جاباما
۱۱۲۸۸۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گردهمایی ۲۰هزار نفری مخالفان دولت ارمنستان

حدود ۲۰ هزار نفر روز جمعه در آخرین روز از کارزار انتخابات پارلمانی ارمنستان در حمایت از روبرت کوچاریان، رئيس جمهوری پیشین و نامزد اصلی مخالفان دولت این کشور در ایروان گردهم آمدند.

یورونیوز: حدود ۲۰ هزار نفر روز جمعه در آخرین روز از کارزار انتخابات پارلمانی ارمنستان در حمایت از روبرت کوچاریان، رئيس جمهوری پیشین و نامزد اصلی مخالفان دولت این کشور در ایروان گردهم آمدند.

هواداران نیکول پاشینیان، نخست وزیر موقت ارمنستان نیز روز پنجشنبه در ایروان تجمع کرده بودند. انتخابات پارلمانی زودهنگام در ارمنستان قرار است روز یکشنبه برگزار شود.

نیکول پاشینیان که روز ۲۵ آوریل (پنجم اردیبهشت) از سمت خود استعفاء داد اکنون به عنوان نخست وزیر موقت اداره امور را در ارمنستان در دست دارد. او نسبت به خطر «شورش» در صورت پیروزی مخالفنش در انتخابات هشدار داده است.

روبرت کوچاریان، ۶۶ ساله بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ رئیس جمهوری ارمنستان بود. نتیجه یک نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد از پیشتازی اندک جبهه تحت رهبری روبرت کوچاریان حکایت داشت. بنا به نتیجه این نظرسنجی جبهه سیاسی «ارمنستان» به رهبری رئیس جمهوری پیشین با جلب حمایت ۲۹ درصد از رای دهندگان از حزب «پیمان مدنی» به رهبری نیکول پاشینیان پیش افتاده است.

نخست وزیر ارمنستان دو ماه پیش از انتخابات زودرس پارلمانی استعفا داد
ارمنستان پس از جنگ سال گذشته با جمهوری آذربایجان بر سر کنترل منطقه ناگورنو قره باغ با بحرانی سیاسی روبرو شد. فرجام این جنگ شش هفته‌ای برای بسیاری از مردم ارمنستان «تحقیری ملی» محسوب می‌شد زیرا این کشور مجبور شد تا کنترل بخش‌های مهمی از مناطق اطراف ناگورنو قره باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کند.

در جریان این جنگ که پائیز سال گذشته روی داد نزدیک به شش هزار نفر کشته شدند. نیکول پاشینیان، ۴۶ ساله امیدوار است تا با پیروزی در انتخابات روز یکشنبه بتواند ضمن حفظ قدرت از تنش موجود در کشورش بکاهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج