چه ساعتی آخرین فنجان قهوه را بنوشیم؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
کتاب لند_1
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_1
سمپاشی امحا_1
لایکو_3
سمپاشی امحا_3
کتاب لند_3
اپیلاسیون نانا 3
کتاب لند_4
لایکو_4
سمپاشی امحا_4
اپیلاسیون نانا 4
اپیلاسیون نانا 2
سمپاشی امحا_2
کتاب لند_2
لایکو_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۱۲۴۷۱۰
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲
۲۹۳۰
بسیاری از ما روز خودمان را با صرف یک فنجان قهوه یا چای شروع می‌کنیم. مصرف کافئین شاید چندان به چشم نیاید، ولی به اندازه مسواک زدن یا لباس پوشیدن برای رفتن به سر کار بخشی از برنامه روزمره ماست.

یورو نیوز: بسیاری از ما روز خودمان را با صرف یک فنجان قهوه یا چای شروع می‌کنیم. مصرف کافئین شاید چندان به چشم نیاید، ولی به اندازه مسواک زدن یا لباس پوشیدن برای رفتن به سر کار بخشی از برنامه روزمره ماست.

گاهی اوقات نوشیدن یک فنجان قهوه یا یک لیوان نوشابه به هنگام دیروقت، باعث می‌شود شب در تخت‌خواب خودتان غلت بزنید و به جای خوابیدن فکر کنید کجا اشتباه کرده‌اید که اینطور بی‌خواب شده‌اید.

راب ون دام‌، محقق اپیدمیولوژی و تغذیه از دانشگاه ملی سنگاپور، می‌گوید: «واکنش بدن افراد نسبت به کافئین بسیار متفاوت است. اگر با صرف کافئین لرزه می‌گیرید، احساس عصبی‌شدن ناگهانی می‌کنید یا ضربان قلب شما بالا می‌رود این بدین معنی است که قهوه زیادی مصرف می‌کنید و در نتیجه خواب شما نیز می‌تواند در اثر آن مختل شود. با این حال این برای همه یکسان نیست.»

چه ساعتی آخرین فنجان قهوه را بنوشیم؟

ممکن است بخواهید بگویید خب سعی می‌کنم کافئین را کاهش دهم و بعد از ساعت مشخصی از عصر آن را ننوشم تا بتوانم خوب بخوابم. این چیزی است که هر فرد باید خودش آن را تجربه کند که چه مقدار کافئین و چه وقت باید آن را بنوشد.

با این حال سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) توصیه می‌کند افراد مصرف کافئین خود را ۴۰۰ میلی‌گرم در روز یا کمتر نگه دارند. اگر هر فنجان قهوه را در نظر بگیریم حدود ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین دارد بنابراین روزانه حداکثر ۴ فنجان کافی خواهد بود.

توصیه دیگر این است که بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم را در هر وعده ننوشید چرا که این میزان برای سوخت‌و‌ساز یا همان متابولیسم بدن بسیار زیاد است. در نتیجه سعی کنید در هر وعده یک فنجان ۱۰۰ میلی‌گرمی صرف کنید.

افرادی که سیگار می‌کشند کافئین را در کبد تقریباً دو برابر سریع متابولیزه می‌کنند و به همین خاطر اگر سیگاری هستید احتمالاً می‌توانید دیرتر کافئین بنوشید و از نظر خوابیدن نیز مشکلی نداشته باشید.

برعکس این هم برای زنان مصرف‌کننده قرص‌های ضدبارداری صادق است. اگر از این قرص‌ها استفاده می‌کنید متابولیسم کافئین در بدن شما دو برابر بیشتر طول می‌کشد و در نتیجه ممکن است شما را بدخواب کند.

این در حالی است که عوامل دیگری همچون خصوصیات ژنتیکی نیز در این قضیه نقش دارند.

کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند شب‌هنگام در صورت نیاز به طعم قهوه، قهوه‌های بدون کافئین صرف شود تا خواب را مختل نسازد.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
بهمن پور_داخلی1
استخدام_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
شیرآلات زمانی_1
بهمن پور_داخلی3
شیرآلات زمانی_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
استخدام_3
استخدام_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
شیرآلات زمانی_4
بهمن پور_داخلی4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
استخدام_2
شیرآلات زمانی_2
بهمن پور_داخلی2
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کیان برنا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر
فنی آتل_فوتر
کیان برنا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی بانو_فوتر2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
شفا_فوتر