاز به حمایت دارند و نباید به حال خودشان رها کرد. حضور مداوم در اردو زمینه پیشرفت آنها را فراهم می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج