۱۱۲۵۰۰۲
۲۶۰ نظر
۵۰۸۸
۲۶۰ نظر
۵۰۸۸
پ

مناظره اول؛ چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟

اولین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی برگزار شد که از جمع هفت کاندیدا، پنج چهره متعلق به جریان اصولگرایی بودند و ۲ نفر هم اصلاح‌طلب. با این توضیح که به دلیل رویکرد جبهه اصلاحات نمی‌توان عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده را نماینده این تفکر در انتخابات پیش رو قلمداد کرد.

برترین‌ها: اولین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی برگزار شد که از جمع هفت کاندیدا، پنج چهره متعلق به جریان اصولگرایی بودند و ۲ نفر هم اصلاح‌طلب. با این توضیح که به دلیل رویکرد جبهه اصلاحات نمی‌توان عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده را نماینده این تفکر در انتخابات پیش رو قلمداد کرد.

لازم به توضیح است که در این تحلیل، یک نگاه بی‌طرف(روزبه کریمی)، یک نگاه اصولگرا(محمد مهاجری) و یک نگاه اصلاح‌طلب(جوادی‌حصار) را گنجانده‌ایم، «برترین‌ها» هیچ موضعی نسبت به «مناظره» ندارد و صرفا اطلاع‌رسانی می‌کند.

مناظره اول؛ چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟

مناظره؟ خیر!‌ گفتگوی دست‌راستی‌ها و کسانی‌ که ژست اپوزیسیون می‌گیرند

روزبه کریمی، روزنامه‌نگار طی یادداشتی در وب سایت روزآروز نوشت:

* اسمش مناظره اقتصادی بود؛ ولی از مناظره خبری نبود. هردو گروه؛ چه همتی و مهرعلیزاده و چه رئیسی و پوششی‌هایش (زاکانی، جلیلی، رضایی و قاضی‌زاده هاشمی) هم نظر بودند. دو نظر متفاوت نبود که باهم مناظره کنند؛ هردو گروه و هر هفت نفر، همه از روش‌های اقتصادی دست‌راستی دفاع کردند؛ از خصوصی‌سازی، از کوچک‌کردن دولت، از مبارزه با تورم از راه کاهش رفاهیات مردم و ...

* هفت نامزد طوری حرف زدند که گویا هیچ سابقه‌ای در نظام تصمیم‌گیری و اجراییات مملکت نداشته‌اند و چنان حرف‌ زدند که گویی اپوزیسیون نظامند. مهمترین بحران اجتماعی و اقتصادی کنونی مملکت و ملت، کرونا و تاثیرات اقتصادی و شیوه مبارزه با آن است اما نه صداوسیما و نه نامزدهای تاییدشده شورای‌نگهبان، دراین‌باره حرفی نزدند.

* پنج نامزد اصول‌گرا هیج انتقادی به برنامه‌های هم نکردند؛ رضایی، زاکانی، جلیلی، قاضی‌زاده هاشمی و رئيسی اغلب کوشیدند در کنار حرف‌های کلی اقتصادی که همه دست‌راستی و مغایر بارفاهیات مردم بود، به همتی هم حمله کردند اما به برنامه یک‌دیگر انتقاد نداشتند. نامزدهای اصلاح‌طلب روی این نکته پای‌ فشردند که اقتصاد کشور در گروی روابط خارجی مملکت است و نامزدهای اصولگرا هم کوشیدند از این اتهام بگریزند که جلوی پای روابط خارجی کشور سنگ انداخته‌اند- مثلا در توقف تصویب اف‌ای‌تی‌اف چه نقشی داشته‌اند.

مناظره اول؛ چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟

* همتی و مهرعلیزاده کوشیدند که بگویند که به‌ویژه با رئيسی مخالفند و حتی مهرعلیزاده به رئيسی طعنه زد که او به فکر رتبه‌ای بالاتر از رياست‌جمهوری است. همتی و کمی مهرعلیزاده توانستند دو قطبی میان رئيسی و و نامزدهای حامی او (رضایی، جلیلی، زاکانی وقاضی‌زاده) در برابر خودشان را برجسته کنند.به نظر می‌رسد مخاطب نامزدهای اصول‌گرا اغلب هواداران و بدنه اصول‌گرایان بودند و نه همه مردم. گویا آن‌ها مطمئن‌اند که بخش وسیعی از مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

آرتیست‌های منفی و مثبت چه کسانی بودند؟

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی، در یادداشتی در تحلیل راند اول رویایی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ نوشت:

مناظره اول؛ چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟

* اولین مناظره انتخاباتی نامزدها یک آرتیست بسیار منفی داشت: علی زاکانی. آقای زاکانی مانند خیلی از #مااصولگراها خودش را مبادی آداب نمی‌داند و نوعی بداخلاقی و بی‌ادبی ذاتی در او نهادینه است؛ بنابراین، رفتارش برای من کاملا طبق انتظار بود و حتی انتظار دارم در جلسات بعد کارش به فحش‌های رکیک برسد.

* اما آقای محسن رضایی که سخت به او علاقه‌مندم، کاملا خارج از توقع جلوه کرد. اشتباهش این بود که نمی‌دانست طرف مقابلش کیست؟ شاید گمان می‌کرد حسن روحانی در مناظره حضور دارد. تهدید به دستگیری همتی و برخی اعضای دولت دوازدهم نیز نشان از عدم کنترل بر اعصاب داشت.

* رضایی ایده‌های اقتصادی قابل دفاعی دارد که برخی از آنها را هم گفت؛ اما در میان کج‌خلقی‌هایش گم شد؛ بنابراین نمره دوم منفی به ایشان تعلق می‌گیرد.

مناظره اول؛ چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟

* آقای مهرعلیزاده را با توجه به اینکه چندین بار خدمت‌شان رسیده‌ام، محافظه‌کارتر می‌پنداشتم؛ اما برخورد او با آقای رئیسی بر سر مدرک تحصیلی بیشتر جنبه تخریبی داشت تا اطلاع‌رسانی.

* تلاش او برای اینکه خود را ادامه دولت اصلاحات بنامد، خوب ظاهر نشد و به گمانم با بیان بهتری می‌توانست به هدف خود برسد.

* آقای جلیلی خسته می‌نمود و هرچند دوست داشت به دولت روحانی بتازد و همزمان ایده‌های اقتصادی‌اش را بازگو کند، علی‌رغم ٨ سال کار پژوهشی، حرف تازه‌ای مطرح نکرد. کسانی که او را رقیب آقای رئیسی می‌دانند، باید با این مناظره، در تحلیل خود تجدیدنظر کنند. من همچنان به جد معتقدم او به سود رئیسی کنار خواهد کشید.

* آقای رئیسی، متأسفانه بیش از حد نیاز به تعریف از خود پرداخت. تعریف‌هایی که نه در خور ‌شأن او بود و نه برایش ارزش افزوده خلق کرد. اینکه مثلا من دو میلیون فالوئر دارم، چه مزیتی دارد برای شخصیتی که رئیس قوه‌قضاییه است؟

مناظره اول؛ چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟

* از سویی، برنامه‌های اقتصادی او که با زبانی نه‌چندان گویا بیان شد، او را در جایگاه بالایی قرار نداد؛ همچنین تلاش او برای مواجهه با دولت روحانی نیز چندان هوشمندانه صورت نگرفت.

* آقای همتی با هشتگ «پنج نفر در برابر یک نفر» آمد. طبیعی است که باید عصبانی‌تر ظاهر می‌شد اما نوعی دستپاچگی و خشم باعث شد در موارد متعدد کنترلش را از دست بدهد. با این حال، او به خوبی توانست موضوع «کاندیدای پوششی» را جا بیندازد.

* به نظر می‌رسد همتی تا حدی جا پای روحانی در مناظره ۱۳۹۶ گذاشته و می‌خواهد رفتار او را تقلید کند؛ اما مایه‌های اصلی او همچون قدرت بیان، حضور ذهن و حاضرجوابی را ندارد.

* و سرانجام آقای امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی را که کاملا مخالفش هستم، بهترین مناظره‌کننده امشب می‌دانم. ایده‌هایش ساده بود و او هم با زبانی ساده بیانش می‌کرد. خیلی زود خودش را از زاکانی و رئیسی جدا کرد و جام اخلاق و ادب و حسن برخورد را از آن خود کرد. و چقدر خالی بود جای کاندیداهای پرقدرت و باسواد...

مناظره اول؛ چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟

جوادی حصار، عضو حزب اعتماد ملی ، عملکرد کاندیدها در مناظره اول را به رشته تحریر درآورده است که در زیر می‌آید:

*ابراهیم رئیسی- ابراهیم رئیسی که برای دومین بار به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور دارد، گارد دفاعی داشت که این به دلیل نوع نگاه همتی و مهرعلیزاده به حضور ایشان در انتخابات بود. ایشان در طول مناظره سعی کرد از موضع بالا و موفق حرف بزند که آشکارا در این کار ناموفق بود تا جایی که بتوان گفت، مناظره اول برای این نامزد شاخص اصولگرایان به خوبی پیش نرفت.

*امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی- اظهارات امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بابرنامه‌تر و اصولی‌تر بود و تحت تاثیر جو تقابلی حاکم بر مناظره قرار نگرفت و به همین دلیل در طول بحث چهره‌ای مسلط و خونسرد از خود به نمایش گذاشت.

*محسن رضایی- محسن رضایی که با احتساب نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری که در روز آخر انصراف داد، چهارمین فعالیت رقابتی‌اش برای در اختیار گرفتن دولت را تجربه می‌کند در طول مناظره بسیار بد و احساسی عمل کرد. این چهره همچنین با تکیه بیش از حد به شعار با وعده ۴۵۰ هزار تومان یارانه قشرهای کم‌درآمد و فقیر را هدف قرار داد. در کل مناظره اول را نمی‌توان اتفاق خوبی برای این کاندیدا به شمار آورد.

*سعید جلیلی- سعید جلیلی که بعد از شکست در انتخابات دولت یازدهم با تشکیل دولت سایه خودش را مهیای تقابل با دولت حسن روحانی کرده است در طول مناظره با وجهه‌ای تخریب‌کننده ظاهر شد و در همین راستا دولت مستقر را به طور جدی نقد کرد. او همچنین نشان داد با دولت سایه با این هدف وارد کارزار انتخابات شده است که عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم را به چالش بکشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جلیلی رضایی زاکانی قاضی زاده چی میگن این وسط

      پاسخ ها

      • خسته

        همتی و مهرعلیزاده واقعا فلج سیاسی هستند

      • بدون نام

        همتی و مهرعلیزاده چی میگن؟میگن مردم اینا ما رو محاصره کردند بیاید به ما رای بدید خیلی هم منطقی:)

      • بدون نام

        همتی علیزاد انشا میخونن خخخ

      • بدون نام

        چرت ترین مطلبی بود که درباره مناظره خوندم

      • میتی از مشد

        بازنده اصلی مردم ایران هستند

    • علی

      روزهای خیلی سختتری نسبت به این روزها درپیش داریم . ایران آباد و سربلند فقط یک شعار از طرف عده ای بی سواد که سودای قدرت کورشون کرده . خدا به داد ملت برسه

      پاسخ ها

      • مهدی محمودی

        ☎️زنگ عبرت:

      • سیما

        بیست و چهار میلیون نفر با انتخاب غلط هشتاد میلیون نفر رو بیچاره کردن....الانم با کمال پررویی زبونشون درازه و طلبکارن!

    • بدون نام

      مسابقه محله ......روشن پژوح کجایی .یکی شکلک در میاره یکی ادای اونیکی رو در میاره .و....فقط مسابقه بخور بخور رو سانسور کردن

      پاسخ ها

      • مهدی محمودی

        ☎️زنگ عبرت:

      • ایرانی

        روشن پژوه نه پژوح
        حالا نظرهم میدی.

    • بدون نام

      جلیلی خسته خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت در سایه خسته شده

      • بدون نام

        فعلا که همتی خسته است خخخ

    • بدون نام

      آقای جوادی حصار چرا فقط از آقای همتی دفاع تمام قد کردی؟ همتی قابل دفاع نیست

      پاسخ ها

      • ابی

        هیچکدومشون قابل دفاع نیستن.
        طوری حرف میزنن انگار چند روزه وارد این کشور شدن و تا امروز هیچ مسولیتی نداشتن.

    • بدون نام

      برنده مردم فهیم بودن وبازنده ۷کاندیدای دروغ گو ودارودستشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما

    • naser

      بازنده اصلی مردم بودن که هیج نقشی توبرنامه نداشتن وبرنده هم مردم بودن چون فهمیدن بخاری ازهیچکدام ازکاندیداهابلندنمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        آفرین.دقیقا.

      • بدون نام

        احسنت که چهارصد تا کامنت میدی و فرصت کامنت گذاشتن بقیه رو می گیری بعدم به خودت ریپلای میدی

    • بدون نام

      مهاجری اصولگرا نیست و نام اصولگرایان را خراب نکند.

      پاسخ ها

      • گمنام

        احسنت

      • محمد. 1

        سلام آقا. مگر ازاینها اصولگرا ترهم داریم ؟؟.

      • بدون نام

        باهات موافقم.

      • بدون نام

        چه زور الکی میزنی برای پاک کردن چهره اصولگراها خخخخخخخ

      • پرسپولیسی

        نام اصولگراهاخراب هست نیازی نیست کسی نامشوخراب کنه

      • بدون نام

        ۱۲:۰۸ شما فعلا چهر زشت اصلاح طلب ها بزک کن خخخخ
        خخخخخخ

    • بدون نام

      این هفت نفر واقعا برای ریاست جمهوری بی کفایتند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جز همتی

      • سیدمحمدطه

        حتما لاریجانی و جهانگیری و روحانی کاندیدای اصلح و مورد نظر شماست . که مملکت رو به این روز رسوندن...

      • بدون نام

        همتی بی کفایت ترینشون هست

      • .

        مگر تو ایران کسی هم داریم که باکفایت باشد.

      • حسن نژاد

        اگر مدیریت انقلابی بر گزیده شود مملکت متحول خواهد شد.

      • بدون نام

        در واقع همتی در کنار بی کفایتی، بی لیاقت و بی سواد هم هست

    • بدون نام

      حیف ما ملت که اینا میخوان برامون تصمیم گیری کنن وای به حال و احوالمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دو نفر برنامه داشتن هاشمی و زاکانی

      • بدون نام

        فقط ریسی

      • بدون نام

        دمت گرم

    • بدون نام

      اتفاقا دوکاندیدای اصلاح طلب آبروی خودشان واصلاح طلبان رابردند.خجالت بکشند ازاین حرف زدنشان. .چه رویی دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        رییسی قهرمان مبارز علیه فساد

    • باقی

      جز قاضی زاده که تکماده زد بقیه مردود شدند!!!

    • باقی

      هیچکدومشان در قامت رئیس جمهور نیستند

    • بدون نام

      هیچکدام علتهای مشکلات مردم را جرأت ندارند بررسی کنند!

    • ابوشهر

      بنظر من در درجه اول آقای قاضی و بعدی آقای رضایی.... و دیگران پوچ میدون

    • بدون نام

      واقعا بدا به حال ملت

    • بدون نام

      همتی برد. بقیه باختند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشتر حرف اصلاح طلب ها این بودذ که ما مظلومیم و نگذاشتند تو این هشت سال کار کنیم حالا چرا اومدند رای بگیرند؟

      • بدون نام

        خخخخخ از کجا فهمیدی شیطون خخخخخ

      • بدون نام

        به همتی رای بدید تا چهار سال دیگه سر برجام مذاکره کنند و توی صف مرغ و تخم مرغ بایستید.آخرش هم میگن رئیس جمهور اختیار نداره...

      • بدون نام

        من به لج شما حتی شاید برم به رئیسی رای بدم:)

      • بدون نام

        مثل اینکه سر بی حافظه بودن ملت ایران و جوگیریشون بدجور حساب کردید

      • بدون نام

        فرمول تکراری اصلا حطلب ها: دوقطبی کردن + مظلوم نمایی

      • هم وطن

        واسه مزاح تحلیلی خوبی کرد

      • بدون نام

        همتی سرمایه نصف ایرانیها رو تو بورس نابود کرد قبلش هم سیف سرمایه نصف دیگه رو نابود کرده بود الان میخوان بیان چی کنند؟ لابد پست ریاست جمهوری هنوز براشون فایده داره

      • بدون نام

        جیب همه رو تو بورس همشون زدن فیلم هاش هست کیا گفتن بیاید تو بورس به همتی چه

      • بدون نام

        همتی اولین بازنده بود و مهرعلیزاده در پی اون با اهانت های بی پایه و اساس دومین بازنده

      • بدون نام

        آره تو راست میگی
        همتی ، بی اخلاقی را برد

      • مظفر زرگنده

        حیف وقت برای تلف کردن دیدن مناظره .
        دعوای زرگری

      • بدون نام

        کلا برنده ای نداشت فقط بازنده داشت که اونم ما مردم ایران هستیم که یکی از این افراد قرار حداقل 4 سال رئیس جمهورمون باشه!!!

      • بدون نام

        مردم گرسنه اند و حوصله شما رو دیگه ندارند

      • عدالت

        به نظر من همتی و علیزاده بسیار ترسیده بودند از همان ابتدا بجای پاسخگویی و طرح برنامه دست به تخریب و دروغ گویی و گول زدن افکار عمومی زدند کسی به اونها کاری نداشت ولی از روی ترس و برای اینکه حرفی برای گفتن نداشتن به این و اون میپریدن

      • بدون نام

        همین که بعد هشت سال مصیبت هنوز میان این حرفا رو می زنند یعنی در پررویی بی رقیبند

      • بدون نام

        همتی فک کنم تو خواب برد خخخ

      • بدون نام

        همتی برد؟!!!
        من دیگه صحبتی ندارم

      • ناشناس

        این دویست تا کامنت میذاره در حمایت از همتی .جدیش نگیرید

      • بدون نام

        همتی کی برد؟؟ خخخ

      • آرزو

        در اصل همون دولت روحانی برای تو خوب هست،که کاسه چه کنم چه کنم دستت بگیری

    • مصطفی

      چقدرشما بینش کمی دارید مامشکل برنامه نداریم مشکل ازمجریان برنامه هست که اکثرا نابلدهستن امیدواریم
      ایندفعه یک مجری کاربلدمثل مرکل درآلمان پیداشود ومجری خوبی برای اجرای قوانین باشدبه نظرمیرسدآقای رئیسی ورضائی مجریان بهتری باشند
      چون هردونشان دادن مردعمل هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین.

      • m

        من خلاف نظر شما رو دارم

      • ماوشما

        آقای رضایی که عمل بوتاکس کرده ولی بدردآرایشگاه می خوردنه رییس جمهوری

      • بدون نام

        ۱۲:۰۴ همتی مو هاشو رنگ میکنه خخخ

    • بدون نام

      این تحلیلها یک جانبه است و با واقعیاتی که ما دیدیم فاصله داشت. قطعا نظر بدنه اجتماع با این تحلیلها همخوانی ندارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها کسی که باخت ملتهای مظلوم عراق و سوریه و...بودن بیچاره اونا اصلا فراموش شده بودند

      • سیدجعفرحسبنی

        دقیقا

      • رضا حمزه لو

        دقیقا

    • بدون نام

      نوبسنده مطالب خوب بگو حامی اصلاح طلب هستم چرا خودتو زحمت دادی این همه مطالب نوشتی. ما همه مناظره را خودمون دیدیم نظر شما نیازی نیست

      پاسخ ها

      • ایرانی

        احسنت

      • بدون نام

        همتی یعنی روحانی

      • بدون نام

        همینه
        نماینده های جناح های مختلفشون جالبه!

      • ملکان

        الکی برا ی ما ترکی نخو ن.اونهم نصفه.حتی زبان ما در ت هم یادت رفته.هیچکدامتون درد مردم و بهش نپرداختین.فقط خدا بداد مردم برسه.

    • بدون نام

      به شما باشه که حتما بانیان هشت سال اخیر برنده اند خخخخخ

      پاسخ ها

      • دکترت

        آندرس پیرمرد پرحاشیه که همه جا هست پست کامنتاش رو دیدی خخخخخخ

      • بدون نام

        دکترت جان شما الان طرفدار کی هستی؟؟؟.
        طرفدار دولتی؟؟
        خب دلار ۳۰ تومنی
        سکه ۱۰ میلیون
        مرغ ۴۰ تومنی
        گوشت ۱۳۰ تومنی
        خانه متر چند میلیون نوش جونت

    • بدون نام

      مناطره کنندگان همان روش احمدی نژاد را در مناظره بکار بردند دریغ از ادب دیپلماسی وسیاسی دریع از دموکراسی اینها فروا با روسای سایر مملکت با همین ادبیات حرف میزنند؟

    • janatanzjonzi

      این بازی ها و دعواهای ساختگی همیشه بوده و خواهد بود و بعد از انتخاباب همه همدیگر رو بقل میکنند و در آغوش میگیرند و به هم تبریک میگن و با شادی و خنده اول به ریش مردم میخندند .... وهربدبختی و هر کمبودی و ندانم کاری که بوجود بیاد میگن تقصیرات مال دولت قبلیه و داستان همینطور ادامه خواهد داشت .۱۶ سال نتونستن یارانه رو ۵ هزارتومن اضافه کنند حالا میگن ده برابر میکنیم .چرا به شخصیت مردم توهین میکنید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا هموطن همینه که شما میگی..

    • بدون نام

      تحلیل آبکی بود به نفع اصلاح طلبان!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوختی پماد بیارم خخ

      • مصطفی

        پمادتو نگه دار برای بعد از نتیجه انتخابات لازمت میشه بد جور

      • بدون نام

        ۱۱:۱۸ فعلا که شما سوختین خخخخخخ دارین تحلیل های ابکی میدید که ماله بکشید خخخخ

      • بدون نام

        لجت که میگیره خنده دار میشی

      • بدون نام

        پماد خودت بزن که زاکانی همتون رو نابود کرد خخخ

      • احمد

        واقعا

      • احمد

        ایول

      • بدون نام

        11.24
        زاکانی .خیلی باحالی

    • بدون نام

      همتی باخت بدم باخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرسنجی میگه همتی برنده بوده خخخخخخخخخ

      • بدون نام

        ۱۱:۲۱ کدام نظرسنجی؟؟؟
        نظر سنجی تو خونه همتی خخخخخخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        کدوم نطر سنجی خخخ

    • بدون نام

      برنده رئیسی
      رئیسی به کسی حمله نکرد و اگه بهش حمله شد با صبر شکیبایی و با ادب جواب داد
      همتی مهر علیزاد امد مثل احمدی نژاد اول شروع کردن به حمله که جو متشنج بشه که تیرشون به سنگ خورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .... ادب میخوایم چیکار کنیم تو این وضعیت؟وضع مردمو نمیبینی از ادب حرف میزنی؟ ...

      • بدون نام

        ۱۱:۳۰ وضعیت موجود همتی ساخته با همفکر هاش

      • ایران

        دقیقا

    • ستم دیده

      در کل خندوانه بود هیچ کدوم در حد ریس جمهور شدن نبودند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در این مناظره اصلا صحبتی از ملتهای مظلوم عراق لبنان سوریه و...نشد

      • بدون نام

        دقیقا هیچ کدام نتوانستند جواب قانع کننده در مورد اقتصاد بیان کنند وکلا بدرد ریاست جمهوری نمیخورند قبلی ها هم با وعده پول و مسکن روز های رویایی که به مردم دادند آمدند روی کار این هم نتیجه اش

      • بدون نام

        مگه 8سال قبل روحانی درحد رییس جمهور شدن بود؟؟!!!!!

    • بدون نام

      از همتی میپرسن ابر بدهکاران چیکار میکنی ؟؟
      جوابش درباره زنانه خخخخخخخخخخ
      بخدا همتی مهر علیزاد سر سوزنی سواد ندارن فقط میخان دو قطبی سازی کنن پای زن ها رو بکش وسط

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کامنت طلایی

      • بدون نام

        درود

      • mg

        کاملا موافقم

      • بدون نام

        تو با سوادی؟! میخان؟!!!

      • بدون نام

        سوختی همتی علیزاده گفتن سواد ندارید خخخخخخخخ

      • بدون نام

        اینا فکر می کنند زنها گرسنه نمیشن و از اقتصاد خراب ضربه نمی بینند فقط یه جور شی هستند که دم انتخابات در میاری بیرون ازشون رای می گیری بر می گردونی تو گنجه:)

      • بدون نام

        ۱۱:۲۹ سواد همتی علیزاده دارن خخخخخخخخخخخخ
        با سواد بالاشون دلار شد ۳۰ تومن

    • بدون نام

      مناظره اول در واقع همان گفتگوی۵+۱بوده همتی یک طرف،بقیه یک طرف،
      و دیگر اینکه برای تعدادی از ما مردم مشخص و محرز گردید که هیچکدام از اینها در حد و اندازه یک رئیس جمهور نیستند، و تکلیف ما را کاملا مشخص کردند که چکار باید بکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهر علیزاده هم واقعا نخودیه ، شما هم نخودی حسابش کنین

    • بدون نام

      کاملا مشخصه که این تحلیل بنفع جبهه اصلاحاته و از موضع یه شخص بیطرف نیست. اما حنای اصلاحات دیگه رنگی نداره و مردم از این جریان وابسته به غرب دیگه واقعا خسته شدند مخصوصا با اون گندی که با برجامشون زدند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • حمید

        دقیقا

      • mg

        مردم رو ... حساب کردند
        از نظر اخلاق صفر همتی و مهرعلی زاده

      • بدون نام

        متاسفم برات.شما حقتون وضعیت موجوده.همینطور دگم و بسته باقی بمونید تا از گرسنگی بمیرید

      • بدون نام

        تا وقتی یه عده فک میکنن اصلاح طلب و اصول گرا با هم فرق میکنن یکی از اون یکی بهتر، همین خرابه ایی که توش هستیم همینطوری میمونه!

    • بدون نام

      بعد مناظره همه با هم رفتن کافی شاپ این قسمتی بود که صدا و سیما نشون نداد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و ب ریش ملت خندیدن

      • mg

        نمیشه پذیرایی نشن زشته

    • بدون نام

      خخخخخخخ
      مهر علی و همتی خوب بقیه افتضاح ازین تابلو تر نمیشد بگی طرفدار اصلاحات چی ها هستید. ولی دیگه مردم گول شما رو نمی خورن.

    • بدون نام

      دواقع این نوشتار دنباله همون تخریب آقایان همتی ومهرعلیزاده درمناظره دیروز هس
      جمع کنین بابا

    • بدون نام

      فازت چیه خدا شفات بده ما که غیر بی ادبی چیزی از همتی ندیدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همتی فقط دعوا کرد

    • بدون نام

      شیر فقط زاکانی خخخ
      با تریلی روی افول طلب ها رد شد خخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ دمش گرم

      • بدون نام

        دم زاکانی گرم

      • بدون نام

        چند سالته تو سواد چی داری

      • سارا

        واقعا زاکانی خوب بود

      • بدون نام

        ۱۱:۰۹ تو سواد چیه؟؟؟؟؟
        تو کی کی هستی؟؟؟
        من یک شهروند ایران هستن
        دم زاکانی گرم حرف مردم رو زد

      • بدون نام

        همتی علیزاده با بولدوزر از روی همتون رد شد

      • بدون نام

        زاکانی عالیه

      • بدون نام

        نوبل شیمی :))

      • بدون نام

        زاکانی در حد نماینده مجلس هم نیست با رای ندادن مردم اسفند رفت توش خخخخخخخه

      • بدون نام

        ۱۱:۲۰ شما منظره چپکی دیدید همتی علیزاده که له شده بودن خخخخت

    • بدون نام

      اینها در حد ریاست جمهوری نیستند در حد وزیر هم نبودند هیچکدوم حرفی نداشتند دو نفر از رو نوشته می خوانند یک نفر از گروگان گیری و نظامی بودن .و..حرف میزد اون 4 نفر هم حرفی نداشتند زاکانی به دولت حمله می کرد اصلا چیزی برای گفتن نداشتند مناظره ای سطحی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشتر شبیه کلاس انشا بود

      • بدون نام

        دراین مناظره آقی رییس وقازی زاده وجلیلی برخورد وبرنامه شان خوب بود مهر علیزاده واقعا در اول مناظره با توهین به رییسی نشان دادن که واقعا عین روحانی هستن امدن خراب کردن مملکت وهمتی هم که سر کله روحانی می باشن فقط منتظرن از خارج باش کمک بیاد

    • مخاطب

      اخه ادم چی بگه به این متن ، نمی دونم اونایی که متن و نوشتن به این فکر کردن که مردم خودشون هم نگا می کردن یا نه ؟؟؟! مثل احمق ها متن نوشته ، نوشته همتی و مهر علیزاده توانا بودن خب اخه کم عقل این دوتا مگه حرفی داشتن ؟ همتی میگفت چون اینا پوششی هستن من جواب اینا رو نمیدم بعد هم حمله کرد به رئیسی که در حد این حرفا نبود ، اصلا سوالی رو جواب داد ؟ مثل بچه ها حرف میزد نه رئیس کل بانک مرکزی

    • امین

      دولت اصلاح طلب تمام شده برسرگورخالی گریه بی فایدست مخصوصاحامیان اصلاح طلب وشمابرترین ها

    • بدون نام

      غلط کردی با این نظریه دادنت همتی و علیزاده ی بیسواد که فقط اومده بودن انشایی که باباشون نوشته بود خوندن هیچ جوابی به سوال پرسیده شده نداشتن که بدن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رئیسی و زاکانی خیلی باسوادن

      • بدون نام

        قطعا رئیسی زاکانی خیلی با سواد تر هستن

    • بدون نام

      اقای رئیسی به کسی اهانت نکرد ولی بهش اهانت شد
      واقعا شخصیت خوبی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      یک آبروریزی بزرگ ... آمدن مردم را خنداند و رفتند.

    • 88888

      هدف اغفال مردم است هیچکدام خدمتگزارمردم نیستند ذنبال رساست وقدرتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا دقیقا

    • تاجی

      کاملاً مشخصه شما هم دارید به نفع همتی حرف می زنید. شما هم بی طرف برخورد کن.

    • بدون نام

      شما اصلاح طلب ها تو این ۴۰ سال هرکس مخالف شما باشد اصول گرا مینامید دست از دو قطبی بازی بردارید این شگرد کهنه شده

    • بدون نام

      در کل اصلاحاتیا همه واسه اینکه خودشونو خوشحال کنن میان میگن همه بد بودن فقط همتی خوب بود.. این چیزا چرنده جناب.. سعی نکنید با تراوشات ذهنی خودتون رو به خورد کردم بدید.. مردم عقل دارن فهمیدن کدوم خوب بود کدوم بد

    • بدون نام

      کسی که توهین نکرد برد وانکه توهین کرد باخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته
        توهین رو اصلاحات شروع کرد چون چیزی در چنته نداشتن

      • بدون نام

        بازنده اول همتی و دوم مهرعلیزاده

    • تاجی

      من تحصیلکرده اقتصاد هستم و خوب میدانم همتی و رئیس بانک مرکزی چه بلایی سر ذخیره طلای این مملکت آوردن چقد باعث تورم رکودیجدر این مملکت شدن. میدونم نظر منو چاپ نمی کنید

    • ناشناس

      هر دو طرف برنامه روشنی ارائه نکردند ولی اقایان همتی و مهرعلیزاده چیزی برای گفتن نداشتند .

    • بدون نام

      نویسنده جوری نوشته که انگار مردم خودشون مناظرات رو ندیدن.....حالا من برات میگم گوش کن عمو تا شیر فهم شی.اول همتی و مهرعلیزاده بی شخصیت حمله کردن و زاکانی از خودش دفاع کرد اینا رو بفهم و یاد بگیر

    • بدون نام

      خود اصلاح طلب ها سال ۹۶ گفت اگه رئیسی انتخاب بشه دلار میشه ۵ هزار تومان
      والا من راضیم به دلار ۵ هزار تومانی بهتر دلار ۳۰ هزار تومانی همتی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله درسته من خودم یادمه

      • بدون نام

        الان دیگه خیلی دیره

    • بدون نام

      فقط آخرین خبر محبوب دلهاست.

    • بدون نام

      ما که از همتی و اون یکی مهر علی زاده چیزی ندیدم از اول شروع کردن به تخریب تهمت توهین

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای کسانی که بخواهند به آقایان همتی و مهرعلیزاده رای بدن. غیر از توهین و بی ادبی و تخریب شخصیت دیگران برای جمع آوری رای از این دو نامزد حرف مهمی نشنیدیم. شما رو به هرچی می پرستید قسم میدم اینبار با چشمای باز رای بدید

    • محمد

      چرا همه خبرنگاران و کارشناسا یه طرفه اند ؟ همتی و مهر علیزاده چیزی برای عرضه نداشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا دروغ

      • بدون نام

        بالا تا پایین نظرای توست فقط گفتی

    • بدون نام

      ممنون

    • بدون نام

      واقعا فکر می کنید این مناظره تهی از عقلانبت و تدبیر برد و باختی داشت ؟

    • عدالتخواه

      همشون بازنده بودند به دلیل اینکه هیچکدوم برنامه ای مدون برای اداره مملکت نداشتند

    • امیر

      فقط رییسی

      پاسخ ها

      • امیر

        فقت همتی

    • ..

      همتی هرجا کم می‌آورد، از زنان استفاده می‌کرد. اینم روش جدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شو اف

    • بی نام

      همه اش یک طرفه بود
      اتفاقا آقای زاکانی خیلی خوب عمل کرد نه بد اخلاقی نه توهین ....
      محسن رضایی کجا کارنامه قابل دفاعی دارد؟؟؟

    • گمنام

      یه عده هستن همیشه خودشون رو میزنن به اون راه . ناکارآمدی و توهین های جناب و مهرعلیزاده رو میبینن باز حمایت می کنن !!!!!!!!!!!!!
      بابا دین ندارید لااقل آزاده باشین . شما دیگه توهین نکنید . انصاف و وجدان دُری ایست نایاب در این زمانه

    • محمد

      این متن اصلاح طلبان است
      دو نماینده اصلاح طلبی افتضاح بودند
      ولی رئیسی و قاضی زاده عالی بودند

    • پرسپولیس عشق اول وآخرم

      فقط سیدابراهیم رئیسی ودکتر جلیلی با برنامه بودن.بقیه جزبی ادبی چیزی توچنته نداشتند.....ان شاالله سیدمحرومان پیروز انتخابات بشه دلمون فقط به سید خوش .وضعییت اسفبار تغییربده.ان شاالله.

    • ناشناس

      خداییش فکر نمیکردم پنج نامزد اصول گرا در مقابل همتی کم بیارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلاهیچکدامشون اعصاب ریاست جمهوری ندارن
        کاش پرزیدنت ترامپ میامد.

      • بدون نام

        هه...همتی رو دیدی که دیگه کم مونده بود سکته کنه...چی میگی برا خودت

    • بدون نام

      خلاصه این متن:
      واقعا همتی و مهرعلیزاده عالی بودن

      بقیه بد بودن!

      جمع کن بابا، خوبه از تلویزیون پخش شد و این همه چرت و پرت به هم بافتی

    • ناشناس

      این مناظره رای من از ریسی به همتی تغییر داد اما حیف همتی با روحانیه ،در غیر این صورت بهترین گزینه هست

    • بدون نام

      اتفاقا برعکس گفتی اقا
      پیروز مناظره اقای رییسی،اقای جلیلی ،زاکانی،قاضی زاده بودند واز همه موفق تر اقای رییسی که در برابر بداخلاقی ها بزرگوارانه رفتار کردند
      همتی و مهر علیزاده هم باید با این صحبتاشون برن به درک.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • دکتر

      به نظرم هیچ کدوم‌برنامه مدون و قابل اجرایی ندارن

    • مهدی

      چقدر تابلو تحریف کردی نویسنده جان
      مهرعلیزاده و همتی خووووب بودن؟؟؟؟ عجب ضایع تحلیل کردی
      خوبه هنوز ۲۴ ساعت نگذشته

    • محمدمهدی

      تنها برنامه ی همتی و مهرعلیزاده تخریب رئیسی بود و بسسسس...اینو همه فهمیدیم

    • بدون نام

      بابا بیخیال همتی و مهر علیزاده کلا تعطیل بودند.ی دونه برنامه نداشتند از همون اول اومدن با رفتاراشون دوقطبی ایجاد کنند که شاید چند هزار رای بیارن که خجالت زده نشن.شک نکنید رییسی با اختلاف 80درصد نسبت به نفر دوم رییس جمهوره.من خودم کارمند دادگستری هستم و واقعا تو این 2سال فعالیتهاشو به عینه دیدم.به قول علی کریمی که به همتی گفته بود اگه کسی راه حل بلده و انجامش نده بهش چی میگن؟

    • یوسف

      همتی برنامه های جالبی داره به نظرم بش رای بدین ضرر نمیکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزک نمیر بهار میاه

    • 1

      زاکانی مثل پلنگ حمله کرد،دمت گرم زاکانی،هر که بشه رئیس جمهور برام مهم نیست،مهم اینه که از این دولت بی کفایت دیگه نیاد،خدا ریشه یکی به یکیشون رو بکنه که تو این هشت سال خیلی به مردم ظلم شد

    • زارع

      بسیار تحلیل بدی بود همتی چه برنامه ای را ارائه کرد
      واقع بین باشین

    • هم وطن

      رییسی

    • مصطفی

      چه تحلبل مسخره وجانبدارانه ای.همتی و مهرعلی که از همون اول شروع کردن حمله کردن به بقیه.اونا نباید دفاع کنن؟

    • بدون نام

      حیف است روزبه کریمی را ، خبرنگار خطاب کرد ، به این دوجمله از قول او دقت کنید:
      1) مهرعلی زاده: "خوب و علمی و مسلط ظاهر شد"۲) همتی: "خوب و توانا ظاهر شد"
      کسانی که مناظره را دیدن ، قصاوت کنند.
      ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا تحیلی چرتی بود
        مهرعلیزاد همتی هیچی نداشتن

    • عدالت خواه

      تو این مناظره ثابت کردند هیچکدام هدف مشخصی ندارند همه آقایون فکر می‌کردند رقیب شان روحانی است و فقط سعی داشتند دولت فعلی را تخریب کنند اما هیچ برنامه مشخصی برای حل مشکلات کشور نداشتند

    • بدون نام

      ۷نفر روی هم دوزار حرف نزدن کجا داریم میریم ما اینا دیگه کین

      پاسخ ها

      • ناصر

        سلام به نظر شما اگه سردار سلیمانی بود به کی رآی میداد

    • بدون نام

      یکی از یکی بدتر . پیش به سوی بدبختی بیشتر

    • مجتبی صفوی

      خدایی این چه تحلیل مزخرفی بود که زدید
      هنتی با روحانی سرمایه من و مردم رو هاپولی کردن رفت حالا بیاییم بهشون رتی بدیم

    • بدون نام

      اگر دین ندارین آزاده باشید

    • حسنی

      در این مناظرات آنچه مشخص شد این بود آقای رئیسی و بیشتر این کاندیدا ها روش مورد نظرشان برای ریاست جمهوری، روش هیئتی است ، جای تاسف است
      برنامه

    • حسن

      محمد مهاجری اصول گرا نیست طرفدار علی لاریجانی که همان حسن روحانی وناصر همتی می باشد بزرگترین بازنده مهر علیزاده است با تهمت های که به اقای رییسی زد

    • sh.h

      اره همتی در هوچی گری و بی ادبی و دروغ و تهمت بُرد...

    • بدون نام

      همتی هیچ زاکانی عشقه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زاکانی ترکوند

    • بدون نام

      خدا رو شکر که اصلا صدا و سیمای میلی رو نداریم که این چیزا رو ببینیم

    • بدون نام

      بازنده مردمند

    • محمد

      به خدا مردم باختند

    • علی

      همتی برنده مناظره بود

    • بدون نام

      سلام بر ابراهیم

    • بدون نام

      اینا همه برنده ان این ما مردمیم که بازنده ایم

    • بدون نام

      فقط بدروحانی میگفتن اصلا راه حل جدیدی نداشتن بدبخت مردم

    • بدون نام

      واقعا با این وضعیت معیشت اگه دوباره اصلاح طلبها رای بیارند یعنی فلاکت

    • بدون نام

      آزموده را آزمودن خطاست

    • بدون نام

      ما که ندیدم ولی میگن ما باختیم ، درست ه؟

    • بدون نام

      به به هر ایرانی یه کارشناس اقتصادی سیاسی فرهنگی .کارشناس تخصصیا

    • امیر

      همه بازنده بودن ما فقط توهین بچگانه ازنمایندها دیدیم و هیچ برنامه اقتصادی نشنیدیم و سوالهای صداسیما واقعا ضعیف بود و فرعیات اقتصاد رو پرسیدن کلیات و اقتصاد کلان به هیچ وجه در ۲۱ تاپیک نبود

    • بدون نام

      اولین مردودی .همتی دلیل .دروغ گفتن .که روحانی ایشان را عزل کرده .ولی واقعیت این نبود.

    • بدون نام

      اینم یادتون نره همتی و مهرعلیزاده ام پوششی روحانی ان خودشونم میدونن با اون کارنامه درخشان ۵ درصدم احتمال نداره رئیس جمهور بشن ولی میخوان به نحوی افتضاحات دولت روحانی پوشش بدن و توجیح کنن

    • گمنام

      همتی ظاهرا امروز صبح فهمیده تو این ۸ سال روحانی رئیس جمهور بوده ، چون دیروز همش میگفت جلیلی در خصوص ناکارآمدیها و بدبختیها و... بایدپاسخگو باشه

    • کامندا

      این نقد درسته فقط از دیدگاه شما و البته نهایت قدرت ذهن شماست و پذیرفتنی ،خب مثل این تحلیل فراوان هست

    • بدون نام

      اینای که تحلیل کردن اصلا تو جامعه هستن اصلا تلوزییون دیدن بابا بسه هجوی گری همه دیدن که توی این سالها کی کار کرده کی نکرد

    • بدون نام

      ظاهرا تحلیلگرها هم مشکل تحلیل پیدا کردند دریغ از یه کارشناس زبده

    • بدون نام

      چه بگویم نگفته هم پیداست

    • بدون نام

      همتی جواب نداشت بده تفره میرفت چرا بدهکارهای بانکی رو جواب نداد چون خودش باعث شده مهر علیزاده هم فقط برای تخریب امده و برنامه ای نداره

    • وفاخواه

      شما دونفرخوبین

    • شهاب

      واقعاخنده داربودش...

    • محمد

      جای احمدی نژاد خالیه. هیشکی رقیبش نمیشد

    • عدالت

      بهترین راهکار را رضایی داد واقعا مغز متفکر

    • a.h

      همه دروغ

    • بدون نام

      متاسفم برای همشون که هیچ حرفی از مهار بیماری کرونا وکنترل تورم و اقتصاد بشدت بیمار کشور اشتغال جوانان مطلقا نزدن

    • بدون نام

      به شعور ملت ایران توهین شد

    • سیاوش آبی پوش

      من دله خوشی از همتی ندارم ولی معتقدم که کاملاً درست گفت که اف ای تی اف و روابط عادی برقرارکردن با دیگر کشورها راه حل مشکلات اقتصادیه که متایفانه غیر از همتی ، هیچکدام به این راه حل اعتقادی ندارند چون سودشان توی تحریمه و بنظرم روراست ترین فقط همتیه ولی انتخاب شده، کسی دیگراست

    • بدون نام

      همتی خوب همشون شست و گذاشت کنار

    • بدون نام

      همتی برد اون شش نفر باختند که چندین ساله قدرتی بللاتر از رئیس جمهور دارند

    • بدون نام

      من طرفدار هیچ کدوم نیستم وخوب به حرفاشون گوش دادم که بتونم یکی رو انتخاب کنم .
      با این تحلیل موافقم بنظر من هم قاضی زاده نسبت به بقیه خردمندانه رفتار کرد.

    • بدون نام

      واقعا برای این کاندیداها متاسفم بجای تشریح برنامه های خویش شروع بتخریب دیگران نمودن که واقعا خسته کننده بود که من یکی در نصف مناظره تلویزیون را خاموش نمودم دیدم اینها هم مثل مجلس یازده جهت عقده گشایی به میدان آمده اند

    • بیطرف

      شماها چرا اینقدر تحلیلتون ضعیفه ؟آقای رئیسی به این خاطر بد اخلاقی و دفاع از خودش نشان نداد که سه نفر مدافع قوی مثل زاکانی ، رضایی و جلیلی از قبل هماهنگ کرده بود

    • بدون نام

      اینهایی که نوشته شد از وضعیت کاندیداها از نظر تنها شخص نویسنده این خبر هست دلیلی بر صحت آن نیست ...هرکس نظر خودشو داره دلیلی نمیشه بگیم فلان نامزد بد ظاهر شد

    • بدون نام

      نه مناظره بود، نه محلی برای بیان برنامه یه شو حکومتی بیشتر نیست و جای فروخزاد و حسینی خالی بود تا مردم رو شاد کنن کنار اینها،،،

    • بینام

      همتی باادبی بدمناظره راشروع کردنه اسم خداوندونه سلام به مردم واگربرنامه اش مثل روحانی پیش ببردفاتحه کشورخوانده است

    • بدون نام

      ای نویسنده معلومه که کاملا روحیه اصلاح طلبی داره و با بی انصافی مطلب رو نوشته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همتی و مهرعلیزاده با هوچیگری میخواستن گند این چند ساله را پوشش دهند اقای همتی تو چه کاری برای ملت کردی ! شما اقای مهر علیزاده تو که استاندار اصفهان بودی چرا زاینده رود خشک شد

    • بدون نام

      خدا به داد ایران برسه فقط حیف از ایرانمان که چه خواهد شدحیف حیف حیف

    • محمد

      هیچ کدام مورد اعتماد نیستند بجای برنامه کاری فقط تخریب و جنگ برای قدرت

    • نامی

      خیلی قشنگ بی طرفید مخصوصا اون موقع که میگفتید تقصیر ما نیس که همه طرفدار روحانی هستن .کاش صادق بودین

    • Vahid Tan

      هیچ کدوم از این کاندیدا صلاحیت ریاست جمهوری ندارند.الکی وقتتون رو صرف دیدن مناظره و رای دادن به هر کدوم از اینا نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج