۱۱۱۷۶۵۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آزمون: فوتبال زنان هیچ‌گاه اولویت فدراسیون نبوده

سرمربی تیم فوتبال زنان زیر ۲۰ سال کشور گفت: فوتبال زنان هیچ‌گاه در اولویت فدراسیون نبوده و تا زمانی که در اولویت قرار نگیرد و دیدگاه نسبت به این تیم تغییر نکند، هرچه تلاش کنیم شاهد پیشرفتی جدی نخواهیم بود.

ایرنا: سرمربی تیم فوتبال زنان زیر ۲۰ سال کشور گفت: فوتبال زنان هیچ‌گاه در اولویت فدراسیون نبوده و تا زمانی که در اولویت قرار نگیرد و دیدگاه نسبت به این تیم تغییر نکند، هرچه تلاش کنیم شاهد پیشرفتی جدی نخواهیم بود.

مریم آزمون روز چهارشنبه در حاشیه نخستین اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان زنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم حمایت‌های جدی‌تری از فوتبال زنان صورت گیرد تا فضا برای فعالیت فوتبال دختران نوجوان و جوان به عنوان پشتوانه‌های تیم ملی فراهم شود.

آزمون: فوتبال زنان هیچ‌گاه اولویت فدراسیون نبوده

وی افزود: این اولین مرحله اردوی تیم جوانان طی دو سال گذشته است و ما بعد از بیش از ۳۶ ساعت قرنطینه خود را برای حضور در اردو به منظور حضور در مسابقات که به میزبانی تاجیکستان برگزار می‌شود، آماده می‌کنیم. قرار است پس از چند مرحله اردو ۱۸ خردادماه راهی تاجیکستان شویم.

آزمون در خصوص ملاک انتخاب بازیکنان گفت: با توجه به اینکه فرصت کافی برای انتخاب برترین‌ها وجود نداشت چند تن از بازیکنان تیم سابق جوانان که هنوز به لحاظ سنی شانس حضور در تیم جوانان را داشتند و برترین‌های تیم نوجوانان که سن آنان حالا مناسب تیم ملی جوانان است را به اردو دعوت کردیم.

سرمربی تیم فوتبال زنان زیر ۲۰ سال همچنین گفت: ما برای برگزاری اردو و آمادگی کامل جهت حضور در مسابقات کافا فرصت زیادی نداریم اما هدف اساسی ما جام ملت‌های آسیا است که مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

آزمون ادامه داد: هنوز قرعه کشی انجام نشده و نخستین مرحله ۲۰ مردادماه انجام خواهد شد؛ پیش‌بینی کردیم تورنمنت ۳ یا ۴ جانبه داخل کشور با تیم‌های ۱۷ سال و بزرگسالان داشته باشیم. سیرجان هم خودش را برای قهرمانی آسیا آماده می‌کند که می‌توان با آنها هم مسابقه‌ای داشت. به خاطر کرونا شاید نتوانیم با کشورهای خارجی اردو برگزار کنیم.

سرمربی تیم فوتبال زنان زیر ۲۰ سال در پاسخ به اینکه چه برنامه‌هایی برای آماده‌سازی تیم جوانان جهت حضور در جام ملت‌های آسیا در نظر گرفته‌ شده است، خاطر نشان کرد: برای آماده‌سازی تیم جوانان پیش‌بینی یک تورنمنت سه جانبه داخلی با تیم های باشگاهی از جمله تیم سیرجان به عنوان قهرمان لیگ و تیم‌های سایر استان‌ها در نظر گرفته شده و ما امیدواریم بتوانیم تیم را با آمادگی کافی راهی رقابت‌های جام ملت‌ها کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در جلسه‌ای که با عزیزی خادم(رییس فدراسیون فوتبال) و شهره موسوی (نایب رئیس فدراسیون) داشتیم درخواست کردیم که لیگ جوانان و نوجوانان در کشور فعال شود زیرا بدون حضور لیگ و برگزاری مسابقات امکان پشتوانه سازی برای تیم ملی فوتبال فراهم نیست.

آزمون اضافه کرد: تیم ملی با برگزاری فستیوال اقدام به ساختن بازیکن کرده است. حالا به تیم‌ها فشار آوردیم که بازیکنان جوان و نوجوان بگیرند. به باشگاه‌ها مصوب شده که حتما تیم بانوان داشته باشند. ما لیگ پویا در رده سنی پایه نداشته‌ایم. اگر این اتفاق رخ بدهد برای حمایت از فوتبال دختران بستر مناسبی فراهم می‌شود. بازیکنان بسیار خوبی در بزرگسالان داریم اما ممکن است نام آنان را تا پیش از این نشنیده باشیم زیرا آنها هرگز استعدادیابی نشده و در تیم نوجوانان و جوانان تمرین نکرده‌اند.

وی در پاسخ به برنامه ها برای آماده‌سازی تیم دختران‌جوان گفت: من از فدراسیون فوتبال خواستم که قرارداد همکاری ۴ ساله یا مدت دار داشته باشیم زیرا در غیر این صورت اگر قرار باشد من تنها تیم را به مسابقات کاپ ببرم و نتیجه بگیرم اما جام ملت‌ها رها شود.

آزمون اضافه کرد: درخواست دوم من از فدراسیون مستمر بودن اردو هاست. اردوها اگر پس از چند ماه تعطیل شود و دوباره من از بازیکنانم بی خبر باشم و تنها چند ماه قبل از مسابقات دوباره اردوها تشکیل شود بازیکنان به آمادگی کامل و خوبی دست نخواهند یافت و هرگز شانسی در آسیا نخواهیم داشت.

وی برگزاری اردوهای خارجی و دوستانه را از دیگر اهداف خود در همکاری با فدراسیون به عنوان کرد و گفت: کشورهایی همچون تایلند، چین، ژاپن و بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا فوتبال بسیار قوی دارند و برگزاری اردوهای یک هفته تا ۱۰ روز در این کشورها و انجام دیدارهای دوستانه می‌تواند وضعیت بازیکنان ما را تا سطح بسیار خوبی را ارتقا دهد.

سرمربی تیم فوتبال زنان در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون برابر خواسته‌های وی قولی داده یا قرار است همکاری‌اش طولانی مدت باشد و نسبت به گذشته به جای ابلاغ، قرارداد همکاری با وی امضا شود؟ گفت: امیدوارم فدراسیون با ما قرارداد همکاری امضا کند. عزیزی خادم هم گفته قراردادها یک یا دو ماه نباشد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج